חפש רק בנושא זה






תשובה
שי שלום,
ההנחיות לביצוע מתיחות הן מגוונות וצריכות להיות מותאמות למטרה שלשמן הן מבוצעות. לדוגמא, משך מתיחה לטובת הגדלת טווח תנועה יכול להיות שונה מביצוע מתיחה שמבוצעת במסגרת תהליך שיקום והחלמה מפציעה.
מבחינת משך המתיחה - ככל שמשך המתיחה ממושך יותר, כך אורך הרקמה עולה וגם יכולת פיתוח הכוח יורדת. כלומר, מתיחה סטטית ממושכת לא תהיה מומלצת לפני אימון הדורש כוח מתפרץ, אך כן יכולה להיות מומלצת כחלק מתהליך שיקומי או לטובת הגדלת טווחי תנועה. אתה צודק שלרוב ההנחיות לביצוע מתיחות מדברות על משך של 15-30שנ'', אך לרוב מדובר על מטרות בריאותיות ולאו דווקא במסגרת תהליך שיקומי.
לדוגמא, יש מחקרים המדווחים על כך שמתיחות ממושכות כ-60שנ'' מובילות לשיפור טוב יותר בטווחי התנועה בשריר ההמסטרינגס.
מבחינת ביצוע המתיחות - אין בעיה לבצע רצף של מתיחות מספר פעמים, כלומר לבצע מתיחה לשריר הארבע ראשי ואחר לבצע מתיחה לשריר אחר ואחר כך לחזור לבצע שוב את המתיחה לשריר הארבע ראשי.
בברכה,
רותם


כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

טניס שולחן: טל ישראלי, חניך אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכה במדליית ארד קבוצתית באליפות הונגריה הפתוחה

נבחרת הנשים בג'ודו מארחת במכון וינגייט מחנה אימון בין-לאומי בהשתתפות נבחרות מבריטניה ומאוזבקיסטן

מדליית ארד לאנסטסיה גורבנקו במשחה ה-200 מ' מ.א בתוצאה 2:13:52 דקות בתחרות סבב ה-Pro Swim בגרינסברו ארה"ב

מקום ראשון למטפסים הפראלימפיים, מיכאל שפייזר ומור ספיר, באליפות הולנד הפתוחה לטיפוס פראלימפי

מדליית כסף לשחיין מרקוס שלזינגר ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.35 שניות (בבריכות קצרות) בגביע "ניקו סאפיו" בגנואה