חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט




מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

פעילות ספורט אינטנסיבית - ילד בן 11 לילך 03/09/16 21:40
ערב טוב,
בני בן 11, מתאמן מזה 6 שנים בחוג כדורסל והשנה התקבל לליגה - דבר הדורש בשלב זה 2 אימונים+משחק בשבוע.
בנוסף - החל משנה שעברה משחק בליגה בכדורגל.
השנה נוצר מצב שיוכל להמשיך בשתי הליגות במקביל (בשנה הבאה יצטרך לבחור בין שני הענפים - אך השנה עוד מתאפשרת פעילות במקביל) .
הבעיה היא שהעצימות בשני התחומים עלתה - ואם ימשיך בשתי הליגות יתאמן אימונים אינטנסיביים/ישחק 6 ימים ברציפות (א''-ו'' ) אימון/משחק של כשעתיים. אשמח לשמוע את חוות דעתך בנושא-האם יש מניעה, דגשים מיוחדים,..
תודה רבה :)
לילך
אינו פוסח על שני הסעיפים מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:40
שלום לילך,
בעקרון אין מניעה שילד יהיה פעיל בכל יום אבל זה בתנאי שהאימונים מווסתים ומותאמים לצרכים שלו! ברגע שיש עירוב של שתי מסגרות ברור לכול שאין תיאום ומערך העומסים עלול להיות מוגזם.
בגיל הזה חשובה הבנייה הגופנית ולא המשחק עצמו ואני לא בטוח שזה מה שהוא יקבל...
מולי
דברי עם המדריכים שלו איציק 19/09/16 12:38
כדאי שהמאמנים יידעו אחד מהשני ויוכלו לגבש מדיניות משותפת בעיקר בתחומי הכושר הגופני. מאחר וככל הנראה יש עוד ילדים באותו מצב, אולי כדאי שכמה הורים ייזמו פגישה משותפת עם שני המאמנים ליצירת התיאום הנחוץ.
היפטרופיה תום 29/08/16 11:35
שלום מולי
כידוע כדי לעבוד על מסה ישלעבוד בטווח של 6-20 חזרות ורציתי לשאול אם יש בזה מין האמת שספורטאים שנוטלים סטרואידים כמו בודיבלדרים יעבדו בטווח חזרות גבוה הכוונה לכוון 15 או 20
בגדול שאלתי היא אם יש להתחשב באם המתאמן נוטל סטרואידים בבחירת מספר החזרות באימון של מסה?
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:42
שלום תום,
אנחנו לא עוסקים כאן בהמלצות לשימוש בחומרים אסורים ולא בענייני פיתוח גוף.
אני מציע שתנסה בפורום חדרי כושר.
בהצלחה
מולי
אז זה אומר שלא שרפתי בכלל קלוריות? לא אכלתי כלום לאחר ה-3 שעות שהייתי בחדר כושר כי אז הייתי עולה ע חנה 26/08/16 19:55

עשיתי 10 ק"מ ריצה קלה בהליכון ב-70 דקות בדיוק!!!

= זה ממש לאט! אני לא מצליחה לעשות 10 קילומר ב-40-50 דקות כמו כולם!
אפילו בשעה אף פעם לא סיימתי 10 ק"מ.
הלכתי 6 קמ"ש ורצתי 8.5 קמ"ש. לא יכלתי לרוץ 9 קמ"ש כמו שפעם רצתי!
70 דקות זה אכזבה.

לאחר מכן נכנסתי לחוג עיצוב = החוג היה קל לא קשה - חימום מתיחות קצת משקוליות תרגילי ידיים, מזרן רגליים, ישבן ,בטן. לא הרגשתי שעבדתי בכלל!!!
זה היה שיעור קל!

ואז נכנסתי לספינינג = לא עשיתי עומסים גבוהים, לא פידלתי חזק וקשה. בהתחלה עומס קל ורק בחצי שעה אחרונה עליתי בעומס.

אז בסך הכל הייתי 3 שעות בחדר כושר - ריצה,חוג עיצוב וספינינג

ולאחר מכן לא תאמין איזה אסון קרה - עליתי 2 קילו במשקל מהבוקר=

אז זה אומר שלא שרפתי בכלל קלוריות?

לא אכלתי כלום לאחר ה-3 שעות שהייתי בחדר כושר כי אז הייתי עולה עוד במשקל ומשמינה עוד!!!

זה אומר שכל ה-3 שעות שהתאמנתי היו לשווא?

האם זה נחשב לאימון כושר?
האם זה נחשב לאימון? דקלה 22/08/16 07:43
עשיתי היום 10 ק"מ ריצה קלה בהליכון ב-70 דקות בדיוק
ואז חוג עיצוב
ואז ספינינג

הייתי 3 שעות בחדר כושר - ריצה,חוג עיצוב וספינינג

האם זה נחשב לאימון? האם שרפתי יותר מ-200 קלוריות היום בכושר?
מה פתאום זה לא אימון ז 22/08/16 11:40
זה שקול לאכילת 20 קרטונים של גלידה ועוד מלוואח. לא רק שלא שרפת אף קלוריה גם העלית במשקל. הגוף שלך שונה מכל שאר בני האדם, למרבה הצער.
מקווה שעזרתי!
האם בשביל שיפור יכולת אירובית קובי קובי 19/08/16 14:42
עדיף לעשות אימונים משולבים של כוח וקרדיו ביחד, או אך ורק קרדיו?

אני שואל ספציפית על אימון אופניים.
האם כדאי לחזק את השרירים כדי לשפר את היציבה ולהפחית במאמץ הנדרש, או שאולי שרירים מכבידים על הגוף ועדיף להתמקד רק באימונים אירוביים?

תודה!
מה המטרה? מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:45
שלום קובי,
האם אתה רוכב אופניים? בעיקרון יש להפריד בין האימון האירובי לאימון ההתנגדות, מינימום 3 שעות.
חיזוק ותרגול שרירי ליבה ניתן לביצוע גם כחימום לאימון
בברכה,
מולי
מולי אפשטיין במשחקים האולימפיים בריו Rafi, מנהל הפורום 15/08/16 15:06
שם הוא נותן פרשנות לענף האתלטיקה. כל השואלים מתבקשים להתאזר בסבלנות עד לקבלת מענה עם שובו
קפיצות שרירים אורן 14/08/16 18:56
לפני חצי שנה התחלתי להתאמן, התאמנתי כל יום והשתדלתי לאכול הרבה חלבון.
בחודש האחרון לא התאמנתי בכלל, והתחילו לי קפיצות של שרירים בשריר ביד ימין השריר האחרון וברגל שמאל בירך בשריר הקדמי של הרגל.
זה התחיל לי לפני שבוע בערך, אבל זה לא משהו קבוע...בשבוע הזה זה הופיע לי אולי שלוש פעמים, היום ועוד פעמיים שבכל אחת מהפעמים זה היה פעם ברגל ופעם ביד.
השרירים קופצים בזמן מנוחה אני כבר חודש לא מתאמן, אני רואה טלוויזיה ופתאום השריר קופץ.
אני כבר לא אוכל את רמת החלבונים שאכלתי כשהתאמנתי.
האם הקפיצות קשורות להפסקת האימון או שזה יכול לנבוע ממקור אחר?
תודה
מה הוא קופץ? מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:47
שלום אורן,
האם התופעה נמשכת? האם חזרת להתאמן?
מולי
עזרה ממולי מאי 10/08/16 08:29
היי מולי.אם תוכל לעשות לי רגע סדר בנושא הזרמת דם וכיווץ דם. לדוגמא אחרי משחק כדורגל קשה עם הרבה מכות וקרעים, אנחנו רוצים לצמצם את זרימת הדם ולכן חלק נכנסים לאמבט קרח.יש כאלה שאומרים שהכי טוב זה עיסוי עם גליל קצף אחרי משחק, אבל עיסוי שכזה גורם גם להזרים דם. פעולה הפוכה ממה שאנחנו רוצים אחרי משחק עצים וקשה .מה באמת נכון?
אט זורם הנחל מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:50
שלום מאי,
אם חווית טראומות ונזק כתוצאה מחבלה, מכות, נפילות - עדיף אמבט מים קרים.
ברוטינה - פעילות שחרור. את עיסוי הרקמות העמוק עם הגליל אפשר בעיקר בהכנה לאימון ולעיתים גם בסיומו, בתנאי שלא היה עצים.
מולי
קריאטין אסף 09/08/16 19:09
שלום רב,
האם צריכה של קריאטין מידי יום בכמות של 5 גר'' ליום בקרב בן 18 בריא המתאמן באופן איטנסיבי מידי יום באימון משקולות יכולה להזיק לבריאות?
בבדיקות דם שבוצעו לאחרונה :
UREA 48
creatinine 1.03
תודה רבה.
ייעוץ של תזונאי ספורט מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:51
שלום אסף,
מומלץ לבדוק בפורום תזונת ספורט
בהצלחה
מולי
עזרה בבקשה! אני 06/08/16 11:14
אני בת 16 ואני מתעמלת בהתעמלות קרקע 3-4 פעמים בשבוע (כולל כושר) ועושה מדי פעם ריצות והכל.. מקפידה על אוכל בריא ללא ממתקים והולכת ברגל לא מעט.. לאט לאט התחטבתי קצת בבטן וקצת ברגליים ובידיים אבל יש משהו שמאוד מפריע, סוג של הצטברות בבטן התחתונה, שם היא לא מתחטבת ויש צמיג שומן של ממש לעומת הבטן העליונה ששם יש לי קוביות.. אני עושה המון תרגילי כושר לבטן ואני לא יודעת אם יש משהו ספציפי לבטן התחתונה? אשמח להכוונה ועזרה!
ייעוץ תזונתי מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:52
שלום רב,
אנא פני לפורום התזונה
מולי
עזרה בבקשה חלי 30/07/16 15:20
היי, מישהו יודע איפה ניתן להשיג נעלי ריצה במידות קטנות? 34 33? מידת הנעליים שלי פיצית ואני מתאמנת עם נעלי ילדים שכנראה לא ממש מותאמות לספורט.
תודה לעוזרים
יש דבר שנקרא גוגל גברת זוזו סגן מנהל הפורום 22/08/16 11:44
תנסי פעם, אולי תמצאי מי יודי
לאתגר את הגוף בתיה 29/07/16 00:07
שלום! לפני שנה התחלתי להתאמן בשיעורי סטודיו... עיצוב פילאטיס אירובי וזומבה ... התמכרתי! כיום ברב הימים המהלך השבוע אני מוצאת את עצמי עושה שיעורים בבוקר ובערב מעל 5 ועדיין רעבה לעוד... לא יכולה לומר שנהייתי ספורטאית או חזקה מספיק ... השרירים נתפסים לי אחרי אימונים ברמת קושי גבוהה יותר וקשה לי לחשוב שאצטרך להמתין עד שישתחררו כי למחרת אני רוצה לעשות עוד שיעורים... יש דרך לשחרר שרירים תפוסים חוץ ממתיחות ?
נזק אפשרי לעמוד שדרה מפילאטיס רצפה הילה גבעוני דיאטנית קלינית 27/07/16 10:28
שלום רב,
הנני מתעמלת כ-8 שנים בפילאטיס רצפה.
בשבועים האחרונים החל כאב באמצע עמוד שדרה עד לצורך בטיפול תרופתי להקלה (ארקוקסיה).הרופאה אסרה עלי המשך פעילות ושלחה לבירור אוטופדי כולל סי.טי אותו אבצע הערב.
שוחחתי אתמול עם מאמן ריצה שאומר שתנועות כמו גשר,פיתולים עמוד שדרה וכפיפות בטן מזיקים לחוליות כי אינם טבעיים לגב.
האם נכון?
הליכון ביתי רותי 26/07/16 22:21
שלום
מחפשת המלצות להליכון ביתי, משהו הולם שייתן תמורה למחיר. אם זה לא המקום - אשמח לקבל הפניה למקורות אחרים,
כמו כן, אשמח לשמוע על חנויות מומלצות.

תודה רבה!!
ריצה רותי 26/07/16 15:13
היום בשעה עשרה לארבע הייתי בהליכון בחדר כושר הלכתי מהירות 6.00 הרגשתי שאני בחיים לא אצליח לרוץ

ופתאום בשעה 16:00 ניסיתי לרוץ! על מהירות 9.00 .

היה סיוט סיוט קשה כאילו הגוף לא יעמוד בזה בחיים!!!

סבל בלתי יתואר!!!

פתאום המשכתי לרוץ על מהירות 9.00 בלי הפסקה עד שעה 17:00 רצתי שעה רצוף!!!

כשעצרתי בשעה 17:00 אז ראיתי קילומטר 10.00 בדיוק! בשעה!!!

מה זה אומר???

10 קילומטר בשעה זה טוב??? בחיים לא רצתי מטר אחד!!!

תמיד אני חושבת שאין לי כושר בכלל!!!

מה זה אומר על הכושר 10 קילומטר ריצה מהירות 9.00 בשעה???

שרפתי 100 קלוריות???

היום עשיתי טעויות נוראיות באכילה.. אכלתי בבוקר 2 פיתות ובלוק חלבה חצי קילו ובורקסים ורוגלעך וקופסת עוגיות!!! ממש בא למות!!! עשיתי טעות טעות!!! אכלתי בטח היום 100000 קלוריות. מהבוקר עליתי 3 קילו במשקל!!!

נשבעת שאני רוצה לאכול בריא ממש יש לי מחלת בצקים מתה על חלבה יכולה לסיים קילו חלבה ! מתה על רוגלעך! ועל גחנון הכי טעים בעולם!!!
מה לעשות עם המחלת בצקים???

ואיך רצתי היום שעה שלמה???

לפני שבוע רצתי דקה ולא יכלתי לנשום והפסקתי ישר!!!
[1-10]   11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   [21-30]...[221-229]
שימו לב! בתאריכים 2.7-27.6 הכניסה למכון תתאפשר מדרום בלבד
דרך מחלף געש בהתאם לשילוט


28.7.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן