חפש רק בנושא זה






נטו
אני בתכנית הזאת מעט יותר מחצי שנה, כי הייתי מתאמן בה און אנד אוף בשנה האחרונה.
בשבילי אימונים שכאלה הם הדבר הכי מאתגר שאי פעם עשיתי. אין דבר מאתגר יותר מלשבור שיאים אישיים כל אימון, ולבצע תרגילים מורכבים שדורשים הרבה קואורדינציה.
אם לא הייתי סטודנט במשרה מלאה, כבר מזמן הייתי מגיע לרמה שמחייבת תכנון שבועי.
כרגע אני מושך מעל ל 150 ק"ג ל-5 חזרות באחיזה רגילה, ויורד לסקווט לואו באר עם 130 ק"ג ל- 5 חזרות.
בנוסף לזה, אני עובד על הרמות אולימפיות עם מאמן.
כשהתמדתי, התקדמתי מ- 70 ק"ג ל- 107.5 ל- 5 חזרות בסקווט לואו באר, בחדשיים, ועליתי 12 ק"ג במשקל הגוף בחדשיים הללו.

כל ה"טכניקות" הללו שהזכרת, הן חסרות ערך ומשמעות אם הן לא מקרבות אותך למטרה שלך.
סתם משהו קטן לידע כללי. חזרות שליליות עם משקל מאוד כבד, דורשות התאוששות מאוד גדולה והן יוצרות דלקות רבות בבטן השריר (DOMS). חוץ ממפתחי גוף שאוהבים את זה, אף ספורטאי כח לא עובד ככה. העליה הגבוהה הזאת בעייפות המצטברת היא דבר שפוגע בתדירות האימונים שלהם ובעצימות של האימונים הבאים. אצל אנשים חזקים מאוד שמטרתם היא להתחזק עוד יותר, עבודה שכזאת היא מיותרת.
עוד טעות שיצא לי להבחין בה. בשיטת ברגר נכתב שהיא "טובה לפיתוח כח".
איך שיטה שמותר בה להגביל את המנוחה ל - 90 שניות תורמת לפיתוח כח????? זו שטות ברמה כל כך בסיסית שמצחיק לקרוא את זה אפילו. אם מתאמן יחליט לקחת את הרף התחתון ולהגביל מנוחה ל- 90 שניות או אפילו ל- 3 דקות, אז זה יגרום לכך שמאגרי הקריאטין פוספט לא יספיקו להתחדש במלואם. מכאן שבסט הבא, הוא יכלה אותם מהר מאוד, ויווצר מצב שיחידות מוטוריות רבות (אלו שעיקר "חומר הדלק" שלהן הוא הקריאטין פוספט) לא יעבדו ביעילות ברב הסט הבא. איך ע"י כך שאתה גורם ליחידות מוטוריות רבות לא לעבוד, אתה "עובד על כח מירבי"??? הכח שאתה תפיק במצב הזה יהיה רחוק מאוד ממירבי! והמסלול האנרגטי העיקרי שבו תעבוד יהיה שונה מאוד מזה שבו תעבוד כשתבצע מאמץ מירבי וקצר (עיקר העבודה תהיה אנאירובית-לקטית ואילו כשאתה מפתח כח מירבי לזמן קצ, אז עיקר האנרגיה נלקחת מה- ATP הקיים בתא וממאגרי הקריאטין פוספט). מה גם שהעובדה שחומצת החלב שתיווצר לא תספיק להתפזר במנוחה הקצרה הזאת, תביא לכך שעוד פחות יחידות מוטוריות יעבדו ביעילות ויפיקו כח.
כל כך הרבה שטויות ממשיכות להכתב על הנייר בימינו, שטויות שלא שוות את ערכו של הנייר שעליו הן נכתבו.

מעולם לא טענתי שאימון צריך להיות משעמם.
לדעתי אימון מיינסטרימי שמורכב מהמון נפח ותרגילים שמערבים מסת שריר קטנה הוא הדבר המשעמם ביותר בעולם.
דווקא אימון כח תכליתי שכולל מעט מאוד תרגילים, אבל מאתגרים וכולל שבירת שיאים אישיים הוא דבר הרבה יותר מאתגר וכיף לדעתי.
בנוסף לזה, רף ההנאה רק הולך וגובר כשאתה רואה שהתכנית מביאה אותך לתוצאות.
אם תשאל 95% מהאנשים שהולכים להתאמן, מדוע הם שם, הם יגידו לך שבשביל התוצאות! כל אדם יעדיף לבלות בים או בבית קפה על פני שהייה בחדר הכושר!!!!
חדר הכושר הוא כלי שאמור להביא אותך להגשמת המטרות שלך!
ה"טכניקה" היחידה שקיימת היא תכנון אימון בצורה כזאת שתביא אותך למטרות שלך הכי מהר שאפשר.
כל שאר הדברים הם עבודה בעיניים.
גם אדם שיאמר שהשיטות של לואי סימונס מ- WESTSIDE BARBELL (שיטות מאוד אפקטיביות למתאמן המתקדם ולבינוני המתקדם) הן חיוניות למתחיל, אני אומר לו שהוא עובד על המתחיל בעיניים, כי מה שהמתחיל צריך זו תכנית פשוטה שמאפשרת התקדמות לינארית, ואת זה מראה לנו הנסיון.

כאן מגיע השורה התחתונה.
אתה יכול להמציא 1001 "טכניקות". אתה גם יכול לקרוא ללחיצת כתפיים בסמיט משין על בוסו: "טכניקה".
אתה לא מצליח להבין שאתה מתקדם בזכות תכנון אימונים נכון ולא בזכות אימון בודד שבו אתה משתמש בטכניקה קסומה!!
זה גם למה תכנית כח למתחיל היא לא דבר שאמור להמאס על המתאמן!
למה?
כי זו תכנית קצרה יחסית (חצי שנה אם המתאמן עושה אותה כראוי, או מעט יותר), שמביאה את המתאמן לרמות כח שהוא מעולם לא הכיר.
משהו יעיל לא יכול לשעמם! בטח לא כשהוא גם מאוד מאתגר. מה גם שאנשים רבים שסיימו את שלב המתחיל, ממשיכים אח"כ לתכנון שבועי ואם הם נדבקו בחיידק הכח, אז אף יותר מזה. אנשים אחרים פונים לשיפור אספקטים אחרים, לאחר שהם סיימו שלב כלשהו באימוני הכח שלהם, יש כאלה שישפרו סיבולת ויעשו ספרינטים או יבנו תכנית שמתבססת על דברים שדומים ל- METCON-ים של קרוספיט. אנשים אחרים, פתאום ירצו להתחטב ולהגיע לאחוז שומן נמוך יחסית.
תבין שאתה יכול לעשות 193929523 דברים "קסומים ומיוחדים", אבל בלי תכנון נכון שמדבר על התקדמות בפרמטרים שבהם אתה רוצה להתקדם (משקל על המוט או מספר חזרות או זמני מנוחה קצרים יותר עם משקל נתון וכיוצ"ב) אתה תיתקע במקום, ולא תבין איך זה שבמשך חצי שנה אתה לא מצליח להתקדם בכלום למרות שאתה משתמש בכל ה"טכניקות" הקסומות הללו!

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

טניס שולחן: טל ישראלי, חניך אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכה במדליית ארד קבוצתית באליפות הונגריה הפתוחה

נבחרת הנשים בג'ודו מארחת במכון וינגייט מחנה אימון בין-לאומי בהשתתפות נבחרות מבריטניה ומאוזבקיסטן

מדליית ארד לאנסטסיה גורבנקו במשחה ה-200 מ' מ.א בתוצאה 2:13:52 דקות בתחרות סבב ה-Pro Swim בגרינסברו ארה"ב

מקום ראשון למטפסים הפראלימפיים, מיכאל שפייזר ומור ספיר, באליפות הולנד הפתוחה לטיפוס פראלימפי

מדליית כסף לשחיין מרקוס שלזינגר ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.35 שניות (בבריכות קצרות) בגביע "ניקו סאפיו" בגנואה