חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

עבודה על בטן ומספר סטים ליר 03/02/08 00:30
שלום מולי,
מתאמנות רבות עושות כפיפות בטן וכפיפות אלכוסניות , בכל מיני וריאציות.. ממה שהבנתי מהן הם מגיעות ל200 כפיפות באימון..

א. עבודה מוגזמת על האלכסונים לא תעלה את היקף המותניים?
ב. בנוסף לכך שעבודה על בטן מפעילה את 4 הראשים ואי אפשר לבודד שריר כלשהו בבטן.

**המלצתי לקבוצה הייתה, עבודה על כפיפות בטן 30 מעלות, בין 15-20 חזרות עם חצי דקה מנוחה
עבודה איטית ומבוקרת..
אפשרי להסתפק בסט אחד לאלכסונים?


מהי דעתך?

תיקון : 4סטים 15-20 חזרות חצי דקה מנוחה {ואולי עם סט אחד אלכסונים} ליר 03/02/08 00:32
לשמור בבטן מולי, מנהל הפורום 04/02/08 16:02
שלום רב,
קשה לי כמובן להתייחס לשאלה כזו משום שאיני מכיר את קבוצת המתאמנות שלך ואני לא באמת יודע מה מתאים להן.
מה שכן, נראה לי שהכיוון שלך הגיוני ונכון יותר. יש באמת אנשים שמבצעים כמות רבה של חזרות אבל איכות הביצוע לא טובה. עדיף לבצע כמות קטנה יותר אבל תוך שימת לב לדגשים נכונים של עבודה.
אני בטוח שאת מסבירה להם איך לגייס את השריר הרוחבי הבטני ואיך לעבוד עליו בתרגילים שהם נגד כוח המשיכה.
בברכה,
מולי
בעקבות המאמר על הקריאטין ליר 02/02/08 00:54
שלום מולי
אחרי מאמר מדהים על הקריאטין עלו בי מספר שאלות,

כמה זמן אתה ממליץ לקחת קריאטין וכמה זה הפסקה?
{קראתי על 3 חודשים וחודש הפסקה, אך אין דעה יחידה}
אחרי ההפסקה יש לחזור על התהליך מייד?

האם תוכל להמליץ על קריאטין מסוים?
{במייל lir027@walla.co.il }

תודה רבה
קריאטין-למה, כמה ומתי מולי, מנהל הפורום 04/02/08 15:59
שלום רב,
דברים מסוג זה צריכים להתבצע בייעוץ אישי. חשוב להבין מהן המטרות, מהו אופי האימון, מהו הגיל שלך ובאיזה רמה אתה מתאמן.
קריאטין הוא לא תוסף שנותנים אותו באופן אוטומטי לכל אחד.
אם אתה מעוניין בייעוץ אישי תוכל להזמין תור במחלקה לרפואת ספורט - 09-8639400
בברכה,
מולי
עבודה על פיתוח כח לנערים שמעון מרגונינסקי 31/01/08 20:47
אימון כח לנערים בני 14-15
מה השאלה? מולי, מנהל הפורום 04/02/08 15:57
מה אתה שואל בעצם?
בקע טבורי קובי רוזנברג 31/01/08 16:13
לפני כשלושה שבועות בצילום CT התגלה אצלי בקע טבורי זעיר כ1 ס"מ .
אני מתאמן בחד"כ כ5 פעמים בשבוע ,משקולות,ספיננג,פילאטיס .
מה ההשלכות לגבי המשך האימונים ?
האם עלי להפסיק להרים משקולות ?
האם ניתן להרים בשכיבה,ישיבה ?
תשובתך אודה .
בברכה .
קובי
חבל הטבור מולי, מנהל הפורום 04/02/08 15:56
שלום קובי,
דבר כזה דורש כמובן חוות דעת של רופא. אני מציע לפנות לרופא שמצוי גם ברפואת הספורט.
תוכל להתייעץ לגבי תיאום תור במרכז לרפואת ספורט בוינגייט בטלפון - 09-8639420
בברכה,
מולי
גיוון אימונים מירבי יואב טנג''''י 30/01/08 18:13
שלום,
האם הכרחי להשאר ולדבוק באותה התכנית אימונים בחדר כושר (הכוונה לאימון כח) למשך החודש-חודשיים ורק אז להחליף תכנית שלמה, או אולי בכל פעם כשבאים לאימון לבצע תרגילים שונים?
אני יודע שיש אנשים שמגוונים ועושים תרגילים אחרים לגמרי לאותם השרירים בכל פעם, אבל משום מה זה נראה לי מוגזם לבצע בכל פעם משהו אחר.
בקיצור איזו תדירות הכי מומלצת להחלפת תכנית (או תרגילים) באימוני כח?
מה בתוכנית? מולי, מנהל הפורום 04/02/08 15:55
שלום רב,
גיוון הוא עניין חשוב מאוד בתוכנית האימונים. למעשה גיוון הוא אחד מעקרונות האימון החשובים.
תראה, הכל תלוי מהי מטרת האימון ומהי רמת האימון שאתה נמצא בה. יש תוכניות שמתאימות יותר לשימור כוח, כמו למשל אצל אנשים מבוגרים, ושם כמובן אפשר להיות פחות מגוונים מבחינת תדירות השינוי. יש תוכניות שמותאמות לספורטאים מקצועיים והן כמובן משתנות על פי שלבי העונה. ויש תוכניות אימון שמטרתן השגת פיתוח כוח ו\או פיתוח מסה שרירית ושם אפשרויות הגיוון רבות.
בעיקרון, שינוי במבנה התוכנית אחת לחודש לא יהיה דבר מוגזם.
בברכה,
מולי
תזונה נכונה ג''ני פרמינגר 30/01/08 17:35
אני בת 27, גובי 177 סמ'' ושוקלת 65 קולוגרם. מתאמנת שלוש פעמים בשבוע בחדר כושר ועושה יוגה. יש לי נטייה לעלות במשקל. אני משתדלת לאכול מזון בריא ומאוזן, אבל לפעמים אני אוכל קצת יותר מהנחוץ ולכן במשך הזמן עולה במשקל (לפני שנה שקלתי 71 קילו). מה אוכל לעשות כדי להקל על עצמי בשמירה על המשקל?
ייעוץ תזונתי מולי, מנהל הפורום 04/02/08 15:51
שלום רב,
הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות התאמת תוכנית תזונה אישית. את מוזמנת לקבוע פגישת ייעוץ אצל דיאטנית קלינית במרכז לרפואת ספורט בוינגייט.
בפגישה כזו ניתן לאפיין את סדר היום שלך, את הרגלי האכילה ואת הרגלי הפעילות. על סמך הנתונים ניתן יהיה להרכיב תוכנית תזונה אישית.
בהצלחה!
מולי
שאלה לגבי דופק עירם לביא 30/01/08 15:16
איך אני יכול לדעת מה הדופק הנכון לפעילות אירובית.עשיתי לא מזמן בדיקת מאמץ ואמרו לי לעבוד עד 70 אחוז מהדופק המירבי.זה ממש מוזר לי כי רק כשאני מתחיל לרוץ עז אני כבר עובר תדופק .מה שאומר שאני צריך ללכת הליכה מהירה.
מה הדופק? מולי, מנהל הפורום 04/02/08 15:49
שלום רב,
הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות בדיקה פיסיולוגית שנקראת "סף חומצת חלב". בדיקה כזו יכולה לתת תמונת מצב טובה מאוד לגבי כושרך ולגבי טווחי הדופק המומלצים.
על מנת לדעת מה זה 70% מהדופק המרבי צריך כמובן לדעת מהו הדופק המרבי האמיתי. מרבית האנשים לא יודעים מהו באמת כי צריך בעצם להגיע אליו בבדיקת מאמץ שמביאה אותך למאמץ מרבי ולא למשהו חזוי.
אתה מוזמן לתאם תור לבדיקת סף חומצת חלב ולייעוץ - 09-8639400
בהצלחה!
מולי
למולי עירם לביא 15/02/08 22:27
הבדיקה שאנ י עושה היא לפי 220 פחות הגיל שלי ואני עובד עם שעון דופק...אני מבין מדבריך שהנתונים של השעון הם לא מדויקים ועדיף לא להיתיחס אליהם?
שעון לחוד ומציאות לחוד מולי, מנהל הפורום 16/02/08 12:34
שלום עירם,
השעון בסדר גמור. הבעיה היא בנוסחא שאינה מדויקת. יכול מאוד להיות שהדופק המרבי האמיתי שלך גבוה בהרבה מ-220 פחות הגיל ולכן כל חישוב שתעשה יהיה פשוט לא נכון ויתן לך הערכה נמוכה מידי. זה הסיפור.
אם אתה רוצה לדעת איך באמת כדאי להתאמן כדאי שתעשה את הבדיקה שהמלצתי לך עליה.
בברכה,
מולי
[1-10]...[211-220]   221 222 223 224 225 226 
31.3.17 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט




משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן