חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פציעות ספורט
יוסי בלייר – תואר ראשון בפיזיותרפיה (BPT) מאוניברסיטת ת"א.
פיזיותרפיסט הסגל האולימפי ומרכז שיקום באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט.
מרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
התמחות בשיקום אורתופדי, שיקום פציעות ספורט ומחול, נוירודינאמיקס, דיקור מערבי (IMS), מוסמך בהדרכת פילאטיס רצפה ומכשירים ובהשתלמויות נוספות.

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

טיפול בפציעות זאת המומחיות שלנו הקליקו לפרטים

לא מצליח ליישר את הידיים ניב 26/06/17 22:11
היי, לפני יומיים עשיתי אימון לאחר תקופה ארוכה של בערך חודשיים שלא התאמנתי. ובאמצע האימון קצת נתפסו לי הידיים אך לא חשבתי שזה משהו רציני אז המשכתי.(עשיתי מתח ועוד תרגילים לידיים). ועד היום קשה לי ליישר את הידיים וכואב לי כאשר אני מנסה. כאילו הידיים תפוסות כאלה,עשיתי מתיחות אחרי האימון. כואב לי באמצע היד בחיבור כזה. מה אני צריך לעשות כדי שזה יעבור?
פעילות הדרגתית גל סלע פיזיותרפיסט 28/06/17 07:39
בגדול זה נשמה כמו התכווצות שרירי עקב פעולה לא מבוקרת. כאב כזה בדרך כלל מתמשך 48-72 שעות. פעילות אירובית הגברת שתיה ותנועות של האזור יכולות לזרז את ההתאוששות של הכיווץ שרירים. בדרך כלל במצב כזה אין צורך בטיפול זמן עושה את שלו.
shin splints - שין ספלינט Sam 25/06/17 14:55
שלום,
אני בן 28.
לאחר 4 שנות לימודים, בהם כמעט ולא רצתי חזרתי לרוץ.
התחלתי להתאמן עצמאית וכנראה חזק מידיי ולא מספיק בהדרגה כך שעכשיו אני חושש שיש לי shin splints.
כאבים בטיביה בתחילת הריצה ואחכ חולף.
כרגע כדי לא להחמיר את המצב, הפסקתי להתאמן.

מה הטיפול בשין ספלינט?
שווה לנסות חבישות כגון קינזיו טייפ Kinesio-Tape?אפשר לבד או שחייב פיזיותרפיסט?
איזה תרגילים יש כדי לחזק את השרירים באזור הטיביה?
האם אפשר להמשיך להתאמן?עד כמה?

להוריד עוצמה גל סלע פיזיותרפיסט 28/06/17 07:35
בגדול הדבר המשמעותי זה להוריד עוצמת אימון. אין צורך להפסיק רק למטן את הסרגל מאמצים.
הטיפול בשין ספלינט זה מנוחה מבוקרת. לתת לרקמה להתאושש מהעומס.
אפשר לנסות גרבי לחץ (חותלות לחץ). גם גרבי כדור רגל גבוהים יכולים להפחית כאב (לפעמים).
מתיחה ממושחת של שרירי השוק לאחר אימון יכולה להקל.
בגדול אפילו פגישה אחת ליעוץ אם פיזיותרפיסט יכולה להעצים את היכולת שלך לטפל בעצמך.
כאב גב יאיר איזן 24/06/17 16:28
אתמול התכופפתי ונשארתי תקוע. יש לי כאב בדב בצד ימין ובישן ימין. חברים אמרו לי שבטח יש לי פריצת דיסק ולא לזוז מהמיטה. מה לעשות?
לא לנוח במיטה! גל סלע פיזיותרפיסט 28/06/17 07:30
מנוחה במיטה אינה טיפול לכאב גב. הטיפול הכי יעיל הוא תנועה מבוקרת ללא מנוחה קיצונית. אמליץ לך לפנות לטיפול שידריך אותך על תנועות שיכולות להפחית כאב.
נפיחןת בברך מנחם ניב 24/06/17 10:23
ליוסי שלום
במהלך ריצה נפלתי על הצד הימני של ברך ימין ונוצרה
נפיחןת בצד הימני העליון של הברך.אין לי כאבים בברך רק נפיחות האם אפשרי להמשיך לרוץ עם הנפיחות שעדין
לא פחתה?
תודה
מנחם.
מכה כחולה גל סלע פייותרפיסט 28/06/17 07:28
אם אין כאב בזמן תפקוד אז אין מה לפחד. "מכה כחולה" יכול לפגוע חלקית ברקמות עור, שריר ולפעמים יותר עמוק.
אך אם אין מגבלה בתפקוד בדרך כלל אין מה לדאוג.
SLAP בכתף ימין - הומלץ על ניתוח אמיר 20/06/17 01:39
אהלן, אני בן 17 מתעסק באומנויות לחימה מעל 10 שנים ובשנה שנתיים האחרונות התחילו לי כאבים בכתף (שהזנחתי לצערי) עד לתקופה האחרונה שהם נהיו בלתי נסבלים, עשיתי MRI ואובחנתי עם קרע דיי גדול בלברום העליון בכתף ימין , האורתופד שלי המליץ על ניתוח אנטרוסקופיה בגלל שאני צעיר .

העניין הוא שאני לא יכול להרשות לעצמי להפסיק להתאמן לגמרי (צבא) אבל גם דברים כמו ריצות ארוכות גורמים לי לכאבים אז השאלה שלי האם קיימת דרך שבה אוכל להמשיך להתאמן ולשמור על כושר בתקופה שלפני הניתוח ובתקופת ההחלמה ? (למרות שהאורתופד אמר שאסור לעשות פעילות גופנית לגמרי 6 שבועות אחרי הניתוח).

תודה מראש
שיקום לאחר ניתוח גל סלע פיזיותרפיסט 28/06/17 07:20
לאחר הניתוח ישנו פרוטוקול שיקום שבא אתה תבצע תרגילים בפיקוח של פיזיותרפיסט. יש אפשרות לשמור על כושר על ידי אופציות אירוביות אשר לא יגרו את מפרק הכתף.
בנוסף טיפול ואימון מבוקר לפני הניתוח יכול לשפר את הכושר שלך. וכך לאחר הניתוח הירידה בקושר תהיה יותר מתונה.
חזרה מדלקת בפרק היד ובברך רון יונקר 17/06/17 20:49
שלום אני בן 18 משחק פוטבול אמריקאי ולאחרונה הופיעו לי כאבים בברכיים ובפרקי הידיים (היה לי קרע במנסקוס המדיאלי לפני שנתיים והיה לי שברים בפרק היד שניהם בצד ימין) עשיתי בירורים אצל רופאים ובפזיותרפיה ואמרו לי שהבעיה לא אורטופדית ואני עכשיו מחכה לראומטולוג.
רציתי לשאול כמה זמן לוקח לחזור לפעילות מלאה בהנלחה שזו באמת דלקת
חזרה לפעילות היא תמיד הדרגתית גל סלע פיזיותרפיסט 28/06/17 07:16
יש צורך בבדיקות הראומטולוג כדי לענות על השאלה? מכיוון שישי לך כאבים דו צדדים ובכמה מפרקים הבדיקות של הרופא יוכלו להאיר על השאלה שלך. אתה יכול להתאמן בעוצמה מבוקרת שלא תגרע כאב.
חזרה לריצה דוד 11/06/17 10:35
שלום רב,
לאחר השלושה חודשים שלא רצתי באופן סדיר החלטתי בשעה טובה לחזור..בעבר הייתי רץ לכל הפחות 5 קמ'' אז השבוע חזרתי ורצתי 4 פעמים בשבוע במרחק 5 קמ''..כרגע קצת כואבים לי המפרקים אבל ממש לא באמצע הריצה..האם הכאבים הם מעצם החזרה לעניינים או שהגזמתי וכדאי לרדת בכמות החזרות השבועיות?
תודה רבה!
חזרה הדרגתית גל סלע פיזיותרפיסט 28/06/17 07:12
אם הכאב אינו מגביל אותך בזמן הריצה ורק אחרי בגדול אין מה לדאוג. יש צורך תמיד לחזור בהדרגה ולתת לגוף זמן להתאושש בין הריצות הראשונה. אין סיבה לזרז סרגל מאמצים.
מה ההבדל בין מתיחה לכיווץ שריר ? עדיאל 10/06/17 21:57
בתור בן אדם שרואה המון כדורגל אבל לא ממש מבין גדול בפיזיולוגיה אני שומע כל הזמן פרשנים או שדרנים מדברים על כיווץ או מתיחה של השריר אבל לרוב נראה כאילו אין להם מושג.
הייתי שמח להבין אחת ולתמיד מה זה כיווץ ומה זה מתיחה וכיצד הם נגרמים ?
מזה מיתחת שריר גל סלע פיזיותרפיסט 28/06/17 07:25
כיווץ שרירי (MUSCLE SPASM) זה מצב שבו השריר כולו אינו מרפה בכיווץ שלו. בדרך כלל אין נזק ברמה הסיבית של השריר.

למתיחה יש דרגות ובדרך כלל יש נזק לסיבי השריר (קרע חלקי) אשר מצריך מנוחה מבוקרת לאפשר ריפוי של הסיבים. הכל כאן
Chronic Compartment Syndrome מסווג 09/06/17 15:36
אז הבנתי שהאינטרנט מועיל יותר מאורטופד מנובל שלא יודע מה הוא מדבר ואומר לי שאני לא בנוי לריצה.
חיפוש מהיר באינטרנט הבנתי מה הבעיה שלי.
רציתי לשאול אתכם, אני מתגייס עוד חודש ואין לי זמן לניתוח (ראיתי שרוב המקרים נגמרים בניתוח) - ניתן לטפל בבעיה הזו דרך קרח, חיזוקים ומסאז''?
מתחנן להדרכה.
אין טיפול אחד יעיל גל סלע פיזיותרפיסט 24/06/17 16:25
COMPARTMENT SYNDROME זה מצב בו המעטפת של השרירים אינה נמתחת כאשר השריר גדל. במצב זה יש צורך במתיחות משמעותיות של זמן רב. לפעמים 6-10 דקות ביום לאזור, מיתון ושינוי הגירוי.
אבל בגדול זה ניהול הסיכון ואין טיפול אחד מדהים.
כאבים בקרסול מניתור בכדורגל פסח מליכוב 07/06/17 16:25
שיחקתי כדורגל וניתרתי ונפלתי על הרגל עוד לא הלכתי לרופא והכאבים ממשיכים חזק במיוחד כשאני דורך על הרגל
צורך בצילום גל סלע פיזיותרפיסט 24/06/17 16:21
כאשר נוקעים את הקרסול ויש קושי משמעותי בדריכה יש צורך לצילום לאשר שאין שבר. אם אין שבר אז תנועה מוקדמת היא משמעותית לטיפול ויש צורך בטיפול פיזיותרפיה להורדת נפיחות, הדרכה בהליכה ותרגילי יציבה
נקע חוזר בקרסול אייל 06/06/17 08:01
אני מתאמן בריצות וטריאתלונים . לאחר נקע חוזר בקרסול ימין עולה בצילום הממצא הבא "פרגמנט גרמי נפרד קטן בסמוך לפטישון הפנימי , ייתכן ומדובר בשבר ניתוק "
האם אפשר לקבל הסבר מה המשמעות?
גוף חופשי מיה 07/06/17 10:14
שלום אייל, ייתכן שהממצא הוא נזק נלווה עקב הנקע שחווית(נקע אופייני של הקרסול החיצוני יכול לגרום לדחיסה של הפטישון הפנימי ולעיתים לתלישה, וניתוק של חלקיק קטן). ממצא כזה לא בהכרח מחייב טיפול אגרסיבי- רק במידה ואתה חווה תפיסות מכאיבות, הפרעה משמעותית בתנועות ובעת נשיאת משקל. אם הפרגמנט אינו בתוך המפרק לא בהכרח ייגרם גירוי או נזק נוסף ועדיף להמתין ולהמשיך בטיפול שמרני של חיזוק , תרגול מייצב וכו. בהצלחה, מיה
כאבים כרוניים בעקב נילי 04/06/17 08:32
שלום אני בת 47 , מבצעת פעילות ספורטיבית . כשלוש שנים סובלת מכאבים בעקב בתקופה האחרונה הגעתי למצב שאני לא יכולה לדרוך על הרגל. במיוחד לאחר פעילות של הליכה, פעילות אירובית בעמדה ( לא יודעת אם קשור אבל, לפני כשלוש שנים נקעתי את הקרסול קרעון ברצועה +טראומה לא ברורה שבר חיבור כאשר האבחנה נעשתה רק כחודש מהפציעה שכל אותה תקופה וגם לאחריה כחצי שנה צלעתי ) לא ביצעתי אף טיפול (לקחתי אטופן בגלל סיבה אחרת אך הוא לאהרגיע את הכאב) מה הטיפול המומלץ? יש טעם לבצע אבחנה מבדלת לסיבה לכאבים?
התחלתי טיפול פיזיותרפיה שקצת מקל עליי במנוחה.
תודה נילי
תשובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, מנהל הפורום 04/06/17 19:18
שלום נילי

במידה והתחלת טיפולים עם הטבה אז בוודאי להמשיך
אבחנה מבדלת חשובה למיקסום ומיקוד הטיפול
חזרה לפעילות אחרי שבר באף ניב 03/06/17 15:14
לום,

אני בן 24. שברתי את האף במשחק כדורגל לפני כ 8 חודשים. השבר היה די רציני, אמנם לא עברתי ניתוח אבל הייתי עם גבס ועברתי פעמיים יישור. מאז לא חזרתי לשחק כי אני מרגיש כאילו העצם לא התאחתה במאת האחוזים עדיין(למרות שכבר מספר חודשים אין שינוי) ואם אני נוגע בנקודות מסויימות טיפה כואב (בקושי..) ואפשר להרגיש ולשמוע תזוזה של העצם. יש לציין שהייתי אצל רופא ונאמר לי שהעצם כבר התאחתה(ללא בדיקה מעמיקה.. אלא רק מהידיעה כי עבר הרבה זמן) ואפשר לחזור לשחק. ובכל זאת אני מאוד חושש לחזור לשחק. חיפשתי מסיכת הגנה לאף אך התקשיתי מאוד למצוא משהו שמתאים לי (בארץ לא מצאתי משהו טוב והזמנתי מחו"ל אך לא התאימה לי). אין דבר שאני רוצה יותר מלחזור לשחק אך אני לא רוצה לחזור בלי הגנה לפחות להתחלה.

אני לא יודע מה לעשות.. האם אחרי תקופה כזו גדולה העצם בטוח כבר התאחתה לגמרי ואפשר לחזור בלי מסיכה? האם להמשיך לחפש בכל זאת למרות שלא מצאתי?

אודה על כל עזרה.
תשובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, מנהל הפורום 04/06/17 18:57
מבחינה הגיונית 8 חודשים הם זמן ארוך לאיחוי.
במידה והינך מרגיש כי לא קיבלת יחס מספק מהרופא המטפל, אתה יכול ללכת לייעוץ נוסף אצל רופא אחר.
ישנן מספר חברות המייבאות, מייצרות מגני פנים בארץ, ניתן למצוא ברחבי הרשת

בהצלחה
כאב ממושך במותן שירלי 03/06/17 11:29
היי, סובלת מכאבים במותן, בטן צידית כבר כ 10 ימים. חשבתי בהתחלה שמתחתי את השריר אבל זה לא עובר. כואב מיוחד בהליכה ובשינוי תנוחות. משתפר ממש בבוקר והכי כואב בסוף היום. רופא משפחה וגניקולוג שלל בעיה.
יש לציין שחזרתי לעשות ספורט לאחרונה 4 חודשים אחרי לידה של עובר גדול ובהריון היה התרחבות יתר של האגן. עובדת המון על הבטן והמותן בtrx ועיצוב וחיטוב. אשמח להבין האם הגיוני שנמשך ככ הרבה זמן?!?! מה עושים? לא כואב בזמן שיעול. תודה
תשובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, מנהל הפורום 04/06/17 18:54
במידה והכאב לא עובר או משתפר בעזרת מתיחות או תנועתיות גוו, ממליץ לפנות לפיזיותרפיסטית רצפת אגן להמשך בירור, ולא רק בגלל סיפור הרקע
אימון יתר? קריסטינה 01/06/17 19:18
היי, אני מתאמנת כבר מעל שנתיים באימוני כח עם משקלים יחסית כבדים ,
בערך 3-4 פעמים בשבוע, ועושה כל יום הליכות בערך שעה-שעתיים ביום גם בימים של אימוני הכח וגם בימים ללא אימונים .
אני מזה כשלושה ימים מרגישה סחרחורות חולשה עייפות אי שיווי משקל בקטנה וקושי לעמוד הרבה זמן ,
האם אלו הם סימנים לתופעה הנקראת אימון יתר ?
ועם כן מה מומלץ לעשות כדאי לגרום לזה לעבור מהר ?
תשובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, מנהל הפורום 04/06/17 18:52
לא נראה כי אלה סימני אימון יתר
יתכן ומדובר בוירוס\שפעת או חולשה מקומית.
האם סבלת בעבר מבעיית סחרחורות?

ממליץ לפנות לרופא המשפחה לבירור
10   [11-20]...[201-202]
שימו לב! בתאריכים 2.7-27.6 הכניסה למכון תתאפשר מדרום בלבד
דרך מחלף געש בהתאם לשילוט


28.7.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן