חפש רק בנושא זה






תשובה
מתן שלום,
ההבדלים בין סוגי הספורטאים שציינת בהחלט יכולים להשפיע על האופן בו השרירים מתפתחים. סוגי אימונים שונים מובילים לתגובות מולקוריות שונות ברמת התאית אשר משפיעות על האופן שבו השרירים שלנו מתפתחים. לדוגמא, ידוע כיום, כי כנראה מתרחשים שני תהליכי היפרטרופיה בתאים כתוצאה מאימוני כוח, הראשון הוא היפרטרופיה סרקופלסמית (כלומר עליה בנפח הסרקולמה, נפח מיטוכונדריות, תעלות t, תכולת סבסרטים שונים בתא ועוד.) השנייה היא היפטרופיה של החלבונים המתכווצים (לדוגמא אקטין ומיוזין).
קח בחשבון, שמפתחי גוף מקצועים עיקר מטרתם היא הגדלת מסת שריר למטרות אתסטיות ולכן לעיתים יש גם שימוש בחומרים אסורים, אשר ישפיעו על האופן שהשריר גדל בצורה החורגת מהאופן שבו השריר היה מתפתח ללא התוספת "האסורה".
אנחנו יודעים היום שבמידה ואתה מעוניין לדוגמא להתחזק ולא לעלות מסת שריר בצורה משמעותית, עדיף לעבוד עם משקלים גבוהים ומספר חזרות נמוך יחסית. בנוסף, במידה ואתה משלב גם עבודה אירובית בנפח יחסית גבוה, בייחוד אימוני ריצה, אימונים אלו יכולים להשפיע על היכולת לבצע היפרטרופיה (העלאת מסת שריר).
בהתאם למטרותיך, יהיה ניתן להמליץ על פרוטוקול אימון מתאים. ממליצה להתייעץ עם איש מקצוע בנושא על מנת לקבל הנחיות מתאימות.
בברכה,
רותם

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back
יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-14.8.20, בשעה 10:00

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן