חפש רק בנושא זה






קיקר – המשחק שכובש את העולם בבעיטה

המטרה במשחק הדינמי להקפיץ את הקיקר כמה שיותר בלי עזרת הידיים. בליגות משחקים בו בדומה לכדורעף אולם הוא נפוץ מאוד כמשחק רחוב מאתגר. שיקפוץ לכם
  09/07/06
מאמרים נוספים בתחום
התעלמות אמנותית
הד"ר הראשון לחינוך גופני – ד"ר דב אלדובי ז"ל 2009-1920
טדי קפלן – הספורט ההישגי לא יוצא לפנסיה
אמנות הבריאות
מאמרים נוספים בתחום
כדורגל 2008: זילות במעמד המאמן
הנוסחה להצלחה: רשמים מפיו של האנגלי האגדי, סר טרבור ברוקינג
כדורגל: המאמן הוא המנצח על התזמורת הזאת
"המכון הוקם ב- 1957. מאז, וינגייט הוא הבית השני שלי"
ספורט תחת אש
So Special
יוגה - כתרגול לילדי ADD/ADHD
שם המשחק: שיווק
אימון ממוחשב
איך עושים תחרות?
מי גאון של אמא?
הדרך למעלה
נטבול: כמו הכדורסל בראשיתו
משחק ביתי
חגורות גב: האם הן מונעות פגיעה בעמוד השדרה?
אופניים בחורף: רוכבים (גם) בסערה
זה היה סיפור של חורף. ויותר
עניין לחוץ: רכיבה על אופניים ופריון הגבר
מאמרים נוספים בתחום

זה לא מכבר הגיע ארצה משחק שמסיבה שלא נראית לעין מתפשט בכל העולם – הקיקר
(
Kicker). בסין זהו ספורט לאומי, ברוב ארצות אירופה ובאוסטרליה מתקיימת ליגה רשמית ומשנת 1984 מדובר בספורט אולימפי.


העיקרון הוא פשוט: לקיקר תחתית גומי שטוחה בעיצוב מיוחד לצורך ספיגה, שאליה מחוברות נוצות לצורך ייצוב. המטרה להצליח להקפיץ כמה שיותר בעזרת איברי הגוף השונים אך ללא הידיים. התוצאה מדהימה – פיתוח בזק של מהירות וחדות תנועה.

 

הדיווחים הראשונים על הקיקר הם מהמאה החמישית לפנה"ס, הסינים שיחקו בו לפני 1,000 שנה לפחות, והמשחק הפך פופולרי מאוד ביבשת אסיה.

 

הקיקר הוא דרך מצוינת לאימון אירובי מלא ושריפת הקלוריות באמצעות המשחק גבוהה מאוד. הדרך שבה משחקים מפתחת רפלקסים מהירים (בדומה לטניס שולחן), זריזות מחשבה, תנועה הקיקר הרשמימהירה ורמת ריכוז גבוהה. 

המשחק בקיקר הוא חוויה פיזית ומנטלית שמשלבת צורך באיזון וביצועים מורכבים. משחק הקיקר מרכז באופן מדהים תשעה ממרכיבי הכושר הגופני: סבולת לב-ריאה, סבולת שרירית, מהירות, זריזות, כוח מתפרץ, גמישות, שיווי משקל, כוח דינמי (כיוון איזוטוני) וקואורדינציה.

 

בגלל יתרונות אלה הקיקר נמצא בשימוש הצבא הסיני לצורך העלאת הכושר הגופני כבר כמה עשרות שנים. כמו כן, זהו המשחק הנפוץ ביותר בכל בתי הספר בסין.

 

 

כיצד משחקים

 

משחקי הליגה של הקיקר דומים למשחק כדורעף, אולם את הקיקר אסור להדוף בידיים ומותר להיעזר בכל איבר אחר לשם כך. למשחק יש תת-ענף אומנותי מפותח מאוד, שמביא יכולות פיזיות וריכוז לא נתפסים. אולם ההנאה הגדולה ביותר מהקיקר והאופן שבו הוא משוחק ביותר הוא במשחקי "רחוב". הרבה מהעוסקים בקיקר רואים בו ענף "אקסטרים" לכל דבר, בגלל רמת האדרנלין הגבוהה בשעת המשחק והיכולות שהוא דורש. עם זאת, יש לציין שראיתי גם ילדים קטנים, נשים בהריון, אברכים ואנשים מבוגרים משחקים בהתלהבות זהה. 

  
בסיס הקיקר והמכסה שלו             דיסקיות לאיזון                           נוצת אווז לייצוב

                                                                              
 


תרגילים






תרגיל זנב הדרקון

תפוס את הקיקר והיכנס לעמדה בסיסית, הרם את הקיקר לגובה הראש ותן לו ליפול, נסה לבעוט בקיקר עם החלק החיצוני של כף הרגל, תרגל עד לשליטה סבירה.

 

 

 

 

 

 

תרגיל ראש הפנתר

תפוס את הקיקר והיכנס לעמדה בסיסית, הרם את הקיקר לגובה הראש ותן לו ליפול, נסה לבעוט בקיקר עם הברך, תרגל עד לשליטה טובה.

 








תרגיל העגור העומד
תפוס את הקיקר והיכנס לעמדה בסיסית, הרם את הקיקר לגובה הראש ותן לו ליפול, נסה לבעוט בקיקר עם עם גב כף הרגל, תרגל עד לשליטה טובה.

 


 

 

 

 

 

תרגיל הנמר היושב

תפוס את הקיקר והיכנס לעמדה בסיסית, הרם את הקיקר לגובה הראש ותן לו ליפול, נסה לבעוט בקיקר עם עם פנים כף הרגל, תרגל עד לשליטה טובה.

 

 

 

 

 



בעיטת קוברה

בעיטה קדמית, הרם את הרגל גבוה ככל שתוכל, הבעיטה צריכה להיות כשהרגל כבר בדרך למטה, ברגע הפגיעה בקיקר ישר את הקרסול כדי לתת יותר עוצמה לבעיטה.

 







 

 

בעיטת הדרקון המעופף (מספריים)

עמוד בתנוחת היכון, הנח את הרגל הבועטת שלך לפנים, כשהמסירה מגיעה נתר עם אותה רגל תוך כדי יצירת תנועת מספריים, ייצב את הרגל הבועטת ובדיוק כשהקיקר מעליך ישר אותה, אל תבעט בכוח רב מדי, הבעיטה אמורה להיעשות כמו הצלפה.

 

 

 

 

 



בעיטת מסתור הנחש

מיועדת להחזרת כדור מהיר שמגיע עד לגובה המותניים, כאשר אין מספיק זמן לבעוט עם הרגל הקרובה לקיקר. נתר עם הרגל הרחוקה מהקיקר ובעודך באוויר העבר אותה בכיפוף קל מאחורי הרגל השנייה, תרגל עד לביצוע סביר.מס

 

 

 

 




שליטה בכתף ובחזה

נסה לבצע תוך כדי הקפצה מתוזמנת של הגוף בכדי להשתלט על הקיקר בהמשך. שליטה זו דורשת ניסיון ואימון רב, אבל היא שימושיות מאוד ותציל אותך הרבה פעמים מנפילה של הקיקר.





לאתר הרשמי של הקיקר בישראל



תגובות הוסף תגובה
1.ספורט מדהים , כדאי לנסות. (לת)עמוס 25/07/06
2.מגניבכרמלה שלו08/08/06
3.משחק פשוט כיפיישימי חרמון28/08/06
4.ממכר בטירוףיוחנן חצילי12/09/06
משחק מנהלים
המאמן בעידן המודרני כבר איננו רק "מכונת אימונים" ונדרש להפגין גם כישורי ניהול שונים


תשתחררו
כולם מכירים את חשיבות החימום לפני האימון, רבים מזניחים את השחרור וההרפיה אחריו. מולי אפשטיין מסביר כמה זה חשוב


מציאות מדומה
אימון הדמיה הוא חלק חשוב בתוכנית האימונים. המטרה: להכיר את סיטואציית התחרות ואת תגובות הספורטאי ולהפחית את הלחץ


כדור לבטן
ענת מאיר מציגה סדרת תרגילים לחיזוק שרירי הבטן עם כדור כוח גמיש