מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס

מה תרצו ללמוד?
  לימודים לתואר   רפואה משלימה   בעלי חיים
  קורסי ניהול   מאמנים   מדריכים
  השתלמויות    עזרה ראשונה   ימים פתוחים  



התוסף החדש לשיפור ביצועי סבולת
השוק צמא למשפרי הישג אשר אינם נמצאים ברשימת החומרים האסורים, והכוכב התורן, הקטונים, אמורים להגביר את ניצול השומן כמקור אנרגיה במאמצים גופניים בעצימות של עד 70% מהיכולת המרבית. האם זה עובד, למי הם מתאימים, איך מכינים את הגוף לשימוש בהם ועוד – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 28/07/15
 

ארוחות קיץ טבעוניות ללא גלוטן
בקיץ מומלץ לתכנן ארוחות של מזון קל להכנה ולעיכול, עשיר בוויטמינים, עם איכות מקררת וכזה שיש לו חיוניות מזינה גבוהה. לפניכם מתכונים לארוחות בוקר ללא גלוטן לכל המשפחה, לקיץ קליל ומהנה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 28/07/15
 

קפאין ופעילות גופנית
מעורר, משתן, מעלה את לחץ הדם – כל מי ששותה קפה כבר יודע זאת, אבל האם קפאין משפר ביצועים בספורט? ומה הדרך האפקטיבית לצרוך אותו ובאלו מינונים? ממצאים ומסקנות באשר לשימוש בקפאין כאמצעי לשיפור הביצועים הגופניים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 21/07/15
 

אנקת גבהים – נעלי עקב מחלישות את מפרק הקרסול
כשאת בוחרת בנעל אלגנטית עם עקבים גבוהים, אינך בוחרת רק בין יופי ובין נוחות אלא בין יופי ובין בריאות – כך יעידו ממצאי מחקר חדש שנעשה על אוכלוסיית דיילות אוויר, אשר נעלי עקב גבוהות הן חלק מקוד הלבוש שלהן. על התופעה ועל הדרכים לצמצם את הנזק – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 19/07/15
 

כמה לשתות במהלך היום ובזמן אימון
שתייה לא מספקת עלולה לגרום להתייבשות שגורמת לפגיעה בביצועים הגופניים, לעלייה בחום הגוף, להתכווצויות שרירים, לסחרחורות, לתחושת קושי עולה במאמץ והסיכון לפציעות עולה. אז כמה לשתות? ההמלצות מאת עינב גרוסמן, תזונאית קלינית וספורט, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 21/07/15
 

תורת האימון החדשה – תכנון מול מקריות
למידה, תרגול ואימון הנם אבני הדרך של הספורטאי ושל המאמן, אולם יש לשמור מקום גם למקריות ולספונטניות. תורת האימון מושפעת יותר ויותר ממצאים ממדעי המוח, המדברים על קידוד תנועות במוח בכדי לאפשר גמישות תנועתית, במיוחד במצבים של לחץ, מקריות וספונטניות – מאת ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, יועץ מדעי ומאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט 08/07/15
 

שתייה ומאמץ גופני – לשתות רק כשצמאים
לא פעם מסבירים לנו שמנגנון הצמא אינו מפותח דיו ועלינו לשתות גם כאשר אנו לא צמאים. גישה זו בשילוב החשש מפני התייבשות במהלך ביצוע פעילות גופנית עצימה גורמת לרבים מאתנו לשתות באופן מוגזם, אפילו אובססיבי, שלעתים אף עלול להסתיים באסון – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 07/07/15
 

תזונה נכונה לספורטאים מתבגרים
ספורטאים בגיל ההתבגרות חייבים התייחסות מיוחדת לתזונה כדי שלא ייפגעו הישגיהם מחד ותהליך הגדילה התקין מאידך. כמו באימון, יש לתרגל ולהתמיד בתזונה נכונה עד שהיא תהפוך להרגל קבוע – ההמלצות מאת עינב גרוסמן, דיאטנית קלינית וספורט, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 08/07/15
 

איך מפחיתים את התשוקה למתוק
חייב/ת מתוק? ובכן לא מדובר בגזירה משמיים. למשל, האם ידעתם שצריכה של מזונות מלוחים תגביר לכם את הצורך למתוק או שככל שאתם יותר "מתפוצצים" מאוכל, נפתח התיאבון למתוק? ההמלצות והמתכונים אשר יפחיתו לכם את התשוקה למתוק ובגדול! מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 05/07/15
 

שכיחות גבוהה של בעיות לב בקרב ספורטאים אולימפיים
מחקר חדש מוכיח שספורטאי צמרת זקוקים להערכה ולבדיקות מקיפות יותר בהשוואה לאוכלוסייה הכללית וזאת לנוכח העומס העצום שמופעל על מערכת הלב שלהם במהלך שעות רבות של אימונים ותחרויות. מה מצב הבדיקות בישראל? וכיצד לנהוג בספורטאי המגלה חריגות לבביות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 29/06/15
 

מאמצים גופניים חריגים עלולים לגרום להרעלת דם
מחקרים חדשים מצאו שפעילות גופנית ברמות קיצוניות עלולה להזיק יותר מאשר להועיל ולגרום אף להרעלת דם. הסימפטומים: חום גוף גבוה או נמוך מהתקין, עלייה בקצב הנשימה, קצב לב מוגבר ומספר תאים לבנים (ליקוציטים) גבוה או נמוך מהתקין – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 23/06/15
 

עצת בעל ניסיון לדוד בן גוריון
צבי נשרי היה בין שלל עיסוקיו הרבים, המורה הראשון להתעמלות המוסמך בארץ ישראל.
בארכיון במכון וינגייט, הנקרא על שמו, נמצאים גם אוספיו הפרטיים הקשורים לפעילותו. לאחרונה העבירהמשפחתו מסמך שבו מסביר נשרי לדוד בן גוריון את כל תורת ההתעמלות על רגל אחת 02/07/15
 

400 משתתפים בהשתלמות בינלאומית בכדורסל במכון וינגייט
בסימן 50 שנות מצוינות לבית הספר למאמנים במכון וינגייט ובשיתוף פעולה עם איגוד הכדורסל וארגון המאמנים בכדורסל, נעל ענף הכדורסל בבית הספר, בהובלתו של מר יעקב ג'ינו, סדרת השתלמויות בינלאומיות ברמה הגבוהה ביותר. בהשתלמות שבה לקחו חלק מאמנים בכירים מארה"ב, מאירופה ומישראל, חולקו אותות הוקרה על מפעל חיים 01/07/15
 

בין מדע ושטח באימון במשחקי הכדור
המאמן המודרני יושב שעות מול מחשב לפני כל עונה, לפני כל אימון ולפני כל משחק ואוסף נתונים, אולם מהו איסוף נתונים שיטתי ומבוקר שיתרום לאימון הלכה למעשה – מאת ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, יועץ מדעי ומאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, ואילן ברונקש, תלמיד בתכנית ה-MBA בטכניון 24/06/15
 

אמת בפרסום? תוספי התזונה שלכם
האם אתם יודעים מה באמת מכילים תוספי התזונה שלכם? בניגוד לתרופת מרשם, בתוספי תזונה לא ננקטת אותה הבטיחות ולא נדרשת הוכחת יעילות ומכאן פוטנציאל הסכנה. ומסתבר שלא כל החומרים שהתוספים מכילים מופיעים על גבי האריזה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 10/06/15
 

הכשרת מאמנים – הליבה של הצלחה וכישלון בספורט
עונת הכדורגל 2014/15 הביאה למספר שיא של פיטורי מאמנים בליגה, אולם הצלחה וכישלון של מאמן בודד או של קבוצת מאמנים יכולה להיבחן רק לאחר שנבדקת שאלת ההכשרה שלהם. ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, יועץ מדעי ומאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, חושש שעוד כמה שנים לא יהיו מאמנים ישראליים ברמה הגבוהה ביותר 16/06/15
 

צמחי מרפא ארצישראליים
תחילתו של הקיץ הוא זמן פריחתם של צמחי מרפא ארצישראליים חשובים המשמשים למגוון מטרות: טיפול בנזלת, בכאבי שיניים, דלקות שרירים ומפרקים, ורידים תפוחים, הנגאובר (חמרמורת) ועוד. זעתר, מרווה, פיגם מצוי וטיון דביק – שימושים נפוצים ומתכונים מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 15/06/15
 

יש לך 2 דקות? קדימה צעד!
ממחקר חדש עולה שהחלפה של 2 דקות ישיבה בפעילות גופנית קלה מאוד, כמו הליכה, גינון או ביצוע פעולות ניקיון, קשורה בהפחתת הסיכון לתמותה מוקדמת ב-33%. ההבדל בין תועלות פעילות מתונה לפעילות קלה והסתייגויות ממובהקות המחקר – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 02/06/15
 

"וירוס בטן" – מניעה וטיפול
הקאה, שלשול, חום, הזעה, צמרמורת, תשישות, חוסר תיאבון, טעם רע בפה, כאבי בטן, כאבי ראש, סחרחורת ועייפות גדולה – כבר הייתם באופרה הזאת? המלצות חשובות כיצד להימנע ממחלות ובמקרה שלקינו, איך מטפלים בגישה הנטורופתית – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 04/06/15
 

רימון יבזורי – משחקן למאמן לפיתוח יכולות גופניות במשחקי כדור
פציעה בקרסול, שני ניתוחים והשבתה עד סוף העונה בליגת הכדורסל, הובילו את יבזורי לקריירה חדשה. לאחר שסיים בהצלחה את הקורס בבית הספר למאמנים של מכון וינגייט, השתלב בעבודה כמאמן היכולות הגופניות במועדון הכדורסל עמק יזרעאל וכיום מועסק בגלבוע/גליל בכדורסל ושל מחלקת הנוער גלבוע/מעיינות, המונה מעל 1,000 נערים ונערות 04/06/15
 

אלוף אירופה בהחלקה מהירה על קרח בטיפול אורטוקין במכון וינגייט
ולדיסלב ביקנוב, הגיע למרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט לסדרת טיפולים באורטוקין, טכנולוגיה מתקדמת על בסיס ביולוגי לטיפול בדלקות מפרקים ונזקי סחוס, להפחתת כאב ולהגדלת טווחי תנועה במפרקים ללא תופעות לוואי. בקרוב יינתן השירות גם לקהל הרחב. הפן המדעי מאת ד"ר דוד מורגנשטרן, אורתופד מומחה, המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 21/05/15
 

אתלטיקה במיטבה בקטאר
התחנה הראשונה של סבב ליגת היהלום פתחה לנו את התיאבון עם מקבץ תוצאות נדיר: הפריצה של גאטלין בריצת 100 מטר, פיצ'ארדו בקפיצה משולשת, ג'סמין סטוארט במשוכות – כל זאת ועוד בשיחת טלפון דמיונית בין אריק איינשטיין ז"ל ומולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 18/05/15
 

תסחיף ריאה באתלטים – הגישה הנטורופתית
כיצד להגביר את המודעות לתסמינים גופניים בעזרת מדיטציה, מהי מנוחה אמתית וכיצד לשלב מזונות וצמחי מרפא המחזקים את כלי הדם ומשפרים את יכולת הסתגלות של הגוף למצבי עקה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 18/05/15
 

חלב ומוצריו - כן או לא?
מצד אחד, הוא עשיר בחלבון, בסידן ובוויטמינים. מצד שני, מאשימים אותו בגרימת אלרגיות, כאבי בטן ואפילו במחלת הסרטן. לקראת שבועות, החג הכי חלבי שיש, מגוון גישות בעד ונגד ואיך נמצא את הדרך שנכונה לגוף הפרטי שלנו – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 14/05/15
 

מניעת פציעות בספורטאים צעירים
ספורטאים מבטיחים רבים עלולים למצוא את עצמם "מחוץ למגרש" עקב פציעות מיותרות אם לא תינקט גישה נכונה. מהן הפציעות השכיחות, מהם הגורמים המרכזיים ורשימת טיפים שיעזרו לספורטאי הצעיר ולצוות האימון שלו למזער את התופעה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 07/05/15
 

פחמימות או שומנים? שאלה כבדת משקל
חשבתם שקלוריה היא קלוריה ואין זה חשוב אם היא מפחמימות, משומנים או מחלבונים? על פי מאמר שפורסם לאחרונה ב- British Journal of Sports Medicine, יש לתת עדיפות לקלוריות משומנים על פני פחמימות והדברים אמורים גם לגבי ספורטאים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 29/04/15
 

מזון עתיר ויטמין D
באופן פרדוקסלי מחקרים מראים שאוכלוסיות במדינות שטופות שמש סובלות יותר מחסר בוויטמין D לעומת אוכלוסיות המדינות הקרות. מה כדאי לאכול כדי לקבל ויטמין D, מהו המינון הרצוי לנטילתו כתוסף במצבי חסר ומה ניתן לעשות כדי לשפר את ספיגתו – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 29/04/15
 

דינמי און ליין

21.8.15 יום פתוח לכל מסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחות בית הספר

21.8.15 יום פתוח לימודי נטורופתיה N.D

21.8.15 יום פתוח רכיבה טיפולית ומדריכי רכיבה

21.8.15 יום פתוח קורס אילוף כלבים ומדריכי כלבנות טיפולית

21.8.16 יום פתוח לימודי יוגה כולל סדנת יוגה