חפש רק בנושא זה






תשובה
אלכס שלום,
קצת קשה לתת המלצות על דפי הפורום על המצב שאתה מתאר, מכיוון שאתה מתאר מצב קיצוני בהחלט וצריך להבין את המצב הפיזי של דודך (האם קיימות מחלות רקע - כתבת מצב בריאותי סביר, מה זה אומר? - האם יש סכרת, יתר לחץ דם וכדומה, מצב אורתופדי - במשקל שהוא נמצא ייתכן שיש בעיות אורתופדיות שצריך לקחת אותן בחשבון בעת תכנון והנחייה לפעילות ועוד). בכל מקרה, ההנחיות הכלליות לביצוע פעילות גופנית ובייחוד במצב של עודף משקל קיצוני זה בשלב הראשוני כמובן לשלב פעילויות שבהן ההוצאה האנרגטית היא גבוהה, קרי פעילות אירובית. במשקל שבו הוא נמצא מומלץ כי הפעילות תהיה ללא נשיאת משקל הגוף (כמו שכתבת קרוס טריינר או אופנים).
בנוסף, כתבת שהוא פנה אליך בנוגע לתפריט... תפריט מסודר ונכון בהתאם למטרה שהוא צריך להשיג, צריך להיות כתוב אך ורק על ידי דיאטן/נית קלינית.
לכן המלצותי הן: ראשית לפנות לדיאטן/נית קלינית על מנת לקבל תפריט מתאים ונכון שיעזור לו ולכם להשיג את המטרות, שנית בנושא הפעילות הגופנית - בשלב הראשוני מומלץ לשלב פעילויות שיעלו את ההוצאה האנרגטית באופן משמעותי במהלך היום ואילו כמובן פעילות אירוביות, ברגע שדודך סיגל לעצמו שיגרת אימונים מסודרת, אפשר לשלב גם פעמיים בשבוע אימוני כוח. חשוב לזכור שבמידה ויש לו מחלות רקע, צריך לוודא שההנחיות לביצוע לפעילות גופנית לוקחות בחשבון מגבלות אלו.
במקרה של דודך, יש חשיבות גדולה גם להגדיל את ההוצאה האנרגטית היומית ולא רק את ההוצאה בפעילות גופנית מסודרת, כלומר להמליץ לו לנסות לזוז יותר במהלך היום (עליה במדרגות, נקיון הבית וכדומה).
בברכה ובהצלחה,
רותם

כותרת: הוסף סמיילי
תוכן:
צרף קובץ (עד 200kb)

שם המחבר:
דואר אלקטרוני:
קוד אימות:
Captchaהקשב והקלד את הקוד שתשמע

Back