חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט




מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

רגליים נשברו מכל הריצות ומכל הספינינג דנה 11/04/17 15:55
לפני חודשיים רצתי על ההליכון 8.5 קמ"ש למשך שעה שלמה!!!
כמעט כל יום רצתי על ההליכון.
לפעמים גם רצתי 10 ק"מ בשעה ורבע בערך...
לפני חודש קרה אסון - אני לא מצליחה לרוץ אפילו דקה!!!
ניסיתי במהירות 6.5 קמ"ש לרוץ ולא הצלחתי!!!
אני מרגישה שהרגליים שלי נשברו מהריצה שרצתי לפני חודשיים
אני מרגישה שאני נמצאת בתוך סיוט!!!
אני לא מצליחה לרוץ! בהליכון אני הולכת 5 קמ"ש הליכה וזה גם קשה לי. אני מרגישה שחרב עלי עולמי בלי הריצה זה מאוד חסר לי.
נהרסו לי הרגליים מהריצה ומכל הספינינג שעשיתי
אני מרגישה עכשיו נכה בלי יכולת לעשות ספינינג ניסיתי לעשות ספינינג וכאב לי הרגליים תופת כאילו ששברו לי את הרגליים אני לא הצלחתי לדווש בכלל !!!
אני בדיכאון מזה כל כך עצובה
אני רואה אנשים שרצים על ההליכון וחושבת ומקנאה בהם כל כך שאני נכה והם לא.
וגם אני לא מפסיקה לאכול מרוב עצבים אכלתי היום לפחות 10,000 קלוריות נשבעת!!! גם הבטן שלי נראית תפוחה כמו חודש 9 מכל הלחמניות של פסח שאכלתי וכל הממתקים והשוקולדים
איך אני אמשיך לחיות ככה בלי ספינינג ובלי לרוץ או ללכת על הליכון מעל 5 קמ"ש???.
איזה חיים ארורים...
רגליים נשברו מכל הריצות ומכל הספינינג דנה 11/04/17 15:55
לפני חודשיים רצתי על ההליכון 8.5 קמ"ש למשך שעה שלמה!!!
כמעט כל יום רצתי על ההליכון.
לפעמים גם רצתי 10 ק"מ בשעה ורבע בערך...
לפני חודש קרה אסון - אני לא מצליחה לרוץ אפילו דקה!!!
ניסיתי במהירות 6.5 קמ"ש לרוץ ולא הצלחתי!!!
אני מרגישה שהרגליים שלי נשברו מהריצה שרצתי לפני חודשיים
אני מרגישה שאני נמצאת בתוך סיוט!!!
אני לא מצליחה לרוץ! בהליכון אני הולכת 5 קמ"ש הליכה וזה גם קשה לי. אני מרגישה שחרב עלי עולמי בלי הריצה זה מאוד חסר לי.
נהרסו לי הרגליים מהריצה ומכל הספינינג שעשיתי
אני מרגישה עכשיו נכה בלי יכולת לעשות ספינינג ניסיתי לעשות ספינינג וכאב לי הרגליים תופת כאילו ששברו לי את הרגליים אני לא הצלחתי לדווש בכלל !!!
אני בדיכאון מזה כל כך עצובה
אני רואה אנשים שרצים על ההליכון וחושבת ומקנאה בהם כל כך שאני נכה והם לא.
וגם אני לא מפסיקה לאכול מרוב עצבים אכלתי היום לפחות 10,000 קלוריות נשבעת!!! גם הבטן שלי נראית תפוחה כמו חודש 9 מכל הלחמניות של פסח שאכלתי וכל הממתקים והשוקולדים
איך אני אמשיך לחיות ככה בלי ספינינג ובלי לרוץ או ללכת על הליכון מעל 5 קמ"ש???.
איזה חיים ארורים...
אימון יתר רון 08/04/17 20:26
אשמח לדעת עם ישנם מאמרים או משהו להתייעץ איתנו בנוגע למצב של תסמונת אימון היתר שנמשך כבר יותר משנה.
תודה
תסמונת אימון יתר מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:23
שלום רון,
על מנת לאפיין מצב של אימון יתר צריך לבחון כמה דברים, ביניהם: תגובות למאמץ, תלונות עכשוויות והשוואה למצב קודם, תזונה, בדיקות דם, הרגלי שינה ועוד.
אתה יכול להזמין תור משולב לייעוץ קליני ופיזיולוגי במרכז לרפואת ספורט בוינגייט - 09-8639400
בהצלחה
מולי
סינוס טרומבוזיס עמיחי 08/04/17 20:26
שלום רב,
לפני כ- 4 שנים התגלה אצלי סינוס טרומבוזיס. כאב הראש התחיל מיד אחרי שסיימתי ריצה. במשך תקופה ארוכה הייתי על מדללי דם ( קלקסן וקומדין) כיום לוקח כדור של קרטיה כל יום.
אחרי סבב בדיקות גדול וארוך שעברתי גילו אצלי הומוציסטאין גבוהה ו b 12 נמוך.
כיום לוקח כל יום b 12 וחומצה פולית.
בשנים האחרונות עברתי שלוש בדיקות MRI שהראו שהסינוס נפתח אבל עדין יש צלקת במקום.
שנה אחרי חזרתי לספורט (ריצות קצרות של כ 7 קמ שלוש פעמיים בשבוע).
רציתי להתייעץ לגבי הפעילות הספורטיבית שלי.
כמה מותר לרוץ?
האם בכלל מותר לרוץ?

ייעוץ פיזיולוגי וקליני מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:21
שלום עמיחי,
על מנת לענות על שאלות אלה יש לתאם פגישת ייעוץ קליני עם רופא ספורט שיבחן את ההיסטוריה הרפואית שלך ואז יחליט ויתווה.
תוכל להזמין פגישה שכזו במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט - 09-8639400
בהצלחה
מולי
פ"ג ומוזיקה יריב 08/04/17 19:07
ערב טוב
היכן אני יכול למצוא מאמרים ומחקרים על פ"ג (אירובית - ריצה) ומוזיקה. וכן על מבחן ביפ.
מוזיקה ופעילות גופנית מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:12
שלום רב,
אני חושב שנעשו לא מעט מחקרים בנושא. האם ביצעת חיפוש בגוגל סקולר?
בהצלחה
מולי
חיזוק פלג גוף עליון חי 05/04/17 23:38
אני בן 25 גובה 1.74 משקל 69 די רזה ורציתי לשאול,אני לא הולך לחדר כושר ואני רוצה לחזק את פלג הגוף העליון,בפרק השכונתי יש מכשיר למתח מקביליות ולשכיבות סמיכה האם אעשה שלוש סטים אתחיל מ10 חזרות עד שאגיע ל20 חזרות כול סט כול תרגיל אני אצליח להעלות במסה ולפתח קצת את הפלג גוף העליון(אני רוצה משהו סביר,לא להיות ממש שרירי)אשמח לדעת האם הכיוון שלי נכון והאם יש משהו מסויים שאתם ממליצים עליו..?או שזה לא גירוי מספיק?תודה על המענה
אני חושב ששכיבות שמיכה יכולות לעזור יוני 06/04/17 13:18
שכיבות שמיכה לקתפיים לדעתי יכול מאור לעזור לפלג העליון לדעתי, אפילו ליד קדמית.
קובץ מצורף
הורמון גדילה אלון 05/04/17 05:22
מולי שלום האם בזמן שמופרש הורמון גדילה בגוף לא יכולה להיות הפרשה של אינסולין בו זמנית? אם עשיתי אימון כוח מאוד חזק שמעודד הפרשה של הורמון גדילה ואחריי האימון אכלתי משהו עם סוכר שהפריש אינסולין הרסתי את ההפרשה של ההורמון גדילה? תודה
יחסי גומלין מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:35
שלום אלון,
לא הרסת שום דבר. מצב של רעב ופעילות גופנית מעודדים את הפרשת הורמון הגדילה. מאידך, רמה גבוהה של סוכר בדם תדכא את הפרשת ההורמון.
כאשר אתה אוכל לאחר האימון אתה נמצא כבר בשלב שאחרי ההפרשה.
בברכה,
מולי
נסיגה פיזית או מנטלית? איתיה 03/04/17 22:59
מולי שלום,
הייתי ספורטאי אירוביי מאוד פעיל. אבל ,
בדיוק שנה עברה מאז נותחתי בכתף שמאל בגלל קרעים מלאים בגידים עיקריים. לצערי עדין נזק נרחב לשרירים גידים וסחוס. המצב בכתף ימין חמור יותר. אני בנסיגה משמעותית ביכולתי. נכון שחודשים רבים כלל לא יכולתי להתאמן. כעת הכל קשה וכואב לי. אני שואל את עצמי האם יכולה להתרחש נסיגה כה גדולה רק בגלל המצב הפיזי או שהחלק המנטלי מעיק עלי. צפויות לי עוד שנים של ניתוחים בכתפיים וההרגשה של "בשביל מה להתאמץ" מנסה לבעבע , אך אני מגרש אותה! אפשר בכלל להפריד?
גם וגם מולי, מנהל הפורום 04/04/17 10:08
שלום איתי,
התשובה היא כן, זו עובדה וזה המצב אותו אתה מתאר.
חודשים של הפסקת אימון גורמת לנסיגה גדולה ביכולות הגופניות ומן הסתם לדכדוך, במיוחד על רקע העובדה שהיית פעיל מאוד קודם לכן.
אל תשכח שככל שאנו מתבגרים היכולת שלנו להתאושש מפציעות נפגמת, כמו גם היכולת לרכוש מחדש את הכושר ואת היכולת התנועתית. אדם שנמצא כל חייו במשטר אימונים ואינו חווה פציעות מצליח למתן את תהליכי הדעיכה.
איני יודע בן כמה אתה אבל זכורה לי ההיסטוריה שלך והרצון לבצע ולהתאמן בעצימויות גבוהות.
ראיתי שבחודש ינואר פנית לד"ר איריס אורבך בשאלה דומה.
בהצלחה
מולי
איזה ספורט מומלץ כדי לגבוהה? ספורט לגבוהה 02/04/17 13:38
איזה ספורט מגביה?
ספורט מיטת הסדום סדום עומרה 02/04/17 20:30
מצ"ב קישור - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%98%D7%AA_%D7%A1%D7%93%D7%95%D7%9D

המנצח מי שמצליח למתוח חזק עד שהגוף מתארך , בהצלחה :-)
כדורסל וכדורעף איציק 03/04/17 13:31
עובדה: רוב השחקנים גבוהים.
התרוממות רוח מולי, מנהל הפורום 04/04/17 09:56
שלום,
אין דבר כזה. הדבר היחיד שהספורט יכול להגביה הוא את מצב הרוח...
אימון משקולות עם אורטה מורחבת טל 29/03/17 16:24
שלום
האם יש הנחיות אילו אימוני כוח בטוח לעשות לנער בן 17 עם אורטה מורחבת מעט (3.2)? האם ניתן לבצע אימוני דחיקה לרגלים? עז איזה משקל? אימונים לפלג גוף עליון? האם יש הנחיות של מה מותר ומה אסור?
תודה על תשובתך
הנחיות רפואיות מולי, מנהל הפורום 04/04/17 10:00
שלום טל,
הנחיות מסוג אלה יכול לתת רק רופא.
ניתן להגיע לייעוץ קליני במרכז לרפואת ספורט בוינגייט
בברכה,
מולי
כוח או אירובי איציק 21/03/17 08:04
מולי שלום,

אני מדריך חדר כושר לתלמידים בפנימייה ותמיד שואלים אותי מה יותר חשוב אימון כוח בחד"כ או אירובי-ריצות.

אני אומר להם ששניהם חשובים כמו מזון ומים ומוסיף שזה תלוי גם מה המטרה שרוצים להשיג.
ניסיתי למצוא תשובה יותר מפורטת ומוכחת מחקרית אך עדיין לא מצאתי.

אשמח לתשובתך ו/או קישור למחקר כולשהו.

תודה.
חשוב למה? להפחתת משקל? למניעה של אוסטאופורזיס? למניעה של נפילות בגיל ה-3? בתיה עוזיאל 23/03/17 20:01
לחיזוק כהגנה מפציעות? למראה חיצוני?
אמרת נכון מולי, מנהל הפורום 28/03/17 15:25
שלום איציק,
הסברת נכון. לכל סוג אימון יש מטרה ולכן הבחירה בסוגי האימון ובשיטות האימון צריכה להתקיים על פי המטרות והצרכים של המתאמן.
תשאל אותם מה יותר חשוב - תנ"ך או היסטוריה
בברכה,
מולי
מנוחה אור 21/03/17 02:02
מה קורה לשריר או לגיד אם מתאמנים אבל לא נותנים מספיק מנוחה?

הרעים בשריר ובגיד ניהים גדולים יותר וזה כבר פציעה חמורה?
מה קורה בפנים אבל?
תודה
באה מנוחה ליגע מולי, מנהל הפורום 28/03/17 15:23
שלום אור,
לא כל אימון יגרום לפגיעה בגיד, נהפוך הוא ולכן לא ניתן להתייחס לכך כאקסיומה.
יש אימונים שלא מחייבים מנוחה ביום שלמחרת וישנם סוגי אימוני שיש לקיים מרווח מספק עד שפוגשים בהם שוב.
מה שקורה בגיד חולה זה מכלול של שינויים. אתה מוזמן לקרוא על כך בספרות מקצועית או לשאול בפורום פציעות ספורט.
מולי
ריצה במקום משה 20/03/17 08:04
מולי שלום
האם ריצה במקום עם ברכיים גבוהות ובדופק מהיר במשך דקה כאשר היא מתבצעת בשעות הבוקר עם הקימה מועילה לגוף או אפילו מזיקה?
בתודה ורגשי כבוד
משה
במקום דרוך מולי, מנהל הפורום 20/03/17 19:53
שלום משה,
גם אם היא מבוצעת שלא בשעות הבוקר פעילות זו היא חסרת ערך...אלא אם כן בא לך לקום היסטרי ולחוץ.
איזה ערך יהיה לפעילות של דקה? מיותר
מולי
דופק גבוה בתחילת אימון גיא ברעם 19/03/17 18:34
שלום
שאלה לי בנושא דופק
אם אני יוצא לאימון ובתחילתו (מספר דקות) הדופק מאוד גבוה (סביב 178) ובהמשך מתייצב על סביב 145
מה האבחנה ???
האם אני באימון יתר ?

תודה
חריגות טכניות מולי, מנהל הפורום 19/03/17 20:20
שלום גיא,
האם אתה מתחיל את האימון באופן מתון? האם הדופק הגבוה שאתה רואה על גבי השעון תואם את התחושה שלך? - התנשפות, קושי
סביר להניח שמדובר בליקוי טכני במדידת הדופק; זו תופעה מוכרת בשעונים מסוימים. לוקח לשעון זמן למצוא את הקריאה הנכונה.
תנסה לעצור ולמדוד את הדופק באופן ידני ותראה אם קיימת התאמה.
מולי
דופק גבוה בתחילת פעילות גיא ברעם 20/03/17 19:02
מולי הי
אני לא מרגיש קושי מיוחד בחלק הראשון שבו מדובר. ולכן זה נראה לי מוזר.
אבל בהחלט אבדוק ידנית את הדופק.
עברתי על אימוני עבר שעשיתי והיה לי מוזר לראות באופן סיסטמטי שבכל פעם שביצעתי אימון קשה יום לפני, הדופק התחיל גבוה.
ובחל פעם שניגשתי לפעילות לאחר יום מנוחה הדופק התחיל יציב ורגיל.
בדוק ותעדכן מולי, מנהל הפורום 20/03/17 19:51
נראה לי מוזר שהשינוי הוא כה דרמטי. תמדוד ותראה
שאלה מור 19/03/17 15:43
האם כאשר אומרים שSLIW TWITCH MUSCLE FIBERS לא מתכווצים AS STRONG כמו סיבים לבנים ,מה זה אומר?

אני יודע שקורה כיווץ אז קורה כיווץ,יש כיווץ חלש או חזק יותר? זה קשור לכמות הסיבים שמתכווצים וזה הכוונה לכיווץ חזק?
מידת המתח מולי, מנהל הפורום 19/03/17 20:16
שלום מור,
אני מניח שהכוונה היא למידת המתח שנוצרת בעת ההתכווצות וכמובן לכמות ולסוג היחידות המוטוריות שמעורבות בכיווץ.
מולי
  10   [11-20]...[221-229]
שימו לב! בתאריכים 2.7-27.6 הכניסה למכון תתאפשר מדרום בלבד
דרך מחלף געש בהתאם לשילוט


28.7.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן