מסלולי לימוד מתקדמים   רפואה משלימה  בעלי חיים
  קורסי ניהול   מאמנים  מדריכים
  השתלמויות | קורס ע"ר   ימים פתוחים  קורס מצילים

0



טיפים לצום קל
מי יכול לצום ומי צריך להתייעץ עם רופא לפני כן? מדוע הצום אינו דרך מומלצת להוריד במשקל או באחוזי שומן? וטיפים לתפריט מומלץ לפני הצום ואחריו כדי לעבור אותו בצורה הטובה ביותר – מאת איילת וינשטיין, דיאטנית הסגלים האולימפיים והפראלימפיים, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ומחקר, מכון וינגייט 25/09/17
 

צמחי מרפא למערכת העיכול
בתקופת חגי תשרי רובנו אוכלים יותר מהכמות הנדרשת לגוף ובפרט מהמאכלים שהגוף אינו מורגל בהם, לכן ראוי לתכנן את ארוחות החג במחשבה תחילה ולשלב צמחי מרפא בבישולי החג כדי לסייע למערכת העיכול לעשות עבודתה בצורה טובה ויעילה – מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D., ראש תחום לימודי נטורופתיה של מכון וינגייט 20/09/17
 

מאכלי החג - יתרונות תזונתיים
היתרונות התזונתיים לעוסקים בספורט של מאכלי החג המסורתיים לראש השנה: דג, תפוח, רימון, דבש, כרישה, סלק וכמה המלצות כיצד נעמוד בפיתויים הקולינריים שמזמנת לנו ארוחת החג – איילת וינשטיין, דיאטנית הסגלים האולימפיים והפראלימפיים, ראש מדור תזונה, המרכז לרפואת ספורט ומחקר, מכון וינגייט 11/09/17
 

נחנך הפסל "אדר" במכון וינגייט
אמוץ בכר, מנכ"ל מכון וינגייט: "הצבת הפסל היא אבן פינה לחזון המכון ולשינוי הגדול שהוא עתיד לעבור בשנים הבאות בעקבות הפיכתו למכון הלאומי למצוינות בספורט. הפסל כולל את חמשת העיגולים האולימפיים, בתוכם משולבים ענפי ספורט הישגי הקשורים לעולמו האישי של האמן ומשפחתו, שחייה, ג'ודו, כדורסל והתעמלות" 12/09/17
 

השפעת תיסוף אומגה 3 על השריר
מחקר חדש בדק האם תיסוף אומגה 3 יכול להשפיע לטובה על בריאות השריר בטווח הקצר ובטווח הארוך - הנתונים שנבדקו: מסת השריר, כוח מתפרץ, התאוששות והפחתת כאב. מאת איילת וינשטיין, דיאטנית הסגלים האולימפיים והפראלימפיים, ראש מדור תזונה, המרכז לרפואת ספורט ומחקר, מכון וינגייט 11/09/17
 

השפעת קעקועים על יכולת קירור הגוף
אופנת הקעקועים בקרב ספורטאים חושפת אותם לפגיעה ביכולת ההזעה ובספיגה מחדש של הנתרן, כך עולה ממחקר חדש מהקולג' לרפואת ספורט של דנבר (Luetkemeier וחב' 2017) – מאת איילת וינשטיין, דיאטנית הסגלים האולימפיים והפראלימפיים, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ומחקר, מכון וינגייט 06/09/17
 

קפה על הבוקר – גם בימים שלפני תחרות
בשורה טובה לחובבי הקפה, אין צורך לשנות את הרגלי צריכת הקפאין לפני תחרות חשובה על מנת למקסם את יעילות תוסף הקפאין – כך עולה ממאמר שפורסם בכתב העת היוקרתי Journal of Applied Physiology. מאת איילת וינשטיין, דיאטנית הסגלים האולימפיים והפרלימפיים, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ומחקר, מכון וינגייט 23/08/17
 

