חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום רכיבה טיפולית 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

למולי שבתאי 26/08/11 03:09
האם אתה מכיר את ד"ר איתי זיו? ומה דעתך המקצועית עליו?
תודה לך
שאלה חשובה . 25/08/11 13:46
אהלן מולי,אני לא יודע אם השאלה הזאת קשורה לפורום הזה,שאלתי בעוד כמה פורומים ,אבל אני ישאל בכל מקרה,אם השאלה היא לא לעניין אז אין לי בעיה שלא תגיבו,אבל אני חייב ממש עזרה,השאלה היא:האם שימוש בסטרואידים אנבוליים בפיקוח מקצועי,יכולים לגרום לנזק בעתיד אצל הגבר,בלידת העובר אצל האישה?
אני אשמח לתשובה , ואם יש אנשים נוספים שיש להם ידע בנושא אני אשמח לתשובה
תודה
פיקוח? מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:17
שלום רב,
למה לקחת סטרואידים?!
בוודאי שקיים כאן נזק פוטנציאלי עתידי
מולי
בעיות נשימה בריצה יוגב 25/08/11 12:59
כיצד נושמים נכון בזמן ריצה??
מה הדרך הטכניקה ללמוד זאת??
"נגמר לי האויר מהא מידי"!
ראה תשובתי בהמשך מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:15
שלום יוגב,
לא מלמדים לנשום. הנשימה היא תהליך טבעי שמבוקר אוטומטית על ידי הגוף
"נגמר לך האוויר"? אולי לא נכון עבורך לרוץ...ראה בהמשך.
מולי
סגנון ריצה יוגב 25/08/11 12:56
אני איש כבד גוף ולא צעיר.
מידי פעם אני עושה גיחות לתחום הריצה נפצע ומתייאש.
שמעתי לאחרונה כי העולם נוטה לסיגנון ריצה שונה שבה הדריכה היא על מרכז כף הרגל ולא על העקב וכן שרצוי נעליים ללא תמיכה/חיזוק נעליים שנוטות למצב הטבעי של הרגל.
אפשר שתעשה סדר??
טבעי ופשוט מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:13
שלום יוגב,
אני לא חושב שזה הפתרון עבורך. הריצה הטבעית היא כזו בה לא דורכים על העקב אלא על מרכז כף הרגל ועל החלק הקדמי.
אני חושב שבחירת סוג כזה של נעליים עבורך יהיה בגדר אסון.
צריך לבהדוק אותך ולראות למה אתה נפצע ולא מסוגל להתמיד בריצה. ציינת שאתה לא צעיר ובעל גוף. אולי ריצה לא נכונה עבורך בשלב זה?
ממליץ על סקירה אורתופדית במרכז לרפואת ספורט בוינגייט ועל בדיקה פיזיולוגית שלאחריה אפשר לגבש המלצות. לפרטים - 09-8639400
בהצלחה!
מולי
לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה בן 25/08/11 04:41
אני כדורגל בן 21 מתאמן 3 פעמיים בחדר כושר (אחרי אימון הכדורגל)ומאתמן 4 פעמיים בקבוצה מקצוענית.
יש לי בעיה אני רוצה קצת לעלות מסה בשרירי הרגליים אבל אם אני מרים משקלים יחסית גבוהיים בערב אני בא לאימון למחרת בצהריים תפוס מדי(אני תמיד נוהג לעשות שחרור ומתיחות אחרי חדר הכושר)
תוכל לתת לי כמה טיפים כי העניין הזה ממש מציק לי, מצד אחד אני רוצה להרים משקולות עם מספיק מסה ומצד שני אני לא רוצה לפגוע באימון הכדורגל.
תודה רבה
לאחוז את המקל משני קצותיו מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:09
שלום בן,
אני לא מכיר את התכונות הגופניות שלך ולא את המבנה הגופני. לא תמיד צריך להעלות מסה אבל כן חשוב להתחזק ולשפר את רמת התפקוד והביצוע!
אפשר להתאים לך תוכנית אישית שמורכבת מתרגילים רלוונטיים בהתאם לצרכים שלך ובהתאם לשלב בעונה.
את זה צריך לעשות בפגישה אישית ובליווי של מאמן שמתמחה בפיתוח יכולות אתלטיות.
בברכה,
מולי
גמישות ומתיחות zeev 24/08/11 13:25
האם יש טעם לבצע מתיחות דינמיות או סטטיות לכדורגלנים צעירים כיתות- ג-ד ? והאם אפשר לקבל הפניה למאמרים או ספרות בנושא זה?
מתיחה יסודית מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:06
שלום רב,
יש בהחלט טעם ולו גם מההיבט החינוכי ומהלימוד של המיומנות הנכונה.
בגילאים אלה ניתן להשפיע משמעותית על הגמישות מה שלא נכון לגבי גילאים מבוגרים יותר.
חשוב מאוד לבצע תרגילי העשרה גופנית ביניהם גם עבודה על מרכיב הגמישות. הרי אם הם רק ישחקו כדורגל כל הזמן הם לא יוכלו לעולם לפתח יכולות אתלטיות ונקבל שוב את אותו תוצר קלוקל....
בברכה,
מולי
חימום לפני אימון שרית 23/08/11 21:57
שמעתי כי הגישה היום ,כי אין לבצע חימום סטטי לפני האימון
כי זה גורם לקרעים בסיבי השריר,האם זה נכון?
סטאטי לעומת דינמי מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:03
שלום שרית,
לא זו היא הסיבה. מתיחות סטטיות מורידות את מתח השריר ואנחנו לא רוצים להשיג את האפקט הזה לפני האימון. הורדת טונוס צריכה להתבצע בסיום האימון.
כמובן שחשוב מאוד להבין איזה אימון את הולכת לבצע. כאשר מדובר בפעילות אירובית מתונה זה ממש לא משנה. כאשר מדובר בביצועי מהירות וכוח מתפרץ זה בהחלט חשוב.
בברכה,
מולי
עלייה לצורך ירידה?! אלוני 23/08/11 14:09
האם זה נכון שבחודשי הקיץ החמים הדופק וקצב הריצה עולים בצורה משמעותית ואתם כמובן הזמן לק"מ ?
חום יולי אוגוסט מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:00
שלום אלוני,
הדופק בהחלט עולה! עליית טמפ'' הגוף בסביבה עוינת תגרום לעלייה רבה בערכי הדופק עבור מאמץ נתון.
קצב הריצה לא עולה. מה שעולה הוא הזמן שנדרש להשלים את המרחק...קצב הריצה יורד :-)
בברכה,
מולי
כמה קלוריות מירב 21/08/11 14:34
במידה שבשעת מנוחה הגוף שלי שורף 1300 קלוריות ( (עשיתי בדיקה אצלכם) ואני עוסקת בספורט רצה ושורפת 500 קל אז בימים שאני לא נמצאת במכון אצטרך לאכול פחות? אני אוכלת כל יום 1300 קלוריות , אני רוצה לרדת שלושה קילו לפני ארבע שנים ירדתי עשר קילו ומאז אני על תפריט של 1300 ועושה מלא ספורט ולא יורדת ...
ייעוץ תזונתי מולי, מנהל הפורום 29/08/11 10:58
שלום מירב,
עלייך לפנות לייעוץ תזונתי ולמעקב.
צריך לבחון מחדש את התזונה שלך ואת רמת הפעילות. בנוסף יש לבדוק האם הרצונות שלך ריאליים או חורגים מהטווח שנכון עבורך.
בהצלחה!
מולי
אימון כח מתפרץ עומר 21/08/11 03:20
שאלה כללית אבל בכל זאת:
האם אימוני כח מתפרץ בחדר הכושר(מספר חזרות קטן משקל גבוהה) כמו לדוגמא כפיפת ברכיים, פשיטת ברכיים, סקוואט ולחיצת חזה באופן מתפרץ יכולה לשפר מהירות אצל ספורטאים?
מולי שיפצתי את השאלה שלי עומר 21/08/11 03:32
http://www.endure.co.il/?categoryId=16297&itemId=155246

בתכבה אומרים שאימוני כח מתרפץ כמו קפיצת מספריים,קפיצת סקוואט קפיצה גבוהה למרחק וכו'' יכולה לשפר מהירות אצל ספורטאים. אבל השאלה שלי האם אימוני כח מתפרץ בחדר הכושר(מספר חזרות קטן משקל גבוהה) כמו לדוגמא כפיפת ברכיים, פשיטת ברכיים, סקוואט ולחיצת חזה באופן מתפרץ יכולה לשפר מהירות אצל ספורטאים?

2.אם אני עושה סקוואט עם מוט באופן מתרפץ משקל גבוהה גם לעשות אחרי זה סקוואט עם קפיצה בלי משקל או שזה מיותר?

תוכל בבקשה לענות לי בצורה כזו:
1 תשובה.......
2 תשובה.......
כי ככה הרבה יותר קל להבין.
תודה רבה מולי
תוכנית כבקשתך מולי, מנהל הפורום 29/08/11 10:55
שלום עומר,
מאחר שאני לא יודע מה אתה עושה, מה הן היכולות שלך ומהי רמת המיומנות שלך לא אוכל לתת לך המלצות מעשיות.
אימוני כוח מתפרץ עם משקולות אינם מבוצעים בהתנגדות גבוהה! זה קורה רק אם אתה משקולן אולימפי.
אימונים לשיפור הכוח המתפרץ בחדר הכושר יבוצעו במספר קטן של חזרות ובהתנגדות יחסית נמוכה. התנגדות גבוהה לא תאפשר מהירות תנועה.
אם אתה רוצה תוכנית שמתאימה עבורך עליך לפנות למאמן שמתמחה בפיתוח יכולות אתלטיות.
בהצלחה!
מולי
שאלה למולי אנה 20/08/11 10:53
שלום מולי מה המצב.
אני בת 25 מתאמנת בחדר הכושר כבר מספר שנים, אני עושה 3 פעמיים ספינינג 45 דקות ואז עוד חצי שעה אימון משקולות. עד לא מזמן אחרי האימון הייתי חוזרת הביתה עם האוטו אבל מכרתי אותו ועכשיו אני חוזרת ברגל(אוטבוס לא מגיע לאזור). ראיתי תגובה שלך שאמרת שאפשאר אחרי אימון לעשות הליכה/ריצה קלה אחרי האימון גם כדי לשחרר חומצת חלב וגם זה יכול להיות תוספת טובה של אירובי.
עכשיו הבעיה שאני חוזרת הביתה וזו דרך של 15 דקות הליכה אבל היא ממש בעלייה, אני מרגישה שאני מתאמצת בהליכה ובטח ככה הגוף לא מפזר חומצת חלב אלא הפוך, אולי בכלל ההליכה הזאת יכולה לתרום לי בכלל?(שאני מגיעה הביתה אני עושה מתיחות), תן לי כמה טיפים בנושא ואם תוכל גם לפרט זה נושא חשוב לי :)
תודה רבה
אנה אפנה? מולי, מנהל הפורום 29/08/11 10:51
שלום אנה,
צעידה לאחר האימון יכולה להיות אמצעי שחרור נפלא. אני לא יודע באיזו עליה מדובר אבל מאחר שמדובר בשחרור ולא באימון עליך ללכת לאט ורגוע מבלי שהדבר ייצור מאמץ. פשוט לכי לאט ובנחת.
בהצלחה!
מולי
פעילות על מכשיר הרטט עדי 18/08/11 11:16
קראתי במאמר שכתבת בנוגע לפעילות על מכשיר הרטט כי אשור לשימוש אצל נשים בעלות התקן תוך רחמי. ציינת שם ".. נשים שלאחרונה הותקן ברחמם".... וכו'' - יש לי התקן תוך רחמי כבר למעלה משנה - האם אני רשאית לעלות על המכשיר ל 10 דקות בעוצמה חזקה?
שאלה שניה - האם יש אפקט חיובי לעליה על המכשיר לאחר ריצה של כ 35 דקות? ומהו?
תודה רבה!
עדי
פעילות מרטיטת לב מולי, מנהל הפורום 29/08/11 10:48
שלום עדי,
אני חושב שאת צריכה לקבל תשובה מוסמכת מהגניקולוג. אין בסמכותי להמליץ בנושא או לתת חוות דעת מקצועית.
אין קשר בין ריצה לבין מכשיר הרטט. מכשירי הרטט נועדו לביצוע עבודת כוח מאתגרת או לצורך פעולת שחרור באמצעות הרעדה נעימה של קבוצות השרירים.
בברכה,
מולי
תרגיל לארבע מוטני? אלירן 18/08/11 09:42
http://www.youtube.com/watch?v=EOanP9ddd0w&feature=


מ4 שניות עד 7 שניות בסרטון הבחורה עושה הפניות גו עם מוט.
מולי הסברת לי בעבר על התרגיל הזה ואמרת לי שהכדור שהיא לוחצת בברכיים זה כדי לעבוד על המקרביים.
1.אמרת לי שמקל מאחורי הראש מבטיח "פתיחת חזה" מה זה אומר לא הבנתי אותך?
2.מדוע לדעתך הבחורה עובדת עם מקל מלפנים מה ההבדל בין מקל מקדימה לאחורה?
תודה רבה מולי
מקל עליה מולי, מנהל הפורום 29/08/11 10:44
שלום אלירן,
1. החזקת הידיים מאחור מאפשרת מצב פתוח יותר של בית החזה בהשוואה למצב בו הידיים לפנים. תנסה ותרגיש.
2. לא נראה לי כזה משמעותי. התרגיל הוא תרגיל חימום בס"כ.
בברכה,
מולי
כמה חזרות? יניב 17/08/11 18:42
שלום רב, הנני שחקן כדורסל בן 24...ומתאמן בחדר כושר בפגרה...כמה חזרות אני אמור לבצע בתרגיל הסקאוט?....האם לבצע סטים של 12 חזרות או סטים של 6 או 4 חזרות כדי לעבוד על כח....מה יותר יתאים למשחק כדורסל?

תודה מראש
חזרות גנרליות מולי, מנהל הפורום 20/08/11 11:53
שלום יניב,
אני באמת לא יודע. קביעת תכני האימון נקבעת על פי היכולות העכשוויות שלך ועל פי מטרת האימון.
אין לי מושג מהי רמת הביצוע שלך ועל איזה מרכיבים אתה אמור לעבוד כרגע.
סקוואט הוא תרגיל מרכזי אבל צריך לראות כיצד לשלב אותו בתוכנית האימונים ובאיזה אופן.
על מנת שאוכל לענות לך כראוי אני צריך לראות אותך ולבחון את היכולות שלך.
בברכה,
מולי
סן סן 17/08/11 09:20
להרבה מאוד שחקני כדורגל במיוחד באירופה יש חזה ממש שטוח ודווקא ידייים מנופחות, כמובן שלרובם יש שרירי רגליים חזקות וגדולות.
באמת אני לא מדבר על מספר שחקנים אחידים, אני מדבר איתך על ממש קבוצה גדולה מאוד של שחקנים שנראה שעבדו בחדר הכושר על הכל חוץ משרירי החזה, מה דעתך בנושא?

2.אני יודע שחשוב לחזק את כל שרירי הגוף ולא להזניח אף שריר, אבל תוכל להסביר לי ספציפי את החשיבות של שריר חזה חזק??

תודה מולי
חזה עוף מולי, מנהל הפורום 20/08/11 11:50
שלום סן,
אני לא מכיר את הנתונים ולא הזדמן לי לראות את שרירי החזה של שחקני כדורגל ולכן לא יכול להביע דיעה בנושא.
אל תשכח ששחקני כדורגל הם לא מפתחי גוף והם לא צריכים לעסוק בהעלאת מסת שריר למטרות יופי.
אימון הכוח של השחקן נועד בעיקר למניעת פציעות ולשיפור ביצועים במשחק.
בברכה,
מולי
[1-10]...[91-100]   101 102 103 104 105 106 107 108 109 110   [111-120]...[211-215]
משתלם להשתלם

20.5.16 יום פתוח למסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחות בית הספר
לימודים לתואר, הכשרת מאמנים, הכשרת מדריכים, הכשרת מטפלים ברפואה משלימה, ניהול


מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן