חפש רק בנושא זה






תשובה
אלון שלום,
מתנצלת על העיכוב במענה לתשובתך.
לגבי מאגרי גליקוגן ואימוני כוח. הגליקוגן הינו דלק מטבולי חשוב בעת ביצוע אימוני כוח ונמצא במחקרים שבמהלך אימון כוח יכולה להיות ירידה של בערך 24-40% ברמות הגליקוגן (Koopman et al. 2006).
הירידה ברמות הגליקוגן תלויה במשך האימון, עצימותו ונפח כולל של תרגילים שבוצעו.
הירידה המשמעותית ברמות הגליקוגן נצפתה בעת ביצוע אימונים עם מספר חזרות גבוה עם עומס בינוני וההשפעה הניכרת היא בעיקר על סיבי השריר מסוג type IIa and b.
מבחינת ניצול שומן לאחר האימון, במידה ואכן הגעת למצב שבו דיללת את מאגרי הגליקוגן אז אכן יהיה שינוי מטבולי מניצול אנרגטי של פחמימות לניצול מוגבר של שומן. אבל, השאלה היא מה מטרתך... ובנוסף, אל תשכח שבאימון כוח גם אם הוא מאוד עצים כנראה לא תגיע למצב שבו תדלדל בצורה מוחלטת את מאגרי הגליקוגן כך שכן יעשה שימוש בדלק מטבולי זה בזמן התאוששות לאחר האימון.
במידה ומטרתך שינוי הרכב גוף וירידה במשקל, זאת תתרחש רק אם תמצא בגרעון קלורי לאורך זמן, ואם לא תיצור גרעון קלורי יומי (אפילו אם תתאמן בצום או לחלופין לא תאכל בסמיכות לאימון, אבל תאכל אחרי) לא תשיג הרזיה או שינוי בהרכב גוף. העניין הוא יצירת גרעון קלורי יומי.

בנוסף, נמצא כי ביצוע אימוני כוח במצב של מאגרי גליקוגן מדוללים כנראה אינו משפיע על סינתזת החלבונים, אך קיימות עדויות מעטות שייתכן ושימוש באסטרטגיה זו יכול לעלות ביוגנזה של מיטוכונדריה וכן ביטויים גנים הדומים לאלו שמתרחשים בעקבות פעילות אירובית.
בברכה,
רותם

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
כנס WInTech לחדשנות טכנולוגית בתחום הספורט יתקיים ב-24.2.20 במכון וינגייט. יש לכם רעיון חדשני שישנה את עולם הספורט? הירשמו עכשיו!

יום פתוח לקורסים ולמסלולי הלימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, יתקיים ביום שישי ה-6.3.20 בשעה 9:30. הירשמו עכשיו

הכנס השנתי של מכון וינגייט לפיטנס לתנועה יתקיים ב-3.4.20. מספר המקומות מוגבל

צפוניים? מוזמנים להפנינג הפתיחה של שלוחת ביה"ס החדשה ב-20.3.20, בקניון עזריאלי קריית אתא. ההרשמה באתר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט