מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

  מסלולי לימוד מתקדמים   רפואה משלימה  בעלי חיים
  קורסי ניהול   מאמנים  מדריכים
  השתלמויות | קורס ע"ר   מפעלי קיץ 2017  קורס מצילים



גנטיקה וספורט -האם יימצא פרופיל גנטי ייחודי אצל ספורטאי על?
זה כבר מזמן לא מדע בדיוני. המחקר הגנטי בתחום הספורט, הצובר תאוצה בעשורים האחרונים, עשוי להביא בעתיד הלא רחוק לאיתורם של גנים הקשורים ליכולות ספציפיות בספורט. כך אפשר יהיה לבנות לספורטאי תכנית אימונים "מותאמת אישית" המתייחסת גם לתכונות הגנטיות שלו וגם לצרכיו התזונתיים והרפואיים ובסופו של דבר, להביא לשיפור הישגיו 17/05/17
 

רוצים להפגין ביצועי כוח טובים יותר? תתחילו לקלל
מכירים את הסיטואציה שהודף כדור ברזל צועד עצבני אל מעגל ההדיפה תוך הטחת קללות וטפיחות עצמיות חזקות? מסתבר שיש הצדקה מדעית לריטואל הזה. מחקר חדש הראה שהטחת קללות בקול רם יכולה להגדיל באופן משמעותי את הכוח הפיזי – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 16/05/17
 

5 שיאי גילאים באליפות האקדמיה למצוינות בספורט
התחרות בה לקחו חלק 550 שחיינים מ-39 אגודות עמדה בסימן הפרידה מהמאמן הלאומי, ד"ר לאוניד קאופמן, שאימן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט מעל 25 שנה מיום הקמתה, ולכבודו נערך מפגש פרידה מרגש בהשתתפות שחייני עבר רבים 30/04/17
 

שתיית מיץ סלק לפני פ"ג משפרת את ביצועי המוח
ידעתם שעיסוק קבוע בפעילות גופנית הוא בעל השפעה מיטיבה על המוח, במיוחד בגילאים המבוגרים? מחקר חדש מצא כי ניתן יהיה לחזק את ההשפעות האלה, פשוט על ידי שתיית מיץ סלק טרם הפעילות הגופנית – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 30/04/17
 

עירוי ורידי לספורטאים – השאלות והתשובות
בשבת 8.4.17 התקיים משחק כדורגל בליגת העל בין קבוצת הפועל חיפה לבין קבוצת הפועל ת"א, משחק רווי בשערים שהסתיים בתיקו 3:3. הקהל נהנה מאוד, אולם הרחק מעיני הצופים, בין כותלי חדר ההלבשה, אירע דבר מעניין לא פחות - מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 19/04/17
 

קתרין שויצר "גנבה את ההצגה" במרתון בוסטון
שויצר בת ה-70, האישה הראשונה שהשתתפה אי פעם במרתון בוסטון, עשתה זאת שוב לאחר 50 שנה במרתון ה-40 בקריירה שלה - מאת לבנה זיגל, M.sc ראש מדור מעבדות במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 18/04/17
 

הצד האפל של הכורכום
ככל שהוא יכול להועיל בשורה של מצבים, הכורכום עלול גם להזיק. בנטילתו יש לקחת בחשבון את השפעתו על מערכת העיכול, על אבנים בכליות, על שימוש לצד תרופות אחרות, במצבי היריון ועוד. לכן, בטרם תושיטו את היד לרכוש כורכום, קראו מאמר זה מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 28/03/17
 

מי מזיע יותר, גברים או נשים?
כולנו מזיעים בקיץ בין אם יצאנו מן המרחבים הממוזגים ובוודאי כאשר אנו מבצעים פעילות גופנית בחוץ. מחקר חדש בוחן מה משפיע יותר בתגובת הגוף לחום - הבדלים מגדריים או הבדלים ביחס שבין שטח הגוף למסת הגוף? מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 20/03/17
 

ויאגרה לשיפור ביצועי ספורט
יתרונות הכדור לשיפור הביצועים בחדר המיטות ידועים, אולם הוא עשוי להעניק יתרון גם בזירת הספורט. כיצד הוויאגרה מגבירה את שינוע החמצן אל השרירים, יתרונותיה בתנאי גובה ומדוע יש הקוראים להכניסה לרשימת החומרים האסורים - מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 15/03/17
 

רן שגיב ומארי אליאס אלופי אקוותלון אקדמיית וינגייט 2017
בשבת האחרונה התקיים במכון וינגייט בפעם השישית ברציפות אקוותלון האקדמיה למצוינות בספורט בשיתוף איגוד הטריאתלון. הצטיינה בנשים הגר כהן כליף הצעירה, ספורטאית האקדמיה, שסיימה שנייה במקצה העלית וראשונה בנערות – מאת אורי זילברמן, מאמן הטריאתלון באקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט 15/03/17
 

הצילו שפשפת!
לכאורה לא בעיה חמורה אבל מטרידה ביותר, במיוחד אם אתם עוסקים בספורט. מה הסיבות להופעתה, מי צפוי לסבול ממנה יותר, מתי ללכת לרופא, איך מטפלים וטיפים למניעה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 27/02/17
 

רצים עם מוזיקה? תקשיבו לזה
מעדיפים לרוץ עם הפלייליסט האהוב עליכם ולהתנתק מהעולם או לרוץ לצלילי הטבע בקצב הדופק שלכם? רצים "שנהנים" מהסחת דעת חזותית או קולית במהלך הריצה, עלולים לסבול משכיחות גבוהה יותר של פציעות, כך על פי מחקר חדש – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 20/02/17
 

אנמיה מחוסר ברזל
טבעונים, צמחונים ואוכלי כול יכולים למצוא עצמם במצב אנמי על רקע חוסר ברזל מפני שאכילת חלבון אינה ערובה לספיגה טובה שלו ושל הברזל בגוף. מהם המזונות הפוגעים בספיגה וכיצד ניתן לתכנן תפריט שישפר ספיגת ברזל? מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 22/02/17
 

בגדי לחץ מפיגי חום – יעיל או מסוכן?
מחקר שפורסם לאחרונה, בדק את ההבטחות של יצרניות בגדי הלחץ מפיגי החום לבקרת טמפרטורת הגוף בזמן מאמץ בתנאי אקלים חמים. התוצאות אינן מעודדות, במיוחד לאוכלוסיית בני השישים פלוס העוסקים בספורט עצים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 06/02/17
 

פרשת סוני ווימס – השאלות והתשובות
מי זימן את מבדק הסימום לשחקני מכבי ת"א בשבת האחרונה? האם מריחואנה, מופיעה ברשימת החומרים האסורים בספורט? אלו חומרים ניתן לבדוק בספורטאי שלא בתחרות? ומי עוד לא יצא צדיק? על כל אלה ועוד – מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מכון וינגייט, חבר הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט 01/02/17
 

תוספי ג'לטין לשמירה על בריאות המפרקים
צריכה של תוספי ג'לטין בשילוב מקבצי פעילות גופנית עצימה יכולה לעזור לבנות רצועות, גידים ועצמות – כך על פי מחקר שהתפרסם לאחרונה. ולקינוח, מתכון מנצח להכנת רגל קרושה, מעדן מהרפרטואר היהודי של מזרח אירופה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 16/01/17
 

3 שיאי בוגרים ומספר שיא של משתתפים באליפות החורף "ספידו" בשחייה בבריכה הלאומית במכון וינגייט
בתחרות הארצית הגדולה ביותר לבריכות קצרות לקחו חלק מעל 700 שחיינים, בוצעו 2,500 קפיצות למים, נשברו 3 שיאים לבוגרים, 73 שיאי גילאים ו-5 שיאי שליחים 12/01/17
 

איך נשפר ביצועים בריצה?
באיזו עצימות עליי להתאמן? מהי החלוקה המומלצת של עצימות במהלך שבוע אימונים? איך אוכל לדעת שאני אכן מתאמן בצורה נכונה ויעילה? צפו בניתוח של 3 מבדקי סח"ח מייצגים - מאת ברק גרשון ורותם כסלו-כהן, פיזיולוגים של המאמץ מהמרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 28/12/16
 

תרגילי יוגה שניתן לעשות בכיתה
האם אפשר לתרגל יוגה בסביבה עמוסת רהיטים וגירויים? נעמי פונדק לובל, רכזת קורס מדריכי יוגה לילדים טוענת שזה אפשרי וגם נחוץ מאוד! קראו כיצד שולחן וכיסא הופכים לאביזרים משלימים בתרגול וכיצד ניתן לפתור משברים שגרתיים מחיי ביה"ס ב-5 דקות יוגה 15/01/17
 

רצי קילומטראז' גבוה מבזבזים פחות אנרגיה
רצים שבאופן קבוע גומאים קילומטראז' גבוה מאופיינים בשינויים עצביים-שריריים שמשפרים את יעילות הריצה בהשוואה לעמיתיהם שרצים מרחק נמוך יותר, כך עולה ממחקר שבוצע באוניברסיטת Liverpool John Moores באנגליה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט 08/01/17
 

טיפים לתמונות תדמית מעולם הכושר
אם החלטתם לפרוש מעבודתכם כמאמנים שכירים במכון כושר ולהפוך לעצמאים, חשוב להיערך לכך עם תמונות טובות שילוו את התכנים שתפיצו ברשתות חברתיות, בפורומים וכמובן בתקשורת כדי למשוך אליכם את הלקוחות האידאליים עבורכם. טיפים כיצד לעשות זאת – מאת קרין מגן, צלמת תדמית 27/11/16
 
משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן