חפש רק בנושא זה






תשובה
שלום רב,
אני אענה על השאלות הקשורות לאימון גופני, אינני רופאה ולכן כל הקשור לערכים ומשמעויות אינני הסמכות המקצועית לענות על שאלותיך.
1. אימון גופני ידוע כמעודד הפרשה של הורמון הטסטוסטרון (בין אם אימון אירובי או כוח) ויכול לעזור בקרב אנשים עם ערכי טסטוסטרון נמוכים. לאימון כוח השפעה גדולה יותר ויש חשיבות רבה לעקביות האימונים, כי ההשפעה של האימון איננה ארוכת טווח, אלא קשורה לסמיכות האימון ולכן בדומה לתרופה, יש לבצע את האימונים בצורה עקבית כדי לקבל את האפקט המיטבי.
בקשר לאימון ובניית תכניות אימונים מתאימה, לא ניתן לעשות זאת על דפי האינטרנט ללא תמונה מלאה של מצבך הגופני ונתונים נוספים, אך כן יש מספר כללים שכדאי לקחת בחשבון:
- אימון כוח בשעות הערב, נמצא במחקרים כמעודד עלייה גדולה יותר בהפרשת הורמון הטסטוסטרון בהשוואה לאימון בשעות הבוקר.
- ביצוע תרגילים עם קבוצות שרירים גדולות - לדוגמא, תרגיל סקווט עדיף על פני פשיטת ברכיים במכונה.
- הקפדה על עומס משמעותי, יצירת סטרס מטבולי מתאים ובחירת משקל ומספר חזרות מתאים למטרותיך - מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בנושא זה.
- התאמת זמני מנוחות למטרה - לרוב ממליצים על קיצור זמני מנוחה למינימום המומלץ.
3. לערכי טסטוסטרון נמוכים לאורך זמן בקרב גברים - השלכות בריאותיות רבות, ממליצה לפנות לייעוץ אנדוקרינולוגי מתאים כדי לקבל חוות דעת בנושא.
לגבי תכנון אימונים ובניית תכנית אימון מתאימה, ממליצה להתייעץ עם אנשי מקצוע שידעו לכוון ולהמליץ מה לבצע. אתה יכול ליצור קשר עם המרכז לרפואת ספורט ומחקר לשם תיאום תור בטלפון: 09-8639420/426.
בברכה,
רותם

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

טניס שולחן: טל ישראלי, חניך אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכה במדליית ארד קבוצתית באליפות הונגריה הפתוחה

נבחרת הנשים בג'ודו מארחת במכון וינגייט מחנה אימון בין-לאומי בהשתתפות נבחרות מבריטניה ומאוזבקיסטן

מדליית ארד לאנסטסיה גורבנקו במשחה ה-200 מ' מ.א בתוצאה 2:13:52 דקות בתחרות סבב ה-Pro Swim בגרינסברו ארה"ב

מקום ראשון למטפסים הפראלימפיים, מיכאל שפייזר ומור ספיר, באליפות הולנד הפתוחה לטיפוס פראלימפי

מדליית כסף לשחיין מרקוס שלזינגר ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.35 שניות (בבריכות קצרות) בגביע "ניקו סאפיו" בגנואה