מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס

מה תרצו ללמוד?
  לימודים לתואר   רפואה משלימה   בעלי חיים
  מסלולי ניהול   מאמנים   מדריכים
  השתלמויות | עזרה ראשונה   מפעלי הקיץ 2015   ימים פתוחים  



שכיחות גבוהה של בעיות לב בקרב ספורטאים אולימפיים
מחקר חדש מוכיח שספורטאי צמרת זקוקים להערכה ולבדיקות מקיפות יותר בהשוואה לאוכלוסייה הכללית וזאת לנוכח העומס העצום שמופעל על מערכת הלב שלהם במהלך שעות רבות של אימונים ותחרויות. מה מצב הבדיקות בישראל? וכיצד לנהוג בספורטאי המגלה חריגות לבביות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 29/06/15
 

מאמצים גופניים חריגים עלולים לגרום להרעלת דם
מחקרים חדשים מצאו שפעילות גופנית ברמות קיצוניות עלולה להזיק יותר מאשר להועיל ולגרום אף להרעלת דם. הסימפטומים: חום גוף גבוה או נמוך מהתקין, עלייה בקצב הנשימה, קצב לב מוגבר ומספר תאים לבנים (ליקוציטים) גבוה או נמוך מהתקין – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 23/06/15
 

בין מדע ושטח באימון במשחקי הכדור
המאמן המודרני יושב שעות מול מחשב לפני כל עונה, לפני כל אימון ולפני כל משחק ואוסף נתונים, אולם מהו איסוף נתונים שיטתי ומבוקר שיתרום לאימון הלכה למעשה – מאת ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, מאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, ואילן ברונקש, תלמיד בתכנית ה-MBA בטכניון 24/06/15
 

הכשרת מאמנים – הליבה של הצלחה וכישלון בספורט
עונת הכדורגל 2014/15 הביאה למספר שיא של פיטורי מאמנים בליגה, אולם הצלחה וכישלון של מאמן בודד או של קבוצת מאמנים יכולה להיבחן רק לאחר שנבדקת שאלת ההכשרה שלהם. ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, מאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, חושש שעוד כמה שנים לא יהיו מאמנים ישראליים ברמה הגבוהה ביותר 16/06/15
 

אמת בפרסום? תוספי התזונה שלכם
האם אתם יודעים מה באמת מכילים תוספי התזונה שלכם? בניגוד לתרופת מרשם, בתוספי תזונה לא ננקטת אותה הבטיחות ולא נדרשת הוכחת יעילות ומכאן פוטנציאל הסכנה. ומסתבר שלא כל החומרים שהתוספים מכילים מופיעים על גבי האריזה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 10/06/15
 

צמחי מרפא ארצישראליים
תחילתו של הקיץ הוא זמן פריחתם של צמחי מרפא ארצישראליים חשובים המשמשים למגוון מטרות: טיפול בנזלת, בכאבי שיניים, דלקות שרירים ומפרקים, ורידים תפוחים, הנגאובר (חמרמורת) ועוד. זעתר, מרווה, פיגם מצוי וטיון דביק – שימושים נפוצים ומתכונים מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 15/06/15
 

יש לך 2 דקות? קדימה צעד!
ממחקר חדש עולה שהחלפה של 2 דקות ישיבה בפעילות גופנית קלה מאוד, כמו הליכה, גינון או ביצוע פעולות ניקיון, קשורה בהפחתת הסיכון לתמותה מוקדמת ב-33%. ההבדל בין תועלות פעילות מתונה לפעילות קלה והסתייגויות ממובהקות המחקר – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 02/06/15
 

רימון יבזורי – משחקן למאמן לפיתוח יכולות גופניות במשחקי כדור
פציעה בקרסול, שני ניתוחים והשבתה עד סוף העונה בליגת הכדורסל, הובילו את יבזורי לקריירה חדשה. לאחר שסיים בהצלחה את הקורס בבית הספר למאמנים של מכון וינגייט, השתלב בעבודה כמאמן היכולות הגופניות במועדון הכדורסל עמק יזרעאל וכיום מועסק בגלבוע/גליל בכדורסל ושל מחלקת הנוער גלבוע/מעיינות, המונה מעל 1,000 נערים ונערות 04/06/15
 

"וירוס בטן" – מניעה וטיפול
הקאה, שלשול, חום, הזעה, צמרמורת, תשישות, חוסר תיאבון, טעם רע בפה, כאבי בטן, כאבי ראש, סחרחורת ועייפות גדולה – כבר הייתם באופרה הזאת? המלצות חשובות כיצד להימנע ממחלות ובמקרה שלקינו, איך מטפלים בגישה הנטורופתית – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 04/06/15
 

אלוף אירופה בהחלקה מהירה על קרח בטיפול אורטוקין במכון וינגייט
ולדיסלב ביקנוב, הגיע למרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט לסדרת טיפולים באורטוקין, טכנולוגיה מתקדמת על בסיס ביולוגי לטיפול בדלקות מפרקים ונזקי סחוס, להפחתת כאב ולהגדלת טווחי תנועה במפרקים ללא תופעות לוואי. בקרוב יינתן השירות גם לקהל הרחב. הפן המדעי מאת ד"ר דוד מורגנשטרן, אורתופד מומחה, המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 21/05/15
 

אתלטיקה במיטבה בקטאר
התחנה הראשונה של סבב ליגת היהלום פתחה לנו את התיאבון עם מקבץ תוצאות נדיר: הפריצה של גאטלין בריצת 100 מטר, פיצ'ארדו בקפיצה משולשת, ג'סמין סטוארט במשוכות – כל זאת ועוד בשיחת טלפון דמיונית בין אריק איינשטיין ז"ל ומולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 18/05/15
 

תסחיף ריאה באתלטים – הגישה הנטורופתית
כיצד להגביר את המודעות לתסמינים גופניים בעזרת מדיטציה, מהי מנוחה אמתית וכיצד לשלב מזונות וצמחי מרפא המחזקים את כלי הדם ומשפרים את יכולת הסתגלות של הגוף למצבי עקה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 18/05/15
 

חלב ומוצריו - כן או לא?
מצד אחד, הוא עשיר בחלבון, בסידן ובוויטמינים. מצד שני, מאשימים אותו בגרימת אלרגיות, כאבי בטן ואפילו במחלת הסרטן. לקראת שבועות, החג הכי חלבי שיש, מגוון גישות בעד ונגד ואיך נמצא את הדרך שנכונה לגוף הפרטי שלנו – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 14/05/15
 

מניעת פציעות בספורטאים צעירים
ספורטאים מבטיחים רבים עלולים למצוא את עצמם "מחוץ למגרש" עקב פציעות מיותרות אם לא תינקט גישה נכונה. מהן הפציעות השכיחות, מהם הגורמים המרכזיים ורשימת טיפים שיעזרו לספורטאי הצעיר ולצוות האימון שלו למזער את התופעה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 07/05/15
 

פחמימות או שומנים? שאלה כבדת משקל
חשבתם שקלוריה היא קלוריה ואין זה חשוב אם היא מפחמימות, משומנים או מחלבונים? על פי מאמר שפורסם לאחרונה ב- British Journal of Sports Medicine, יש לתת עדיפות לקלוריות משומנים על פני פחמימות והדברים אמורים גם לגבי ספורטאים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 29/04/15
 

מזון עתיר ויטמין D
באופן פרדוקסלי מחקרים מראים שאוכלוסיות במדינות שטופות שמש סובלות יותר מחסר בוויטמין D לעומת אוכלוסיות המדינות הקרות. מה כדאי לאכול כדי לקבל ויטמין D, מהו המינון הרצוי לנטילתו כתוסף במצבי חסר ומה ניתן לעשות כדי לשפר את ספיגתו – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 29/04/15
 

חידושים בניתוח המידע והמדידה בכדורגל
ניתוח משחק הכדורגל המודרני עובר שלב, מניתוח פיזיולוגי (מרחקים, עצימות) לניתוח שיטתי של ביצועים, ניתוח אופן קבלת ההחלטות של כל שחקן, סוגי תנועות לפני הנגיעה בכדור, נגיעה בכדור ותפקוד בין הנגיעות בכדור – מאת ד"ר מרק ורטהיים חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, יועץ ומאמן באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט 21/04/15
 

אצבע קלה על המלחייה: עודף מלח אינו משפר ביצועי סבולת
חוקרי אוניברסיטת סנט-לואיס שבארה"ב מצאו שצריכת כמוסות מלח במהלך תחרות סבולת לא פגעה ולא שיפרה את ביצועיהם של הספורטאים. החוקרים מזכירים לציבור הספורטאים שצריכה גבוהה של נתרן קשורה בבעיות בריאותיות, כמו יתר לחץ דם – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 21/04/15
 

הורי ספורטאים – מהפרעה לתרומה
הגבול בין מעורבות הורים באימוני הספורט של ילדיהם ובין התערבות גסה, המהווה מטרד למאמנים ומכשלה לילדים הספורטאים – הצעות לפתרון, מאת ד"ר מרק ורטהיים, חבר מערכת הספורט ההישגי הגרמני, מרצה אורח בבית הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, מכון וינגייט. 03/05/15
 

ריצה יחפה בגיל מבוגר והסיכון לפציעה
מחקר חדש מצביע על כך שרצים מבוגרים מתקשים לשנות את דפוס הריצה שלהם, נתון שעלול להעלות את הסיכון לפציעה בקרב אלה שמעוניינים להתחיל לרוץ ללא נעליים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 07/04/15
 

מבדקים תנועתיים בכלי בקרה ומעקב מתקדמים
במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט התקיימו מבדקים תנועתיים לספורטאים שהצטרפו השנה לאקדמיית וינגייט למצוינות בספורט. המבדקים נעשו בהמשך למבדקים ראשוניים שהתקיימו בתחילת השנה ומטרתם להעריך שינויים ביכולת ובתבניות תנועה שהתרחשו בעקבות עבודת האימון וההכנה שנעשתה באקדמיית וינגייט 16/04/15
 

על פעילות גופנית מוגזמת
לצד העדויות הרבות על תרומתה האדירה של הפעילות הגופנית לבריאות הלב הולכות ומצטברות ראיות לנזק האפשרי שבעיסוק מוגזם באימונים אירוביים תובעניים. בין הסכנות: פרפור פרוזדורים, מחלת לב כלילית והפרעות קצב ממקור חדרי. כמה זה יותר מדי? מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 31/03/15
 

דרך הנשימה
בשיטת ויני יוגה הנשימה מובילה את התנועה ובאה במקום הראשון, ולא האסאנה (התנוחה הפיזית), שנמצאת במקום השני. המוטו הוא שלא הצורה הסופית קובעת - אלא הדרך אליה", מסבירה ליאורה קסטנבוים, ראש התחום להכשרת מדריכי ומורי יוגה בבית הספר למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט - מאת רעות ברנע, כלכליסט 31/03/15
 

רצים על מלח
חוקרים מספרד בדקו לאחרונה את ההשפעה של כמוסות מלח על ביצועיהם של ספורטאים בתחרות חצי איש ברזל – התוצאות חד משמעיות: ספורטאים שהשתמשו בתוסף, סיימו את התחרות 26 דק' מהר יותר בהשוואה לעמיתיהם שהתבססו על משקאות אנרגיה בלבד – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 24/03/15
 

הכוח הסגול של הירקות
התחדשות, ראשוניות, אינטואיציה ומעטפת הגנה של נוגדי חמצון עוצמתיים – כל אלה ממש בהישג יד עם הטבע המתחדש סביבנו ועם הוספת מזונות סגולים לתפריט. נסו את המוסקה הטבעונית של מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 25/03/15
 

שימוש בצמחי מרפא להקלת סבלם של חולי סרטן
בחילות, דיכאון וחרדות, כאבים, בעיות במערכת העיכול – אלו הם חלק מהתסמינים שחווים חולי סרטן במהלך הטיפול הרפואי במחלקה האונקולוגית. איך ניתן לסייע באמצעות צמחי מרפא ועוד צעד קטן לתיעוד מדעי של התועלות שלהם למטופלים בכימותרפיה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 10/03/15
 

משחקי שליטה – ריצה בקצב הסף (חומצת החלב)
מה הם אימוני סף? כיצד ומתי? אימונים לשיפור מהירות הריצה בסף נחשבים כאימונים מתקדמים ואין להשתמש בהם בצעדיו הראשונים של הרץ המתחיל. על השיטות לאבחון הסף שלך ועל טכניקות לשיפור מהירות דרך ריצת סף – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט 19/02/15
 

דינמי און ליין

24.7.15 יום פתוח לכל מסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחות בית הספר

24.7.15 יום פתוח לימודי נטורופתיה N.D

24.7.15 יום פתוח רכיבה טיפולית ומדריכי רכיבה

24.7.15 יום פתוח קורס אילוף כלבים ומדריכי כלבנות טיפולית

24.7.16 יום פתוח לימודי יוגה כולל סדנת יוגה