חפש רק בנושא זה






תשובה
אלון שלום,
לגבי כיווץ איזומטרי ומסת שריר - לרוב כאשר מטרת האימון היא היפרטרופיה ממליצים לשלב בעת ביצוע התרגילים גם חלק איזומטרי לצד עבודה אקצנטרית/קונצנטרית.
לדוגמא בעת ביצוע סקווט - 2 שניות ירידה, 1 שניה איזומטרי ו-2 שניות עליה.
מזכירה שבסופו של דבר על מנת לעודד תהליכי היפרטרופיה יש צורך בנזק שרירי ועומס מכני, שאותו אתה גם מקבל בעת ביצוע עבודה איזומטרית.
השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך - למה תרצה לבצע תרגילים ללא תנועה? לאדם הבריא כנראה מבחינה פונקציונאלית זה פחות רלוונטי, אבל לאדם עם מוגבלות מוטורית זה יכול להתאים.
כמו בכל דבר באימון - צריך לשאול מי קהל היעד ומה המטרה?
להלן מאמר שאמנם נעשה על חולדות, אבל תוצאות מראות שגם בעת ביצוע כיווץ איזומטרי מקבלים תגובת היפרטרופיה יפה.
להן כותרת המאמר:
skeletal muscle hypertrophy in response to isometric, lengthening, and shortening training
bouts of equivalent duration
בברכה,
רותם

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

אליפות אירופה בבריכות קצרות: אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום ה-7 בגמר משחה ה-400 מ' מ.א בתוצאה 4:37:92 ד'

מקום 8 ליעקב טומרקין בגמר ה-200 מ' גב בתוצאה 1:53:00 דקות באליפות אירופה בבריכות קצרות

במרוץ לטוקיו: גילי כהן, גפן פרימו, שירה ראשוני, גילי שריר, תמנע נלסון לוי, ענבל שמש ורז הרשקו תשתתפנה בטורניר המסטארס בסין שייפתח ב-12.12.19

שיא ישראל לרביעיית השליחים: מירון חירותי, מרקוס שלזינגר, תומר פרנקל וגל גרומי כהן ב-50*4 חופשי בתוצאה 1:26:90 דקות באליפות אירופה בבריכות קצרות בגלאזגו

רץ המרתון איימרו עלמיה, קבע את הקריטריון האולימפי לטוקיו 2020 כשסיים את מרתון ולנסיה בתוצאה 2:11:02 שעות