שיא של זכאים לתעודת מדריך במפעלי הקיץ 2017
356 משתתפים סיימו את מפעלי הקיץ במכון וינגייט בטקס מרשים בהופעות שהציגו את היכולות של הבוגרים בתחומי הספורט השונים. מחזור 2017 הצטיין באחוזי נשירה מזעריים ובאחוז זכאים גבוה במיוחד לתעודת מדריך מטעם בית הספר למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט. בלטו במספר המשתתפים ענפי הג'ודו, השחייה, הכדורגל, הכדורסל, הטניס והתעמלות המכשירים 23/08/17
 

מהי הדיאטה הטובה ביותר לשיפור הרכב הגוף?
מתפריט דל בשומן עד דל בפחמימה וכל מה שביניהם – סקירת נייר עמדה של האגודה הבינלאומית לתזונת ספורט (ISSN) על דיאטה והרכב גוף ונייר עמדה של הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט (ACSM) על תזונה וביצועים גופניים, מאת עינב גרוסמן, דיאטנית קלינית, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט 17/08/17
 

הטיפול הטבעי בזיהומים הנגרמים בקיץ
הקיץ הישראלי מזמן לנו כיף גדול, אולם גם התפרצויות זיהומיות כתוצאה מפתוגנים המסתתרים בחוף הים, במקומות סגורים וממוזגים ובטבע. איך נמנעים, איך מטפלים, מה כדאי לאכול, אלו צמחי מרפא יעילים במיוחד ואלו תוספי תזונה מומלצים – מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 14/08/17
 

שימוש בגישת ה-LMA להתמודדות עם לחץ בקרב מורים לחנ"ג
טכניקות לוויסות עצמי לשיפור ביצוע שהיו נחלת ספורטאים הישגיים בלבד, מצויות היום בשימוש אוכלוסיות נוספות המצויות בתנאי לחץ יומיומיים. מחקר חדש בחן את יעילות גישת ה-LMA, אשר פותחה ע"י פרופ' בוריס בלומינשטיין וד"ר איריס אורבך מהמרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט, על אוכלוסיית מורים לחינוך גופני 08/08/17
 

כוח שריר – לא רק המסה קובעת
מה ההבדלים בין פיתוח כוח באמצעות אימונים בעצימות גבוהה עם מעט חזרות ובין אימונים בעצימות נמוכה עם חזרות מרובות. על יתרונות אימון התנגדות במשקלים גבוהים – מאת רותם כסלו כהן, פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 01/08/17
 

אסטרטגיית הפחתת פחמימות לפני אימון
בשנים האחרונות הצטבר מידע רב אודות יחסי הגומלין שבין תזונה ופעילות גופנית הפותח אפשרויות חדשות להכנת ספורטאים לביצועים תחרותיים – על משמעות המניפולציות בהעמסת פחמימות ובגירעון, מאת איילת וינשטיין, ראש מדור תזונה, המרכז לרפואת ספורט ומחקר ע"ש ריבשטיין, מכון וינגייט 23/07/17
 

חשיבות אומגה 3
מה ההשלכות של חוסרים באומגה 3, מה הצריכה היומית המומלצת, מהם המזונות העשירים באומגה 3, מתי יש להיזהר בנטילת אומגה 3 ועם אלו תרופות מומלץ לשלב אותה – מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה בווינגייט 24/07/17
 

חוסר ברזל בקרב ספורטאים
ברזל מהווה חלק משמעותי בתפקודן של מערכות רבות בגופנו. חשיבותו של הברזל רבה במיוחד בביצוע פעילות ספורטיבית אלא שדווקא אצל ספורטאים, בעיקר בענפי הסבולת, קיים חוסר ברזל ואף בשכיחות גבוהה בהרבה מזו שבאוכלוסייה הכללית. המאמר סוקר מחקרים עדכניים בנושא ואת הדרכים לאיתור ספורטאים ולטיפול בהם 18/07/17
 
20.10.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן