חפש רק בנושא זה






לחזור לג'ינס המיתולגי

אז מה עושים? ואיך עושים זאת נכון? איך במקום אופנה חולפת נוכל לסגל לעצמנו הרגלי פעילות ותזונה נכונים, שיעלו אותנו על מסלול של הנאה, סיפוק והתמדה. המפתח נמצא, אומר מולי אפשטיין, בביצוע הערכה גופנית והערכה קלינית
 

מולי אפשטיין

 

מי מאתנו לא עבר את הריטואל הזה? הדמות שניבטת אלינו מן המראה נראית מוכרת אבל אנחנו לא ממש מזהים אותה כעצמנו ואז... בבולמוס של חרדה מהולה במוטיבציית יתר אנו פוצחים בדיאטה נלהבת ומתחילים לצעוד במרץ. כל זה טוב ויפה עד ש... החשק עובר, הרעב מקרקר ולערימת התירוצים כבר אין פותר.

מרבית האנשים שואלים את עצמם כיצד ניתן להיות יותר רזים ורק מיעוטם עוסק בשאלה כיצד ניתן להיות יותר בכושר. מסתבר שאם נהפוך את הפעילות הגופנית לחלק בלתי נפרד משגרת חיינו נרוויח "על הדרך" יתרונות בריאותיים נוספים.

 

הקפידו על הכוונה מקצועית

כל מי שרוצה להתחיל להתאמן נתקל בוודאי בדילמות רבות: איזו פעילות גופנית היא המתאימה לי ביותר? כמה פעמים בשבוע עליי להתאמן? מהי עוצמת הפעילות הנדרשת והאם אני עלול להזיק לעצמי אם אתאמן בצורה לא נכונה? שאלות דומות שואל גם מי שכבר מצוי בתוך תהליך האימון, אבל תוהה האם מה שעושה אכן נכון ואפקטיבי.

אצל המקצוענים הכול ברור ומוגדר – ישנן מטרות הישגיות, קיימת תכנית אימון מסודרת ומקצועית וקיימת מוטיבציה רבה להצליח. המתאמן החובב לעומתם, עשוי להישאר עם סעיף המוטיבציה אבל עם חסכים גדולים מאוד בתחום ההכוונה והתכנון.

חשוב! כדי להפיק מתכנית האימונים את המיטב כדאי להיוועץ במומחים בתחום מדעי רפואת הספורט שיתאימו את המינון ואת הסוג של הפעילות. רבים נוטים להקל ראש בתכנון אימונים נכון או בכל האמור לגבי ביצוע של דיאטות כאלה ואחרות. חשוב להבין שאימון לא נכון עלול לגרום לנזק גופני!

 

הבדיקות החשובות

השלב הראשון – ביצוע הערכה גופנית והערכה קלינית. לפני שמתחילים להתאמן כדאי שנוודא שאנחנו בריאים ושמערכת הלב וכלי הדם שלנו כשירה לעמוד במאמץ המתוכנן. בדיקה כזו מבוצעת במאמץ הולך ומתגבר כאשר במקביל מנוטרים ערכי הדופק, ערכי לחץ הדם ומבוצע רישום של הפעילות החשמלית של הלב. בנוסף בדיקת סף חומצת חלב – בדיקה שעד זמן לא רב הייתה שמורה לספורטאים מקצועיים בלבד –  יתרונה הגדול של הבדיקה הוא בכך שהיא מאפשרת לפיסיולוג המאמץ לקבוע מהו טווח האימון האפקטיבי ביותר עבורך. יתרון נוסף של הבדיקה הוא בכך שהיא מאפשרת לעקוב באופן מדויק אחר השינויים ברמת הכושר הגופני שלך ולהתאים מידי פעם מחדש את תכני האימון.

בדיקת סף חומצת החלב והייעוץ הפיסיולוגי שניתן לאחריה היא לב לבו של האימון המחושב.

אחרי שמבינים איך להיות יותר בכושר אפשר לטפל גם בשאלה כיצד להיות יותר רזים. את התשובה לשאלה זו ניתן לקבל לאחר ביצוע מדידה של קצב חילוף החומרים במצב מנוחה – בדיקת RMR – ולאחריה ייעוץ תזונתי.

זכרו – להיות בריא זה לא רק לא להיות חולה. פעילות גופנית נכונה ומבוקרת היא אחת המתנות הגדולות ביותר שכל אחד מאתנו יכול להעניק לעצמו.

 

ליצירת קשר עם המרכז לרפואת ספורט לצורך קביעת תור לבדיקות רפואיות -נא השאירו כאן את פרטי התקשרות עמכם - ונשוב אליכם בהקדם.

נמען/נים
*שם פרטי
*שם משפחה
דואר אלקטרוני
*מין
*גיל
*מס' טלפון
טלפון נייד
*נושא הפנייה
הערות


  

לקביעת תור בטלפון חייגו: 09-8639400, 09-8639401

 

מולי אפשטיין הוא פיסיולוג, יועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט

  



תגובות הוסף תגובה
1.אני עושה את השיטה של ישראלבודי אצל גיל גרנות...ניר לוי25/02/08
מדליית כסף קבוצתית לנבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית באליפות העולם בבאקו. לינוי אשרם וניקול זליקמן העפילו לגמר הקרב רב היוקרתי בדרך להשגת הקריטריון לטוקיו 2020

נבחרת הבייסבול של ישראל ניצחה את נבחרת ספרד 0:3 בטורניר הקדם אולימפי בסופו רק נבחרת אחת תזכה בכרטיס לטוקיו 2020

לינוי אשרם (הפועל ראשל"צ), סגנית אלופת העולם בתרגיל החישוק באליפות העולם בהתעמלות אומנותית המתקיימת בבאקו

מדליית ארד ללינוי אשרם בתרגיל הכדור באליפות העולם בבאקו

אליפות ישראל בטיפוס הובלה: נמרוד מרכוס אלוף ישראל לבוגרים. יובל שמלא סיים במקום השני, אלכס חזנוב במקום השלישי. בנשים - נועה שירן אלופת ישראל

מדליית כסף לארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע ב"גביע האתגר" בפריז