מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס

מה תרצו ללמוד?
  לימודים לתואר   רפואה משלימה   בעלי חיים
  מסלולי ניהול   מאמנים   מדריכים
  השתלמויות | עזרה ראשונה   מפעלי הקיץ 2015   ימים פתוחים  



יום העצמאות – טיפים להתנהלות שפויה בארוחת מנגל
יומולדת יש רק פעם בשנה – מזל טוב ישראל! אפשר להגיד לעצמנו שהחגיגה מצדיקה את הקלוריות ובכל זאת, הקיץ מתקרב והבריאות חשובה לשמירה על עצמאות גופנית. לפניכם מבחר מתכונים בריאים שישתלבו נהדר ב"על האש" – מאת עינב גרוסמן ואיילת וינשטיין, צוות התזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט
 

חידושים בניתוח המידע והמדידה בכדורגל
ניתוח משחק הכדורגל המודרני עובר שלב, מניתוח פיזיולוגי (מרחקים, עצימות) לניתוח שיטתי של ביצועים, ניתוח אופן קבלת ההחלטות של כל שחקן, סוגי תנועות לפני הנגיעה בכדור, נגיעה בכדור ותפקוד בין הנגיעות בכדור – מאת ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, יועץ ומאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט 21/04/15
 

אצבע קלה על המלחייה: עודף מלח אינו משפר ביצועי סבולת
חוקרי אוניברסיטת סנט-לואיס שבארה"ב מצאו שצריכת כמוסות מלח במהלך תחרות סבולת לא פגעה ולא שיפרה את ביצועיהם של הספורטאים. החוקרים מזכירים לציבור הספורטאים שצריכה גבוהה של נתרן קשורה בבעיות בריאותיות, כמו יתר לחץ דם – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 21/04/15
 

ריצה יחפה בגיל מבוגר והסיכון לפציעה
מחקר חדש מצביע על כך שרצים מבוגרים מתקשים לשנות את דפוס הריצה שלהם, נתון שעלול להעלות את הסיכון לפציעה בקרב אלה שמעוניינים להתחיל לרוץ ללא נעליים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 07/04/15
 

מבדקים תנועתיים בכלי בקרה ומעקב מתקדמים
במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט התקיימו מבדקים תנועתיים לספורטאים שהצטרפו השנה לאקדמיית וינגייט למצוינות בספורט. המבדקים נעשו בהמשך למבדקים ראשוניים שהתקיימו בתחילת השנה ומטרתם להעריך שינויים ביכולת ובתבניות תנועה שהתרחשו בעקבות עבודת האימון וההכנה שנעשתה באקדמיית וינגייט 16/04/15
 

על פעילות גופנית מוגזמת
לצד העדויות הרבות על תרומתה האדירה של הפעילות הגופנית לבריאות הלב הולכות ומצטברות ראיות לנזק האפשרי שבעיסוק מוגזם באימונים אירוביים תובעניים. בין הסכנות: פרפור פרוזדורים, מחלת לב כלילית והפרעות קצב ממקור חדרי. כמה זה יותר מדי? מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 31/03/15
 

דרך הנשימה
בשיטת ויני יוגה הנשימה מובילה את התנועה ובאה במקום הראשון, ולא האסאנה (התנוחה הפיזית), שנמצאת במקום השני. המוטו הוא שלא הצורה הסופית קובעת - אלא הדרך אליה", מסבירה ליאורה קסטנבוים, ראש התחום להכשרת מדריכי ומורי יוגה בבית הספר למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט - מאת רעות ברנע, כלכליסט 31/03/15
 

רצים על מלח
חוקרים מספרד בדקו לאחרונה את ההשפעה של כמוסות מלח על ביצועיהם של ספורטאים בתחרות חצי איש ברזל – התוצאות חד משמעיות: ספורטאים שהשתמשו בתוסף, סיימו את התחרות 26 דק' מהר יותר בהשוואה לעמיתיהם שהתבססו על משקאות אנרגיה בלבד – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 24/03/15
 

"רזה לתמיד" – הגישה ההגייניסטית
חמישה עקרונות יכולים להעלות אתכם על המסלול לשגרה תזונתית בריאה אחרי החגים. מה שנדרש מכם הוא להימנע ממוצרי חלב, לאכול בהתאם לשעון הביולוגי של מערכת הספיגה והפינוי ולשלב את המזונות באופן מסוים – הגישה ההגייניסטית, מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט
 

הכוח הסגול של הירקות
התחדשות, ראשוניות, אינטואיציה ומעטפת הגנה של נוגדי חמצון עוצמתיים – כל אלה ממש בהישג יד עם הטבע המתחדש סביבנו ועם הוספת מזונות סגולים לתפריט. נסו את המוסקה הטבעונית של מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 25/03/15
 

כיצד שורפים זאת נכון?
מתאמנים רבים מתעניינים יותר בהפחתת שומן ופחות ברכישת כושר גופני, אולם רבים מהם עושים זאת באופן שגוי. מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, מנפץ את המיתוסים המקובלים על שרפת השומנים וחושף את הדרך הנכונה לעשות זאת
 

שימוש בצמחי מרפא להקלת סבלם של חולי סרטן
בחילות, דיכאון וחרדות, כאבים, בעיות במערכת העיכול – אלו הם חלק מהתסמינים שחווים חולי סרטן במהלך הטיפול הרפואי במחלקה האונקולוגית. איך ניתן לסייע באמצעות צמחי מרפא ועוד צעד קטן לתיעוד מדעי של התועלות שלהם למטופלים בכימותרפיה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 10/03/15
 

ניקוי רעלים בדרך הנטורופתיה בסימן אביב והתחדשות
האביב פרץ אלינו כבר בחודש מרץ ומחייב אותנו לבצע שינויים: המזון החורפי כבר אינו מתאים, ארון הבגדים מבקש שינוי ושעות האור המתארכות מביאות עמן חיות חדשה. בדרך החיים הנטורופתית מומלץ להקדיש את האביב לניקוי בכל הרבדים – איך עושים זאת? מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 03/03/15
 

חוסר בפעילות גופנית קטלני פי 2 בהשוואה להשמנת יתר
מחקר חדש שפורסם לאחרונה, קובע שדי ב-20 דקות הליכה נמרצת מדי יום על מנת לשנות את הסטטוס שלך מבלתי פעיל לפעיל חלקית ולהפחית את סיכוייך למות בטרם עת ב-30%-16% באופן בלתי תלוי בהיותך שמן או בעל משקל עודף – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט 10/02/15
 

משחקי שליטה – ריצה בקצב הסף (חומצת החלב)
מה הם אימוני סף? כיצד ומתי? אימונים לשיפור מהירות הריצה בסף נחשבים כאימונים מתקדמים ואין להשתמש בהם בצעדיו הראשונים של הרץ המתחיל. על השיטות לאבחון הסף שלך ועל טכניקות לשיפור מהירות דרך ריצת סף – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט 19/02/15
 

סוכרת – ההיבט התזונתי בגישה נטורופתית
מהי תזונה טבעית המסייעת לשמירה על רמה יציבה ומאוזנת של סוכר בדם, ואיך שולטים בעומס הגליקמי באמצעות מזון מן הצומח ומן החי, צמחי מרפא ותוספי מזון – מאמר שלישי ואחרון על הטיפול בסוכרת, מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 11/02/15
 

אבחון טבעי בנטורופתיה
בידי הנטורופת מגוון כלים לאיתור מקור המצוקה שהמטופל הגיע עמה ומצוקות נוספות, ששכח לדווח עליהן, ביניהם תשאול רחב, התבוננות בגלגל העין, בעור – כל זאת לצד התייחסות לבדיקות מעבדה. הרהורים על השיח הטיפולי שיכול להתקיים ברמת האבחון בין הנטורופתיה ובין הרפואה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 25/02/15
 

מכון וינגייט העניק אותות הוקרה לספורטאים ולמאמנים משפיעים בענף הג'ודו
במסגרת ציון 50 שנה לעשייה ולמצוינות של בית הספר למאמנים, העניקו מכון וינגייט ואיגוד הג'ודו אותות הוקרה לספורטאים ולמאמנים משפיעים בענף הג'ודו. ניל אדמס, מאמן וג'ודוקא אולימפי לשעבר, הגיע כאורח כבוד לאירוע, שבו העביר סמינר לספורטאי ולמאמני הג'ודו בישראל 05/02/15
 

אימוני אינטרוולים עצימים (HIT)
שימוש באימוני אינטרוולים עצימים לשיפור ביצועים של רצים למרחקים ידוע מזמן - עוד מימי הרצים האגדיים פאבו נורמי ולאחריו אמיל זאטופק, שעשו בהם שימוש רב. ביצוע אינטרוולים בעצימות הקרובה לצריכת חמצן מרבית יוצר גירוי אימוני גבוה ומשפר את היכולת האירובית של הספורטאי 20/01/15
 

מודאגים מהיקף המותניים? מה עדיף משקולות או ריצה
הדבר הראשון שאנשים עושים ברגע שהם נכנסים לחדר הכושר, הוא לחפש מסילה פנויה ואז להתנחל עליה כמה עשרות דקות. מחקר חדש שפורסם לאחרונה במגזין Obesity, מצביע על יתרון לאימוני כוח בהפחתת השומן הבטני – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 05/01/15
 

דינמי און ליין

24.04.15 יום פתוח ללימודי נטורופתיה N.D

24.04.15 יום פתוח לכל מסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחות בית הספר

24.04.15 יום פתוח לימודי יוגה הכולל סדנת יוגה

30.5.15 השתלמות Fitness Outdoor

28.5.15 השתלמות: כאב - דרכי הטיפול ברפואה משלימה