חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

כאבים בריצה טל ויסמן 04/07/16 23:31
שלום,
אני רצה כבר שנים באופן קבוע בערך פעמיים-שלוש לרוב 10 ק"מ, לפעמים יותר.
לפני כמעט שנה התחילו להופיע אצלי כאבי בטן בזמן הריצה, ומאז נשארו. לפעמים דקירות בצד ולפעמים פשוט כל הבטן מתכווצת לחלוטין כמו אגרוף. הכאבים מתחילים לפעמים כבר אחרי הק"מ הראשון ולפעמים לקראת הסוף. ניסיתי להבחין אם יש קשר למהירות/מנח גוף שונה/נשימה שונה אבל לא שיניתי שום דבר (לפחות ממה שהצלחתי להבחין) בצורת הריצה שלי. ניסיתי לקרוא טיפים באינטרנט וניסיתי כל מה שראיתי כולל הוצאת אוויר בצעד הפוך מהרגיל וכו''. שום דבר לא עזר ואני קצת חסרת אונים, הכאבים מפריעים מאוד, פוגמים בהנאה בריצה, בקצב ולפעמים אף גורמים להפסקת הריצה באמצע.
מה יכול להיות מקור הבעיה ואיך אפשר לנסות לשפר את המצב?

תודה מראש
לרוץ עם כאב מולי, מנהל הפורום 20/07/16 15:42
שלום טל,
אכן מאוד מתסכל. האם את מתחילה את הריצה בצורה מאוד מתונה ורק אז מגבירה? כיצד בנוי פרופיל הריצה מבחינת חלוקת קצבים?
האם יש משהו שקשור בתזונה שעלול להשפיע?
מה קרה בשנה הארונה בשונה משנים קודמות?
מולי
כמות אירובי מיכאל 29/06/16 20:00
שלום! אני בן 23 ומזה כחודשיים בערך אני רץ ועליתי בהדרגה ל10 ק"מ ב 54 דקות כשמתוכם בערך 25 דקות ריצת הפוגות עצימה כל זאת פעמיים בשבוע ובנוסף עוד 2 אימוני אירובי על האליפטיקל כ45 דקות (בעצימות
בינונית+) זה מתווספים בכל יום אימוני כח מחולקים. בס"כ 210 דקות אירובי בשבוע האם זה מספיק?האם זה יותר מידי ?אשמח לתשובה (אציין כי מטרתי היא חיטוב והורדת אחוזי שומן)
כמות ואיכות מולי, מנהל הפורום 20/07/16 15:45
שלום מיכאל,
לא ניתן לענות על שאלות מסוג זה באופן כל כך כוללני. מה שחשוב לבדוק זה:
1. האם אתה משיג התקדמות בתוצאות
2. האם אתה מתאושש היטב
3. האם אתה בריא ולא נפצע
מולי
ביטוח אחריות מקצועית מיכאל 27/06/16 18:01
שלום לכולם, הייתי רוצה לרכוש ביטוח אחריות מקצועית, למישהו פה יש ואם כן איפה הוא עשה? שמעתי על גרסון ביטוחים, מה אתם אומרים
אירובי רון 27/06/16 02:56
מה דעתך על ריצה 8 קמ כל יום כשעה על הליכון אשר רכשתי מקצועי של חדרי כושר מיוחד כבדרך קבע לשמירה על הבריאות?והאם חובה אימוני כוח וכמה פעמים בשבוע ?ומה אתה ממליץ לעשות כדי להגדיל את שרירי הארבע ראשי ? האם שיפוע מידיי פעם בהליכון יחזק אותו וכמה שיפוע צריך להשים כדי לראות שינוי?בתודה
ייעוץ מקצועי מולי, מנהל הפורום 20/07/16 15:48
שלום רון,
אני לא יודע. התאמת תוכנית אימונים היא מלאכה מורכבת שדורשת בירור מקדים - גיל, מצב גופני, הרכב גוף, רקע קודם באימון, מטרות, סדר יום, תזונה, שעות שינה ומנוחה ועוד...
מומלץ לקבל ייעוץ אישי מאיש מקצוע בכדי שיעזור לך לבנות משהו נכון עבורך.
מולי
מתעניין בTRX ורוצה לדעת איזה מותג לקנות? ר 26/06/16 23:11
ראיתי באיביי מקורי אבל גם לא מקורי בסכום זול בהרבה

אשמח למידע בנושא
תודה
חזרה לפעילות לאחר קרע של רצועה בקרסול אתי 25/06/16 03:48
שלום רב ברצוני לשאול על פי הנסיון שלך כמה זמן לוקח לחזור לפעילות וכיצד לעשות זאת
לאחר קרע של רצועה בקרסול בני שחקן טניס מזה 10 שנים כעת הוא בן 16 פציעות חוזרות בקרסול לאחרונה אובחן קרע של רצועה
הוא עושה פיזוטרפיה אבל כיצד אפשר לדעת מתי לחזור לפעילות ואם ניתן לעשות עוד טיפולים לשיקום ומניעה
תודה רבה
אבחון מקצועי מולי, מנהל הפורום 20/07/16 15:50
שלום אתי,
מי שיכול לקבוע דבר כזה הוא הפיזיותרפיסט שמטפל בו.
פציעות חוזרות בקרסול בגיל שכזה מעידות על תהליך אימון לא נכון - יחס לא נכון בין העמסה לבין יכולתו של הגוף להתמודד עם העומס.
פיזיותרפיסט ספורט אמור לדעת מה לעשות כדי לשקם את האזור, איזה תרגילים צריך לבצע ומהו עומס האימון הנכון.
בברכה,
מולי
כאבים בחזה וסחרחורת בספינינג גלית 23/06/16 09:46
מדוע תמיד בשיעור ספינינג כשאני מתאמנת בערב לאחר שלא אכלתי כלום משעה 12:00 בצהריים אז יש לי סחרחורת חולשה ועייפות ואני מרגישה כאילו אני עומדת לקבל התקף לב?
מדוע יש אנשים שנכנסים לשיעור ספינינג על קיבה ריקה והם מתאמנים חזק ואין להם סחרחורת וחולשה ועייפות כמוני??? מדוע רק לי יש?

אם אני אכנס לשיעור ספינינג בערב ולא יאכל כלום מהבוקר אז האם זה ייפגע לי בשריפת הקלוריות?

כי אם אני לא אוכלת לפני אז אני עייפה סחרחורת ואין לי אנרגיה- אז האם ככה אני לא אשרוף קלוריות?

למשל אם אני יאכל לפני האימון 3 תמרים שמכילים 200 קלוריות אז אני לא אשמין?

אז האם בגלל התמרים אני אשרוף יותר קלוריות בספינינג???

כי אני עשיתי טעות אני מפחדת לעלות במשקל ולהשמין ואני מגיעה רעבה חולשה סחרחורת וקשיי נשימה לאימון ומרגישה שאני עומדת להתעלף בספינינג ולקבל דום לב.

האם התמרים לא ישמינו אותי ויעלו אותי במשקל???

כי אני מרגישה בספינינג שאני לא יכולה לנשום דקירות בחזה והבטן מקרקרת.

האם 3 תמרים יעזרו לי לדווש בספינינג ולשרוף יותר קלוריות?


אתמול בערב עשיתי ספינינג ולא אכלתי מהבוקר כלום כי השמנתי מאוד ולא יכלתי לדווש הלב שלי כאב הייתה לי סחרחורת הרגשתי עייפות ושאני מתעלפת ועומדת לקבל התקף לב. אם לא אוכלים כלום מהבוקר אז למה ני לא יכולה להתאמן? מדוע יש בספינינג בנות רזות עם בטן שטוחה שבאות על קיבה ריקה ויכולות לעשות אימון ספינינג קשה. ואני לא מצליחה?
מה לא ברור? מולי, מנהל הפורום 20/07/16 15:53
מה הפלא? ברור שללא אנרגיה את תחושי סחרחורת וחולשה גדולה. אי אפשר להתאמן מבלי לאכול...מי שעושה כן מסכן את עצמו וזקוק לטיפול ולהדרכה מקצועית.
האם את מקבלת עזרה מקצועית?
מולי
כדורגל למבוגרים יניב 21/06/16 12:22
שלום האם יש קבוצה או חוג כלשהו של כדורגל לבני 60+?
אשמח לדעת גם טל 19/07/16 16:54
האם יש חוג כדורגל לבני 60+
תודה
ריצה כל יום שמוליק 15/06/16 12:00
למולי!
בן 35 רץ מזה כ8 שנים כ10 קמ יום יום למען הכייף שלי בלבד ויום אחד מנוחה לאחר הריצה אוכל שני גביעי יוגורט עם גרנולה אני עושה קצת מתיחות שכיבות שמיכה כמה סטים ופלאנק! רציתי לדעת מה דעתך על כמות הריצה שלי?ועוד שאלה אני רוצה לרכוש מולטי טריינר מקצועי כדי להעלות קצת מסת שריר מה דעתך בנידון,ואל תגיד חדר כושר כי אני לא סובל חדרי כושר, ואיזה מולטי טריינר מומלץ?! בתודה
פעולת השריר הדר 09/06/16 02:40
שלום
שאלה ממש בסיסית-בפעולת השריר-הייצור של ATP עפ הבנתי היא ע"י סוכר וחמצן,כששריר גדל זה אומר שיש לו יותר סוכר?
למה בכלל שריר מתעייף,למה הגוף לא יכול לתת לא סוכר כמה שהוא רוצה ללא הפסקה ואז לא תהיה התעייפות.
תודה
גליקוגן והתעייפות סבטלנה ונטשה האחיות לבית פיק 10/06/16 01:46
שריר מורכב מחלבון ( אקטין ומיוזין ועוד) וממאגרי גליקוגן הנאגרים עם מים בשרירים .. לפי מה שאני יודע גם מאגרי שומן ישנם ייחודיים לניצול שרירי .
אז ששריר גדל בעקבות אימון אז גדלה כמות החלבונים כלומר היחידות המתכווצות וגם מאגרי הגליקוגן גדלים.

שריר מתעייף בגלל הרבה סיבות, בגלל הצטברות של חומצת חלב, שינוי חומציות , עייפות עצבית כלומר שינוי או חוסר במולכים עצביים המתווכים בכיווץ השריר, וגם עייפות הנובעת מדלדול של ATP . בזמן מנוחה בין הסטים האנרגיה מתחדשת, תוצרי לוואי וחומצת חלב מתפנה והעייפות חולפת , וטוב שכך :-)
מותר או לאו? נטלי 05/06/16 17:02
שלום רב
אני בת 40 ורוצה להתחיל להתאמן באופן רציני יותר ....בתאריך 4/2015 עברתיMRI מח ועמש"צ...נמצא בגובה C4-C5 בלט דיסק קל, C6-C7 נמצא בלט דיסק קל,המנגיומה בגוף חוליה C7 ...שאלתי את הרופא משפחה האם יש איזו שהי קונטראינדיקציה ללכת לחדר כושר או אימון אישי והיא אמרה שאיננה יודעת...התור לאורטופד הוא בעוד 5 חוד....
1.האם ישנה הגבלה לעשות ספורט מכל סוג שהוא כאשר יש בלט דיסק?
2. האם בעקבות הספורט בלט דיסק יכול להחמיר?
3. האם מאמני כושר לא מבינים ויודעים איזה סוג אימון לעשות כדי לא לפגוע בשום דבר?

אודה לך מאוד על תשובתך
בכבוד רב
נטלי
שמירה על כושר קיים גכדגכ 05/06/16 09:47
שלום אני בן 47 במצב אירובי טוב. בריא. מתאמן כבר 5-6 שנים בריצה.

מתאמן לפי תכנית מסודרת לתחרויות של 10 קמ
התכנית היא של 12 שבועות שבסופה 3 שבועות מנוחה אקטיבית.

התכנית היא בממוצע של 80 קמ בשבוע

מתחרה בעיקר בתחרויות של 10 קמ.
כיום יכול לרוץ 10 קמ ב 42 דקות.

שאלתי היא בכמה אחוזים אני יכול לקצץ את הנפחים אם אני רק רוצה לשמר את יכולותי ב 10 קמ (את האינטרוולים אמשיך לעשות כרגיל)

תודה
מולי האם אתה מקבל באופן פרטי? אלי 27/05/16 21:11
אני מנסה להשתקם מפגיעות בברכיים ורציתי לשאול האם אתה נותן שירות של שיקום מפציעות שכאלה
תודה מראש
אימון אישי מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:48
שלום אלי,
איני נותן שירות מסוג זה. מומלץ לפנות לפיזיותרפיסטים שמתמחים בשיקום מפציעות ספורט.
בברכה,
מולי
שאלה רונית 27/05/16 14:30
הי מולי.
שאלה
לאחרונה התגלה לי חשד לנוירופתולוגיה גנטית.
תוך כדי אימונים נהיה לי לחץ כמו כאב חד בגב תחתון צד ימין (איפה שה2 גומות האלה:/) בהקרנה לעמוד שדרה . אני לא יודעת לזהותמה מקור הכטב ומה המשמעות שלו.האם זה מהנוירופ..שגילו או חס וחלילה פצעתי תעצמי באימון..
למי הית ממליץ לפנות מאחר ויש את הנוירופ. פיזיוטר אומר שזה לא התחום שלו..נוירולוג מבחינתו שלח לבדיקה גנטית .אני ממתינה לתור כבר חודשיים. ללא אימונים יגבר ירידה במסת השריר? אודה להכוונה
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:46
שלום רונית,
אנא העלי את השאלה הזו בפורום פציעות ספורט ואני מקווה שתועכלי לקבל הכוונה.
החלמה מהירה!
מולי
למה לאחר חשיפה לשמש אני מרגיש תחושת הקלה ב 26/05/16 17:20
השרירים משתחררים ויש תחושה קלילה יותר.
שאין שמש זה לא אותו דבר.
מעונן חלקית מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:43
חום גורם לשחרור ולהרפייה, כמו טבילה באמבט מים חמים
  10   [11-20]...[221-226]
31.3.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט




משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן