חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

דיאטה ללא הצלחה שיר 27/06/17 15:22
שלום, אני בת 38, בשלוש האחרונות עליתי במשקל. יש לציין שאני אוכלת מסודר וללא זוללת, ונוצרה לי בעיה של בטן "כרס" ושומנית זולגים במותניים, מיזה כשנה אני נלחמת להרזות שזה אומר: הליכה יום יומית פעמיים בשבוע חדר כושר וכפי
נושא מחבר תגובות

הודעה חשובה סטטוס הנושא:אין סטטוס 03.04.2017
אריאל פולק
3

שאלה חשובה 22.04.2017 א.
-

א 06.05.2017 מיכל סגל, דיאטנית קלינית
-

תשובה לתגובת מיכל 14.05.2017 א.
-

כולסטרול רע ותזונה סטטוס הנושא:אין סטטוס 27.06.2017
טניה
-

דיאטה ללא הצלחה סטטוס הנושא:אין סטטוס 25.06.2017
שיר
-


שלום, אני בת 38, בשנתיים האחרונות עליתי במשקל ונוצרה לי בעיה של בטן "כרס" ושומנית זולגים במותניים, מיזה כשלושה חודשים אני נלחמת להרזות שזה אומר: הליכה יום יומית פעמיים בשבוע חדר כושר וכפיפות בבטן, שומרת באכילה ולא מקשקשת שטויות ממש רבע ממה שהייתי רגילה לאכול. ואני פשוט לא מרזה! בדיקות דם תקינות. מה עליי לעשות/ לשנות כדי להרזות? אשמח לתשובה .וכפיפות בבטן, שומרת באכילה ולא מקשקשת שטויות ממש רבע ממה שהייתי רגילה לאכול. ואני פשוט לא מרזה! בדיקות דם תקינות בלוטת תריס בטווח הנורמה מה שכן יש לי חוסר איזון הורמונלי עקב חזרבה שחלתית, אם זו הסיבה מה עושים? מה עליי לעשות/ לשנות כדי להרזות? האם יש בדיקות ספציפיות ומהן? אשמח לתשובה.
גינגר יוני 26/06/17 07:40
שלום עינב.
דילגת בטעות על שאלה שלי מלפני כמה ימים.
אני מאד אוהב לאכול ג''ינג''ר (מיובש), ועם הזמן יוצא שאני חוטף עוד ועוד חתיכה פה ושם.
נראה לי שהכמות היומית שאני אוכל מגיעה אולי אפילו ל100 גרם.
יש כמות מסויימת שמעבר לה עלול להיגרם נזק?
שוב פעם אציין שמדובר בגינגר מיובש, ולא בשורש טרי.
תודה רבה.
שילוב פחמימות וחלבונים בארוחה שרית 25/06/17 08:20
שלום
לאחרונה נתקלתי במידע,שלא מומלץ לאכול באותה ארוחה פחמימות וחלבונים ביחד אלא להפריד,מכיוון שהאנזימים המפרקים חלבונים ופחמימות מהמזון אינם יכולים לעשות זאת יחד
האם זה נכון?
כמו כן האם שתיית מים עם לימון בבוקר עלול להתנגש עם לקיחת כדורים לבלוטת התריס?
העמסה צליל 24/06/17 00:26
היי אני בתפריט חיטוב במשך שלושה חודשים ירדתי מ20 אחוז שומן ל18 הייתי רוצה לדעת מתי ואם כדאי לעבור לתפריט שהוא העמסה?
אני רוצה מסת שריר גדולה יותר ובולטת להעיו מה ההמלצה?
והאם יש תוסף תזונה שאוכל להשתמש לשפר ביצועים ולא יעלה אותי במשקל?(מבחינת שומו לא שריר)
חיטוב ללא אירובי אור 23/06/17 02:17
שלום! :)
שמי אור מירושלים, בן 24. במהלך ה3 חודשים האחרונים עברתי תקופת עלייה במסה (מאזן קלורי חיובי בשילוב אימונים עם משקל כבד). ועכשיו אני רוצה להתחיל את החיטוב.
2 בעיות: אני לא יכול לעשות פעילות אירובית (נפצעתי בצבא ברגל ממטען שמחבל זרק עליי, באסה). בעיה מס'' 2: אני טס למזרח ל3 חודשים.
השאלה - האם ניתן לעשות את החיטוב ללא אירובי או אימונים אלא רק באמצעות תזונה? תודה!
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 26/06/17 14:43
אור שלום

תהליך חיטוב מייטבי רצוי שיתבצע עם אימונים, ללא אימוני כוח והקפדה על עקרונות חיטוב עלולים לגרום לירידה במסת השריר, ללא ביצוע אימונים אירוביים בשילוב עם טיסה למזרח יקשה על התהליך
אני ממליצה לך להיפגש עם פיזיולוג \ מאמן שיוכל להתאים לך פעילות דופנית אירובית בהתאם למצבך
כל הנחיות תזונתיות של חיטוב אתה צריך לראות אם התזמון של טיסה למזרח הוא מתאים לתהליך זה ולבצע התאמה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
רעב שילה 19/06/17 13:18
הי. קראתי דבר מה שהיה לא מובן לי ואשמח לפירוט עד כמה שניתן ; קראתי כי הקיבה ממש לא ריקה גם כאשר חשים ברעב,כלומר יכול להיות אוכל בקיבה בעוד שהגוף מאותת על רעב. נכון או לא? חשבתי שאולי זה קשור במה אוכלים ומה יש בקיבה מלכתחילה. ישנה סיבה נוספת? אשמח לדוגמה
תשובה ובנוסף קראי את תשובותיי האחרונות לשאלותייך עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 20/06/17 10:00
שלום

גורמים רבים משפיעים על רעב ושובע ולא רק מלאות הקיבה, בינהם מצב הורמונלי, ריגשי, סוג המזון הנאכל ועוד...
ראה תשובותינו הקודמות לאותו שאלה

בברכה,

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ממשיכה שילה 21/06/17 11:02
שוב שלום,
אני מחפשת דוגמא אחת לפחות ספציפית וברורה לשאלה,לא תשובה של קווי מתאר ,אלא דוגמא ממש פיזית וריאלית לכך שייתכן שיש אוכל בקיבה בכמות כזו או אחרת,אבל משהוא גורם לגוף לחוש רעב אמיתי שהוא זקוק לאוכל באמת ולא בגלל סיבה פסיכולוגית.
תודה
מתי הפחמימות הולכות יותר לצורך בניית שריר אלון 13/06/17 18:51
מתי הפחמימות הולכות יותר לבניית שריר מתי שיש בגוף רגישות לאינסולין? או הורדת הרגישות לאינסולין? תודה רבה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 20/06/17 09:58
שלום

הפחמימות ינוטבו בהתאם לצרכי הגוף, רגישות לאינסולין תשפיע על כניסת הפחמימה לתוך התא, כשיש ירידה ברגישות לאינסולין (תנגודת) בהתחלה הגוף ינסה לפצות בהפרשת אינסולין מוגברת, אם לא יהיה קישור טוב לרצפטור לאינסולין הפחמימות לא יכנסו בצורה מייטבית את התאים בינהם תאי שריר, פעילות גופנית גורמת לכניסת הפחמימות לתא גם ללא נוכחות אינסולין

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
סיבים תזונתיים יעל 13/06/17 10:18
שלום,
קראתי שאכילת סיבים תזונתיים יכולב לפגוע בתהליך ספיגת הנוטריינטים בגוף וכך למשל לא למומלץ לאכול סלט עם גבינה באותה ארוחה, כי הסיבים יכולים לפגוע בתהליך ספיגת החלבון. האם כך?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 20/06/17 09:55
שלום

צריכת סיבים תזונתיים בכמות גדולה עלולה לפגוע בספיגת רכיבים מסויימים בתזונה כמו ויטמינים, מינרלים ובמידה ונוטלים תרופות כדאי להפריד
אין מניעה לאכול סלט ירקות עם גבינה מבחינת ספיגת החלבון

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
גינגר יוני 11/06/17 14:35
אם אני אוכל 100 גרם גינגר (מיובש) כל יום, זה בסדר?
תודה רבה
חלבון מוריה 10/06/17 20:56
כמה זמן לוקח לביס הראשון של חלבון להתחיל להיספג בתאי הגוף?
ספיגת חלבון עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 20/06/17 09:48
שלום

ספיגת החלבון בגוף תלוי במספר גורמים, בכמות, בסוג, במידת העיכוליות שלו, בארוחה כולה וכמובן שיש שונות אישית. קצב הספיגה של חלבונים שונים הוא שונה. יש חלבונים שאחרי 3 שעות מהאכילה יגיעו לשריר, יש כאו שיותר וכאלו שפחות. (לדוגמא חלבון מסוג WHEY ייספג מהר בשעה הראשונה לאכילתו, חלבון מהסויה אחרי סביבות כשעתיים, חלבון ביצה 3 שעות.. )

בברכה

עינב
התרגלות של הגוף לקפאין אלון 08/06/17 14:26
שלום האם זה שהגוף מתרגל מהר לקפאין זה אומר שהגוף כבר לא מגיב גם לא להעלאת חילוף החומרים שהקפאין נותן וגם לא לעירנות שהקפאין נותן? או שרק לתחושת עירנות הגוף כבר לא מגיב? והעלאת חילוף החומרים תמיד תהיה גם כשהגוף מתרגל לקפאין, תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 20/06/17 09:49
שלום

התגובה לקפאין שונה מאדם לאדם, בצריכה ממושכת של קפאין ייתכן ותצטרך להגדיל את הכמות בכדי להשיג את אותו אפקט על עירנות, מבחינת RMR, הקפאין אינו גורם לעלייה בהוצאה האנרגטית

בברכה

עינב גרוסמן
ירידה באחוזי שומן ירון 01/06/17 14:40
היי, רציתי להתייעץ אתך על נושא ירידת אחוזי שומן. אני בן 27 עם מסת שריר, לא מנופח. (מתאמן בבית), בערך כיום עם 19% שומן בגוף. השאלה שלי אם אפשר להגיע לאחוז שומן נמוך בגוף (11%) באמצעות תפריט שמבוסס על ירקות, דגנים וקטניות. כמו קינואה, בורגול, שיבולת שועל ועוד. בכל אתרי האינטרנט שקראתי, כותבים שלא די במאזן קלורי שלילי, אלא צריך לקצץ מכמות הפחמימות, ולעלות בכמות החלבונים (לא קראתי בשום מקור את הסיבה לכך). בתפריט שלי (דגנים) יש אמנם חלבון אך בעיקר פחמימה. אני מאמין שאני מגיע ל-25 גרם חלבון אם אני אוכל ביום 250 גרם דגנים. האם אפשר גם כך להגיע ליעד של ה-11%, כל עוד אני נשאר במאזן קלורי שלילי?(וכמובן מקפיד על יתר הדברים שלא מומלץ לצרוך). אודה לך על התייחסות לשאלה 🙂
הייתי כבר בפגישות עם תזונאים, אך לא קיבלתי תשובה ברורה לשאלה זו
חלבון בתהליך ירידה במשקל איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/06/17 16:31
הסיבות להמלצה לתגבור חלבונים בתהליך ירידה במשקל הם
1. תחושת שובע ארוכת טווח טובה יותר של מזון חלבוני בהשוואה לפחמימות
2. מונע פירוק של שריר
בהנחה שהטרה שלך לרדת בשומן ולא בשרירים רצוי שכמות החלבון התפריט שלך תהיה מתוגברת, ע"פ מחקרים אחרונים מדובר בכ 2 גרם חלבון לק"ג משקל גוף תקין.
25 גרם חלבון זה בהחלט לא מספיק
בריאות
איילת
פחמימות ריקות לפני אימון בחדר כושר אלון 29/05/17 06:22
שלום איילת ועינב אני עכשיו בתהליך שאני מעוניין להתחטב ורוב הארוחות שלי במהלך החודש האחרון מורכבות בעיקר משומן וחלבון וסיבים בלי פחמימות ריקות, עכשיו זה מאוד קשה כי פחמימות ריקות זה כמו סוג של סמים משפיע על מערכת החיזוק במוח אז רציתי את העצה המקצועית שלכם האם אני יכול להנות מארוחה עם פחמימות ריקות כמו פיצה או שווארמה בלאפה שעתיים לפני אימון בחדר כושר הסוכרים הפשוטים האלה יישרפו לאנרגיה?זה לא יצטבר בתוך תאי השומן? תודה רבה
רצוי לספק פחמימות מלאות איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/06/17 16:22
פחמימות מלאות כלומר, פחמימה שמגיעה בצרוף של רכיבי מזון כגון סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינראלים
הפחמימה יכולה להיות מלאה פשוטה פרי טרי או מיובש טבעי
או פחמימה מלאה עמלנית כגון- דגנים קטניות ועוד.
ארוחה מהירה ועשירה בטיגון ודגנים לבנים לא תטיב עם האימון
לעומת זאת מחסור בפחמימות עלול לפגוע באיכות האימון
ולכן הפתרון- פחמימות מלאות בהתאמה לכמות האישית הדרושה לך
בריאות
איילת
טבליות שום אלון 23/05/17 02:00
שלום האם אתן חושבות שטבליות שום יעילות כמו שום טרי? האם האליצין נשמר טוב בטבליות כמו בשום כתוש? תודה
תהליכי עיבוד איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/06/17 16:19
בכל תהליך עיבוד עלולים " לאבד" חלק מהערך התזונתי של המזון במיוחד כשמתיחסים לחומצות נדיפות.
הקפאה נחשבת לתהליך עיבוד קל וערכו של השום נשמר, לא לחלוטין בדומה לשום הטרי אבל ההבדל קטן.
בריאות
איילת
צ''יה ירון 18/05/17 05:59
שלום.
לפני מספר ימים עלתה כאן בפורום שאלה על צ''יה, ובתשובה שלכם רשמתם שבצ''יה אין בכלל אומגה 3.
לפי הרבה מקורות דווקא צ''יה נחשבת למקור מעולה שיש בו 17.5 גרם אומגה 3 (מסוג ala) עבור כל 100 גרם.

http://nutritiondata.self.com/facts/nut-and-seed-products/3061/2

אני טועה?
תודה רבה ובוקר טוב.
דיוק איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/06/17 16:17
לא נאמר שהציי'' לא מכילה אומגה 3
נאמר שצריכה של צ''יה הינה קטנה כגרמים בודדים
ונאמר שחומצות שומן ממקור צמחי מסוג ALA עוברות מטבוליזים נוסף בגוף ולכן כמות הנדרשת גבוהה בכפי 10 בהשוואה לחומצות שומן ממקור חי, דגים, ועוד...

שים לב למענה מדוייק
בריאות
10   [11-20]...[241]
שימו לב! בתאריכים 2.7-27.6 הכניסה למכון תתאפשר מדרום בלבד
דרך מחלף געש בהתאם לשילוט


28.7.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן