חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

שלום רויתוש 08/10/16 01:56
קניתי אופניי ספורט ביתיים, המשענת ממש קרובה לכידון , זאת אומרת שאני לא ממש צריכה להתאמץ כדי להגיע לכידון והגב שלי לא מכופף , זה גם יוצא כך שהרגליים שלי גם לא צריכות ללכת רחוק כי הן מאוד קרובות . השאלה אם זה יהיה ספורט אפקטיבי או שבגלל שזה ככה אז הספורט לא שווה כלום. אני מצרפת תמונה שיהיה יותר ברור, אשמח לתגובה תודה
עבודה יומית קשה בשילוב עם חדר כושר נ 29/09/16 15:59
היי
אני בן 36 בקרוב. אני עוסק בעבודה פיזית(גננות) לעיתים מסיים ימים מותש מאוד.
אני באופן כמעט קבוע ועם שארית כוחותיי:-) דוחף את עצמי שלוש פעמים בשבוע לחדר כושר, לאחר יום העבודה, לעבודה עם משקולות בכוונה לעלות מסת שריר, או לפחות לשמור על הקיים.
שאלתי היא, האם שילוב כזה בין עבודה פיזית די קשה, לחדר כושר עם הרמת משקולות, הוא לא יוצר עומס יתר על הגוף ועלול לעשות יותר נזק מתועלת?
36 הרי זה לא נער בן 18 או בחור בן 24, מצד שני, אני מרגיש צורך לחזק את הגוף ולהגדיל מסה.
אולי מומלץ שאעשה ספורט אחר ולא משקולות?

סדר יום מולי, מנהל הפורום 05/10/16 14:39
שלום רב,
כאשר אתה מגיע מותש לאימון ומנסה להפיק ממנו את המירב התוצאה לא תהיה מיטבית. אימון צריך להתבצע כאשר הגוף יכול להגיב לגירוי.
אולי כדאי לך לשנות את סדר היום שלך כך שהאימון יתבצע בתחילת היום ולא בסופו?
תנסה להתאמן גם בסוף השבוע כאשר באפשרותך לנוח.
בנוסף, חשוב להקפיד על תזונה נכונה ועל התאמת תוכנית האימונים ליכולות שלך. יתכן שהסתגלות הדרגתית והתקדמות קטנה בכל פעם יהיו הפיתרון האידיאלי עבורך.
בהצלחה
מולי
לא שרפתי בכלל קלוריות באימון שעשיתי היום? מאיה 29/09/16 07:54
היום רצתי בהליכון על מהירות 9.00 קמ"ש במשך 65 דקות 10 ק"מ

אחר כך נכנסתי לשיעור ספינינג

אחר כך שיעור עיצוב

לפני שבאתי לכושר שקלתי 2 קילו פחות!!!

איזה אסון!

לא שרפתי בכלל קלוריות באימון שעשיתי היום!!!

הייתי 3 שעות סתם בחדר כושר לשווא!!!
כח במגרש ערן 27/09/16 03:52
שלום מולי.
בעבר אמרת באחת ההודעות שהיום באימוני כדורגל מורידים את חדר הכושר לדשא ועובדים במגרש. מה דעתך אז שחקן נוער בקבוצה מקצוענית לא צריך להתאמן בחדר כושר רגיל?
תודה
אימוני כוח מולי, מנהל הפורום 27/09/16 15:32
שלום ערן,
לא אמרתי שלא צריך. אמרתי שצריך לחבר את אימון הכוח לאימון הטכני, במיוחד כאשר הוא מבוצע באימון צעירים. בקבוצות בוגרות בהן יש כמות רבה יותר של אימונים אפשר לפצל ולשלב עבודת כוח גם בחדר כושר ייעודי ולא במכון רגיל בחוץ.
מתקן האימון צריך להיות נגיש במתחם האימונים ובנוי לספורטאים ולא למתאמנים חובבים.
מולי
מומט של כוח לירון 20/09/16 15:18
הי,
למה אומרים שכל תנועה בגוף האדם היא סיבובית?
בהקשר למומט של כוח...
אם אני מעלה את הפרק לכיוון הכתף אין סיבוב של מפרק המרפק,הוא עולה בקו ישר,לא?
אז מה הכוונה שלתנועה סיבובית בכל המפרקים?
תודה
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 27/09/16 15:27
שלום רב,
אנא פנה לפורום חדרי הכושר שם מתעסקים בכל נושא ניתוחי תנועה
בהצלחה
מולי
שאלה הדר 19/09/16 13:02
שלום רב,
שאלה הקשורה בתפקוד השרירים-נאמר ואני רוצה לבעוט בכדור באופן כזה שמהירותו תהיה קטנה,יש הבדל עצום בכיווץ הדינאמי של השרירים לעומת אם אני רוצה לבעוט בכדור בבעיטה חזקה כך שמהירותו תהיה גדולה.
אז מהו בעצם ההבדל בין שתי סוגי השימוש בהייחסות לשרירים עצמם? מדוע בעיטה חזקה דורשת יותר כיווץ של שריר?האם זה בגלל שכך יש יותר יחידות מוטוריות שמגוייסות (בצירוף גם של שירים נוספים שמגוייסים בבעיטה החזקה)? אם זה בגלל זה -איך זה מתקשר לעוצמת הבעיטה מהירות הכדור?הרי יותר יחידות מוטוריות לא בהכרח אומר מהירות גבוהה יותר?
או שאני טועה?
תודה רבה
עוצמת הבעיטה מולי, מנהל הפורום 27/09/16 15:26
שלום הדר,
עוצמת הבעיטה נקבעת בעיקר על ידי מהירות הנפת הרגל, טווח התנועה במפרקים והמהירות הזוויתית בהם וכמובן גיוס היחידות המוטוריות.
מאחר שהכדור קל והמפגש קצר הסיפור כאן הוא מהירות התנועה.
מבחינת הפעולה מדובר כמובן באותם השרירים אבל בגיוס שונה לחלוטין של יחידות מוטוריות
מולי
יעוץ תכנית אימון אנונימי 18/09/16 14:29
אני מתאמן שנה וחצי בריצות 7 ק"מ. האימון שלי הוא: יום כן, שלושה ימים מנוחה. וכו.. אני עושה כך כדי לא להפצע, כרגע אני מעוניין להעלות את הקילומטרים ובנוסף לשלב אופנים. אני אוכל מסודר ובריא, ישן 6 שעות בלילה לפחות,תוכל בבקשה לבנות לי אימון שמשלב את שניהם?
תוכנית אימונים מולי, מנהל הפורום 27/09/16 15:23
שלום,
תוכנית אימונים בונים לאחר מפגש עם המתאמן ובירור מספר משתנים.
אתה מוזמן להתקשר למרכז לרפואת ספורט בוינגייט ולבקש לקבוע תור לייעוץ לאחר בדיקת יכולות - 09-8639400
מולי
10 קילומטר בזמנים שונים מאיה 15/09/16 08:40
מה ההבדל בין שריפת קלוריות כלומר כמות הקלוריות שנשרפות בין

ריצה 8 קמש למשך 70 דקות - 10 קילומטר.

לבריצה 11 קמש 40 דקות - 10 קילומטר

האם ככל שרצים מהר יותר כך שורפים יותר קלוריות למרות שמספר הקילומטר זהה?

המהירות אינה משנה איציק 19/09/16 12:34
בקירוב טוב מס'' הקלוריות הנשפרפות תלוי במרחק הריצה ובמשקל הגוף (בערך קלוריה לק"ג לק"מ) כלומר את תשרפי את משקל הגוף שלך * 10 בכל אחת מהאפשרויות.
פיברומיאלגיה וספורט נתי נתנזון 14/09/16 15:08
שלום רב , לפני כשלושה חודשים אובחנתי עם פיברומיאלגיה האם יש מישהו שעוסק בנושא הזה ?
האם זה אתי לקש שם ?
ייעוץ לפעילות גופנית מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:30
שלום רב,
ניתן לפנות למרכז לרפואת ספורט לקבלת ייעוץ קליני והכוונה לפעילות גופנית. במרכז אין עוסקים בייעוץ ספציפי לאבחנה הקלינית שקיבלת.
בברכה,
מולי
מישהו עונה בכלל בפורום הזה??? אני 07/09/16 11:26
שלחתי שאלות ואין תגובה..
הפורום היה בחופשה וכעת חזר לתפקוד מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:28
שאלה חשובה! יובל 05/09/16 23:16
אני בן 20, מטר 80 שוקל סביבות 75 קילוגרם.
התחלתי להתאמן בצורה אינטסיבית יחסית לצבא לפני שלוש וחצי שנים (בעיקר ריצות, כוח משקל גוף) ומאז המשכתי להתאמן בסוגי ספורט מגוונים ( תלוי בתקופה ובמשאבים שהיו ברשותי), חדר כושר כושר, שחייה וכו''. שמתי לב שההשתפרות שלי איטית יחסית לאנשים שהתאמנתי וכי הכושר שלי "מתאפס" מהר, למרות התמדה ועבודה קשה.
בשנה האחרונה התגייסתי ליחידה מיוחדת, ולמרות האימונים האינטנסיביים שם, הכושר שלי עדיין משתפר נורא לאט, ולהיפך, במדידות מסויימות הוא יורד, בזמן שהכושר של חבריי לצוות עולה ועולה והם תופסים מעין "פער" עליי.
לאחרונה שברתי את הקרסול ולכן אני בהמתנה של חצי שנה עד למחזור הבא של היחידה ורציתי לנצל את הזמן הזה כדי לבנות כושר נכון.
רציתי לשאול למה הכושר שלי משתפר כל כך לאט, האם יש משהו שאני יכול לעשות מעבר לאימונים ולתזונה נכונה?
יש לציין שאני אדם לא אתלת בבסיס, ועד שהתחלתי להתאמן הייתי שמנמן. אני מקפיד על תזונה נכונה ואורח חיים בריא ( ממעיט באלכוהול, ממתקים וכו'') מה אני יכול לעשות?
קצב אישי ותכונות מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:27
שלום יובל,
לכל אדם תכונות פיזיולוגיות שונות ומכאן גם פוטנציאל שונה לביצועים גופניים.
תוכנית אימונים צריכה לקחת בחשבון את כל המשתנים ולהיות מותאמת ליכולות שלך ולקצב ההתקדמות שלך.
לעיתים אימונים קשים מידי אינם תורמים לשיפור, נהפוך הוא.
כדי לבנות לך תוכנית מותאמת אישית אתה צריך ייעוץ אישי שיסתמך על מבדק פיסיולוגי כמו מבדק סף חומצת חלב.
מבדק מסוג זה ניתן לבצע במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט - 09-8639400
מולי
להתאמן פתאום עכשיו דנה 05/09/16 14:54
בת 38, שוקלת 60 גובה 1.70 לא עשיתי ממש ספורט בחיים , רוצה להתחיל להתאמן.. האם אני צריכה התאמה אישית , כי שמתי לב שלפני שבועיים התחלתי להתאמן אימונים ליירכים מהאינטרנט בבית וזה היה לי ממש ממש קשה והמשכתי אבל יש לי כאב קל בברך והרגשתי שאחרי אימון קצר זה יותר כואב לי באזור הברך.
מעניין אותי לדעת,
א. האם בגלל ששנים לא התאמנתי ועקב גילי אני צריכה לגשת למישהו שיכין לי תוכנית אימון ?כי זה לא קל להתאמן אחרי שנים שלא מתאמנים או עושים משהו
ב. האם יש ספורט שמתאים למי שרק מתחיל להתאמן?
ג. מה אתה מציע כדי להתחיל אימונים למי שלא התאמן מזמן מזמן אם בכלל כדי שיתחיל שגרת אימונים שמתאימה ללא סבל מיותר
כך לפתע פתאום מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:36
שלום דנה,
אימון גופני הוא בחזקת תרופה שדורשת מרשם ובו המינון המומלץ.
התאמת התרגילים, המינון, דרגות הקושי והכמויות דורשת מומחיות ולכן אין זה נכון להתחיל להתאמן ללא קבלת הדרכה מקצועית.
אני ממליץ לך לפנות לקבוצות אימון בסטודיו או בפארק או להתקשר עם מאמן\ת אישי כדי שיבנה עבורך סרגל מאמצים מוכוון ונכון עבורך.
בברכה,
מולי
פעילות ספורט אינטנסיבית - ילד בן 11 לילך 03/09/16 21:40
ערב טוב,
בני בן 11, מתאמן מזה 6 שנים בחוג כדורסל והשנה התקבל לליגה - דבר הדורש בשלב זה 2 אימונים+משחק בשבוע.
בנוסף - החל משנה שעברה משחק בליגה בכדורגל.
השנה נוצר מצב שיוכל להמשיך בשתי הליגות במקביל (בשנה הבאה יצטרך לבחור בין שני הענפים - אך השנה עוד מתאפשרת פעילות במקביל) .
הבעיה היא שהעצימות בשני התחומים עלתה - ואם ימשיך בשתי הליגות יתאמן אימונים אינטנסיביים/ישחק 6 ימים ברציפות (א''-ו'' ) אימון/משחק של כשעתיים. אשמח לשמוע את חוות דעתך בנושא-האם יש מניעה, דגשים מיוחדים,..
תודה רבה :)
לילך
אינו פוסח על שני הסעיפים מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:40
שלום לילך,
בעקרון אין מניעה שילד יהיה פעיל בכל יום אבל זה בתנאי שהאימונים מווסתים ומותאמים לצרכים שלו! ברגע שיש עירוב של שתי מסגרות ברור לכול שאין תיאום ומערך העומסים עלול להיות מוגזם.
בגיל הזה חשובה הבנייה הגופנית ולא המשחק עצמו ואני לא בטוח שזה מה שהוא יקבל...
מולי
דברי עם המדריכים שלו איציק 19/09/16 12:38
כדאי שהמאמנים יידעו אחד מהשני ויוכלו לגבש מדיניות משותפת בעיקר בתחומי הכושר הגופני. מאחר וככל הנראה יש עוד ילדים באותו מצב, אולי כדאי שכמה הורים ייזמו פגישה משותפת עם שני המאמנים ליצירת התיאום הנחוץ.
היפטרופיה תום 29/08/16 11:35
שלום מולי
כידוע כדי לעבוד על מסה ישלעבוד בטווח של 6-20 חזרות ורציתי לשאול אם יש בזה מין האמת שספורטאים שנוטלים סטרואידים כמו בודיבלדרים יעבדו בטווח חזרות גבוה הכוונה לכוון 15 או 20
בגדול שאלתי היא אם יש להתחשב באם המתאמן נוטל סטרואידים בבחירת מספר החזרות באימון של מסה?
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:42
שלום תום,
אנחנו לא עוסקים כאן בהמלצות לשימוש בחומרים אסורים ולא בענייני פיתוח גוף.
אני מציע שתנסה בפורום חדרי כושר.
בהצלחה
מולי
אז זה אומר שלא שרפתי בכלל קלוריות? לא אכלתי כלום לאחר ה-3 שעות שהייתי בחדר כושר כי אז הייתי עולה ע חנה 26/08/16 19:55

עשיתי 10 ק"מ ריצה קלה בהליכון ב-70 דקות בדיוק!!!

= זה ממש לאט! אני לא מצליחה לעשות 10 קילומר ב-40-50 דקות כמו כולם!
אפילו בשעה אף פעם לא סיימתי 10 ק"מ.
הלכתי 6 קמ"ש ורצתי 8.5 קמ"ש. לא יכלתי לרוץ 9 קמ"ש כמו שפעם רצתי!
70 דקות זה אכזבה.

לאחר מכן נכנסתי לחוג עיצוב = החוג היה קל לא קשה - חימום מתיחות קצת משקוליות תרגילי ידיים, מזרן רגליים, ישבן ,בטן. לא הרגשתי שעבדתי בכלל!!!
זה היה שיעור קל!

ואז נכנסתי לספינינג = לא עשיתי עומסים גבוהים, לא פידלתי חזק וקשה. בהתחלה עומס קל ורק בחצי שעה אחרונה עליתי בעומס.

אז בסך הכל הייתי 3 שעות בחדר כושר - ריצה,חוג עיצוב וספינינג

ולאחר מכן לא תאמין איזה אסון קרה - עליתי 2 קילו במשקל מהבוקר=

אז זה אומר שלא שרפתי בכלל קלוריות?

לא אכלתי כלום לאחר ה-3 שעות שהייתי בחדר כושר כי אז הייתי עולה עוד במשקל ומשמינה עוד!!!

זה אומר שכל ה-3 שעות שהתאמנתי היו לשווא?

האם זה נחשב לאימון כושר?
[1-10]   11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   [21-30]...[221-229]
25.8.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן