מנהל עסקים וספורט   רפואה משלימה מדריכים
השתלמויות    מאמנים קורס ניהול
קורסים בשפה ערבית   מפעלי קיץ בעלי חיים
מצילים   יום פתוח לימודים  



ניקוי רעלים והדיאטה הים תיכונית
מהו ניקוי רעלים, מהן מטרותיו וכיצד ניתן ליישמו על פי עקרונות הדיאטה הים תיכונית? האם מתאים לנשים בהיריון ולקשישים והאם ביצועו כרוך בוויתור על פעילות גופנית ועל השתתפות בתחרויות? על כל אלו וגם - המלצות יישומיות לביצוע ה-Detox, במאמרה של ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט 17/03/19
 

מחוץ לקופסה: המלצות תזונה ויישומון שינה לספורטאי ההישג
בדרך לטוקיו 2020: מהן המלצות התזונה העדכניות לתזונת ספורטאים, מה מומלץ לספורטאי האולימפי לאכול ולשתות לפני אימון ומהי תרומתן של טכנולוגיות חדשות לטיפול בספורטאי ההישג? גם סוגיית השינה וויסות עומסי אימון בעזרת היישומון SleepRate נדונה בכנס המאמנים "מחוץ לקופסה" של הוועד האולימפי בישראל בשיתוף היחידה לספורט הישגי, מנהל הספורט, הוועד הפראלימפי הישראלי ומכון וינגייט 11/03/19
 

עייפות השריר ויעילות האימון – כיצד והאם חובה?
ביצוע מספר חזרות בתרגיל נתון עד לתחושת "שריפה" וחוסר יכולת להמשיך, ידועים בקרב מתאמנים כעייפות שרירית וכ"כישלון חיובי" רצוי המוביל למיצוי היכולת. מה באמת גורם לנו לעייפות שריר זו, האם נכון לייחס אותה רק להפרשת חומצת החלב, והאומנם מומלץ להגיע לנקודה זו בכל אימון? מאת איתי גולדפרב, רכז ומרצה בקורסי מדריכי כושר גופני ובריאות, ביה"ס למאמנים, מכון וינגייט 10/03/19
 

הפחד מהמשקל: בין דמיון לבין מציאות
בעידן האימונים "הפונקציונליים" והמרדף הבלתי פוסק אחר יעדים לא ריאליים לירידה במשקל - רבים משקיעים באימונים מפרכים תוך הימנעות מאימוני כוח ומהרמת משקולות, בשל תפיסות מוטעות וחששות לא מוצדקים הרווחים בציבור. האומנם על נשים להימנע מאימוני כוח, מהי השפעתם של אלו על ירידה במשקל ומאיזה גיל אפשר להתחיל? מאת איתי גולדפרב, רכז ומרצה בקורס מדריכי כושר בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט 03/03/19
 

קיר התהילה: הצטיינות בשחייה, בג'ודו ובכדורסל הבנים
השחיינים: בר סלובייצ'יק, תומר פרנקל, דניס לוקטב, אנסטסיה גוברנקו, הג'ודוקא רז הרשקו והכדורסלנים: יובל זוסמן, מיכאל מוסקוביץ, עידו פליישר ונועם אביבי - הם הספורטאים שהישגיהם ב-2018 זיכו אותם בטבעת על קיר התהילה שבאקדמיית וינגייט. גיל מעיין, מנהל אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט: "הערכתי הענקית לצעירים שלא מפסיקים לחלום"
 

בקצב שלך – איך לרוץ את המרתון?
מהו קצב המרתון האידיאלי, איך לתכנן את קצב הריצה הנכון על מנת לסיים את המרתון עם חיוך גדול ואף עם יכולת להגביר בקילומטרים האחרונים והאם חייבים לפגוש את הקיר? מאת רותם כסלו-כהן, פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין, מכון וינגייט
 

העמסת פחמימות לפני ריצת מרתון
כמה פחמימות מומלץ לרץ המרתון לצרוך לשם הפקת אנרגיה מספקת, שתאפשר לו להגיע לקו הסיום מבלי לפגוש את "הקיר"? מהם המזונות המומלצים בימים שלפני המרתון והאם בדיאטת העמסת פחמימות הכוונה היא רק לאכילת פסטה? מאת מיקי מדר, דיאטן ספורט קליני מהמרכז לרפואת ספורט ולמחקר בווינגייט
 

צריכת חלבון מספקת לספורטאי הטבעוני - האם זה אפשרי?
הדרישה הגבוהה לחלבון לטבעונים נובעת מערך ביולוגי נמוך של החלבון המגיע מן הצומח, שהינו מדד ליעילות הספיגה והשימוש בחלבון שאנו אוכלים. אז איך עושים את זה תוך שמירה מאוזנת על הערך הקלורי היומי – מידע מפורט ברמת חומרי הגלם וגם מוצרי צריכה תעשייתיים נפוצים - מאת איילת שפירא, דיאטנית קלינית RD. B.S.c 12/11/18
 

ערב מצטיינים באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט
61 מתלמידי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, משכבות ח'-יא' זכו לתעודת הצטיינות בשבע קטגוריות חינוכיות, חברתיות ופדגוגיות שונות. הערב המרגש התקיים בנוכחות הורים, צוותי ההוראה, החינוך וההדרכה ובנוכחותו של מ"מ מנכ"ל וינגייט, מר שמשון שעתל. גיל מעיין, מנהל האקדמיה: "להדגיש את חשיבות השילוב בין ערכים, ספורט ולימודים" 14/02/19
 

תוסף "קדם-אימון" - האם השלם גדול מסך חלקיו?
תוספי "קדם-אימון" מגלמים בתוכם הבטחות רבות לספורטאי - החל בשיפור רמות הביצועים וכלה בהגברת הערנות והפחתת העייפות – אך האומנם כך? כיצד נדע לבחור את התוסף המתאים לנו מבין ההיצע הגדול בשוק והאם נטילה נפרדת רק של חלק קטן ממרכיביו עשויה להיות יעילה יותר? מאת בן אל ברקוביץ, תזונאי ספורט במכון לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט
 

הגיל או התרגיל? דינמיקת צריכת החמצן
מחקר שפורסם לאחרונה, מראה שרמת הכשירות האירובית ולא הגיל לבדו היא הגורם המשמעותי המשפיע על תפקוד מערכת הובלת החמצן ושמצבם של מבוגרים מאומנים טוב בהרבה ממצבם של צעירים שאינם מתאמנים. זכרו שירידה ביכולות האירוביות משקפת ירידה ביכולת לבצע פעולות יומיומיות בצורה עצמאית וקלה וללא עייפות 05/11/18
 

מה בין צום ובין הרעבה?
האם צום מיצים הוא צום? צום בטבע, צום מטעמי דת, נטורופתיה וצומות, היבטים רפואיים בצום, צום כפרקטיקה רפואית ומחקר אודות השפעת צום על השומן הבטני – על כל אלה ועוד מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 12/11/18
 

הטיפול הטבעי בגסטריטיס (דלקת רירית הקיבה)
אפשר להתמודד עם המחלה ועם הסימפטומים הקשים באמצעות צריכת מזונות מסוימים והימנעות ממזונות המייצרים חומציות וממזונות מתועשים. בנוסף ניתן לעשות שימוש בצמחי מרפא ובטכניקות להורדת סטרס – פרוטוקול הטיפול הטבעי מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 14/10/18
 

גישות בטיפוח מומחיות בספורט
ביצועים מיטביים בספורט הם מטרת העל של כל ספורטאי. השאלה היא איך מגיעים ליעד הזה. המאמר מציג שתי גישות לטיפוח הספורטאי בתחילת דרכו: גישת האימון המודרך, המתמקדת בעיקר בשיפור ביצועים בענף הספורט הספציפי, וגישת ההתפתחות הספורטיבית, המדגישה את הפעילות החופשית ומעודדת שילוב של כמה ענפי ספורט.
 

שחייה אומנותית: מדליות זהב לעדן בלשר, יעל פולקה ולאגודת הפועל יובלים ירושלים
הפועל יובלים ירושלים השיבה לעצמה את הבכורה באליפות ישראל בשחייה אומנותית שהתקיימה בבריכת השחייה הלאומית שבמכון וינגייט. עדן בלשר זכתה במדליית הזהב בסולו וגם בדואט יחד עם יעל פולקה ובמדליית הארד עם אגודת הפועל גדרות 04/02/19
 

תזונה תומכת למערכת החיסון של ספורטאים
כיצד תזונה מגוונת ומאוזנת, המכילה כמויות נכונות של חלבון, פחמימה, ירקות ופירות וצריכת נוזלים מספקת, תהיה ככל הנראה האסטרטגיה הטובה ביותר לשמירה על תפקוד מיטבי של מערכת חיסון - מאת בן אל ברקוביץ', תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 10/10/18
 

מלגות ארומה ע"ש גלי שפע ז"ל לספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט
ארומה ישראל הנציחה זו השנה החמישית את גלי שפע ז"ל על ידי הענקת מלגות לשחיינית, מאי לווי, ולשחקן הכדורעף חופים, קווין קוזמיצ'וב, שנבחרו ע"י נציגי האקדמיה וארומה. המלגה תסייע לספורטאים במימון שכ"ל, ברכישת ציוד ובהשתתפות במחנות אימונים ותחרויות בחו"ל 10/10/18
 

2 מדליות לחניכי האקדמיה למצוינות בווינגייט באולימפיאדת הנוער
הישג ענק לחניכת האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט, אנסטסיה גורבנקו, שזכתה במדליית הזהב עם שיא ישראלי חדש לבוגרות ב-200 מטר מעורב אישי באולימפיאדת הנוער, הנערכת בבואנוס איירס. דניס לוקטב זכה בארד ב-200 חופשי ושבר את השיא הישראלי ב-400 מ' חופשי לגילאי 18 09/10/18
 

מדליית כסף לשגיא, מדליית ארד לפלצ'יק וגם לשמאילוב
בדרך לטוקיו 2020, הישגים נאים לנבחרת ג'ודו הגברים של ישראל בסיומו של גראנד סלאם פריז היוקרתי: פיטר פלצ'יק זכה בארד ומוקי שגיא במדליית הכסף. ברוך שמאילוב זכה שלשום במדליית ארד. אורי ששון, לי קוכמן ודניאל בן דוד סיימו במקום החמישי. אורן סמדג'ה: "הישג חסר תקדים. אני גאה בנבחרת ישראל" 10/02/19
 
אנסטסיה גוברנקו קבעה את הקריטריון האולימפי לטוקיו 2020 ושיא ישראל חדש במשחה 200 מ' מ.א בתוצאה 2:12:54 ד'

שני שיאי ישראל חדשים לאנסטסיה גוברנקו: ב-400 מ' מ.א בתוצאה 4:47:58 ד' וב-100 מ' גב בתוצאה: 1:01:03 ד'

בדרך להשגת הקריטריון האולימפי: מדליית זהב לאלכס שטילוב על תרגיל הקרקע בגביע העולם היוקרתי בדוחא

רץ המרתון, גירמה אמרה, ישתתף במרתון פראג בניסיון לקבוע את הקריטריון האולימפי. ייצא למחנה אימונים באתיופיה

מוקי שגיא (81 ק"ג) ראשון בדירוג האולימפי העולמי, אורי ששון (מעל 100 ק"ג) דורג שמיני, פלצ'יק (100 ק"ג) ושמאילוב (66 ק"ג) במקום השלישי

גרנד סלאם יקטינבורג: אורי ששון (100 ק"ג+) זכה במדליית הכסף, פיטר פלצ'יק (90 ק"ג) זכה במדליית הארד

מדליית זהב לשגיא מוקי (81 ק"ג) בגרנד סלאם יקטינבורג שברוסיה

אנסטסיה גוברנקו קבעה שיא ישראלי חדש ב-100 מ' גב בתוצאה 1:02:21 ד' ושיא ישראל לנוער ב-200 מ' חופשי בתוצאה 2:02:44 ד'

מדליית זהב לארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע בגביע העולם בבאקו

מדליית זהב לגילי כהן (52 ק"ג, נשים) ומדליית ארד לברוך שמאילוב (66 ק"ג) בגרנד סלאם יקטינבורג

לונה צ'מטאי סלפטר ניצחה את חצי מרתון רומא בתוצאה 1:06:40 ש', שיפור של 1.25 ד' משיאה הלאומי
אך התוצאה לא תוכר כשיא