מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

  לימודים לתואר   רפואה משלימה   בעלי חיים
  קורסי ניהול   מאמנים   מדריכים
  השתלמויות /  קורס ע"ר   מפעלי קיץ 2016   ימים פתוחים  



למקומות, אחורה, רוץ!
תומס דולד, האתלט הגרמני שמחזיק בלא פחות מ-8 שיאי עולם בריצה לאחור! ינסה לשבור ביולי הקרוב גם את השיא היחיד שאיננו מחזיק בו, ל-5,000 מ'. טיפים לאימון, שיאים, מניעת פציעות והמלצות למי שרץ עם הפנים קדימה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי של קורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 25/01/16
 

קנדידה – שלום ולא להתראות
המלחמה בקנדידה תוכרע באבחון מדויק, בהשבת השליטה למערכת החיסונית, בצמחי מרפא ובתזונה ממוקדת. קבלו את הגישה הנטורופתית לטיפול בקנדידה וכמה מתכונים פרוביוטיים וטבעוניים שיורדו לה את החשק להישאר – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 11/02/16
 

קפה או כדורי קפאין?
מחקרים שבחנו את השפעת הקפאין על ביצועים גופניים כאשר הוא נצרך באמצעות שתיית קפה, הראו שצריכה של 5-2 כוסות קפה כשעה לפני תחילת הפעילות הגופנית, שיפרה את היכולת הגופנית במבדקי מעבדה מבוקרים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי של קורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 19/01/16
 

מבדקים תפקודיים בפיזיותרפיה – אקדמיית וינגייט לג'ודו
הפציעות המאפיינות את הענף, כגון נקעי קרסול, חבלת ברך, פציעות כתף, פגיעות גב תחתון, הובילו את צוות הפיזיותרפיה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט, ליצור מבדק תפקודי שמטרתו לאתר את הספורטאים הנמצאים בסיכון מוגבר לפציעות לטובת התאמת תכנית תרגול ומניעה אישית 19/01/16
 

גינה לי חביבה – צמחי מרפא ושייקים לט"ו בשבט
איך ליצור בקלות גינת צמחי מרפא ביתית במרפסת או על אדן החלון ומתכונים מבריאים לשפעול מערכת העיכול, לדכדוך חורפי, לנדודי שינה ואפילו למצבי אלצהיימר. עבודת השתילה והגינון מסייעת לכל מי שסובל ממלנכוליה של חורף – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 18/01/16
 

אלופים בגיל 80 – תעלומה
מחקר חדש שהתפרסם ב-American Journal of Physiology – Cell Physiology, בדק האם הסיבה לכושרם המופלא של אתלטי עלית בגיל 80 פלוס היא משום ששריריהם אינם מזדקנים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 10/01/16
 

אימוני HIT: תגובות עצביות שריריות ותכנון אימונים שבועי
אימוני אינטרוולים עצימים שנועדו לשפר ביצועים אצל רצים למרחקים, משפיעים ישירות על המערכת העצבית-שרירית. המאמר מתמקד בתגובותיה של מערכת זו ובאופן שבו מומלץ לשלב את אימוני ה-HIT בתכנית האימונים השבועית, כולל זמני ההתאוששות המומלצים בין אימון אחד למשנהו - מאת רותם כסלו כהן, פיזיולוגית של המאמץ, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 14/12/15
 

עתודת מאמנים לאומיים – משקיעים בהון האנושי במכון וינגייט
בשבוע שעבר הושק במכון וינגייט קורס יוקרתי, ראשון מסוגו, של הוועד האולימפי בישראל בשיתוף מינהל הספורט ומכון וינגייט. 18 מאמנים מענפים שונים נבחרו בקפידה להוות את דור המאמנים הלאומיים הבא ולטפח את ספורטאי הצמרת בישראל – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג, המנהל המקצועי של הקורס, מכון וינגייט 31/12/15
 

הבחירה שבכפייה - פעילות גופנית במחלקה פסיכיאטרית סגורה
יוזמה מיוחדת של אנשי צוות מחלקה פסיכיאטרית סגורה משפטית בבאר שבע מראה שגם במקומות הפחות צפויים של כפייה, צפיפות, חיכוך, מחלות נפש קשות, רקע עברייני ואלימות, ניתן להטמיע פעילות גופנית. המטרות, הדילמות והפתרונות של צוות הפעילות יכולים להתאים לכל מקום ולכל אוכלוסייה שהיא. מאת אייל עורב בוגר קורס מאמנים לקידום בריאות, בית הספר למאמנים, מכון וינגייט 21/12/15
 

פחמימות ולא שומנים – לשיפור ההישגים בריצת חצי מרתון
העובדה שכמות מאגרי השומן בגוף גדולה משמעותית מזו של מאגרי הפחמימות, לא תורמת לביצועי סבולת עצימים. ככל שעצימות הפעילות גבוהה יותר, השרירים מתבססים בעיקר על פחמימות כמקור עיקרי לאנרגיה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 21/12/15
 

סלמונלה – מה עושים
כל אחד יכול להידבק! למעשה הסלמונלה כמעט חסינה לכל סוגי האנטיביוטיקה, אולם מערכת חיסונית חזקה יכולה להתמודד עמה. הדרך לחזק את המערכת החיסונית באמצעות צמחי מרפא, תזונה, כללי היגיינה והימנעות מכעס, מטינה, מדאגה ומ"מזון זבל" – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 24/12/15
 

מירון חירותי עשה קריטריון לאליפות אירופה בבריכות ארוכות
מירון חירותי מאקדמיית וינגייט למצוינות בספורט ניצל את כושרו הטוב מאליפות אירופה לבריכות קצרות עשה קריטריון בתחרות שהתקיימה באמסטרדם ב-50 פרפר. קרן זיבנר, המתאמנת בווינגייט, עשתה אף היא את הקריטריון ללונדון ב-200 פרפר ודוד גמבורג, המתאמן אף הוא בווינגייט היה רחוק ב-4 עשיריות מקריטריון לריו ב-100 גב 15/12/15
 

שחר שגיב ויובל גומא אלופי ישראל בטריאתלון
בוגרי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט שלטו בטריאתלון אילת שהתקיים במזג אוויר מאתגר, תחת רוחות קרות וחזקות. שגיב, הפייבוריט של התחרות, ענה על הציפיות והוכתר לראשונה בקריירה שלו לאלוף ישראל. במקצה העלית בנות, קבוצת חנית ובראשן יובל גומא הפתיעו את הפייבוריטית לניצחון 06/12/15
 

כאבים בצד במהלך ריצה – ההיבט התזונתי
נראה שכמעט כל אחד מאתנו חווה את התופעה המרגיזה הזו! על מהות הכאב, ההסברים האפשריים להיווצרותו והמלצות כיצד למנוע אותו באמצעות תזונה, נוזלים, מתיחות, חיזוק הליבה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 03/12/15
 

אליפות אירופה בשחייה 2015 במכון וינגייט - הטובה בהיסטוריה
3 שיאי עולם, 5 שיאי אירופה, 16 שיאי תחרות, 3 מדליות ישראליות של בוגרי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, 21 שיאים ישראלים לבוגרים, 2 שיאי נוער וקהל נלהב שראה את השחיינים הטובים ביבשת במכון וינגייט. מבחינה מקצועית, מדובר בתחרות מלהיבה ברמה בינלאומית גבוהה ואפשר רק לקוות לעוד אירועים גדולים כאלה בארץ 02/12/15
 

בולימיה – הטיפול הטבעי
הטיפול הנטורופתי בבולימיה עוקב אחר התבטאות המחלה בכל רבדי החיים: הגוף, המחשבה, האנרגיה, הרגשות והנפש. כשהאדם מתחיל לסלול את השביל שלו בבריאות, נולדת האמונה ב"עצמי" וביכולת לשחרר את המחלה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 03/12/15
 

כרטיס אדום לאתלטיקה הרוסית
בעקבות שערוריות הסימום שנחשפו, הורחקה האתלטיקה הרוסית מכל המפעלים הבינלאומיים. הדו"ח של WADA ורשימת הליקויים שיש לתקן כדי להסיר את הסנקציה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 24/11/15
 

לעצור את הטחורים
בעיה כואבת שלא אוהבים לדבר עליה ועלולה לגרור טיפולים כירורגיים מיותרים, שאינם פותרים את הבעיה מהשורש. הגורמים המרכזיים להופעתם, אמצעי מניעה וטיפול טבעיים ולא פולשניים ומתכונים לטיפוח מערכת עיכול תקינה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 25/11/15
 

מדריך לתקופת הפגרה במשחקי הכדור – עשה ואל תעשה
מנוחה מוחלטת שמורה, לא עלינו, למאושפזים בבתי החולים ולא לשחקנים מקצועיים. לאחר 10-7 ימי מנוחה משולבים בפעילות תנועתית מגוונת אפשר ורצוי להתחיל בשגרת אימונים שתכליתם שימור יכולות גופניות, ריענון מרכיבי יכולת ושיפור מיומנויות טכניות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 11/11/15
 

ספירולינה – יתרונות ומתכונים
מה יש בספירולינה שהפך אותה לכוכבת ולמזון על? ערכים תזונתיים, השפעות בריאותיות ויתרונות מיוחדים, בעיקר לספורטאי סבולת להתאוששות מהירה, לשיקום השרירים, הגידים ולבנייה מחודשת של רקמות הגוף. קבלו מתכונים מזינים המשלבים ספירולינה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 11/11/15
 

יצחק אופק הלך לעולמו בן 84
יצחק אופק ז"ל, חבר ועדת ביקורת של מכון וינגייט משנת 2010 ויו"ר הוועדה משנת 2011, חבר האספה הכללית של מכון וינגייט משנת 1998 ועד יום מותו, נפטר אתמול. יצחק אופק כיהן בשורה של תפקידים בכירים בעולם הספורט, ביניהם יו"ר ועדת השיט בהתאחדות לספורט, יו"ר ההתאחדות לספורט בישראל, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יו"ר ספורטוטו ישראל, סגן יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, מזכ"ל הפועל, סגן יו"ר הוועדה המארגנת של המכביה ועוד – מכון וינגייט מרכין ראש לזכרו 09/11/15
 

מחלות הסתיו – הנחיות מעשיות לספורטאים
תם השרב הגדול ואלה מאתנו שמתאמנים בחוץ, כבר נושמים לרווחה! אולם הסתיו, ככל עונות המעבר, הוא גם שעתם היפה של הווירוסים ושל האלרגנים. מהי הצטננות, מה הקשר בין קור ומחלות, אלו אמצעי מניעה ניתן לנקוט והאם להתאמן כשחולים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 12/10/15
 

חלבון מי גבינה מתוסף והתאוששות
מתאמנים מדי יום? אולי אפילו פעמיים ביום? ההתאוששות שלאחר המאמץ היא קריטית עבורכם. מחקר חדש שפורסם לאחרונה, מצא שחלבון מי גבינה מתוסף ב-HMB ובפחמימה תורם להתאוששות טובה יותר לאחר מאמץ – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 04/11/15
 

Superfood ים תיכוני
הם בעלי יכולות ריפוי והזנה ומקור מצוין לנוגדי חמצון, חומצות אמינו, אנזימים וקו-אנזימים, אבל למה לרכוש מוצרים מיובאים במחירים מרקיעי שחקים, כאשר ניתן לקבל את אותם ערכים מירקות ומפירות ים תיכוניים? על קצה המזלג, "סופר פוד" מתוצרת הארץ – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 22/10/15
 

הליכה בקצב משתנה "שורפת" יותר קלוריות
איך עושים את זה? פשוט עשו דברים מוזרים: לכו עם תרמיל גב, אחזו משקולות יד, לכו זמן מה, עצרו ושוב התחילו ללכת וחזרו על כך פעמים רבות, לכו בעקלתון ולא רק על מסלול ישר. ממצאי המחקר וההתאמות לעולם הריצה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 19/10/15
 

ספיגת חלבון
נניח שאכלתם 100 גרם חלבון – כמה מזה הגוף שלכם באמת מקבל? מהו מקדם ההתעכלות של החלבון במזונות מן החי ומן הצומח? ומדוע חיוני לטפח את מערכות הפינוי והספיגה של הגוף באמצעות תזונה לא מתועשת, "ניקוי כבד" בעונות המעבר וניקוי רעלים מנטליים ורגשיים – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 07/10/15
 
משתלם להשתלם

26.2.16 יום פתוח למסלולי הלימוד במכון וינגייט
הכשרת מאמנים ומדריכים בספורט התחרותי והעממי, הכשרת מטפלים ברפואה משלימה, מסלולים לתואר עם התמחות בספורט


מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן