חפש רק בנושא זה






משך ריצה מקסימלית
שלום וינגייט מאוד חשוב לי שתענו על השאלה הזאת ביסודיות, כי אני מסתבך בה כבר הרבה זמן ולא מוצא את הידיים והרגליים. אני מתנצל שאני מאריך בפרטים שנראים לא חשובים, אבל הם כן חשובים כדי להמחיש לכם על מה אני מדבר. באימונים אנאירובים אפשר להגיע למספר הרמות מקסימלי (R.M) , ואת זה אפשר למדוד לפי משקל המשקולת וכו''. בשביל להגיע לזה, צריך מאוד לאמץ את השריר, וזה מאוד קשה. אבל באימונים אירוביים אף לא שמעתי על מושג כזה, רמה מקסימלית של משך-זמן-ריצה וכו'' אבל מה שבטוח זה שR.M. של ריצה, הוא הרבה הרבה יותר קשה משל הרמת-משקולות. היו לי כמה פעמים שאני רצתי (על ההליכון) ואלה היו ימים שכנראה הגוף היה חלש, והמילה שהכי קולעת לבטא את הריצות האלה היא "התאבדות". אני פשוט מתתי על ההליכון, ומה שהכי קשה היה זה שאחרי בערך חצי-שעה, אני כבר לא יכולתי יותר להמשיך, - התנשפתי, שתיתי, הכאבים בצדדים כבר קרעו אותי, והרגליים כמעט התפרקו - ואני הייתי צריך למשוך את זה עוד חצי-שעה! ולא להפחית את הזמן , המהירות, או השיפוע! והצלחתי לעשות את זה, שכל דריכה על המשטח במשך החצי-שעת-גהינום הזאת הייתה סיוט, וכל רגע אני חושב לעצמי "אני חייב להפסיק, אני לא יכול יותר, אני הולך להתעלף, וכו''" אחרי שירדתי מההליכון, אמרתי לעצמי שבחיים יותר אני לא אעשה את זה יותר, גם אם יצמידו לי אקדח לראש. אבל אחרי כמה זמן חשבתי על זה, והגעתי לזה, שאני רוצה לעשות את זה כל יום, למרות (או בגלל) שזה כ"כ סבל. ובשביל להמחיש למדריך-ריצה על מה אני מדבר, אני צריך לדעת יותר, עוד מושגים שקשורים לזה כדי לא לבלבל אותו עם יותר מדי דיבורים. בשביל לדעת עוד על הנושא, כמה פעמים בשבוע מותר לעשות את זה כדי שזה לא יהיה מסוכן, וכו'' וכו''. מה שבעצם אני מבקש זה חומר על הנושא הזה (R.M. בריצה-ממושכת), איך עושים את זה, איך מודדים את זה, עד איזה גבול מותר למתוח את גבולות-היכולת, מה הפרמטרים למדידה הזאת וכו'' וכו''. זה מאוד חשוב לי. בתודה מראש, ישראל קטון

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back