חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
מכון וינגייט +Google
החוויה האולימפית
הוועד האולימפי
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום רכיבה טיפולית 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט
מולי אפשטיין

פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.
משמש כראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג ועוסק במתן ייעוצים פיזיולוגיים לחברי הסגל האולימפי ולקהל לקוחות פרטי.
מוסמך החוג לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.  מרצה אורח בביה"ס לרפואה ע'ש סאקלר באוניברסיטת ת"א בנושא 'הסימום הספורטיבי' ובנושא תוספי תזונה לספורטאים.  פרסם שורה ארוכה של מאמרים בכתבי עת מדעיים, בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. משמש ככותב התכנים הראשי של אתר מכון וינגייט מיום עלייתו לאוויר.  מנהל פורומים מקצועיים ב־10 השנים האחרונות באתר מכון וינגייט, בחברת סולגאר ובאתר תפוז אנשים.
מולי אפשטיין שימש בין השנים 2009-2006 כפיזיולוג וכמאמן הכושר של הטניסאית, שחר פאר.  בתקופה זו הגיעה שחר פאר לדירוג השיא בקריירה שלה – מקום 15 בעולם.  ב־2007 שימש כפיזיולוג קבוצת הכדורסל מכבי "עלית" ת"א.  בין השנים 1997-1993 שימש כמאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל ושל קבוצת הכדורסל הפועל ת"א (1994-1993). שימש כמאמן הכושר האישי של שחקני הכדורסל, עודד קטש ודורון שפר.

בין השנים 1996-1991 שימש כפיזיולוג וכמאמן הכושר של זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל – הג´ודוקא, יעל ארד.  

מזה כ־10 שנים אפשטיין הוא פרשן האתלטיקה של ערוץ הספורט וחבר מערכת ופרשן של המגזין האולימפי 'בגלל הרוח'.

ממקימי הוועדה למניעת סימום בספורט של הוועד האולימפי בישראל.  שימש כמזכיר הוועדה במשך 12 שנים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

למולי למולי 29/09/11 16:32
קודם כל השקעתי הרבה זמן בלבנות את השאלה הזו :)
אומרים שאימון חדר כושר הוא קודם כל כדי למנע פציעות וגם לגרום להחלפת חומרים טובה. איזה אימון הכי נכון לכדורגלן מקצועני בן 21 להתאמן בחדר הכושר:
כח מרבי-85-95 משקל (% מ-1RM),מספר חזרות קטן סטיםX5 מהירות תנועה-איטת
כח מתפרץ-30-70 משקל (% מ-1RM),מס חזרות-6/10X4, מהירות תנועה-מתפרצת
סבולת שריר- 40-70 משקל (% מ-1RM),מס חזרות 20-30, מהירות תנועה-בינונית
פיתוח גוף-60-80 משקל (% מ-1RM),מס חזרות 8-15, מהירות תנועה-בינונית.

מולי אני יודע שזה לא מדע מדוייק אבל בכל זאת איזו תוכנית מזין ה4 היית ממליץ לספורטאי בגיל שלי שמתאמן 3 פעמיים בחדר כושר לבצע? מה הכי מתאים לכדורגל?
ייעוץ אישי מולי, מנהל הפורום 02/10/11 16:14
שלום רב,
לא יודע במי מדובר - לא גיל ולא יכולת - ולכן לא יכול להמליץ על תוכנית לפני שנפגש, בוחן ומגדיר צרכים.
כל אחת מהשיטות שצינת עשויה להתאים בשלב כלשהו של העונה, כמובן ששיטה 3 ו-4 מתאימות יותר לשלבי הפגרה ולהכנה בעוד שבאחרות יש מרכיבים שמתאימים לעונת משחקים.
בברכה,
מולי
סף אנאירובי עומרי 28/09/11 15:02
שלום מולי,
אני מתאמן כ6 פעמים בשבוע,(שעה-שעתיים כל פעם)
כמה אימונים מתוך ה6 כדאי לבצע מעל הסף האנאירובי?(בערך בדופק 90 %)

תודה.
מהי מטרת האימון? מולי, מנהל הפורום 02/10/11 16:00
שלום עומרי?
במה אתה מתאמן? מהי מטרת האימונים שלך?
מולי
היי מולי !! חוק הכול או לא כלום שניאור 28/09/11 12:02
מה משמעו של החוק הזה? האם זה אומר שגם כל סרקומר ,שנמצא ביחידה המוטורית המעוצבבת , יתכווץ במלואו? לא ייתכן מצב שסרקומרים יתכווצו בחלקם??

שאלה נוספת - קיים יחס ישר בין ההתארכות והמתיחה של הרכיבים האלסטיים בשריר לבין ההתנגדות , כלומר ככל שהמשקל כבד יותר , באותו יחס גם הרכיבים האלסטיים ימתחו יותר ?

תודה !!!
שלום שניאור, צריך לבדוק מולי, מנהל הפורום 02/10/11 16:09
היי,
מחייב בדיקה.
בברכה,
מולי
זריזות שבי 28/09/11 00:30
איפה יש את רכיב הזריזות במשחק כדורגל? תוכל לתת לי סיטואציה כזו?
תודה רבה
איפה אין? מולי, מנהל הפורום 02/10/11 15:59
שלום שבי,
כמעט כל המשחק בנוי על זריזות. כל שינוי כיוון במרחב ויציאה לכיוון תנועה אחר הוא זריזות.
שים לב כמה פעולות כאלה יש במשחק!
מולי
זריזות מהירות לילדים שבי 28/09/11 00:26
שלום מולי שאלה אחרונה בבקשה על תרגיל לילדים.
האם התרגיל הבא גם יכול לתרום לזריזות מהירות לילדים בני 13?
http://www.youtube.com/watch?v=rNrTfFR8a9w

תודה תודה
למה לא? מולי, מנהל הפורום 02/10/11 15:55
בהחלט. תרגיל אחד מיני רבים, תלוי בענף ובדרישות.
מולי
אימון גופני דן 27/09/11 17:04
שלום

בן 34, מתאמן קבוע בחדר כושר, פעילות אירובית ואינארובית,מטבעי אני מזיע מאוד מהר, והרבה.
א.רציתי לשאול מה הגוף מאבד בזיעה מרובה בפעילות ? נוזלים זה ברור, קראתי על משקה איזוטני, מתי מומלץ ? לאיזה סוג ואורך פעילות ? ואם אפשר המלצה להכנת המשקה.
ב. מגנזיום - האם הגוף מאבד בזיעה רבה? באלו מקרים מומלץ לקחת את התוסף, ואם כן כמה.
ג. ידוע שהגוף ממשיך לשרוף שומן גם לאחר סיום האימון האירובי כי הוא עדיין צורך מקורות אנרגיה מהגוף, השאלה שלי היא האם זה קורה גם במידה ואוכלים מיד לאחר האימון (כמו שמומלץ לאכול פרי וכדומה) או שהגוף כבר מקבל ממקורות חדשים ?
ד. קראתי על המלצה לשתיה מרובה גם לצרכי דיאטה (2-3 ליטר) האם אין בזה כל נזק משני ? למשל עליה בלח"ד ועוד ?

תודה
כמעין המתגבר מולי, מנהל הפורום 02/10/11 15:51
שלום דן,
א. הגוף מאבד נוזלים ומלחים בעיקר. יש עוד יסודות קורט כמו ברזל שאובדים בזיעה במינון נמוך. משקה איזוטוני מומלץ במהלך פעילויות ארוכות של מעל לשעה וחצי או במצבים של לפני אימון ו\או אחרי אימון כאשר אתה רוצה להעלות את ריכוז הסוכר בדם.
יש מגוון משקאות בשוק. לחילופין תוכל לדלל מיץ טבעי במים ולהוסיף מעט מלח.
ב. הגוף מאבד בעיקר במצבי סטרס. תלוי כמה אתה מקבל בתזונה ובאיזה אופן. לגבי תיסוף - פנה לייעוץ תזונתי.
ג. זה אכן קורה. תהליכי ההתאוששות נמשכים זמן רב, תלוי כמובן בעצימות האימון.
ד. שתייה מרובה היא אכן מומלצת במצבי דיאטה וכן לצורך השלמת נוזלים שלאחר פעילות. אין סיבה שלחץ הדם יעלה אם מנגנון ויסות לחץ הדם תקין אצלך. הנוזלים מתפנים מהגוף ולא מתרחשת אצירה.
מולי
הכנה ביתית של גופך לחורף רוני 27/09/11 14:04
היי
בן 30.

שאלתי היא:

היות והתקציב אינו מאפשר זאת, אני נאלץ לוותר על מנוי בחדר הכושר. אני יחסית מוצק ושרירי כרגע, אבל מעוניין עוד להתחזק.
מבחינת אירובי, לא תיהיה לי בעיה, כי גם ככה תמיד העדפתי לרוץ בשטחים הפתוחים ובטבע. השאלה היא, איך בצורה בייתית, אני ממשיך להתחזק מבחינת מסת שריר ובעיקר חיטוב?
חוץ משכיבות שמיכה וכפיפות בטן ואולי מתח ומקבילים. האם כדאי לי להצטייד במשקולות קטנות בשביל חיזוק הכתפיים והשרירי הידיים הקדמיות?
האם רצוי לקנות לי ספת כושר או שיש אלטרנטיבות?
אשמח לפירוט.

אימון ביתי Asis 27/09/11 14:33
ישנם עוד הרבה תרגילים שתוכל לבצע חוץ מהתרגילים שתארת, מה גם, ישנם אביזרים נהדרים שתוכל להיעזר בהם... לא ניתן לפרט את כולם בפורום...
אתה יכול להתחזק וגם לגדול במסת שריר ע"י אימונים ביתיים עד לרמה מסוימת.
אין כמו חדר כושר על מנת להתפתח במסת השריר ולהתחזק מעבר... (אבל הכל יחסי)
ראש השנה וכיפור אלה ימים ממש טובים להתחזק שניאור 27/09/11 18:48
הזעה בשחיה יעקב 26/09/11 13:40
יש דעה שגם בשחיה מאמצת מזיעים. והרי הזעה היא לשם שמירה על טמפרטורת הגוף? וכאשר שוחים במים שלרוב קרים מטמפרטורת הגוף אין צורך בהזעה? כיצד זה מסתדר?
סביבה רטובה מולי, מנהל הפורום 02/10/11 15:40
שלום יעקב,
נכון שכאשר יש מפל טמפרטורה בין המים לבין הגוף תהליך ויסות החום נעשה באופן יעיל. עדיין יש גם מידה מסויימת של הזעה, תלוי בחום שאתה מייצר ותלוי בטמפ'' המים.
מולי
בטן בולטת יעקב 26/09/11 13:35
מבוגרים מעל גיל 50 ויותר - זה אינדבידואלי - נוטים לפתח בטן בולטת ולא שטוחה גם כאשר הם רזים!!
האם יש דרך להמנע מכך או להחזיר את המצב לקדמותו ??
בטן בולטת יעקב 26/09/11 13:35
מבוגרים מעל גיל 50 ויותר - זה אינדבידואלי - נוטים לפתח בטן בולטת ולא שטוחה גם כאשר הם רזים!!
האם יש דרך להמנע מכך או להחזיר את המצב לקדמותו ??
בטן בולטת יעקב 26/09/11 13:35
מבוגרים מעל גיל 50 ויותר - זה אינדבידואלי - נוטים לפתח בטן בולטת ולא שטוחה גם כאשר הם רזים!!
האם יש דרך להמנע מכך או להחזיר את המצב לקדמותו ??
ייעוץ תזונתי מולי, מנהל הפורום 02/10/11 15:36
שלום יעקב,
כל מקרה לגופו. אנא פנה לייעוץ תזונתי.
בברכה,
מולי
אימון מחזורי בחדר כושר מתן 25/09/11 02:52
אני בן 20 משחק כדורגל מקצועני 5 פעמיים בשבוע
מתאמן בחדר הכושר בתוכנית כזו:
רכיב של כוח כמו תרגיל של דחיקת חזה, או כל שריר אחר בבגוף (עדפה לקבוצות שרירים גדולות בין 15-20 חזרות) ואז תרגיל אירובי בין 2-3 דקות (ריצה, מכשיר אליפטי, אופניים, , ועוד....

אני שואל האם תוכנית שכזו משפיעה על סף חומצת חלב? תוכל לפרט את דעתך בבקשה
תודה רבה מולי
בנוגע לסף מולי, מנהל הפורום 02/10/11 15:35
שלום מתן,
מהי עצימות הקטע האירובי בין התרגילים?
מולי
מולי עוד שאלה בבקשה ספורטאי 21/09/11 02:16
יש להתייחס לשרירי הבטן בדיוק כמו לכל שאר השרירים בגוף. תוכל לבצע מפעם לפעם סופר סטים על אותו השריר ( 2 תרגילים רצופים).
האם גם לשרירי הבטן אפשאר לעשות סופר סט?
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 02/10/11 15:23
שלום רב,
תוכל לקבל תשובות בנושאים אלה בפורום חדרי כושר.
בהצלחה!
מולי
שלום מולי ספורטאי 21/09/11 02:13
אני בן 18מתאמן בכדורסל ובחדר הכושר, ראיתי בחור שלוקח אבקת חלבונים וגם עובד בחנות כזו, שאלתי אותו אם הוא ממליץ לי לקחת אז הוא שאל אותי: אתה רוצה להתנפח בגוף? אמרתי לו שלא אני רק רוצה להתחזק לא לעלות יותר מדי במסה, אז הוא אמר לי אז לא כדאי לך לקחת עדיף לך לאכול אוכל בריא וטבעי.
אני יודע שזו שאלה כללית מאוד אבל בגדול אתה מסכים עם מה שהבחור אמר לי?
תודה רבה
הסכמה שבשתיקה מולי, מנהל הפורום 02/10/11 15:20
שלום רב,
אני מסכים לגישה אבל הנושא צריך להיבחן על ידי תזונאי ספורט שיראה את כל ההיבטים: משקל, גובה, הרכב גוף, הרגלי אכילה, עוצמת אימון, סדר יום ועוד.
בברכה,
מולי
מספר שאלות דניאל 20/09/11 16:18
שלום

בן 36, מתאמן בחדר כושר במטרה לרדת במשקל (עודף משקל של כ - 10 קילו) ושיפור כושר אירובי.
1.האם אפשר ומומלץ לקחת תוסף L קרניטין, אם כן, באיזה מינון? מתי ? והאם רק לפני פעילות ? האם זה יעיל לשריפת שומנים או עזרה לפעילות עצמה ?
2. שומן בטני - קורטיזול. קראתי שיש קשר בין רמות מתח שמעלות קורטיזול לבין שומן בטני, האם זה נכון ? ואם כן האם יש לבדוק רמת קורטיזול ? ואיך ניתן להוריד במידה וכן?
3. דיאטת HCG - לפי מה שהם מתארים (בפרסומים כמובן) זה נשמע כמו "פעמי משיח". דיאטה של 8-15 קילו תןך 40 יום, כאשר מובטח שזה מחסל רק מאגרי שומן מיותרים,וללא פירוק רקמת שריר (כאשר ידוע שבדיאטות מהירות/ללא פעילות גופנית יש בעיקר ירידה במסת שריר), וללא צורך בפעילות גופנית, האם זה הגיוני ?
4. קנדידה - האם יש קשר ומקום לבדוק זאת בהקשר של קושי מתמשך בירידה במשקל על אף פעילות גופנית ודיאטה ?

המון תודה על הסבלנות והתשובות
פורום תזונה מולי, מנהל הפורום 02/10/11 15:18
שלום דניאל,
ראיתי ששאלת בפורום תזונה וזה אכן המקום.
המון בהצלחה!
מולי
[1-10]...[91-100]   101 102 103 104 105 106 107 108 109 110   [111-120]...[211-219]
21.10.16 יום פתוח במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן