חפש רק בנושא זה






60+ אקטיב – תכנית וינגייט לאורח חיים בריא לגיל השלישי

לעלות במדרגות נהיה קצת קשה, לרוץ אחרי הנכד זו כבר תחרות לא הוגנת וגם לפתוח פקק של בקבוק קולה זה כבר לא מה שהיה פעם... התשובה המקצועית של מכון וינגייט – תכנית ייחודית שמטרתה לתת לכם כלים לניהול אורח חיים פעיל ובריא
 

כולנו יודעים שגיל שישים זה כבר לא שלושים. נכון שמושגי הגיל השתנו מאוד בשנים אחרונות, אבל עדיין הביולוגיה מתקתקת לנו בנדנוד ששמור רק לשעונים ביולוגיים – ובמקומות שונים כבר מכנים אותנו בתואר "אזרח ותיק". לעלות במדרגות נהיה קצת קשה, לרוץ אחרי הנכד זו כבר תחרות לא הוגנת וגם לפתוח פקק של בקבוק קולה זה כבר לא מה שהיה פעם... יכול להיות שזה קורה גם לי? כן, התהליך הוא טבעי, לעצור אותו לא נוכל אבל להאט אותו – כן בהחלט. אם כך במי זה תלוי? רק בנו.

 

נפש בריאה בגוף בריא

מחקרים מדווחים כי פעילות גופנית אירובית, מובנית והדרגתית, תשפר את איכות התפקוד של מערכת הלב, כלי הדם ואת התפקוד של מערכת הנשימה – כל מה שחשוב באמת.

הלב, כמו כל שריר בגופנו, יגיב לדרישות שנציג לו: אם נצעד, נרוץ, נשחה או אולי נרכב על אופניים, הלב ידע כיצד להשתפר והוא יספק לנו את כמות החמצן הדרושה כדי לעמוד במשימה. אם נסתפק בישיבה מול הטלוויזיה, הלב יזדקן יחד אתנו. "לב פעיל" הוא לב שמוגן יחסית מפני אירועים לא צפויים. חשוב לזכור ששכיחות מחלות הלב וכלי הדם בקרב אוכלוסייה פעילה היא מחצית מזאת של אוכלוסייה בלתי פעילה. פרופיל השומנים (כולסטרול, טריגליצרידים) של אנשים פעילים גופנית נראה טוב יותר. לחץ הדם נשמר בתחום הנורמה ורמת הסוכר בדם תישאר תקינה.

 

ואיך אנחנו מרגישים לאחר שעסקנו בפעילות גופנית? יותר חיוניים, יותר בטוחים בעצמנו והרבה יותר עצמאיים – כל אלה חשובים לא פחות מתוצאות בדיקות הדם שנקבל מהמעבדה.

תתפלאו אולי לשמוע אבל גם השרירים שלנו יתחזקו אם נקפיד על אימונים מדורגים ושיטתיים. גם כאן, אם נדרוש - נקבל. חשוב מאוד לזכור שגמישות המפרקים וכוח השרירים הם אלה אשר יגנו עלינו מפני פציעות ומעידות. הברך שאולי קצת כואבת תתחזק והכתף שאולי מגבילה אותנו בתנועה – תתגמש. בנוסף, וזו לא בושה להגיד, אנחנו נראה הרבה יותר טוב!

 

התשובה המקצועית של מכון וינגייט – תכנית ייחודית

אז בתיאוריה אנחנו יודעים כבר כמעט הכול אבל עכשיו, איך מתחילים? מה מותר לי לעשות? מה מתאים לי? ועל מה אולי כדאי לוותר? לשם כך אנחנו כאן. הצוות המקצועי והמיומן של המרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט נמצא כאן בדיוק בשבילך.

 

עם פרוס חגיגות ה־60 למדינת ישראל אנחנו יוצאים בתכנית ייחודית שמותאמת בדיוק עבורכם – אתם הרי הייתם כאן קודם!

מטרת התכנית היא לתת לכם כלים לניהול אורח חיים פעיל ובריא. אנחנו רוצים להקנות לכם ידע ואפשרויות פעילות כדי שתהיו בריאים יותר וחיוניים יותר.

תכנית 60+ אקטיב מתקיימת במכון וינגייט והיא כוללת 10 מפגשים של 4 שעות בכל פעם. תדירות המפגשים היא פעמיים בשבוע והם יימשכו חמישה שבועות.

 

במסגרת הערכת הכשירות הבריאותית של כל אחד מכם אתם תעברו בדיקות מקיפות שכוללות: בדיקת רופא, בדיקת מאמץ, סקירה אורתופדית מקיפה לאיתור "נקודות תורפה" ולהערכת טווחי התנועה של המפרקים. על סמך המבדקים תקבלו המלצות לתרגילים שמטרתם למנוע פציעות במערכת השלד והשרירים שלכם. במסגרת יום המבדקים תפגשו את התזונאית שלנו לייעוץ אישי ולקבלת המלצות לתפריט בריא ומאוזן.

 

בכל אחד מן המפגשים, שיתקיימו במסגרת קבוצתית, תלמדו ותתרגלו התעמלות בריאותית שתכלול אלמנטים של שיטת פלדנקרייז, של יוגה ושל התעמלות בונה עצם. בנוסף, תתרגלו הליכה לקידום אורח חיים בריא, תבצעו פעילות גופנית במים ותכירו את אופן התרגול והאימון בחדר הכושר. כל אחד מכם יקבל הנחיות פרטניות לפעילות גופנית שמותאמת במיוחד עבורו למען תוכלו לקיים אורח חיים פעיל ובריא בחיי היום־יום.

 

במסגרת התכנית ישולבו מספר הרצאות וסדנאות שיועברו על ידי מיטב המומחים בתחומי התזונה והפעילות הגופנית לבני 60+.

 

כל מפגש יסתיים בארוחת צהריים בריאה ועשירה במסעדת מכון וינגייט.

כל הבדיקות הרפואיות, התרגול של הפעילות הגופנית, הייעוץ התזונתי וההרצאות יבוצעו על ידי מיטב המומחים של מכון וינגייט.

 

תמיד שמענו את המשפט: זה לא הגיל, זה רק התרגיל. אז בעניין הגיל אין לנו כל יומרות להשפיע ולשנות, אבל בעניין התרגיל בהחלט כן! 

 



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
לרוץ בקצב שלך
סדרת מבדקים וייעוצים ייחודית לרצים


פיזיותרפיה - פציעות ספורט
זו המומחיות שלנו


מומלץ! מבדק הזהב הכולל סדרת מבדקים וייעוצים
ליצירת מסלול אישי באימון ובתזונה


ייעוץ תזונתי – פריצת דרך בחיים!