חפש רק בנושא זה





מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט
הוועד האולימפי
החוויה האולימפית
איגוד השחייה
איגוד המשקולות
התאחדות הרכיבה
התאחדות הצלילה
ספיישל אולימפיקס
הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום לימודים 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

לעבוד על כל שריר פעמיים בשבוע או פעם אחת? אלון 22/05/17 20:52
שלום משה אם אני עושה תוכנית אימון ABC ואני עושה 15 סטים לכל שריר בשבוע במצטבר ומצליח ללכת לחדר כושר רק 3 פעמים בשבוע זה יעיל? יש דעה רווחת שאחריי 72 שעות שאתה עובד על השריר הסינטזת חלבונים מפסיקה ואז השריר חוזר חזרה אחורה ואז צריך לעבוד עליו שוב מה דעתך 3 פעמים בשבוע פעם אחת בשבוע על כל שריר אפשר לפתח משגרת אימונים כזאת מסת שריר? תודה
פספוסי אימונים דני גאולה 22/05/17 07:03
היי משה יש לי שאלה
אני בתוכנית ab

כאשא יוצא לי לפספס שבוע אימונים או שיצא שבוע שבאתי רק פעם 1

שבוע אחרי עליי להתחיל שוב ב fbw או להמשיך מאיפה שהפסקתי ולהשאיר ab

כי מידי פעם יוצא לי לא לבוא 3 4
אפשר לפספס משה שחר, מנהל הפורום 22/05/17 10:50
וכל אחד מאיתנו מפספס אימונים.
אתה צריך לחשוב אחרת : לא ברמה של שבוע ( כפי שכל העולם נוהג ) אלא ברמת החודש או יותר.
אם פספסת אימון או שניים בחוד או חודשיים, זה בטל בשישים.
מתאמן מתחיל, במה עליי להתמקד? צירפתי תמונה מד 21/05/17 17:30
היי אנשים,

אשמח לייעוץ לגבי כיוון שעליי לבחור בחדר כושר, כאשר המטרה היא בעצם להראות טוב יותר (מסתדר לי יותר להגיד חטוב יותר), בטן יפה (קוביות מילה גסה?) חזה קצת יותר נפוח ומורם , ידיים שריריות יותר.

גובה 1.85, משקל 76


1. במה כדאי להתמקד? איזה חלק אתם חושבים שאני חייב לחזק בעיקר?

2. האם יש סיכוי לריבועים? הערכה לאחוז השומן שלי?

3. טיפים כללים לגבי סוג האימונים, כמות חזרות , משקלים וכו''?

4. תוך כמה זמן ניתן כבר לראות תוצאות?

5. מה חשוב להקפיד במצבי מבחינת התזונה?

תודה,
קובץ מצורף
עיצה ידידותית משה שחר, מנהל הפורום 22/05/17 10:48
1. אתה צריך תוכנית .
את התוכנית יבנה מדריך שיבדוק את יכולתיך ויקבע לפי שיקול דעתו, אין יכולת לבנות תוכנית רצינית לפי תמונה.

2. אל תתמקד, אתה צריך, כמו כולם, לחזק את כלל שרירי גופך...
תודה חבר, הכוונה כמובן לא לבנות תוכנית דרך האינטרנט מאור 22/05/17 11:10
אלא לקבל רושם ראשוני לגבי הכיוון שאני צריך ללכת אליו, חיטוב/מסה וסתם ככה לקבל חוות דעת נוספת לגבי מה כדאי להתמקד ולאן אני יכול להגיע.

מתי הכי טוב לעשות אימון למסה בבוקר, אחר הצהריים או בערב? אלון 21/05/17 16:08
משה שלום האם אימון בבוקר לא יהיה טוב למסה בגלל שבבוקר הגוף יותר קטבולי כי יש יותר קורטיזול בדם? והאם לקראת הלילה שהרמות קורטיזול יורדות אם אני יעשה אימון הגוף פחות יהיה קטבולי במהלך האימון? תודה
ההעדפה לזמן האימון היא אישית משה שחר, מנהל הפורום 22/05/17 10:46
בבואך לקבוע את זמן האימון , אני לא חושב שיש צורך להתייחס לרמת הורמון כזה או אחר.
תחום ההורמונים הוא תחום הוא תחום מורכבמאוד ואין לך יכולת להסיק מסקנות לפי בדיקת רמת הורמון אחד.
מה הכי מומלץ לחיזוק שרירי רגלים אריק 17/05/17 10:07
הי, רציתי לדעת, מה הכי מומלץ לחיזוק שרירי הרגלים, קשה לי לעמוד זמן רב, אני רוצה לעבוד על שרירי הרגלים.

קובץ מצורף
מה הכי מומלץ לחיזוק שרירי רגלים אריק 17/05/17 10:06
הי, רציתי לדעת, מה הכי מומלץ לחיזוק שרירי הרגלים, קשה לי לעמוד זמן רב, אני רוצה לעבוד על שרירי הרגלים.
אתה מתאמן בחדר הכושר ? משה שחר, מנהל הפורום 19/05/17 11:59
כי זה הפיתרון הטוב ביותר...
אם לא , נסה לחזק את הרגליים באמצעות קימה מהכיסא ( סקווט ), רכיבה על אופניים , הליכה וריצה.
כל פעולה מבורכת.
חיזוק הגב אילן 14/05/17 12:33
שלום
אני משחק כדורעף בחוף כפעמים בשבוע, אני רוצה במקביל לחזק את שרירי הגב, חשוב לי לעשות זאת בצורה מתונה בלי לגרום נזק.
כמה פעמים בשבוע מומלץ לבצע תרגילים לחיזוק הגב?
כמה תרגילים? כמה חזרות? כמה זמן מנוחה?
כיצד נכון לשלב עם הכדורעף?

תודה רבה
עצימות האימון משה שחר, מנהל הפורום 19/05/17 12:01
העצימות תלוייה בכושר הגופני ובצרכים.
אם אתה לא רגיל לחדר הכושר, מומלץ לבצע סט אחד עד ארבעה.
אם אתה מאומן, אפשר להגיע גם לעשרה סטים.
תשובה מדוייקת תוכל לקבל רק על פי התרשמות אישית מיכולותיך לכן אין לי תשובה חד משמעית.
סיבולת שריר לירן 12/05/17 19:54
משה שלום האם עבודה בסטים עם משקל קל וטווח חזרות של 18 או 20 יכול לעזור לפתח מסת שריר גדולה במידה והאוכל מספק? תודה
לא רק זה משה שחר, מנהל הפורום 19/05/17 12:03
השריר יתפתח אם תגרום לו, באמצעים שונים, להתשה .
אפשר לעשות את זה באמצעות עבודה על סבולת שרירית ואפשר גם באמצעות כוח שרירי.
ממליץ לעשות גם וגם : לעבוד על אימוני כוח ולעבוד על סבולת שרירית ( אימון דרופ סט למשל ).. אין אימון אחד שמומלץ לפיתוח שרירי.
סיבים אדומים ולבנים ניקולאי נתי קיטי 12/05/17 18:13
היי משה
אלי סדרס תמיד אמר שהסט הראשון קובע
כלומר אם הסט הראשון שעשיתי היה בעל 4 חזרות עם עומס גבוה ונתתי 100%
אזי גייסתי סיבים לבנים
אם אנוח 2 דק לפי הספר ואעשה שוב סט אז אגייס סיבים לבנים שוב

1. מה יקרה אם אנוח פחות או שאשנה את ההתנגדות ואצליח לעשות יותר חזרות
האם זה ישנה את האימון ובאיזו צורה מבחינת גיוס הסיבים והשריר?

2. מה זה בעצם אומר שהסט הראשון קובע
אם עשיתי תרגיל בעומס של סיבים אדומים לדוגמא
מה יקרה אם אני יעבור לעומס גבוה הסט הראשון קובע
וכנ"ל אם עשיתי 10 חזרות היפרטרופיה והסטים הבאים כמות החזרות קורסת ואני מצליח לעשות רק 2 חזרות בסט השלישי זה היפרטרופיה כלומר כל הסיבים פועלים ולא רק הסיבים הלבנים מפאת כמות החזרות המועטה, נכון?

אשמח נורא נורא להבהרה בנושא כי אני מבולבל כמו השריר במצב שכזה, אני מניח

תודה רבה מראש
בעניין הסט הראשון משה שחר, מנהל הפורום 19/05/17 12:08
הכוונה היא , אם הבנתי נכון לגיוס כוח מרבי.
אם ביצעת אימון שכזה, יהיה קשה לחזור על אותו ההישג בשאר הסטים.
שלום רב משה שחר היקר ניקולאי נתי קיטי 11/05/17 19:02
זה שוב אני עבדך הנאמן
דנו בנושא בלימודים אבל לא לעומק!

אישה בת 31, 178 ס"מ, 68 ק"ג אחוז שומן סביב ה21-23 %
מבנה גוף אקטומורף-מזומורף
התאמנה בפעילות גופנית אירובית (אומנויות לחימה) במשך עשור
לפי הלימודים למדנו כי החצי השנה שלפני ההיריון היא זו שקובעת איזו סוג פעילות ואיזו עצימות יש לתת למתאמנת
אם היא לא עשתה פעילות אנאירובית בחדר כושר ורק סקוואטים בסיסיים במסגרת הפעילות הקרדיו וסקלרית בשיעורי אומנות הלחימה אין ביכולתה להתאמן בעת ההיריון בחדר הכושר?
היא בחודש ראשון
תודה רבה על התשובה מראש משה, וגם תודה על התשובה הקודמת
אשתי תשמח לשמוע כי היא רוצה לעלות במסת השריר :)
ההמלצה הכללית לנשים בהריון משה שחר, מנהל הפורום 19/05/17 11:56
היא לבצע את הפעילות אליה היא רגילה ולא להתחיל לבצע פעולות חדשות...לא כדאי שהיא תתחל להתמודד עם עומסים גדולים כמו בחדר הכושר.
דדליפט ובטן אלון 11/05/17 02:02
משה האם בדדליפט הבטן נכנסת לעבודה רק בגלל הלחץ תוך בטני? ואם יש רק לחץ תוך בטני זה אומר שדדליפט יכול רק לעזור לחזק את הרחב בטני אבל לא את הישר בטני ואת האלכסונים?תודה
לחץ תוך בטני נוצר על ידי כל השרירים משה שחר, מנהל הפורום 11/05/17 17:37
לא רק טרנסוורסוס.
שרירי הבטן אכן מייצרים לחץ תוך בטני, אל תחשוב רק על טרנסוורסוס אלא על כל החבילה.
היי משה ניקולאי קיטי 10/05/17 22:15
זה קיטי ניקולאי ממרכז לידר
געגועים רבים להרצאותיך!

אשמח לשמוע על gluteal fold
האם יש פשוט צורך לעבוד על השרירים של הישבן ועל הדיאטה על מנת שלא תהיה שם הצטברות?
האם יש תרגיל ספציפי מלבד מכרעים ופשיטת ירך שמשפיע עליו?

תודה מראש~!!!
Gluteal fold משה שחר, מנהל הפורום 11/05/17 17:36
יש מספר תרגילים טובים לחיזוקו של גלוטאוס :
מכרעים, דד ליפט וסטיף לג דד ליפט.
התרגיל כידוע יכול להגדיל את המסה אבל לא לשנות את רקמת השומן לכן, התשובה היא כפולה :
נסה להגדיל את המסה השרירית ולהחית את רקמת השומן, אין דרך אחרת.
עמידת מוצא בתרגילי חזה שלומי 10/05/17 00:52
שלום!
האם יש חשיבות כלשהי לעמידת מוצא כשאני עובד על שרירי חזה מעבר לשיווי משקל?

תודה.
לחיצת חזה ? משה שחר, מנהל הפורום 11/05/17 17:33
כדאי מאוד ליצור בסיס גדול , רגליים על הקרקע.
במנח נוח שכזה , מנח בו אתה לא נדרש לשמירה על שיווי משקל, תוכל לפתח את הכוח הגדול ביותר..
קליק בירך אחרי מכשיר הורדת רגליים עם משקל מתאמן 09/05/17 21:38
היי, לאחר אימון וביצוע מכשיר הורדת רגליים עם משקל התחיל להופיע קליל כל תזוזה רצינית עם הירך. הקליק לא מלווה בכאב. מה יכולה להיות הבעיה? אני מפחד ממש מנזק בלתי הפיך.
תודה!
קליק לא מעיד על בעיה משה שחר, מנהל הפורום 11/05/17 17:30
זה מעיד על תנועה יתרה , אולי חופש במפרק.
מציע שתשאל גם בפורום פציעות ספורט.
חזרה חלקית אלון 08/05/17 03:31
שלום משה מאיפה לדעתך צריכה להתחיל חזרה חלקית? ממצב שהשריר מקוצר או ממצב שהשריר מאורך? לדוגמה בלחיצת חזה במוט ממצב שהידיים למעלה להוריד את המוט חצי דרך ואז מיד לעלות שוב או ממצב שהמוט למטה לעלות חצי דרך ולהוריד שוב למטה? תודה
זה פשוט משה שחר, מנהל הפורום 09/05/17 10:44
אם ביצעת מספר חזרות עד לכישלון שרירי, פשוט נסה לבצע עוד תנועה, עוד חלק קטן שתצליח... זה לא תלוי בגורמים כמו יחסי אורך מתח או מומנט.
10   [11-20]...[381-390]
משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן