חפש רק בנושא זה






למה חשוב לאכול אפונה?

  03/07/06

האפונה, השייכת למשפחת הקטניות, דלה בקלוריות ועשירה בברזל, ויטמין C וויטמין K.


הרכיבים הפעילים בירקות ירוקים כדוגמא האפונה הם לוטאין שחשוב לשמירת על בריאות העין מפני קטרקט, ומפני ירידה בראיה המתרחשת עם הגיל
. וכן חומצה פולית שחיונית במניעת טרשת עורקים, וחשובה במיוחד לנשים הרות, למניעת מומים מולדים במערכת העצבים של התינוק.

 

המתכון המצורף עשיר בוויטמין C שמקורו גם מעלי הנענע והלימון אותם מוסיפים לאחר הבישול ולכן נשמרים בהם הוויטמינים.

 

אפונה עם גבינה בולגרית ונענע:

 

1 שקית אפונה עדינה קפואה (600 גרם).

2 כפות שמן זית

1 כפית קליפת לימון מגוררת

1/2 כוס עלי נענע טריים וקצוצים

120 גרם גבינה בולגרית 5% מפוררת

פלפל, מלח.

 

מבשלים את האפונה על פי ההוראות שעל השקית, ומסננים

מעבירים לקערה, ושופכים מעל את שמן הזית, ואת קליפת הלימון. מערבבים.

מוסיפים את הנענע, הגבינה והפלפל. מערבבים בעדינות.

רק אם יש צורך (תלוי במליחות הגבינה) - מוסיפים מלח.

 

מתוך "יש טעם בתזונה נכונה: עובדות בריאותיות מתכונים וטיפים", בעריכת טליה לביא, בהוצאת סנפרוסט.

 

 



תגובות הוסף תגובה
1.יפה מאוד צריך לציין , לעשות את השפה קלה גם לילדים!חלות לשבת 28/12/07
יום פתוח לקורסים ולמסלולי הלימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, יתקיים ביום שישי ה-6.3.20 בשעה 9:30. הירשמו עכשיו

הכנס השנתי של מכון וינגייט לפיטנס לתנועה יתקיים ב-3.4.20. מספר המקומות מוגבל

צפוניים? מוזמנים להפנינג הפתיחה של שלוחת ביה"ס החדשה ב-20.3.20, בקניון עזריאלי קריית אתא. ההרשמה באתר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט