חפש רק בנושא זה






תשובה
שלום רב,
אני אענה על השאלות הקשורות לאימון גופני, אינני רופאה ולכן כל הקשור לערכים ומשמעויות אינני הסמכות המקצועית לענות על שאלותיך.
1. אימון גופני ידוע כמעודד הפרשה של הורמון הטסטוסטרון (בין אם אימון אירובי או כוח) ויכול לעזור בקרב אנשים עם ערכי טסטוסטרון נמוכים. לאימון כוח השפעה גדולה יותר ויש חשיבות רבה לעקביות האימונים, כי ההשפעה של האימון איננה ארוכת טווח, אלא קשורה לסמיכות האימון ולכן בדומה לתרופה, יש לבצע את האימונים בצורה עקבית כדי לקבל את האפקט המיטבי.
בקשר לאימון ובניית תכניות אימונים מתאימה, לא ניתן לעשות זאת על דפי האינטרנט ללא תמונה מלאה של מצבך הגופני ונתונים נוספים, אך כן יש מספר כללים שכדאי לקחת בחשבון:
- אימון כוח בשעות הערב, נמצא במחקרים כמעודד עלייה גדולה יותר בהפרשת הורמון הטסטוסטרון בהשוואה לאימון בשעות הבוקר.
- ביצוע תרגילים עם קבוצות שרירים גדולות - לדוגמא, תרגיל סקווט עדיף על פני פשיטת ברכיים במכונה.
- הקפדה על עומס משמעותי, יצירת סטרס מטבולי מתאים ובחירת משקל ומספר חזרות מתאים למטרותיך - מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בנושא זה.
- התאמת זמני מנוחות למטרה - לרוב ממליצים על קיצור זמני מנוחה למינימום המומלץ.
3. לערכי טסטוסטרון נמוכים לאורך זמן בקרב גברים - השלכות בריאותיות רבות, ממליצה לפנות לייעוץ אנדוקרינולוגי מתאים כדי לקבל חוות דעת בנושא.
לגבי תכנון אימונים ובניית תכנית אימון מתאימה, ממליצה להתייעץ עם אנשי מקצוע שידעו לכוון ולהמליץ מה לבצע. אתה יכול ליצור קשר עם המרכז לרפואת ספורט ומחקר לשם תיאום תור בטלפון: 09-8639420/426.
בברכה,
רותם

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
כנס WInTech לחדשנות טכנולוגית בתחום הספורט יתקיים ב-24.2.20 במכון וינגייט. יש לכם רעיון חדשני שישנה את עולם הספורט? הירשמו עכשיו!

יום פתוח לקורסים ולמסלולי הלימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, יתקיים ביום שישי ה-6.3.20 בשעה 9:30. הירשמו עכשיו

הכנס השנתי של מכון וינגייט לפיטנס לתנועה יתקיים ב-3.4.20. מספר המקומות מוגבל

צפוניים? מוזמנים להפנינג הפתיחה של שלוחת ביה"ס החדשה ב-20.3.20, בקניון עזריאלי קריית אתא. ההרשמה באתר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט