מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

  לימודים לתואר   רפואה משלימה   בעלי חיים
  קורסי ניהול   מאמנים   מדריכים
  השתלמויות    מפעלי קיץ 2016   קורס ע"ר



פעילות גופנית במהלך ההיריון מיטיבה עם הצאצאים
מחקר חדש מצביע על כך שהזיקה לפעילות גופנית נקבעת כבר בזמן שהותנו כעוברים ברחם. עכברות הרות שהתאמנו במהלך כל תקופת ההיריון הולידו צאצאים פעילים יותר – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 02/05/16
 

שחייה: אביב של קריטריונים באקדמיית וינגייט למצוינות
חנן גלעד, מאמן שחייה באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט ובמרכז הבוגרים, מסכם את קציר הקריטריונים של שחייני האקדמיה לתחרויות הבינלאומיות הקרובות. 27 שחיינים קבעו קריטריון לאליפות אירופה בוגרים, מספר שיא בכל הזמנים, 14 מתוכם בוגרי אקדמיה ועוד 4 המתאמנים בווינגייט 19/04/16
 

ההשלכות הבריאותיות בנטילת חומרים משפרי ביצוע
בצד השחיתויות, הרמאויות וחוסר האמון בספורט שכחנו שבקצה השרשרת נמצא הספורטאי שמלעיט את גופו בהררי פרמקולוגיה. מהן ההשלכות הבריאותיות עמן עלול הספורטאי להתמודד בשימוש בחומרים משפרי ביצוע – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי של קורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 18/04/16
 

8,000 משתתפים באירוע פרחי ספורט במכון וינגייט
ילדים בגילאי 12-8 מ-165 מועצות מכל רחבי הארץ נהנו מהפנינג ספורט ענק במכון וינגייט בהשתתפות ספורטאי נבחרות ישראל ובכירים בספורט
14/04/16
 

6.5.16 יום אימוץ כלבים מאולפים
יום האימוץ יתקיים בפנסיון "חווית הכלבים" ביום שישי 6.5.16 בכפר ויתקין בשעות: 16:00-12:00. הכלבים מגיעים מכלבייה לימודית ולא ממכלאה, ולכן נמצאים במעקב בריאותי הדוק. צוות הפנסיון ישמח לסייע לכם לבחור את הכלב המתאים לכם. צפו בכלבים המוצעים לאימוץ
 

מוטיבציה פנימית: המנוע בהכשרת מאמנים
אחד התפקידים המרכזיים של מערכת ההכשרה המודרנית באימון ספורט היא לטפח מדריך/מאמן שיהיה בתהליך מתמיד של הכשרה והשתלמויות. בשטח המצב עגום, התלמידים באים לקבל תעודה והמאמנים לא מוכנים להשקיע. על טיפוח מוטיבציה פנימית בהכשרת המאמן 05/04/16
 

מרגישים וייב באוויר!
בשבוע שעבר ביקרה במכון וינגייט משלחת בלוגרים שהגיעו לישראל במטרה לייצר שיח על חדשנות ויצירתיות ישראלית. האורחים קיבלו הדגמות של פיתוחים ישראליים בתחום הספורט והשתתפו באימון שהועבר ע"י אריק זאבי, מדליסט הארד האולימפי מאתונה 2004 – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 28/03/16
 

מריה הקדושה
דומעת ומיוסרת, התייצבה הטניסאית, מריה שראפובה, למסיבת העיתונאים והודיעה קבל עם ועדה: "כשלתי במבדק סימום". העובדות, האחראים והפעולות למיגור הכתמים בספורט הלבן – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי של קורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 13/03/16
 

תרגיל ה-Boomerang: פירוק לאלמנטים פשוטים
דנה רחלין, מצוות הקורס להכשרת מדריכי פילאטיס של מכון וינגייט, מדגימה בקצרה כיצד ניתן לנתח ולפרק תרגיל מורכב ומאתגר, כמו תרגיל ה-Boomerang, אשר לביצועו נדרשים כוח, גמישות, קואורדינציה, ותזמון תנועתי, לאלמנטים מתרגילים, פשוטים יותר ברפרטואר - צפו בסרטון 15/03/16
 

"בוטוקס" לטיפול בכאבי פיקה-ירך
כאבי ברכיים בחלק הקדמי ובחלק הצדי של הברך, הנפוצים בקרב העוסקים בפעילות גופנית, בעיקר ברצים וברוכבי אופניים, טופלו באופן יעיל בניסוי שכלל הזרקת הרעלן בוטולינום וטיפולי פיזיותרפיה תומכים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי של קורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 01/03/16
 

בהלת האורז המלא
ארסן, עובש, חומרי הדברה כל אלה מוגשים לנו בצלחת, והכותרות זועקות "מרעילים אותנו"! מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט, מציעה גישה של אחריות אישית של האדם על בריאותו, שכן הגוף מסוגל, בתחזוקה נאותה, להתמודד עם כמות לא מבוטלת של חומרים מסוכנים 03/03/16
 

העמסת פחמימות למרתון – שתי גישות
המלצות תזונה למשתתפי המרתון צעד אחר צעד: גישות העמסה, יתרונות וחסרונות, כמה לשתות, מה לאכול שבוע לפני, יום לפני, בבוקר המרתון, במהלך הריצה ולאחר מכן להתאוששות – מאת עינב גרוסמן, דיאטנית קלינית וספורט, ראש תחום תזונה בביה"ס למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט 25/02/16
 

למחקר במכון וינגייט דרושים מתנדבים העוסקים בספורט
בימים אלה מתקיים במכון וינגייט מחקר הבודק את הקשר בין כוח שרירי הירך וביצוע מבדק כפיפת ברך, squat עם וללא תמיכה. המשתתפים במחקר יקבלו דו"ח על מצבם ביחס לנורמה והמלצות מתאימות לתרגול – מידע רב ערך, שיסייע להפחתת סיכונים לפציעות 02/03/16
 

קצב התאוששות מאולטרה-מרתון
כאבי שרירים, עייפות ושינויים ביכולת בזמני הריצה – מה פרק הזמן שהם חולפים לאחר מרוץ אולטרה? עדות מחקרית וטיפים להפחתת הנזק ולסיוע בתהליכי השיקום של המערכות הפיזיולוגיות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי של קורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 24/02/16
 

חיישן זיעה לביש – חלופה למדדי דם
אב-טיפוס המורכב מלוח מעגלי גמיש שמכיל 10 שבבים שמחוברים ל-5 חיישנים יוכל לאסוף מהזיעה מדדי גלוקוז, לקטאט, נתרן, אשלגן וטמפרטורת גוף, אשר כל אחד מהם עשוי להציע תובנות על בריאותו של המשתמש ורמת כושרו הגופני – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי של קורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 14/02/16
 

התכנון המודרני במשחקי הכדור לאן?
קבוצת עבודה במדעי האימון מחפשת דרכים חדשות להפוך את עולם תכנון האימון מעולם של מודלים, הגדרות ותכנון שלבי אימון (גיל תכנון רב-שנתי, שנתי/תקופתי) למערכת של תכנון ממוחשב, המאפשרת לעבור מבניית תכנון מודולרי לתכנון פרטני בעזרת ממצאים שבועיים ולעתים יומיים – מאת: ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, יועץ מדעי ומאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט 16/02/16
 

קנדידה – שלום ולא להתראות
המלחמה בקנדידה תוכרע באבחון מדויק, בהשבת השליטה למערכת החיסונית, בצמחי מרפא ובתזונה ממוקדת. קבלו את הגישה הנטורופתית לטיפול בקנדידה וכמה מתכונים פרוביוטיים וטבעוניים שיורדו לה את החשק להישאר – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 11/02/16
 

למקומות, אחורה, רוץ!
תומס דולד, האתלט הגרמני שמחזיק בלא פחות מ-8 שיאי עולם בריצה לאחור! ינסה לשבור ביולי הקרוב גם את השיא היחיד שאיננו מחזיק בו, ל-5,000 מ'. טיפים לאימון, שיאים, מניעת פציעות והמלצות למי שרץ עם הפנים קדימה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי של קורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 25/01/16
 

ד"ר אורי (אוריאל) זמרי הלך לעולמו
ד"ר אורי זמרי כיהן כסגן מנהל מכון וינגייט וכמנהל המדעי הראשון של המכון, ניהל את האגף להוצאה לאור ולעזרי לימוד והיה המנהל הראשון של "היד לאיש הספורט היהודי". איש חינוך, ספורטאי והיסטוריון של הספורט, אשר לזכותו נזקפים למעלה מ-150 פרסומים, ספרים ומאמרים בעברית ובשפות אחרות - מכון וינגייט מרכין ראש לזכרו 18/02/16
 

קפה או כדורי קפאין?
מחקרים שבחנו את השפעת הקפאין על ביצועים גופניים כאשר הוא נצרך באמצעות שתיית קפה, הראו שצריכה של 5-2 כוסות קפה כשעה לפני תחילת הפעילות הגופנית, שיפרה את היכולת הגופנית במבדקי מעבדה מבוקרים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי של קורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 19/01/16
 

מבדקים תפקודיים בפיזיותרפיה – אקדמיית וינגייט לג'ודו
הפציעות המאפיינות את הענף, כגון נקעי קרסול, חבלת ברך, פציעות כתף, פגיעות גב תחתון, הובילו את צוות הפיזיותרפיה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט, ליצור מבדק תפקודי שמטרתו לאתר את הספורטאים הנמצאים בסיכון מוגבר לפציעות לטובת התאמת תכנית תרגול ומניעה אישית 19/01/16
 

גינה לי חביבה – צמחי מרפא ושייקים לט"ו בשבט
איך ליצור בקלות גינת צמחי מרפא ביתית במרפסת או על אדן החלון ומתכונים מבריאים לשפעול מערכת העיכול, לדכדוך חורפי, לנדודי שינה ואפילו למצבי אלצהיימר. עבודת השתילה והגינון מסייעת לכל מי שסובל ממלנכוליה של חורף – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה, מכון וינגייט 18/01/16
 

אלופים בגיל 80 – תעלומה
מחקר חדש שהתפרסם ב-American Journal of Physiology – Cell Physiology, בדק האם הסיבה לכושרם המופלא של אתלטי עלית בגיל 80 פלוס היא משום ששריריהם אינם מזדקנים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 10/01/16
 

אימוני HIT: תגובות עצביות שריריות ותכנון אימונים שבועי
אימוני אינטרוולים עצימים שנועדו לשפר ביצועים אצל רצים למרחקים, משפיעים ישירות על המערכת העצבית-שרירית. המאמר מתמקד בתגובותיה של מערכת זו ובאופן שבו מומלץ לשלב את אימוני ה-HIT בתכנית האימונים השבועית, כולל זמני ההתאוששות המומלצים בין אימון אחד למשנהו - מאת רותם כסלו כהן, פיזיולוגית של המאמץ, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 14/12/15
 

עתודת מאמנים לאומיים – משקיעים בהון האנושי במכון וינגייט
בשבוע שעבר הושק במכון וינגייט קורס יוקרתי, ראשון מסוגו, של הוועד האולימפי בישראל בשיתוף מינהל הספורט ומכון וינגייט. 18 מאמנים מענפים שונים נבחרו בקפידה להוות את דור המאמנים הלאומיים הבא ולטפח את ספורטאי הצמרת בישראל – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג, המנהל המקצועי של הקורס, מכון וינגייט 31/12/15
 

הבחירה שבכפייה - פעילות גופנית במחלקה פסיכיאטרית סגורה
יוזמה מיוחדת של אנשי צוות מחלקה פסיכיאטרית סגורה משפטית בבאר שבע מראה שגם במקומות הפחות צפויים של כפייה, צפיפות, חיכוך, מחלות נפש קשות, רקע עברייני ואלימות, ניתן להטמיע פעילות גופנית. המטרות, הדילמות והפתרונות של צוות הפעילות יכולים להתאים לכל מקום ולכל אוכלוסייה שהיא. מאת אייל עורב בוגר קורס מאמנים לקידום בריאות, בית הספר למאמנים, מכון וינגייט 21/12/15
 

פחמימות ולא שומנים – לשיפור ההישגים בריצת חצי מרתון
העובדה שכמות מאגרי השומן בגוף גדולה משמעותית מזו של מאגרי הפחמימות, לא תורמת לביצועי סבולת עצימים. ככל שעצימות הפעילות גבוהה יותר, השרירים מתבססים בעיקר על פחמימות כמקור עיקרי לאנרגיה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 21/12/15
 

כאבים בצד במהלך ריצה – ההיבט התזונתי
נראה שכמעט כל אחד מאתנו חווה את התופעה המרגיזה הזו! על מהות הכאב, ההסברים האפשריים להיווצרותו והמלצות כיצד למנוע אותו באמצעות תזונה, נוזלים, מתיחות, חיזוק הליבה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 03/12/15
 
משתלם להשתלם

20.5.16 יום פתוח למסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחות בית הספר
לימודים לתואר, הכשרת מאמנים, הכשרת מדריכים, הכשרת מטפלים ברפואה משלימה, ניהול


מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן