חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס

פיתוח גוף עם אלופי ישראל ממכון וינגייט

איזה עצות טובות ניתן לתת למתאמנים מתחילים? מהן התכונות הנדרשות כדי להפוך את פיתוח הגוף למקצוע? מה המפתח לצמצום פציעות? איהב איוב ועאדל חאג', שזכו בתואר מר ישראל 2008, המתאמנים ומדריכים בחדר הכושר במועדון הספורט בווינגייט, משיבים לשאלות
 

איהב איוב ועאדל חאג', זכו במקום הראשון בתחרות "מר ישראל" בפיתוח גוף של שתי התאחדויות החשובות בארץ, NABBA ו־IFBB. לרגל הזכייה נערך עמם ריאיון לטובת ציבור המתאמנים.

 

כרטיס ביקור 

 

עאדל חאג'

איהאב איוב

גובה

176 ס"מ

176 ס"מ

משקל

 

בתחרות 89 ק"ג, במהלך העונה 107 ק"ג

92 ק"ג

היקפים

זרוע: 49 ס"מ, בתחרות 47 ס"מ

זרוע: 49 ס"מ, מותניים: 80 ס"מ

תחרויות

 

מר ישראל לצעירים בשנים 2005-2002 עד גיל 21 (מקום 1). מר ישראל בוגרים 2007 מקום שני (עד 90 ק"ג). מר ישראל בוגרים 2008 מקום ראשון ( עד 90 ק"ג). מר הצפון הצעיר בשנים 2004-2002

 

מר ישראל 2008 עד משקל 85, מר ישראל עד גיל 21 ב־1998, מקום 2 אליפות ישראל 1999, מקום 2 אליפות ישראל 1997 עד גיל 21   

מצב משפחתי

רווק

רווק

חלום

לקדם את הספורט במגזר הערבי ולהעלות את המודעות לו, להתחרות בחו"ל

להשתתף באליפות אירופה עד משקל 85 ק"ג לסיים ברביעייה הראשונה

תפקיד בביה"ס למאמנים ולמדריכים

 

עובד בסגל הדרכה בקורסי מפעלי קיץ

 

רכז במפעלי קיץ, רכז קורס מכ"ס

תפקיד במועדון הספורט

מדריך חדר כושר

מדריך בכיר בחדר כושר

 

 

ש: מתי התחלת את האימונים בחדר כושר ומאלו סיבות? באיזה נקודה בזמן 

התחילה מודעות לפיתוח גוף?

ע:"התחלתי להתאמן בגיל 15, המודעות לפיתוח גוף התחילה בגיל 16 לאחר שצפיתי בתחרות מר ישראל אשר השתתף בה המאמן שלי אז, מניב מגדוב".

א: "התחלתי להתאמן כשהייתי בן 16 כשהגעתי לגיל 21, עשיתי הפסקה ל־4 שנים בגלל עבודה ונסיעות לחו"ל, חזרתי להתאמן בגיל 25. התחלתי להתאמן בשל הרצון להיות שרירי, בריא, למלא את זמן הפנאי בדברים מועילים ולהיראות טוב".

 

ש: איזה עצות טובות אתה יכול לתת  למתאמנים מתחילים?

ע: "להתאמן נכון, להקשיב למדריך ולא לעשות קיצורי דרך כי פיתוח הגוף הנו תהליך שדורש סבלנות והשקעה".

א: "להתאמן נכון לפי הוראות המדריך, חשוב מאד להקפיד על הדרך והאמצעים כדי להגיע למטרה כלומר אימונים נכונים עם מינונים מתאימים ותזונה נכונה כדי להגיע למטרה". 

 

מהן התכונות הנדרשות כדי להפוך את פיתוח הגוף למקצוע?

ע: "בשבילי פיתוח הגוף הנו תחביב ולא מקצוע".

א: " רצון טוב, ידע רב בתחום התזונה והאימונים, מוטיבציה פנימית גבוהה, יכולת מנטאלית גבוהה (שתוכל לעמוד באתגרים קשים כמו אוכל ספציפי לתקופה ארוכה ואימונים קשים), יכולת גופנית גבוהה הן מבחינת כוח והן סבולת שרירית".

 

בתמונה: איהאב איוב . רכז קורס מדריכים כלליים בבית הספר למאמנים ומדריך חדר כושר מצטיין במועדון הספורט בווינגייט

 

ש: מה הוא פריט המזון שאתה מת לאכול, אבל לא יכול להרשות לעצמך?

ע: "ממתקים, עוגות למיניהן ואוכל מטוגן".

א: אוכל עם אחוז שומן גבוה, כמו מטוגנים וגבינות עם אחוז שומן גבוה, אבל את אלו אני יכול לאוכל בתקופות מסוימות: כשאין לי תחרות או משהו כמו 5 חודשים לפחות לפני התחרות.

 

 

ש: מה בתזונה שלך יכול לזעזע אדם שאינו מתאמן? כמה גרם חלבון אכלת במשך הדיאטה?

ע: "את האמת, אני לא מגזים בכמות החלבון שאני מכניס לגוף, אבל אני מקפיד לאכול כל  שלוש שעות וכל ארוחה תכלול כ־40-30 גרם חלבון ו־120-80 גרם פחמימות ( יחס 2:1 או 3:1 בין החלבון לפחמימות) ומקפיד להכניס לארוחה שמן בריא כמו שמן זית, אני אוכל ביום כ־7-5 ארוחות".

א: "לאכול כל יום 16-12 ביצים. להכניס לגוף בין 350-250 גר' חלבון ביום".

 

ש: מה המפתח לצמצום פציעות?

ע: "הדרגתיות באימון, תזונה נכונה. מנוחה, מעקב, טכניקת אימון נכונה, והכי חשוב להקשיב לגוף – אם כואב זה סימן, מנורה אדומה, שאסור להתעלם ממנו. וכמובן שינה טובה שזה הכי חשוב".

א: "טכניקת אימון נכונה עם עומסים מתאימים למטרות וליכולת השריר להתמודד אתם. כמו כן, סבולת וגמישות שריר ברמה גבוהה חיוניות לירידה באחוז הפציעות ולהקפיד על עקרונות אימון רלוונטיים כמו: הדרגתיות והתאוששות מספיקה בין האימונים".

 

ש: ספר על התזונה במהלך אימונים ועל התזונה, אם היא משתנה, לקראת תחרויות

ע: "לתזונה יש את ההשפעה הגדולה ביותר במהלך העונה, כי האוכל שאנו מכניסים לגוף, זה מה שיבנה לנו את הגוף, לכן חשוב מאוד להקפיד על תזונה. 6-5 חודשים לפני התחרות אני מתחיל לצמצם בכמות השומנים שאני מכניס לגוף, ומתחיל להקפיד יותר ויותר על התזונה שלי, וככל שהתחרות מתקרבת, אני מוריד בהכנסה הקלורית היומית על מנת להוריד במשקל ובאחוזי השומן. לדעתי, לתזונה יש את החשיבות הגדולה ביותר בהורדת אחוזי השומן".

א: "התזונה משתנה במהלך האימונים לתחרות. באימונים היחס צריך להיות 2:1 לטובת הפחמימות, בתקופת התחרות היחס משתנה לטובת החלבונים עד השבוע האחרון לפני התחרות, ואז אני מוריד פחמימות לגמרי עד יומיים לפני התחרות. ביומיים שלפני התחרות אני עושה העמסת פחמימות, אוכל 800-700 גר' פחמימות ביום עם 150 גר' חלבונים".

 

 

ש: מה החלום הגדול שלך כמפתח גוף?

ע: "אני לא מפתח גוף אני חובבן, בפיתוח גוף, בשבילי זה תחביב והתחרות היא רק בשביל הכיף ולא יותר. החלום שלי הוא להתחרות בחו"ל פעם אחת על מנת לחוות את ההתרגשות הזו כי התחושה וההתרגשות שמקבלים אותם כשעומדים על הבמה, שווים את המאמץ ואת ההשקעה  ואי אפשר לתאר את זה למי שלא התחרה ולא בהכרח בפיתוח גוף..."

א: "שהענף הזה יהיה ענף אולימפי עם הקפדה על איסור בשימוש בחומרים אסורים, שאשתתף בתחרויות יותר מקצועיות, שענף פיתוח גוף יתפתח בארץ ושיהיה איגוד אחד בארץ למפתחי גוף במקום שני איגודים".

 

ש: בכמה תחרויות התחרית עד היום בארץ?

ע: "בערך 10 תחרויות, 8 מתוכן מקום ראשון, 1 מקום שני, 1 מקום שלישי".

א: " 4 תחרויות".

עאדל חאג'. מדריך חד

   בתמונה: עאדל חאג'. מדריך חדר כושר מצטיין במועדון הספורט בווינגייט

 

ש: איזה חלק היית רוצה לשפר?

ע: "את החלק האחורי של הרגליים (האמסטרינג והתאומים)"

א: "המסה של פלג גוף תחתון".

 

שאלה: איך אנשים מגיבים כשרואים אותך ברחוב?

ע: "בדרך כלל מפרגנים, יש כאלה שלא אוהבים, אבל הרוב מפרגנים".

א: "נותנים לי כבוד והערכה טובה".

 

ש: כמה אתה שוקל היום?

ע: "במהלך העונה אני שוקל כ־108-107 ק"ג עם אחוז שומן של כ־15%-12%".

א: "96 ק"ג. אחוז שומן: בזמן תחרות 4.6% ועכשיו 10%".

 

                       

ש: מה כוללת סדרת האימונים שהפכה את אורח החיים שלך ליותר מקצועני?

ע: "אני מתאמן בצורה רגילה, אבל מקפיד על ביצוע נכון של התרגילים ומגיע לכישלון כמעט בכל הסטים (כדי לגרות את השריר) ומקפיד מאוד על עבודה בקצב אטי 2:1:2 ".

א: "5-4  אימונים בשבוע, כל אימון כולל 3-2 קבוצות שרירים שונות, כל שריר 4-3 תרגילם עם 5-4 סטים ו־15-8 חזרות ומנוחה בין הסטים 150-45 שניות (תלוי במטרה)".

 

איהאב איובש: איך נשים מגיבות לכל הקריירה של מפתח גוף?

ע: "רובן אוהבות את זה, אם זה לא עובר כל גבול – עד עכשיו לא היו תלונות".

א: "נשים אוהבות גבר עם גוף שרירי וחטוב".

 

ש: האם אתה משתמש בתוספי מזון? סטרואידים?

ע: "אני משתמש בתוספי מזון של חברת אולטימייט, נוטריישין ומיטריקס, ולגבי סטרואידים, הגוף שלי יקר לי מאוד ואני לא מוכן להרוס את כל מה שבניתי בשביל להתקדם מהר יותר, לכן אני מעדיף להתקדם לאט ולהרגיש נפלא, הרי אני נהנה מהאימונים".

א: : "תוספי מזון של חברת מאטריקס ואולטימט בעיקר אבקת חלבון, חומצות אמינו וקריאטין".

 

ש: למי היית רוצה להודות?

ע:"אני רוצה להודות להורים שלי, ובמיוחד לאימא. למשפחה, לחברים, לצוות העובדים במכון וינגייט, ל מועדון הספורט ולעובדי המטבח. כולם תמכו ועודדו ואין לי ספק שמבלי תמיכה זו לא הייתי מגיע לאן שהגעתי והייתי נשבר בדרך, אבל הם תמכו בי ודחפו אותי קדימה. לכל החניכים שלמדו בקורס מפעלי קיץ, תודה על העידוד ובהצלחה כמדריכים".

א: "רוצה להודות למשפחה שלי, במיוחד לאימא שלי היקרה ולאבא שלי, שתמך בי. חברים, צוות המדריכים בחדר הכושר בן־וידר, למנויים בחדר הכושר, לעובדי המטבח ולצוות העובדים בבית הספר למאמנים.

תודה לכולם על התמיכה, הייתה אווירה נעימה להמשיך ולהתאמן כדי להגיע לתוצאות טובות".

 

 


דינמי און ליין

19.9.14 יום פתוח כלבנות טיפולית ואילוף כלבים

12.9.14 השתלמות קסם התנועה
לכל העוסקים בגיל הרך


משתלם להשתלם
השתלמויות וקורסי העשרה