חפש רק בנושא זה






תשובה
הדר שלום,
הסתגלות מערכת השרירים לאימונים מתבטאת בשני אופנים עיקריים:
- שינויים עצביים - שיפור במספר יחידות מוטוריות מגויסות, קצב גיוסן, תדירות הפעלתן, סינכרון בינהן ועוד...
- שינויים מורפולוגיים - הגדלת חתך הרוחב השרירי (היפרטרופיה).
כלומר, ייתכן מצב שבו השריר יכול לפתח יותר כוח אך לאו דווקא יהיה "גדול" יותר.
ביצוע אימונים בטווחי חזרות שונים ובעומסים שונים ישפיע איזה מהמנגנונים ותהליכי ההסתגלות יהיו דומיננטים יותר. לדוגמא, אימון עם עומס גבוה, לדוגמא (בין 1-3 חזרות עם עומס גבוה) יוביל בעיקר לשינויים במערכת העצבית. לעומס ביצוע סטים עם מספר חזרות יותר גבוה (6-12) עם התנגדות מעט יותר נמוכה שיוביל לשינויים מורפולוגיים (כמובן שהיבט זה גם מושפע בתזונה... ללא תזונה מתאימה יהיה קשה לעלות את חתך הרוחב השרירי).
בברכה,
רותם

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back