חפש רק בנושא זה






בברכת השמש: תנוחות יוגה להשגת איזון כולל

"הברכה לשמש" היא סדרה דינמית של תנוחות יוגה. מספר סבבים של תנוחות הברכה לשמש הם דרך טובה להשיג איזון כולל, מתיחה יסודית ונשימה הרמונית
  01/05/06

משמעות המילה יוגה היא איחוד, צירוף, שיתוף, הרמוניה. איחוד שלנו עם עצמנו כשלם גוף ונפש, נשימה ותודעה.

יוגה אינה דת, אלא טכניקה להעצמת יכולות וכישורים לחיי היומיום, המבוססת על מסורת עתיקה שמקורה בהודו. היא איננה מבוססת על אמונה, אלא על חוויה אישית והתנסות.

 


יתרונות היוגה


יציבה נכונה, חיזוק והגמשת הגוף, מודעות לנשימה וחיבור אליה, ריכוז ושקט פנימי.



ויג'ננה יוגה


היוגה שאנחנו עושות נקראת ויג'ננה יוגה – יוגה השואפת לעדן וליצור איחוד של הגוף, השכל והתודעה באופן מאוזן. השיעור מתבצע באמצעות אימון תנוחות הגוף, תרגילי נשימה וישיבה שקטה. לימוד התנוחות ותרגילי הנשימה נעשה מתוך תשומת לב לדיוק ולמצב התודעה בעת האימון.

 

 

הברכה לשמש                                                                                          

"הברכה לשמש" היא סדרה דינמית של תנוחות, שאותה אפשר לבצעה בקצב איטי או מהיר, כחימום לפני האימון, כאימון נפרד או בין תנוחה לתנוחה בתוך האימון, כדי להכניס תנועה וזרימה.


הברכה לשמש היא בעלת השפעה עמוקה מצד אחד ומרוממת מצד שני. היא עובדת על כל מערכות הגוף ומשלבת עבודה על שיווי משקל, תנוחות עמידה, כפיפות קדימה וכפיפות אחורה.                                              

הברכה לשמש מכילה מפגש של המתרגל עם תודעה, נשימה ותנועה. מספר סבבים של תנוחות הברכה לשמש הם דרך טובה להשיג איזון כולל, מתיחה יסודית ונשימה הרמונית. 
                                                                                                                      
ישנם כמה ביצועים שונים של הברכה לשמש המגיעים ממורים שונים וממסורות שונות, אבל התנועות דומות ביסודן.

 


תרגול הברכה לשמש

מימין: ענת רון. משמאל: שרון ערבה

טדאסנה
עמידת הר, כפות הרגליים ברוחב האגן, הידיים לצדי הגוף. יש להרגיש את מגע  כפות הרגליים עם האדמה. הכתפיים מעל האגן, הגב ארוך ורחב, קודקוד הראש מקביל לשמיים, מבט רחוק קדימה.




מימין: ענת רון. משמאל: שרון ערבה
שאיפה. בנשיפה הידיים עוברות לתנוחת "נאמסטה". נשיפה תוך כדי הורדת משקל לאדמה.
תוך כדי שאיפה מעלים את הידיים כמו כנפיים של ציפור.



מימין: ענת רון. משמאל: שרון ערבה

נשיפה, כפיפה קדימה תוך העברת משקל לעקבים ולקיחת האגן לאחור תוך כדי שמירה על גב ארוך ורחב – אוטנאסנה.




שאיפה. הגב עולה כיחידה אחת. נשיפה. לכופף ברכיים ולקפוץ אחורנית כך שהכתפיים מעל שורש כף היד ויש קו ישר בין קודקוד הראש לאורך הגב ועד לעקבים.


             מימין: ענת רון. משמאל: שרון ערבה   





לכופף מרפקים ולרדת עם הגוף בקו ישר – צ'אטורנגה.



מימין: ענת רון. משמאל: שרון ערבה

להניח את הברכיים ואת גב כף הרגל על האדמה. להשתרש (להתחבר לאדמה) עם כפות הידיים וגב כף הרגל ולעלות לתנוחת "כלב ראש" למעלה. לכופף ברכיים, להניח אותן על המזרן ולהניח את כפות הרגליים על הבהונות, מתוך השתרשות כפות הידיים. עצמות הישיבה עולות אחורה ולמעלה והגב מתמשך לעבר הרגליים וכפות הרגליים. לשמור על גב שקט ורחב – תנוחת "כלב ראש" למטה.








להרים עקבים, לכופף ברכיים, לקפוץ עם הרגליים אל בין הידיים, לחזור לאוטנאסנה.

  


לשאוף ולעלות בגב ארוך ורחב. לנשוף ולהוריד את הידיים – חזרה לטדאסנה.


                                     

                                      מימין: ענת רון. משמאל: שרון ערבה

ענת רון – מורה בכירה ליוגה, מוסמכת מטעם המכללה לחנ"ג ולספורט ע"ש זינמן במכון וינגייט, מורה ליוגה במועדון הספורט

שרון ערבה  – מורה בכירה ליוגה, מוסמכת מטעם המכללה לחנ"ג ולספורט ע"ש זינמן במכון וינגייט, מורה ליוגה במועדון הספורט

 

צלם: אבי שי, מכון וינגייט


 




משחק מנהלים
המאמן בעידן המודרני כבר איננו רק "מכונת אימונים" ונדרש להפגין גם כישורי ניהול שונים


תשתחררו
כולם מכירים את חשיבות החימום לפני האימון, רבים מזניחים את השחרור וההרפיה אחריו. מולי אפשטיין מסביר כמה זה חשוב


מציאות מדומה
אימון הדמיה הוא חלק חשוב בתוכנית האימונים. המטרה: להכיר את סיטואציית התחרות ואת תגובות הספורטאי ולהפחית את הלחץ


כדור לבטן
ענת מאיר מציגה סדרת תרגילים לחיזוק שרירי הבטן עם כדור כוח גמיש