מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

מה תרצו ללמוד?
  לימודים לתואר   רפואה משלימה   בעלי חיים
  קורסי ניהול   מאמנים   מדריכים
  השתלמויות /  קורס ע"ר   מבדקי התאמה והיערכות ללימודים   ימים פתוחים  



כדורעף חופים – ענף אולימפי חדש באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט
לאחר 13 שנים לכדורעף האולמות באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט נכנס אליה קליל ויחף ענף כדורעף החופים, שהוגדר כענף מועדף ע"י הוועד האולימפי בישראל. את הענף יוביל המאמן, אוהד רדקו, בוגר האקדמיה, שסוגר מעגל כמאמן ראשי. האתגר אומר רדקו: "לבנות שחקנים מאפס בשלוש שנים" 31/08/15
 

פיתוח יכולות גופניות בכדורגל – שגיאות נפוצות
היעדר התאמה בין דרישות המשחק ובין מתודות האימון, היצמדות לשיטות אימון מיושנות, היעדר פיתוח תשתיות גופניות והזנחה של מרכיבי יכולת חיוניים, הם חלק מן הסיבה שהכדורגל הישראלי מדשדש בבינוניותו. איך נראה אימון חכם – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג, רכז קורס מאמנים לפיתוח יכולות גופניות במשחקי כדור בבית הספר למאמנים, מכון וינגייט 12/08/15
 

אימון קואורדינציה מודרני במשחקי כדור ובאומנויות לחימה
בענפי הכדור והקרב נדרש מהספורטאי בכל רגע ורגע לתת פתרון תנועתי למידע משתנה – איך מתאימים אימון קואורדינציה שמכין את הספורטאי לתת מענה איכותי לאינספור מצבים שבדרך כלל לא חוזרים על עצמם במלואם, מאת ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, יועץ מדעי ומאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט 18/08/15
 

השפעת אמבט מי קרח על מסת השריר
מחקר שבוצע לאחרונה באוניברסיטת קווינסלנד, מצא שטבילה במים קרים לאחר אימון מעכבת את תהליכי ההסתגלות/הגדילה של השריר. דבר נוסף שעשוי "לשפוך מים קרים" על הפופולריות של טקס הטבילה, הוא שטרם הוכחה יעילותו על פני שיטות אחרות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 17/08/15
 

משקאות אנרגיה מהטבע
מרענן, ספורטיבי, מייצר תנועה, חיוניות ובריאות? משקאות האנרגיה והחטיפים התעשייתיים רחוקים מכך! מה הם החסרים שאנחנו מנסים למלא באמצעותם ומה לנטורופתיה יש להציע בתחום האנרגיה. זכרו, משקה אנרגיה תעשייתי לא יכול להעיר נפש מתה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 13/08/15
 

מזון למוח
הפרעות קשב וריכוז, הפרעות התנהגותיות והפרעות למידה אחרות – כל אלה ניתנים לוויסות באמצעות תזונה. ההמלצות לכריכים, לירקות ולפירות שתשלחו עם ילדיכם שחוזרים בקרוב לספסל הלימודים, להשגת מחשבה בהירה, ריכוז טוב, חיזוק הרוח ואיזון כעסים – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 03/09/14
 

מסוממים? שערורייה בהתהוות באתלטיקה
מידע חסוי שדלף ממשרדי ההתאחדות הבינלאומית לאתלטיקה במונקו, חושף חשדות לכאורה כנגד שליש מזוכי המדליות האולימפיות והעולמיות במקצועות הסבולת באתלטיקה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 09/08/15
 

התוסף החדש לשיפור ביצועי סבולת
השוק צמא למשפרי הישג אשר אינם נמצאים ברשימת החומרים האסורים, והכוכב התורן, הקטונים, אמורים להגביר את ניצול השומן כמקור אנרגיה במאמצים גופניים בעצימות של עד 70% מהיכולת המרבית. האם זה עובד, למי הם מתאימים, איך מכינים את הגוף לשימוש בהם ועוד – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 28/07/15
 

ארוחות קיץ טבעוניות ללא גלוטן
בקיץ מומלץ לתכנן ארוחות של מזון קל להכנה ולעיכול, עשיר בוויטמינים, עם איכות מקררת וכזה שיש לו חיוניות מזינה גבוהה. לפניכם מתכונים לארוחות בוקר ללא גלוטן לכל המשפחה, לקיץ קליל ומהנה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 28/07/15
 

12 נבחרות ג'ודו מובילות בעולם במחנה אימונים במכון וינגייט
לראשונה בישראל שמתקיים מחנה אימונים בגו'דו בסדר גודל כזה, 12 נבחרות ג'ודו מהמדינות המובילות בעולם, המתאמנות ביחד לקראת אליפות העולם שתתקיים בסוף החודש בקזחסטן. לאור ההיענות מתכוון אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת ישראל, לייסד מסורת של מחנות אימונים בינלאומיים בג'ודו בישראל 05/08/15
 

קפאין ופעילות גופנית
מעורר, משתן, מעלה את לחץ הדם – כל מי ששותה קפה כבר יודע זאת, אבל האם קפאין משפר ביצועים בספורט? ומה הדרך האפקטיבית לצרוך אותו ובאלו מינונים? ממצאים ומסקנות באשר לשימוש בקפאין כאמצעי לשיפור הביצועים הגופניים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 21/07/15
 

אנקת גבהים – נעלי עקב מחלישות את מפרק הקרסול
כשאת בוחרת בנעל אלגנטית עם עקבים גבוהים, אינך בוחרת רק בין יופי ובין נוחות אלא בין יופי ובין בריאות – כך יעידו ממצאי מחקר חדש שנעשה על אוכלוסיית דיילות אוויר, אשר נעלי עקב גבוהות הן חלק מקוד הלבוש שלהן. על התופעה ועל הדרכים לצמצם את הנזק – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 19/07/15
 

כמה לשתות במהלך היום ובזמן אימון
שתייה לא מספקת עלולה לגרום להתייבשות שגורמת לפגיעה בביצועים הגופניים, לעלייה בחום הגוף, להתכווצויות שרירים, לסחרחורות, לתחושת קושי עולה במאמץ והסיכון לפציעות עולה. אז כמה לשתות? ההמלצות מאת עינב גרוסמן, תזונאית קלינית וספורט, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 21/07/15
 

תורת האימון החדשה – תכנון מול מקריות
למידה, תרגול ואימון הנם אבני הדרך של הספורטאי ושל המאמן, אולם יש לשמור מקום גם למקריות ולספונטניות. תורת האימון מושפעת יותר ויותר ממצאים ממדעי המוח, המדברים על קידוד תנועות במוח בכדי לאפשר גמישות תנועתית, במיוחד במצבים של לחץ, מקריות וספונטניות – מאת ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, יועץ מדעי ומאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט 08/07/15
 

שתייה ומאמץ גופני – לשתות רק כשצמאים
לא פעם מסבירים לנו שמנגנון הצמא אינו מפותח דיו ועלינו לשתות גם כאשר אנו לא צמאים. גישה זו בשילוב החשש מפני התייבשות במהלך ביצוע פעילות גופנית עצימה גורמת לרבים מאתנו לשתות באופן מוגזם, אפילו אובססיבי, שלעתים אף עלול להסתיים באסון – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 07/07/15
 

תזונה נכונה לספורטאים מתבגרים
ספורטאים בגיל ההתבגרות חייבים התייחסות מיוחדת לתזונה כדי שלא ייפגעו הישגיהם מחד ותהליך הגדילה התקין מאידך. כמו באימון, יש לתרגל ולהתמיד בתזונה נכונה עד שהיא תהפוך להרגל קבוע – ההמלצות מאת עינב גרוסמן, דיאטנית קלינית וספורט, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 08/07/15
 

איך מפחיתים את התשוקה למתוק
חייב/ת מתוק? ובכן לא מדובר בגזירה משמיים. למשל, האם ידעתם שצריכה של מזונות מלוחים תגביר לכם את הצורך למתוק או שככל שאתם יותר "מתפוצצים" מאוכל, נפתח התיאבון למתוק? ההמלצות והמתכונים אשר יפחיתו לכם את התשוקה למתוק ובגדול! מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 05/07/15
 

שכיחות גבוהה של בעיות לב בקרב ספורטאים אולימפיים
מחקר חדש מוכיח שספורטאי צמרת זקוקים להערכה ולבדיקות מקיפות יותר בהשוואה לאוכלוסייה הכללית וזאת לנוכח העומס העצום שמופעל על מערכת הלב שלהם במהלך שעות רבות של אימונים ותחרויות. מה מצב הבדיקות בישראל? וכיצד לנהוג בספורטאי המגלה חריגות לבביות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 29/06/15
 

עצת בעל ניסיון לדוד בן גוריון
צבי נשרי היה בין שלל עיסוקיו הרבים, המורה הראשון להתעמלות המוסמך בארץ ישראל.
בארכיון במכון וינגייט, הנקרא על שמו, נמצאים גם אוספיו הפרטיים הקשורים לפעילותו. לאחרונה העבירהמשפחתו מסמך שבו מסביר נשרי לדוד בן גוריון את כל תורת ההתעמלות על רגל אחת 02/07/15
 

מאמצים גופניים חריגים עלולים לגרום להרעלת דם
מחקרים חדשים מצאו שפעילות גופנית ברמות קיצוניות עלולה להזיק יותר מאשר להועיל ולגרום אף להרעלת דם. הסימפטומים: חום גוף גבוה או נמוך מהתקין, עלייה בקצב הנשימה, קצב לב מוגבר ומספר תאים לבנים (ליקוציטים) גבוה או נמוך מהתקין – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 23/06/15
 

צמחי מרפא ארצישראליים
תחילתו של הקיץ הוא זמן פריחתם של צמחי מרפא ארצישראליים חשובים המשמשים למגוון מטרות: טיפול בנזלת, בכאבי שיניים, דלקות שרירים ומפרקים, ורידים תפוחים, הנגאובר (חמרמורת) ועוד. זעתר, מרווה, פיגם מצוי וטיון דביק – שימושים נפוצים ומתכונים מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 15/06/15
 

יש לך 2 דקות? קדימה צעד!
ממחקר חדש עולה שהחלפה של 2 דקות ישיבה בפעילות גופנית קלה מאוד, כמו הליכה, גינון או ביצוע פעולות ניקיון, קשורה בהפחתת הסיכון לתמותה מוקדמת ב-33%. ההבדל בין תועלות פעילות מתונה לפעילות קלה והסתייגויות ממובהקות המחקר – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 02/06/15
 
18.9.15 יום פתוח לכל מסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחות בית הספר

18.9.15 יום פתוח לימודי נטורופתיה N.D

18.9.15 יום פתוח רכיבה טיפולית ומדריכי רכיבה

18.9.15 יום פתוח קורס אילוף כלבים ומדריכי כלבנות טיפולית

18.9.15 יום פתוח לימודי יוגה כולל סדנת יוגה