חפש רק בנושא זה






MTOR ואימוני כוח
אלון שלום,
בהקשר של עלייה במסת שריר, אימוני התנגדות והיבטים מולקולריים, קיימים מספר מנגנונים ידועים המובילים להסתגלות רקמת השריר לאימון.
מסלול ה-MTOR הוא אחד מהם והוא נחשב למנגנון חשוב ומרכזי המוביל לעלייה במסת השריר כתגובה לאימון כוח.
על פי הידוע היום, על מנת לעודד/לשפעל את סינתזת החלבון MTOR יש לבצע אימון בו הגירוי המכני יהיה משמעותי ויוביל לנזק שרירי וסטרט מטבולי ברמה התאית (כלומר עלייה ברמות החומציות בתא השריר - עלייה ביוני מימן, פוספט ולקטט ועוד...).
מבחינת שיטת אימון - פה נכנס עקרון הפרטנות באימון...
אם ניקח בחשבון שעל מנת לעודד עלייה במסת השריר אנחנו צריכים לקיים שני עקרונות מרכזיים: גירוני מכני וסטרס מטבולי, וזה מה שצריך להוביל אותנו בבחירת שיטת האימון המתאימה.
ניתן ליישם עקרונות אלו כמעט בכל שיטת אימון קיימת ולהתאים את תוכנית האימונים בהתאם לספורטאי שעומד מולנו תוך תשומת לב ליכולותיו, גילו והרקע האישי שלו/ה.
בברכה,
רותם

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן