חפש רק בנושא זה






למה חשוב להתעמל בזמן הריון?

  04/02/06

אם נסתכל על גופנו מלמעלה למטה, בטרימסטר הראשון מתפתחים קודם כל השדיים. כתוצאה מכך, נוצר כובד בגו העליון ובשלב הזה יש חשיבות גדולה לשמור על יציבה נכונה, תרגול של חגורת הכתפיים.

אשה שעשתה פעילות גופנית קודם, אם מהלך ההריון שלה תקין, כולל הכניסה להריון - יכולה להמשיך קודם את הפעילות שהיא עשתה (כל פעילות) אבל לשמור על המגבלות: דופק, חום גוף ומינון פעילויות נכון.

החל מהטרימסטר השני, האשה נעשית כבדה יותר, וכתוצאה מכך שרירי הבטן שלה מתארכים ואז יש חשיבות לשמור בעיקר על שרירי הבטן הרוחביים, כי הם שומרים על מתח שרירי הבטן ומסייעים יותר מאוחר בלידה.

שרירי ריצפת האגן (שרירים טבעתיים) - החל מהטרימסטר השני חשוב מאד לתרגל אותם כיוון שהם הערסל ששומר את האיברים הפנימיים של האגן + ההריון במקום.

להלן סיבות נוספות שבגללן חשוב להתעמל בזמן הריון:

- האשה משמינה מאוד, בעיקר בישבנים וברגליים, ואלו אזורים שכדאי לעבוד עליהם;
- שיפור זרימת הדם מסייע בהורדת בצקות;
- המתיחות משמרות את מתח השרירים וכך שומרות על החוזק שלהם. גם ביצוע של מתיחות בלבד, ישמור על חוזק השריר;
- כאשר מבצעים פעילות גופנית, חילוף החומרים משתפר;

- התעמלות משפרת מאוד את ההרגשה הכללית;
- אם מתעמלים בתקופת ההריון, ניתן לחזור אחריו לגזרה הקודמת ביתר קלות.

נירה כהן-צוברי

פיזיותרפיסטית, מומחית לבריאות האשה,
אחראית על המכון האמבולטורי לפיזיותרפיה במרכז רבין



תגובות הוסף תגובה
1.הריון והרמת משקולותאליאן לירז26/05/06
2.ריצה בהיריוןד.11/12/07
נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן. במקרה הצורך, תתאפשר למידה מקוונת בהתאם להנחיות משרד הבריאות