ניהול עסקים בספורט ובבריאות   רפואה משלימה  מדריכים
  מדריכים בקיץ (מפעלי קיץ)   מאמנים  קורס ניהול
  השתלמויות  |  קורס ע"ר  |  מצילים   ימים פתוחים   בעלי חיים



יישום חוק מכון וינגייט יצא לדרך
מועצת תאגיד מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, התכנסה לראשונה וקיבלה את האחריות לניהול ענייני התאגיד הממשלתי החדש. יו"ר המועצה, מר יקי אנוך: "תפקידנו לוודא שמכון וינגייט ימלא את ייעודו, כמכון הלאומי למצוינות בספורט, כדי לוודא שתונח התשתית המתאימה להישגי הספורטאים הישראלים במסגרות הבינלאומיות החשובות ביותר" 01/05/18
 

טיפול בריח רע מהפה
מה הסיבות לטעם וריח לא נעימים בפה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בשורש הבעיה? אבץ וויטמין A מן המזון לטיפול בתופעה והתייחסות לחולי סרטן הסובלים מטעם רע בפה כתוצאה מטיפולים כימותרפיים – מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 16/05/18
 

צמחי מרפא למצבי אלרגיה
התפרצויות של אלרגיה אינן דבר של מה בכך ומי שחווה אותן תדיר, חש "אסיר של עונות המעבר" – עד כדי כך מייאש! נכון שיש תרופות מדף להקלת הסימפטומים, אולם שימוש חוזר ונשנה בהן מחליש את הגוף ואת מערכת העצבים. מה ניתן לעשות בכלי הנטורופתיה? מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 02/05/18
 

בין רצון למעשה – הדרך לשינוי
למה התקווה שמישהו אחר יגרום לנו להתחיל בתהליך של דיאטה, פעילות גופנית, לימודים, מציאת עבודה הולמת או שיחדיר בילדים שלנו מוטיבציה לאותן משימות - היא מופרכת? ומהם השלבים ההכרחיים בדרך לשינוי המיוחל? מאת איריס עצמון, פסיכותרפיסטית, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט 03/05/18
 

מדד ההידרציה (מִיוּם) של משקאות שונים
מים, קפה, קולה, חלב, משקה פרות טבעי - איזה משקה לדעתכם נשאר יותר זמן בגוף? מחקר שפורסם לאחרונה יצר מדד (אינדקס) הידרציה למשקאות - מאת איילת וינשטיין, דיאטנית ספורט קלינית R.D. MSc., דיאטנית הסגלים האולימפיים והפרלימפיים, ראש מדור תזונה, המרכז לרפואת ספורט ומחקר, מכון וינגייט 10/04/18
 

חרדה והתקפי חרדה – איך יורדים מכיסא הנדנדה הזה?
החרדה היא לא מחלה ממארת וגם לא חתונה קתולית, מוזמנים לצאת למסע הטבעי לריפוי, אף פעם לא מאוחר! גם אם נטלתם תרופות פסיכיאטריות. כללי היסוד לטיפול נטורופתי בחרדה - מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 09/04/18
 

"וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ"
קושי ולפעמים סבל הם לא בהכרח דבר רע מכיוון שהם יכולים לדחוף לפתח מוטיבציה ויכולת התמודדות עם קשיים. איך זה עובד בספורט ומהן הסכנות – מאת איריס עצמון, פסיכולוגית, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט 04/04/18
 

ריצה בטבע מומלצת לבריאות הנפש
מה ההבדל בין ריצה ביער או בחוף הים ובין ריצה ברחובות העיר? על פניו מדובר באותה פעילות, נועלים נעלי ריצה, לובשים בגדים ויוצאים לריצה... מסתבר שחשיפה למקומות ירוקים ולסביבה טבעית מועילה לבריאות הנפש - מאת רותם כסלו כהן, פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט 25/03/18
 

ריאיון מ-2002 עם זכריה עופרי ז"ל
זכריה עופרי, מהכוכבים הגדולים של הכדורסל הישראלי בשנות ה-50, הלך לעולמו לאחרונה בגיל 85. עופרי היה סנטר מכבי ת"א ונבחרת ישראל וזכה לכינוי "הענק התימני" בזכות גובהו שהיה חריג באותן שנים. עופרי עשה את צעדיו הראשונים בנבחרת הבוגרים כבר בגיל 15 ובגיל 18 כבר הופיע במדי נבחרת ישראל במכביה ה-3 20/03/18
 

קונפליקט מודחק – הזדמנות לצמיחה
כמעט כל מי שיש לו מתבגרים בבית, מכיר את סיר הלחץ שמסלים עד שלעיתים מאפיל על חיי המשפחה כולה. איריס עצמון, פסיכולוגית, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט, מציעה זווית ראייה להסתכלות עצמית היכולה למנף משבר לצמיחה, דרך סיפור מקרה של ספורטאי צעיר שאינו ממש את יכולותיו 19/03/18
 

חשיבות הרוטינה
כיצד נצליח להגיע ליום ולשעת התחרות מוכנים פיזית ומנטאלית? השימוש ברוטינות ביצוע יעזור לנו "ללחוץ" על הכפתור הנכון על מנת שנהיה מוכנים לביצוע אופטימלי. אפקט הרוטינה ודוגמאות - מאת ד"ר איריס אורבך, פסיכולוגית ספורט וראש תחום קידום בריאות, מכון וינגייט 19/03/18
 

אנדומטריוזיס - הטיפול הנטורופתי במחלה החבויה
חודש מרץ הוא חודש המודעות לאנדומטריוזיס, מחלה שסובלות ממנה עשירית מכלל הנשים. אולי גם את סובלת ועדיין לא אובחנת? מה ניתן לעשות באמצעות תזונה מותאמת, צמחי מרפא, שמנים ארומתיים ועבודת גוף נפש – מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 18/03/18
 

האם אנחנו מכורים לספורט?
באיזה שלב התחביב שלנו הופך לאובססיה? איך נדע שאנחנו לא מכורים ומה ניתן לעשות כדי שנישאר כאלה? איריס עצמון, פסיכולוגית, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט, בוחנת את הנושא מתוך היכרות אישית עם עולם הרכיבה ומוסיפה זווית אישית על התאונות האחרונות שגבו את חייהם של רוכבי אופניים 15/03/18
 

להעביר ערוצים בראש – מכאב וקושי לכוחות והתמודדות
כל ספורטאי שהגיע ל"קיר" ועבר אותו, יודע שברגע שעוברים את הקיר, מגלים שיש בתוכנו הרבה יותר כוחות ממה שנדמה. איך מעבירים ערוצי תודעה ברגעים הקשים של חוסר כוח ואנרגיה, ייאוש ורצון לוותר - מאת איריס עצמון, התמחות בפסיכולוגיית ספורט, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט 25/02/18
 

תוספי תזונה - הטוב, הרע והמזוהם
האם ניתן לסמוך על התוויות שעל תוספי התזונה שאנו רוכשים ואלו עוד חומרים יכולים להימצא בתוספים התמימים האלה? התמונה העגומה שעולה ממאמר סקירה העוסק באיכותם ובתכולתם של תוספי תזונה – מאת בן אל ברקוביץ' ואיילת וינשטיין, תזונאים קליניים וספורט במרכז לרפואת ספורט מחקר, מכון וינגייט 19/02/18
 

אכילה ואימון - עניין של תזמון
מה אוכלים ומתי? חשיבות עיתוי האכילה לאימוני סבולת במטרה לדחות עייפות, לשפר ביצועים גופניים והרכב גוף, למקסם את התאוששות ולהכין את הגוף לאתגר הבא – מאת עינב גרוסמן, דיאטנית קלינית, ראש תחום התזונה בבית הספר למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט 15/02/18
 

על הפחד – אויב או חבר?
האם גם אתם חוויתם תחושה של לחץ ופחד לפני מבחן, תחרות חשובה, ריאיון או התמודדות עם אתגר חדש? מה מנהל את תחושות הפחד והלחץ שלנו? האם נוכל לרתום את הלחץ להצלחה? מתי זה יותר מדי לחץ וכמה טיפים מעשיים להתמודדות עם פחד – מאת איריס עצמון, התמחות בפסיכולוגיית ספורט, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט 18/02/18
 

מקום רביעי לשחר שגיב בסבב גביע העולם בקייפטאון
שחר שגיב, בוגר האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט, זכה להישג מצוין כאשר סיים במקום הרביעי מתוך 55 מתחרים בזמן של 53:02 דק' ובפער של 47 שניות מהמנצח. עבור שגיב זו יריית פתיחה טובה, אשר העלתה אותו למקום ה-40 בדירוג העולמי כבר בתחילת השנה 12/02/18
 

טייפר – ההיבט המנטאלי
אין שלב באימונים שיותר מפחיד רצים מאשר שלב החידוד (הטייפר) - מה יהיה אם אשמין, אם אפצע, אם אגיע עייף, אם מזג האוויר יהיה גרוע, אם לא אצליח לעמוד ביעד שהצבתי לעצמי? איריס עצמון, פסיכולוגית ספורט, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט מסבירה איך להתמודד עם הירידה בביטחון העצמי בתקופת הטייפר 07/02/18
 

הבריאות בסיבים התזונתיים
מהם הסיבים התזונתיים? מה הקשר בין היעדר סיבים בתפריט היומי ובין מחלות? כמה סיבים מומלץ לצרוך? עם איזה מחלות ייטיבו הסיבים במיוחד ומתכונים עשירים בסיבים - מאת ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט 06/02/18
 

עניין של פרספקטיבה
האם גם אתם אף פעם לא מרוצים מההישגים שלכם? כיצד האופן בו אנחנו מודדים את ההישגים שלנו משפיע על ההרגשה והביצועים שלנו? ומה ניתן לעשות כדי לקבל קצת פרספקטיבה - מאת איריס עצמון, פסיכולוגית ספורט, ספורטאית ומרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט 06/02/18
 

חלבון צמחי לעומת חלבון מהחי
מהו החלבון המועדף לבניית שריר? כמה חלבון מומלץ לצרוך ואיך צמחונים או טבעונים יכולים לשפר את מקור החלבון לצורכי התאוששות ובניית שרירים – מאת איילת וינשטיין, דיאטנית ספורט קלינית RD. MSc., דיאטנית הסגלים האולימפיים והפרלימפיים, ראש מדור תזונה, המרכז לרפואת ספורט ומחקר, מכון וינגייט 08/01/18
 

תומר פרנקל ודניס לוקטב קבעו קריטריון לאליפות אירופה לבוגרים
13 שחיינים מאקדמיית וינגייט למצוינות בספורט התחרו לאחרונה בתחרויות באוסטריה ובישראל במטרה לשפר שיאים אישים ולקבוע קריטריונים. השחיין הבולט היה תומר פרנקל, שקבע שיא ישראלי ב-100 פרפר ו-200 חופשי, שיא נוער ב-100 חופשי וקריטריון לאליפות אירופה לנוער ולאליפות אירופה לבוגרים 22/05/18
 
25.5.18 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן