חפש רק בנושא זה






להגביר את קצב השריפה
שלום מולי
אני מאמן כושר, ומבקש את עצתך המקצועית בשאלות קטנות:
אם לפני ביצוע פעילות אירובית - נמנע מצריכת פחמימות (שמומלצות בד"כ לפני אימון) כאשר המטרה היא "שריפת" שומן - הדבר יסייע בהגברת ניצול השומן בשל מאגרי גליקוגן מצוצמים?
ובאותו הקשר - האם ביצוע פעילות אנאירובית כמו הרמת משקולות/מכונות, או סיבולת לב ריאה אנאירובית, לפני ביצוע פעילות אירובית במטרת "שריפת" שומן, תסייע באותה צורה (דלדול מוקדם יותר של הגליקוגן והגברת ניצול השומן בפעילות האירובית)?
תודה.

שלום רב,
ניצול מאגרי השומן צריך להתבצע על ידי פעילות אירובית מתונה וממושכת. נכון שפעילות גופנית על קיבה ריקה ולאחר צום לילה לדוגמא תאיץ את התהליכים הקטבוליים וכך נשיג שריפה גדולה יותר של מקורות אנרגיה. אבל, בתהליך כזה אנחנו חושפים את הגוף גם להרס רקמת שריר וזה דבר שלא נרצה לעשות, במיוחד אצל מישהו שהוא לא מוגדר במצב של השמנה קיצונית.
אני לא בטוח שכדאי להיכנס לכל המניפולציות האלה. לדעתי פעילות אירובית שמתוכננת היטב ומבוצעת בהיקפים גדולים במהלך השבוע תעשה את העבודה. כמובן שלנושא התזונה יש משמעות מאוד גדולה!!!
אתה גם צריך לזכור ששריר מדולדל מגליקוגן נוטה לתהליכי בלאי ונזק גדולים יותר. זה יקרה יותר בפעילויות עצימות מאשר בפעילויות מתונות וקלות.
בברכה,
מולי

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

טניס שולחן: טל ישראלי, חניך אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכה במדליית ארד קבוצתית באליפות הונגריה הפתוחה

נבחרת הנשים בג'ודו מארחת במכון וינגייט מחנה אימון בין-לאומי בהשתתפות נבחרות מבריטניה ומאוזבקיסטן

מדליית ארד לאנסטסיה גורבנקו במשחה ה-200 מ' מ.א בתוצאה 2:13:52 דקות בתחרות סבב ה-Pro Swim בגרינסברו ארה"ב

מקום ראשון למטפסים הפראלימפיים, מיכאל שפייזר ומור ספיר, באליפות הולנד הפתוחה לטיפוס פראלימפי

מדליית כסף לשחיין מרקוס שלזינגר ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.35 שניות (בבריכות קצרות) בגביע "ניקו סאפיו" בגנואה