חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום רכיבה טיפולית 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

פעילות גופנית בזמן הריון נועה 09/09/11 00:30
היי. אני בת 32, מכורה לספורט (כ- 6 ימים בשבוע). רצה פעמיים בשבוע כ- 10 ק"מ, משתתפת בשיעורי ספינינג, שחיה, אליפטי, משקולות ויוגה. הייתי רוצה לדעת אם אפשרי להמשיך לרוץ במהלך הריון, ובכלל האם אפשרי להמשיך ולעשות פעילות אירובית כפי שאני עושה היום. מהו הדופק המומלץ (יש לי שעון דופק למעקב). כמה קלוריות מומלץ לאכול בנוסף ליום. ובכלל אם יש לך עוד הערות חיוניות בנושא.
תודה רבה. נועה.
מכורה מבטן ומלידה מולי, מנהל הפורום 11/09/11 15:24
שלום נועה,
אני מכיר ספורטאיות שהמשיכו לרוץ עד סמוך ללידה. הכל עניין של הכשירות הגופנית, תקינות ההריון וההרגלים הקודמים שלך. כמובן שלעלייה במשקל יש גם כן תרומה משמעותית בשיקולים.
אני חושב שכדאי לך לקבל ייעוץ תזונתי מדיאטנית קלינית שתגדיר לך מהי הצריכה הקלורית המומלצת בהתאם לרמת הפעילות ולדרישות ההריון.
הדופק אמור להיות אירובי מתון אבל על מנת לענות בדיוק צריך להכיר את תגובות הדופק שלך למאמץ.
בכל מקרה חשוב לא לבצע פעילות כזו שתגרום לעלייה משמעותית בטמפ'' הגוף שלך. בוודאי לא לאורך זמן.
בברכה,
מולי
סיבולת לב ריאה שרון 08/09/11 11:55
שלום מולי ,
אשמח לדעת כמה זמן ועל איזה דופק צריך לרוץ מתאמן ע"מ להשיג גירוי סיבולת לב ריאה ראוי לשיפור קצב הלב ולבריאות הלב.
כמה כמה? מולי, מנהל הפורום 11/09/11 15:19
שלום שרון,
אני לא יכול לענות על השאלה הזו משום שאני לא יודע מי המתאמן ומהי כשירותו הבריאותית והפיזיולוגית.
מי אמר שריצה היא הפעולה הנכונה במקרה זה? אולי די בהליכה על מנת ליצור גירוי פיזיולוגי מספק שישפיע על הכשירות הקרדיו-ווסקולרית?
אם אכן מדובר במקרה קונקרטי אני מציע להגיע לבדיקה ולייעוץ במרכז לרפואת ספורט - 09-8639400
בהצלחה!
מולי
כאבי ראש לאחר פעילות גופנית מאומצת יפתח 07/09/11 16:16
שלום רב מולי!
שמי יפתח ומאז שאני מכיר את עצמי אני מתעסק בספורט!
רוב ענפי הספורט שאני עוסק בהם הם ענפי ספורט חובבניים ולא מיקצועיים חוץ מענף הכדורסל שבו אני פעיל בקבוצה שמשחקת בליגה ב!האימונים הם פעם בשבוע ושאר הימים אני מתאמן לבד!
לאחרונה אני מרגיש כאבי ראש חזקים לאחר האימון מה שבעבר לא היה!רציתי לדעת מה הסיבה לעיניין זה??
אשמח אם תוכל להחזיר לי תשובה בנושא...
המשך יום טוב
כאב ראש מולי, מנהל הפורום 11/09/11 15:17
שלום יפתח,
אני לא יכול לדעת מהי סיבת הכאבים משום שלכאבי ראש קיימות המון סיבות.
אני לא יודע בן כמה אתה ומהו מצבך הבריאותי.
בכל מקרה אם כאבי הראש ממשיכים אני מציע לפנות לבירור באמצעות רופא המשפחה.
המון בריאות!
מולי
יציאה לחופשה מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:44
שלום רב,
הפורום יצא לחופשה עד 11 בספטמבר אז נא להתאפק עם השאלות :-)
שלכם,
מולי
חופשה נעימה :) שניאור 30/08/11 16:08
חופשה נעימה למרות שבי 03/09/11 21:58
התאריך שמזכיר דברים קשים
התכוונתי התאריך שאתה חוזר שבי 03/09/11 21:59
בסדר הוא לקח את זה בחשבון , שניאור 03/09/11 23:47
הוא חוזר עד לתאריך הזה P:

ככה זה שלא יוצאים לחופש , מנהלים פולמוס מלא סביב חופשתם של אחרים
לשניאור שבי 05/09/11 02:21
למה שלא תחליף את מולי עד שהוא יחזור?
אגב מאיפה הידע שלך? מה למדת או מה אתה לומד?
אתה צוחק ?? שניאור 05/09/11 15:02
הידע שלי הוא גם מוינגיט אך אני לומד גם מדעי החברה ... שמע , זה נחמד מדי פעם לענות על שאלה מעניינת ... רק להשתדל למצוא את הגבול שלא יחסמו אותי :))))
איזה תהליך עובר הגוף כאשר... דני 27/08/11 15:52
הנני משחק כדורסל חובבני...מתאמן בחדר כושר על אימוני כח...בסביבות 6-8 חזרות לתרגילים...וכן מבצע אימונים אירוביים ...ריצות ומשחקי כדורסל..
מענין אותי לדעת מהו התהליך שתאיי השריר עוברים בעת ביצוע של אימוני כח ואימוני סיבולת במקביל....כלומר האם זה בא אחד על חשבון השני....או ששריר יכול להיות גם חזק ומנופח וגם בעל סיבולת שרירית לאורך זמן?

תודה מראש
סינכרון מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:42
שלום דני,
אם אתה משחק חובבני עליך להקפיד על כך שהאימונים ההיקפיים שאתה עושה (לא אימוני כדורסל) יעזרו לך לשמור על רמת כוח סבירה שתמנע פציעות, על גמישות ועל יכולת אירובית כזו שתאפשר לך להתאושש מהמשחקים\אימונים ולתפקד ביעילות במהלך האימון או המשחק.
מאחר שאתה לא מבצע אימוני סבולת קלאסיים כמו רצים למרחקים ארוכים אין כאן ענין של הסתגלות והתאמה לביצועי סבולת. אני מניח שנפח הריצה שלך הוא לא גדול אבל תקן אותי אם אני טועה.
בברכה,
מולי
פרק זמן לחימום אלוני 27/08/11 06:22
בן 20 מתאמן בחדר הכושר על כל שרירי הגוף.
החימום שאני עושה לפני אימון המשקולות: 5-7 דקות אירובי(ריצה קלה,אופניים), חימום מפרקיים הכוללים סיבובי ידיים, הפניות גב, סיבובי אגן וקצת הנפות רגליים לפנים. כוס מים אחת וסט אחד חימון עם משקל קל ואז מתחיל לעבוד!
אני יודע שאתה תמיד אומר שאם אתה מרגיש טוב אם זה אז תמשיך, אבל לדעתך זה חימום אפקטיבי לפני אימון משקולות של 50 דק?
2.לפעמיים אני עושה אימון מחזורי הכולל תרגיל כח(לחיצת חזה לדוגמא) ואז 2 דקות וחצי אופניים, אז תרגיל כח אחר ואז 2 דקות וחצי מסילה נעה.
האם החימום בשאלה הראשונה גם מתאימה לאימון שכזה?
תודה רבה מולי אתה מלך!!!
חימום מתון מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:38
שלום אלוני,
נשמע לי אחלה חימום! מתאים לשני המקרים
בהצלחה!
מולי
דעה שלך על תרגיל חיים 27/08/11 05:55
מולי מה הדעה המקצועית שלך על תרגיל הסטיפ לג דד ליפט?(תפרט בבקשה מולי:) והאם זה תרגיל שהיית ממליץ לספורטאים שלך?
אל תפנה אותי לפרום אחר אני רק רוצה לשמוע את הדעה שלך.
תודה
כן אפנה אותך מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:36
שלום רב,
אני בטוח שמשה שחר מפורום חדרי כושר יתן לך ניתוח מעולה לגבי הביומכניקה של התרגיל הזה.
בברכה,
מולי
תרגיל לבטן תרגיל לבטן 27/08/11 02:15
שלום מולי אני בחור צעיר מתאמן בחצר בבית שלי בשביל לשמור קצת על כושר, אני עושה תרגילים עם משקל גוף כמו בטן בשכיבה על הגב,שכיבות סמיכה, מתח וכו''.
יש את התרגיל שנתלעים על המתח וכל הגוף באוויר ומרימים את הברכיים למעלה ומורידים.
האם התרגיל הספציפי הזה הוא תרגיל טוב שעובד בצורה חזקה על שרירי הבטן?
אל תפנה אותי לפורום אחר מעניינת אותי הדעה שלך.
תודה רבה
תלוי (באוויר) מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:34
שלום רב,
זה יכול להיות תרגיל מצוין ואפשר לבצע אותו במגוון רחב של אפשרויות. חשוב רק להקפיד על טכניקה נכונה.
בברכה,
מולי
גנטיקה אורי 27/08/11 01:33
אני מדבר על כדורגלנים
יש אנשים שעובדים שנים בחדר הכושר על שרירי הרגליים, ויש כאלה שלא עובדים בכלל אבל יש להם רגליים ושרירים יותר גדולים מאלה שזה שקורע את עצמו בחדר כח.
האם אלה שיש להם רגליים גדולות אבל לא עובדים בכלל על לחזק אותם הם יותר פגיעים(למרות גודל השריר) מאלה שיש להם רגליים לא מנופחות אבל מחוזקות מחדר הכח?

תוכל לפרט בבקשה מולי תודה
אל תסתכל בקנקן מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:32
שלום רב,
אני מציע לך לא ללכת שולל אחר גודל של שרירים, לא לומדים מזה כלום. לדוגמא, האם באדי בילדר מנופח ומפוצץ יכול לבצע מיאוץ קצר מהר יותר מאתלט כחוש? ממש לא.
אין קשר בין נראות לבין תכונות ויכולת ביצוע.
יש מבנה גופני שנקבע באמת על ידי הגנטיקה ויש אימון וסביבה שמשפיעים רבות על היכולת ועל התאמת הפונקציה.
גודל השריר לא ישפיע על הסבירות להיפצע.
בברכה,
מולי
תופסת עודד 27/08/11 00:16
מולי אני מאמן קבוצת ילדים קטנים בכודגל בגילאי 12.
יצא לי לקרוא כתבה שכדאי לעשות לילדים הרבה משחקי תופסת שונים.
חוץ מזה שזה אמור להיות כיף לילדים תוכל אולי להסביר לי אתה מדוע זה יהיה טוב? (אני יודע שזה שאלה כוללנית משהו אבל בכל זאת:)
תודה רבה !!!
תיפסוני מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:26
שלום עודד,
משחקי תופסת הם אמצעי אימון נהדר לילדים, במיוחד במשחקי כדור.
תראה כמה אלמנטים אתה מרוויח: זריזות ושינויי כיוון, בלימה, האצה, כוח מתפרץ, קואורדינציה, ראייה מרחבית, טקטיקה ועוד...השתכנעת?
בהצלחה!
מולי
למולי אפשטיין אסי 27/08/11 00:13
מולי אני משחק כדורגל ומתאמן בחדר הכושר על כל שרירי הגוף.

ראיתי פה תגובה שלך שדחיפה של שחקן מול שחקן אחר זה פעולה שמתחילה מכף הרגל ועד פלג גוף העליון.
http://www.youtube.com/watch?v=OZItEsc9j50&feature=related
אם אני יוסיף את התרגיל הזה לעבודה בחדר הכושר אולי הוא יוכל לעזור לי בהתמודדות עם שחקן אחר?
2.התרגיל פה קצת מזכיר לי סיבוב מהיר, אולי אם אני יוסיף אותו ועוד מספר תרגילים לשיפור סיבוב מהיר הוא יכול לתרום?
תודה רבה
אחד מיני רבים מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:24
שלום רב,
לא יודע אם דווקא התרגיל הזה יעזור לך. הוא תרגיל מאוד בסיסי.
כל תוספת ליכולות הגופניות שלך עשויה לעזור. הענין הוא איזה תרגילים בוחרים וכמה זמן מקדישים להם. אחרי הכל צריך לחשוב על רלוונטיות, יעילות, הקצאת הזמן והשקעת המאמץ.
בברכה,
מולי
מתיחה יואל 26/08/11 03:25
http://www.coreperformance.com/knowledge/movements/rotational-lunge-stretch-soccer.html

מולי מה המטרך לדעתך של שליחת היד מעלה, אולי זה מבטיח פתיחה טובה של הגב/חזה או שרירי היד קדמית?

מולי אל תתעלם מהשאלה בבקשה :)
סוף שבוע טוב.
כמה שמות יש לך? מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:21
שלום רב,
יש הסבר יפה של המאמן לגבי התרגיל הזה.
המון תנוחות ביוגה עובדות על רוטציות והתרגיל הזה מזכיר חלק מהן.
בבקשה לא לשאול אותי שאלות מהסוג הזה.
תודה
מולי
למולי שבתאי 26/08/11 03:09
האם אתה מכיר את ד"ר איתי זיו? ומה דעתך המקצועית עליו?
תודה לך
שאלה חשובה . 25/08/11 13:46
אהלן מולי,אני לא יודע אם השאלה הזאת קשורה לפורום הזה,שאלתי בעוד כמה פורומים ,אבל אני ישאל בכל מקרה,אם השאלה היא לא לעניין אז אין לי בעיה שלא תגיבו,אבל אני חייב ממש עזרה,השאלה היא:האם שימוש בסטרואידים אנבוליים בפיקוח מקצועי,יכולים לגרום לנזק בעתיד אצל הגבר,בלידת העובר אצל האישה?
אני אשמח לתשובה , ואם יש אנשים נוספים שיש להם ידע בנושא אני אשמח לתשובה
תודה
פיקוח? מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:17
שלום רב,
למה לקחת סטרואידים?!
בוודאי שקיים כאן נזק פוטנציאלי עתידי
מולי
בעיות נשימה בריצה יוגב 25/08/11 12:59
כיצד נושמים נכון בזמן ריצה??
מה הדרך הטכניקה ללמוד זאת??
"נגמר לי האויר מהא מידי"!
ראה תשובתי בהמשך מולי, מנהל הפורום 29/08/11 11:15
שלום יוגב,
לא מלמדים לנשום. הנשימה היא תהליך טבעי שמבוקר אוטומטית על ידי הגוף
"נגמר לך האוויר"? אולי לא נכון עבורך לרוץ...ראה בהמשך.
מולי
[1-10]...[91-100]   101 102 103 104 105 106 107 108 109 110   [111-120]...[211-216]
משתלם להשתלם

17.06.16 יום פתוח לכל מסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחות בית הספר
קורסי מדריכים, מאמנים, רפואה משלימה, מסלולים מתקדמים לתואר, טיפול באמצעות בע"ח


מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן