חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

מסלולי אנרגיה
שלום מוטי,
כדי להבין מהו מקור האנרגיה לפעילויות השונות יש לקחת בחשבון את משך הפעילות, עוצמתה ואת מידת קבוצות השרירים המשתתפות.
מאחר שמדובר בשתי פעולות קצרות ועצימות הרי שמקור האנרגיה הוא בעיקרו המסלול הפוספוגני - ATP-CP. מאחר שאני לא יודע באיזה תרגיל בחרת לסט בחדר הכושר קשה לענות על מידת המעורבות השרירית.
ברור שבריצת 100 מטר נקבל גם עלייה בריכוזי הלקטאט.
מה שגורם לדעיכה בעוצמת הפעילות הוא מידת אספקת האנרגיה הדרושה לפעולת השרירים בעצימות כה גבוהה - המסלול הפוספוגני מוגבל ולכן מאפשר פעילות מאוד עצימה לפרקי זמן של שניות.
מולי

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן