חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדר גובה יוסי 18/04/17 18:33
היי
מה השעות והימים שמפעילים את החדר גובה.
?
תודה
פרטים מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:38
שלום יוסי,
אתה מוזמן לברר במזכירות המחלקה
09-8639400
מולי
יש כאלה שאומרים "הייתי צריך להיות יותר גבוה". שאלה 18/04/17 12:51
איך הם יודעים שהם היו צריכים להיות יותר גבוהים?
אז אומרים מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:36
נו אז מה? מי אמר שהם יודעים?
ריצות קצרצרות ויציאה המקום שם טוב 18/04/17 05:58
איך באמת ניתן לשפר ריצות קצרות ויציאה מהמקום?
איזה אימונים?
באיזה תדירות?
למקומות, היכון, צא מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:35
שלום שם טוב,
על זה עובדים אצנים חיים שלמים...ולכן לא אוכל לענות לך באופן כה פשטני.
למה אתה צריך לשפר מדדים אלה? האם אתה ספורטאי?
מולי
שנחשפים לשמש מרגישים תחושת הקלה מ 16/04/17 00:59
שחרור בגוף ויותר רוגע ?

חשיפה של כמה דקות ביום משנה את ההרגשה לכל היום.

זה רק בגלל החום?
הקלה ממה? מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:32
שלום,
אני לא בטוח שאני יורד לסוף דעתך. מה בדיוק אתה שואל?
אני מניח שאתה מתכוון לנעימות שמשרות קרני השמש על הגוף ועל הנפש. אם כן, אז נכון שהחמימות של קרני השמש המלטפות יוצרת תחושה נעימה. חשיפה לשמש עוצמתית תהיה לא הכי נעימה
מולי
אימוני כושר לטניסאים אביעד 15/04/17 16:44
מולי שלום,

אני נער בן 17 ואני רוצה לחזק את עצמי מבחינת עוצמות ומסה, יש לי כנראה הרבה נקודות חולשה בגוף - שנים עבדתי על טניס אבל עוד לא התחזקתי גופנית .

האם אני יכול לעשות שימוש בחדר כושר עם ליווי צמוד לתקופה לצורך חיזוק הגוף? האם יש בזה תועלת?

אני יודע שיש מאמני כושר יעודיים לטניס, אבל אני רוצה לתת לעצמי קפיצה בחיזוק עצמי לפני שאני משקיע במאמנים פרטיים.
אימון ייחודי מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:29
שלום אביעד,
איני חושב שמדריך חדר כושר סטנדרטי מכיר את הצרכים המיוחדים של שחקני טניס. רצוי לקחת מאמן שמתמחה בפיתוח יכולות גופניות לספורטאים, כזה שמבין את האפיון של הספורט.
לדעתי אין טעם באימון עצמי. חשוב שאיש מקצוע יראה אותך כדי לאפיין את נקודות החוזקה והחולשה שלך ואז יוכל להחליט במה מתמקדים ואיך.
בהצלחה
מולי
איך אדם בוגר יכול לדעת אם גובה 13/04/17 16:19
מיצה את מלוא פוטנציאל הגובה הגלום בו ?
מגביה עוף מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:25
שלום,
בד"כ כל אדם מממש פוטנציאל זה אלא אם כן קיימת בעיה קלינית מוכחת או כשל תזונתי חמור.
מולי
רגליים נשברו מכל הריצות ומכל הספינינג דנה 11/04/17 15:55
לפני חודשיים רצתי על ההליכון 8.5 קמ"ש למשך שעה שלמה!!!
כמעט כל יום רצתי על ההליכון.
לפעמים גם רצתי 10 ק"מ בשעה ורבע בערך...
לפני חודש קרה אסון - אני לא מצליחה לרוץ אפילו דקה!!!
ניסיתי במהירות 6.5 קמ"ש לרוץ ולא הצלחתי!!!
אני מרגישה שהרגליים שלי נשברו מהריצה שרצתי לפני חודשיים
אני מרגישה שאני נמצאת בתוך סיוט!!!
אני לא מצליחה לרוץ! בהליכון אני הולכת 5 קמ"ש הליכה וזה גם קשה לי. אני מרגישה שחרב עלי עולמי בלי הריצה זה מאוד חסר לי.
נהרסו לי הרגליים מהריצה ומכל הספינינג שעשיתי
אני מרגישה עכשיו נכה בלי יכולת לעשות ספינינג ניסיתי לעשות ספינינג וכאב לי הרגליים תופת כאילו ששברו לי את הרגליים אני לא הצלחתי לדווש בכלל !!!
אני בדיכאון מזה כל כך עצובה
אני רואה אנשים שרצים על ההליכון וחושבת ומקנאה בהם כל כך שאני נכה והם לא.
וגם אני לא מפסיקה לאכול מרוב עצבים אכלתי היום לפחות 10,000 קלוריות נשבעת!!! גם הבטן שלי נראית תפוחה כמו חודש 9 מכל הלחמניות של פסח שאכלתי וכל הממתקים והשוקולדים
איך אני אמשיך לחיות ככה בלי ספינינג ובלי לרוץ או ללכת על הליכון מעל 5 קמ"ש???.
איזה חיים ארורים...
רגליים נשברו מכל הריצות ומכל הספינינג דנה 11/04/17 15:55
לפני חודשיים רצתי על ההליכון 8.5 קמ"ש למשך שעה שלמה!!!
כמעט כל יום רצתי על ההליכון.
לפעמים גם רצתי 10 ק"מ בשעה ורבע בערך...
לפני חודש קרה אסון - אני לא מצליחה לרוץ אפילו דקה!!!
ניסיתי במהירות 6.5 קמ"ש לרוץ ולא הצלחתי!!!
אני מרגישה שהרגליים שלי נשברו מהריצה שרצתי לפני חודשיים
אני מרגישה שאני נמצאת בתוך סיוט!!!
אני לא מצליחה לרוץ! בהליכון אני הולכת 5 קמ"ש הליכה וזה גם קשה לי. אני מרגישה שחרב עלי עולמי בלי הריצה זה מאוד חסר לי.
נהרסו לי הרגליים מהריצה ומכל הספינינג שעשיתי
אני מרגישה עכשיו נכה בלי יכולת לעשות ספינינג ניסיתי לעשות ספינינג וכאב לי הרגליים תופת כאילו ששברו לי את הרגליים אני לא הצלחתי לדווש בכלל !!!
אני בדיכאון מזה כל כך עצובה
אני רואה אנשים שרצים על ההליכון וחושבת ומקנאה בהם כל כך שאני נכה והם לא.
וגם אני לא מפסיקה לאכול מרוב עצבים אכלתי היום לפחות 10,000 קלוריות נשבעת!!! גם הבטן שלי נראית תפוחה כמו חודש 9 מכל הלחמניות של פסח שאכלתי וכל הממתקים והשוקולדים
איך אני אמשיך לחיות ככה בלי ספינינג ובלי לרוץ או ללכת על הליכון מעל 5 קמ"ש???.
איזה חיים ארורים...
אימון יתר רון 08/04/17 20:26
אשמח לדעת עם ישנם מאמרים או משהו להתייעץ איתנו בנוגע למצב של תסמונת אימון היתר שנמשך כבר יותר משנה.
תודה
תסמונת אימון יתר מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:23
שלום רון,
על מנת לאפיין מצב של אימון יתר צריך לבחון כמה דברים, ביניהם: תגובות למאמץ, תלונות עכשוויות והשוואה למצב קודם, תזונה, בדיקות דם, הרגלי שינה ועוד.
אתה יכול להזמין תור משולב לייעוץ קליני ופיזיולוגי במרכז לרפואת ספורט בוינגייט - 09-8639400
בהצלחה
מולי
סינוס טרומבוזיס עמיחי 08/04/17 20:26
שלום רב,
לפני כ- 4 שנים התגלה אצלי סינוס טרומבוזיס. כאב הראש התחיל מיד אחרי שסיימתי ריצה. במשך תקופה ארוכה הייתי על מדללי דם ( קלקסן וקומדין) כיום לוקח כדור של קרטיה כל יום.
אחרי סבב בדיקות גדול וארוך שעברתי גילו אצלי הומוציסטאין גבוהה ו b 12 נמוך.
כיום לוקח כל יום b 12 וחומצה פולית.
בשנים האחרונות עברתי שלוש בדיקות MRI שהראו שהסינוס נפתח אבל עדין יש צלקת במקום.
שנה אחרי חזרתי לספורט (ריצות קצרות של כ 7 קמ שלוש פעמיים בשבוע).
רציתי להתייעץ לגבי הפעילות הספורטיבית שלי.
כמה מותר לרוץ?
האם בכלל מותר לרוץ?

ייעוץ פיזיולוגי וקליני מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:21
שלום עמיחי,
על מנת לענות על שאלות אלה יש לתאם פגישת ייעוץ קליני עם רופא ספורט שיבחן את ההיסטוריה הרפואית שלך ואז יחליט ויתווה.
תוכל להזמין פגישה שכזו במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט - 09-8639400
בהצלחה
מולי
פ"ג ומוזיקה יריב 08/04/17 19:07
ערב טוב
היכן אני יכול למצוא מאמרים ומחקרים על פ"ג (אירובית - ריצה) ומוזיקה. וכן על מבחן ביפ.
מוזיקה ופעילות גופנית מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:12
שלום רב,
אני חושב שנעשו לא מעט מחקרים בנושא. האם ביצעת חיפוש בגוגל סקולר?
בהצלחה
מולי
חיזוק פלג גוף עליון חי 05/04/17 23:38
אני בן 25 גובה 1.74 משקל 69 די רזה ורציתי לשאול,אני לא הולך לחדר כושר ואני רוצה לחזק את פלג הגוף העליון,בפרק השכונתי יש מכשיר למתח מקביליות ולשכיבות סמיכה האם אעשה שלוש סטים אתחיל מ10 חזרות עד שאגיע ל20 חזרות כול סט כול תרגיל אני אצליח להעלות במסה ולפתח קצת את הפלג גוף העליון(אני רוצה משהו סביר,לא להיות ממש שרירי)אשמח לדעת האם הכיוון שלי נכון והאם יש משהו מסויים שאתם ממליצים עליו..?או שזה לא גירוי מספיק?תודה על המענה
אני חושב ששכיבות שמיכה יכולות לעזור יוני 06/04/17 13:18
שכיבות שמיכה לקתפיים לדעתי יכול מאור לעזור לפלג העליון לדעתי, אפילו ליד קדמית.
קובץ מצורף
הורמון גדילה אלון 05/04/17 05:22
מולי שלום האם בזמן שמופרש הורמון גדילה בגוף לא יכולה להיות הפרשה של אינסולין בו זמנית? אם עשיתי אימון כוח מאוד חזק שמעודד הפרשה של הורמון גדילה ואחריי האימון אכלתי משהו עם סוכר שהפריש אינסולין הרסתי את ההפרשה של ההורמון גדילה? תודה
יחסי גומלין מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:35
שלום אלון,
לא הרסת שום דבר. מצב של רעב ופעילות גופנית מעודדים את הפרשת הורמון הגדילה. מאידך, רמה גבוהה של סוכר בדם תדכא את הפרשת ההורמון.
כאשר אתה אוכל לאחר האימון אתה נמצא כבר בשלב שאחרי ההפרשה.
בברכה,
מולי
נסיגה פיזית או מנטלית? איתיה 03/04/17 22:59
מולי שלום,
הייתי ספורטאי אירוביי מאוד פעיל. אבל ,
בדיוק שנה עברה מאז נותחתי בכתף שמאל בגלל קרעים מלאים בגידים עיקריים. לצערי עדין נזק נרחב לשרירים גידים וסחוס. המצב בכתף ימין חמור יותר. אני בנסיגה משמעותית ביכולתי. נכון שחודשים רבים כלל לא יכולתי להתאמן. כעת הכל קשה וכואב לי. אני שואל את עצמי האם יכולה להתרחש נסיגה כה גדולה רק בגלל המצב הפיזי או שהחלק המנטלי מעיק עלי. צפויות לי עוד שנים של ניתוחים בכתפיים וההרגשה של "בשביל מה להתאמץ" מנסה לבעבע , אך אני מגרש אותה! אפשר בכלל להפריד?
גם וגם מולי, מנהל הפורום 04/04/17 10:08
שלום איתי,
התשובה היא כן, זו עובדה וזה המצב אותו אתה מתאר.
חודשים של הפסקת אימון גורמת לנסיגה גדולה ביכולות הגופניות ומן הסתם לדכדוך, במיוחד על רקע העובדה שהיית פעיל מאוד קודם לכן.
אל תשכח שככל שאנו מתבגרים היכולת שלנו להתאושש מפציעות נפגמת, כמו גם היכולת לרכוש מחדש את הכושר ואת היכולת התנועתית. אדם שנמצא כל חייו במשטר אימונים ואינו חווה פציעות מצליח למתן את תהליכי הדעיכה.
איני יודע בן כמה אתה אבל זכורה לי ההיסטוריה שלך והרצון לבצע ולהתאמן בעצימויות גבוהות.
ראיתי שבחודש ינואר פנית לד"ר איריס אורבך בשאלה דומה.
בהצלחה
מולי
איזה ספורט מומלץ כדי לגבוהה? ספורט לגבוהה 02/04/17 13:38
איזה ספורט מגביה?
ספורט מיטת הסדום סדום עומרה 02/04/17 20:30
מצ"ב קישור - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%98%D7%AA_%D7%A1%D7%93%D7%95%D7%9D

המנצח מי שמצליח למתוח חזק עד שהגוף מתארך , בהצלחה :-)
כדורסל וכדורעף איציק 03/04/17 13:31
עובדה: רוב השחקנים גבוהים.
התרוממות רוח מולי, מנהל הפורום 04/04/17 09:56
שלום,
אין דבר כזה. הדבר היחיד שהספורט יכול להגביה הוא את מצב הרוח...
  10   [11-20]...[221-228]
23.6.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן