מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס

מה תרצו ללמוד?
  לימודים לתואר   רפואה משלימה   בעלי חיים
  מסלולי ניהול   מאמנים   מדריכים
  השתלמויות | עזרה ראשונה   מפעלי הקיץ 2015   ימים פתוחים  



רצים על מלח
חוקרים מספרד בדקו לאחרונה את ההשפעה של כמוסות מלח על ביצועיהם של ספורטאים בתחרות חצי איש ברזל – התוצאות חד משמעיות: ספורטאים שהשתמשו בתוסף, סיימו את התחרות 26 דק' מהר יותר בהשוואה לעמיתיהם שהתבססו על משקאות אנרגיה בלבד – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 24/03/15
 

הכוח הסגול של הירקות
התחדשות, ראשוניות, אינטואיציה ומעטפת הגנה של נוגדי חמצון עוצמתיים – כל אלה ממש בהישג יד עם הטבע המתחדש סביבנו ועם הוספת מזונות סגולים לתפריט. נסו את המוסקה הטבעונית של מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 25/03/15
 

כיצד שורפים זאת נכון?
מתאמנים רבים מתעניינים יותר בהפחתת שומן ופחות ברכישת כושר גופני, אולם רבים מהם עושים זאת באופן שגוי. מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, מנפץ את המיתוסים המקובלים על שרפת השומנים וחושף את הדרך הנכונה לעשות זאת
 

שימוש בצמחי מרפא להקלת סבלם של חולי סרטן
בחילות, דיכאון וחרדות, כאבים, בעיות במערכת העיכול – אלו הם חלק מהתסמינים שחווים חולי סרטן במהלך הטיפול הרפואי במחלקה האונקולוגית. איך ניתן לסייע באמצעות צמחי מרפא ועוד צעד קטן לתיעוד מדעי של התועלות שלהם למטופלים בכימותרפיה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 10/03/15
 

שוב חוזר הניגון – נפגעים במרתון ת"א 2015
הארגון היה מתוקתק, הפיד בפייסבוק התמלא בתמונות של רצים נרגשים ואפילו נרשמה הצעת נישואין אחת על קו הסיום. אולם השורה הסטטיסטית אינה מלבבת – מצבת נפגעים גדולה, ביניהם כמה שנזקקו להחייאה. מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, מסביר איך למרות כל הוועדות, התקנות והכוונות הטובות מצבנו בכי רע, בעיקר במרתון ת"א 02/03/15
 

ניקוי רעלים בדרך הנטורופתיה בסימן אביב והתחדשות
האביב פרץ אלינו כבר בחודש מרץ ומחייב אותנו לבצע שינויים: המזון החורפי כבר אינו מתאים, ארון הבגדים מבקש שינוי ושעות האור המתארכות מביאות עמן חיות חדשה. בדרך החיים הנטורופתית מומלץ להקדיש את האביב לניקוי בכל הרבדים – איך עושים זאת? מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 03/03/15
 

חוסר בפעילות גופנית קטלני פי 2 בהשוואה להשמנת יתר
מחקר חדש שפורסם לאחרונה, קובע שדי ב-20 דקות הליכה נמרצת מדי יום על מנת לשנות את הסטטוס שלך מבלתי פעיל לפעיל חלקית ולהפחית את סיכוייך למות בטרם עת ב-30%-16% באופן בלתי תלוי בהיותך שמן או בעל משקל עודף – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט 10/02/15
 

משחקי שליטה – ריצה בקצב הסף (חומצת החלב)
מה הם אימוני סף? כיצד ומתי? אימונים לשיפור מהירות הריצה בסף נחשבים כאימונים מתקדמים ואין להשתמש בהם בצעדיו הראשונים של הרץ המתחיל. על השיטות לאבחון הסף שלך ועל טכניקות לשיפור מהירות דרך ריצת סף – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט 19/02/15
 

מה לאכול שעה לפני המרתון?
האם לאכול פחמימות בשעה שלפני המאמץ הגדול, מה ההשלכות האפשריות של ירידה גדולה בריכוז הגלוקוז בדם עם תחילת המרוץ והמלצות של עשה ואל תעשה מבחינה תזונתית בערב ובבוקר המרוץ – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג, ועינב גרוסמן, תזונאית ספורט קלינית, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט 24/02/15
 

אבחון טבעי בנטורופתיה
בידי הנטורופת מגוון כלים לאיתור מקור המצוקה שהמטופל הגיע עמה ומצוקות נוספות, ששכח לדווח עליהן, ביניהם תשאול רחב, התבוננות בגלגל העין, בעור – כל זאת לצד התייחסות לבדיקות מעבדה. הרהורים על השיח הטיפולי שיכול להתקיים ברמת האבחון בין הנטורופתיה ובין הרפואה – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 25/02/15
 

סוכרת – ההיבט התזונתי בגישה נטורופתית
מהי תזונה טבעית המסייעת לשמירה על רמה יציבה ומאוזנת של סוכר בדם, ואיך שולטים בעומס הגליקמי באמצעות מזון מן הצומח ומן החי, צמחי מרפא ותוספי מזון – מאמר שלישי ואחרון על הטיפול בסוכרת, מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 11/02/15
 

מכון וינגייט העניק אותות הוקרה לספורטאים ולמאמנים משפיעים בענף הג'ודו
במסגרת ציון 50 שנה לעשייה ולמצוינות של בית הספר למאמנים, העניקו מכון וינגייט ואיגוד הג'ודו אותות הוקרה לספורטאים ולמאמנים משפיעים בענף הג'ודו. ניל אדמס, מאמן וג'ודוקא אולימפי לשעבר, הגיע כאורח כבוד לאירוע, שבו העביר סמינר לספורטאי ולמאמני הג'ודו בישראל 05/02/15
 

מתי לחזור להתאמן לאחר זעזוע מוח?
חוקרים מבית הספר לרפואה בפנסילבניה שבארה"ב מצאו שבדיקת דם פשוטה שתילקח מייד לאחר חבלת ספורט מסוג זעזוע מוח במהלך אימון או תחרות, עשויה להעריך את חומרת הפגיעה ואת התסמינים הנלווים לה בספורטאים מקצוענים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט 03/02/15
 

עודכן קיר התהילה באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט
בטקס השנתי המסורתי בט"ו בשבט הוטבעו שמות ספורטאי האקדמיה שהגיעו להישגים בינלאומיים מרשימים, על קיר התהילה באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט. שלושת הספורטאים המצטיינים בוגרי האקדמיה: ברוך שמאילוב, איתי גולדפדן וטומי ארשנסקי - מאת ד"ר מורן בצר תייר, מנהלת אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט 05/02/15
 

עכשיו באים? DOMS, כאבי שרירים מאוחרים
החיוך שהיה מרוח על פניך אחרי האימון של אתמול, מתחלף בבוקר שאחרי בעווית כאב, כאשר אתה מנסה לרדת מן המיטה או לרדת במדרגות – מוכר? מה המקור לכאבים, כמה זמן הם נמשכים, מה מגביר את הסיכון ללקות בהם ומה ניתן לעשות כאשר הם מופיעים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט 26/01/15
 

מתכונים בריאים מעולם הנטורופתיה
מזג האוויר הסגרירי מזמין אותנו לבלות יותר זמן במטבח ולמלא את הבית באוכל ובריחות של בישול. לפניכם שלל מתכונים פרי יצירתם של הסטודנטים לנטורופתיה במכון וינגייט ולצדם "חכמת המתכון" והסגולות הרפואיות שלו – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 29/01/15
 

אימוני אינטרוולים עצימים (HIT)
שימוש באימוני אינטרוולים עצימים לשיפור ביצועים של רצים למרחקים ידוע מזמן - עוד מימי הרצים האגדיים פאבו נורמי ולאחריו אמיל זאטופק, שעשו בהם שימוש רב. ביצוע אינטרוולים בעצימות הקרובה לצריכת חמצן מרבית יוצר גירוי אימוני גבוה ומשפר את היכולת האירובית של הספורטאי 20/01/15
 

סוכרת וניהול סטרס
להימנע מסטרס כמעט בלתי אפשרי, אולם ניתן לאזן אותו באמצעות איתור מזונות שגורמים לסטרס גופני, צמחי מרפא, אוויר צח, פעילות גופנית ועוד. מאמר שני בסדרה על הכלים הנטורופתיים בהתמודדות עם מחלת הסוכרת – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 13/01/15
 

מודאגים מהיקף המותניים? מה עדיף משקולות או ריצה
הדבר הראשון שאנשים עושים ברגע שהם נכנסים לחדר הכושר, הוא לחפש מסילה פנויה ואז להתנחל עליה כמה עשרות דקות. מחקר חדש שפורסם לאחרונה במגזין Obesity, מצביע על יתרון לאימוני כוח בהפחתת השומן הבטני – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 05/01/15
 

אליפות החורף ספידו 2014 בבריכות קצרות במכון וינגייט – היה וואו!
תחרות נהדרת עם יותר מ-50 שיאי גילאים, 7 שיאי בוגרים ועוד שיאי שליחים. כל השחיינים הצעירים של אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט העפילו גם לגמר הבוגרים וחלקם אף זכו לעמוד על הפודיום. בין הבוגרים היו קרבות מלהיבים, שהניבו שיאים מדהימים – הבריכה הלאומית "טוטו וינגייט" שוב הוכיחה את עצמה בשיאים 30/12/14
 

מכון וינגייט יעניק אותות הוקרה למאמנים המשפיעים בישראל במסגרת ציון 50 שנה לביה"ס למאמנים
באירוע שפתח את חגיגות ה-50 לבית הספר למאמנים ולמדריכים, הוענקו אותות הוקרה ל-4 מאמנים משפיעים בענף הטניס: שלמה צורף, איציק פרמט, רונן מורלי ועודד יעקב. אחרי הטקס יצאה לדרך השתלמות הטניס הבינלאומית, שהועברה על ידי שחקני ATP לשעבר ומאמנים בכירים מחו"ל ומישראל 31/12/14
 

התאוששות חמוץ מתוק
נא להכיר משקה ספורט חדש, שעשוי להעניק לכם יתרון בהתאוששות לאחר מאמץ מטבולי מאתגר – מיץ מדובדבנים חמצמצים. נפלאות המשקה נבדקו לאחרונה על רוכבי אופניים, אולם ייבחנו בעתיד גם על שחקני כדור – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 24/12/14
 

סוכרת – מחלה כרונית או מצב ניתן לשינוי?
לקחת תרופה ולהמשיך במרוץ החיים? זו הדרך להנציח את הסוכרת כמחלה כרונית, שתלווה אתכם עד יומכם האחרון. הפחתת סטרס, תזונה מבריאה, פעילות מתונה ופיתוח היצירתיות – כך תשפיעו על מיגור המחלה. מאמר ראשון בסדרה מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 25/12/14
 

דינמי און ליין

27.3.15 יום פתוח רכיבה טיפולית ומדריכי רכיבה

27.3.15 יום פתוח קורס אילוף כלבים ומדריכי כלבנות טיפולית