מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס

מסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחות בית הספר
  לימודים לתואר   רפואה משלימה   בעלי חיים
  מפעלי קיץ 2014   מאמנים   מדריכים
  השתלמויות וקורסי העשרה   עזרה ראשונה   ימים פתוחים  



אימוני כושר למערכת העצבים
מסתבר שאימוני סבולת משפרים את התקשורת העצבית לסיבי השריר. קשר ייחודי זה נתגלה לאחרונה על ידי קבוצת חוקרים ממכון המחקר Biozentrum שבאונברסיטת בזל בשווייץ ונבדקות השלכותיו על מחלות כמו ניוון שרירי ו-ALS – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 08/04/14
 

350 משתתפים באקוותלון האקדמיה למצוינות בספורט בווינגייט
במקצה הנוער/עילית, שלטו בוגרי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט, שקטפו את שלושת המקומות הראשונים בהפרש גדול מיתר המתחרים. מזג האוויר האיר פנים למשתתפים והארגון היה למופת – מאת אורי זילברמן, מאמן הטריאתלון באקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט 03/04/14
 

המוח יודע מתי להפסיק לשתות
מנגנון 'עצירת השתייה' זוהה כרכיב חשוב ביותר בוויסות הצורך בשתייה והוא מונע סיבוכים אפשריים שעלולים לנבוע משתיית יתר, כך עולה ממחקר הדמיה מוחית חדש שבוצע על ידי אוניברסיטת מלבורן – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 03/04/14
 

אימוני מרתון בריאים ללב?
לכאורה ברור מאליו שאימוני ריצה למרתון מיטיבים עם גורמי הסיכון למחלות לב, אולם מקרי מוות של גברים בגיל העמידה מדום לב במהלך ריצת מרתון בשנים האחרונות, יכולים להוביל למסקנה הפוכה. לאיזה צד נוטה עכשיו הרוח המדעית? מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט 03/04/14
 

ניקוי בדרך הנטורופתיה בסימן אביב והתחדשות
האביב פרץ אלינו כבר בחודש מרץ ומחייב אותנו לבצע שינויים: המזון החורפי כבר אינו מתאים, ארון הבגדים מבקש שינוי ושעות האור הארוכות מביאות עמן חיות חדשה. בדרך החיים הנטורופתית מומלץ להקדיש את האביב לניקוי בכל הרבדים – איך עושים זאת? מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 08/04/14
 

70 שנה למותו של ה"ידיד", הגנרל אורד צ'ארלס וינגייט
וינגייט, קצין בריטי שהיה תומך נלהב של הציונות, יזם ב-1938 בעקבות המרד הערבי הגדול את הקמתן של פלוגות הלילה המיוחדות של ארגון ההגנה – כך זכה לכינוי "הידיד" בפי אנשי היישוב היהודי. מכון וינגייט מסמל גישה חדשה במפעל ההנצחה: לא מצבת אבן, כי אם מפעל חי ברוחו של האדם המונצח ודרך חייו 24/03/14
 

Anti doping – האחריות הסופית היא שלך הספורטאי!
איך להימנע משימוש בתום לב בחומרים אסורים, מהם הנהלים לשימוש בתרופות מסיבות בריאותיות ומהן סכנות השימוש בחומרים אסורים? מאת איילת וינשטיין – ראש מדור תזונה, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין 10/04/14
 

טכנולוגיה חדשה לאיתור סימום בספורט
לאחרונה חשפו מדענים מארה"ב מבדק לאיתור חומרי סימום, שרגיש פי 1,000 ביחס לאלה הקיימים כיום! המבדק מסוגל לזהות ריכוזים זערוריים של חומרים ממריצים ושל סטרואידים אנאבוליים – האם WADA תרים את הכפפה? מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 27/03/14
 

התאוששות ממאמץ: חלק בלתי נפרד מאימון ספורטאי הישג
המאמר שלפניכם דן בהרחבה בכל אחת משיטות ההתאוששות העיקריות: אקטיבית מול פסיבית, ביגוד לחץ, שינה, מתיחוֹת, עיסוי, הידרותרפיה וסאונה - מאת רותם כסלו כהן, פיזיולוגית של המאמץ, המרכז לרפואת ספורט ומחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 17/03/14
 

אנרגיה טבעית של כתום וצהוב
כמו כל אנרגיה ג'ינג'ית, הבטא-קרוטן יודע לעשות שמח בגוף והוא מקור של חוסן ובריאות. העשירו את התזונה שלכם בכתומים ובצהובים שאתם מכירים, ונסו גם פחות מוכרים, למשל שלפח ופפינו. המלצה נוספת, נסו מתכון לפילינג עם קמח תירס – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 24/03/14
 

רזתה 22 ק"ג, הפסיקה לעשן והפכה למאמנת לקידום בריאות
מירב כספי הגיעה ל"מבדק הזהב" של מכון וינגייט לאחר אינספור ניסיונות לירידה במשקל בתכניות שונות. כיום, לאחר שירדה 22 ק"ג, הפסיקה לעשן ועלתה על מסלול הריצה, היא לומדת במסלול "מנהל עסקים וספורט" ומתכננת קריירה כמאמנת לקידום בריאות 12/03/14
 

אכילת בשר אדום מצמצמת את נזקי ההזדקנות?
ממחקר חדש עולה ששילוב של תזונה עשירה בבשר אדום רזה וביצוע אימוני התנגדות, עשוי להיות המפתח לצמצום נזקי הגיל המבוגר המרכזיים, שהם איבוד מסת השריר וירידה בתפקוד הקוגניטיבי – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 10/03/14
 

לראשונה בישראל: בריכת "טוטו וינגייט" תארח את אליפות אירופה 2015 בשחייה בבריכות קצרות
באליפות שתתקיים בתאריכים 15-18.1.2015 במכון וינגייט צפויים לקחת חלק כ-600 שחיינים מ-45 מדינות באירופה. עוד יגיעו לתחרות כ-100 אנשי תקשורת, מאות מלווים, ואוהדים רבים
 

מכון וינגייט העניק חוויה בלתי נשכחת שכולה ספורט ל-110 נערים
מסורת התרומה לקהילה ביום המעשים הטובים מתקיימת במכון וינגייט זו השנה הרביעית. השנה התארחו במכון ליום ספורט תוסס נערים במצבי סיכון מ'דרך האתגר' בנתניה ו'דרך הגלים' בהרצליה. "היה יום מדהים! מבחינתם זו הפעם הראשונה שהם משחקים במתקני ספורט אמתיים", אמרה עו"ד מירב בן ארי, מנהלת המרכזים 17/03/14
 

מגנזיום מהטבע
כואבים לכם השרירים אחרי אימון? יתכן שתיסוף מגנזיום יעזור. ניתן לקבל אותו במזון במינון הדרוש לנו ובתנאי שמקפידים על צריכת אגוזים, זרעים, ירקות עליים, דגנים מלאים וקטניות. דוגמאות לארוחה מלאה עשירה במגנזיום, לארוחות ביניים ול"פצצת" אנרגיה לקינוח – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 10/03/14
 

הגז שמאחורי הצלחת הרוסים בסוצ'י 2014
למשרדי WADA הגיעו לאחרונה תלונות על כך שהרוסים השתמשו באולימפיאדת החורף בסוצ'י בגז בשם קסנון שמעלה את ריכוזי ההורמון EPO בגוף. הרוסים טוענים כי השימוש בגז אינו בלתי חוקי – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 04/03/14
 

הכן גופך לעומס: תרגילי חיזוק לרצים למרחקים ארוכים
ריצת מרתון וריצות למרחקים ארוכים יותר מציבות אתגרים גבוהים ביותר לגוף – ובייחוד למערכת השלד. במאמר זה ניתן המלצות לתרגילי חיזוק שמטרתם לשפר את ביצועי הריצה ולמנוע פציעות – מאת אור מיכאלי, פיזיותרפיסט מצוות המחלקה לפיזיותרפיה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 03/03/14
 

לשבת או לקום?
לא משנה עד כמה אתם פעילים, מסתבר שישיבה מוגזמת מהווה גורם סיכון למוגבלות תנועתית בגיל מבוגר, בנפרד מגורם הסיכון המוכר של היעדר פעילות גופנית. ממצאי המחקר יפורסמו בקרוב ב-Journal of Physical Activity and Health – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 25/02/14
 

תרגילי שיקום לגב בתבניות אלכסוניות
מטרת התרגילים לחקות תנועות מחיי היומיום באופן יעיל ומעשי שיחזק את הגו. ניתן לבחור במגוון מנחים בדרגות קושי שונות: שכיבה, ישיבה, עמידת ברכיים, חצי כריעה ועוד. צפו בסרטון הדגמה ובהסבר מאת ד"ר מיה קלה בנצור ויוסי בלייר, פיזיותרפיסטים במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 19/02/14
 

לראשונה בישראל: קורס מאמנים לספורטאים אולימפיים בווינגייט
הקורס הייחודי יאפשר לספורטאים המצטיינים להשתלב באימון בספורט ההישגי עם סיום הקריירה האולימפית. תכנית הקורס גובשה בהתייעצות עם בית הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט 24/02/14
 

בריכת "טוטו וינגייט" מנפצת שיאים
הצלחה חסרת תקדים באליפות החורף 2014 בשחייה בבריכות קצרות שהתקיימה לראשונה בבריכה החדשה "טוטו וינגייט". כ-13 שיאי בוגרים ו-18 שיאי גילאים נופצו. חלק מהשיאים שופרו מספר פעמים וחלקם שופרו על ידי יותר משחיין/נית אחד או אחת. בנוסף, נשברו כמעט כל שיאי השליחים 16/02/14
 

טנ"ש: ניקול טרוסמן העפילה לאולימפיאדת הנוער 2014
הישג יוצא מן הכלל לניקול טרוסמן, ספורטאית האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט, שהבטיחה את אחד מארבעת הכרטיסים לאולימפיאדה המוקדשים לכלל מדינות אירופה. טרוסמן, המתאמנת באקדמיה למצוינות בווינגייט החל מגיל 10, תייצג את ישראל באולימפיאדת הנוער השנייה בקיץ הקרוב בנאנג'ין, סין 16/02/14
 

תזונה טבעית לאיזון שומנים בדם
האם ידעתם שניתן להשפיע על רמות השומנים בדם באמצעות תזונה עשירה בדגנים מלאים, שמרי בירה, נבט חיטה, אגוזים, ירקות ירוקים, כרוב, אבוקדו, גזר, סויה ועוד? לפני שנכנעים לטיפול תרופתי כדאי לנסות כמה מתכונים – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 10/02/14
 

דיאטה על פי סוג דם – אין ביסוס מדעי!
מחקר חדש שבוצע על ידי חוקרים קנדים מאוניברסיטת טורונטו, מפריך את טענותיו של הוגה השיטה, Peter D'Adamo, ומצביע על כך שצרכיו התזונתיים של האדם לא באמת משתנים על פי סוג הדם שלו – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט 30/01/14
 

דינמי און ליין

6.6.14 יום פתוח למסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחותיו




6.6.14 יום פתוח לימודי יוגה
כולל אימון יוגה בשיטת הויניאסה


משתלם להשתלם
השתלמויות וקורסי העשרה