חפש רק בנושא זה






אמנות הבריאות

איך תגיעו לגיל 89 כשאתם נועלים נעליים בעמידה על רגל אחת? פיני פז, תלמיד קורס מדריכי הידרותרפיה בביה"ס למאמנים ולמדריכים בווינגייט נותן דוגמה אישית – מפגש עם "הקמע" של נט הולמן
  24/06/09
מאמרים נוספים בתחום
התעלמות אמנותית
הד"ר הראשון לחינוך גופני – ד"ר דב אלדובי ז"ל 2009-1920
טדי קפלן – הספורט ההישגי לא יוצא לפנסיה
טיפול באמצעות כלבים
מאמרים נוספים בתחום
הנוסחה להצלחה: רשמים מפיו של האנגלי האגדי, סר טרבור ברוקינג
כדורגל: המאמן הוא המנצח על התזמורת הזאת
"המכון הוקם ב- 1957. מאז, וינגייט הוא הבית השני שלי"
ספורט תחת אש
So Special
יוגה - כתרגול לילדי ADD/ADHD
שם המשחק: שיווק
אימון ממוחשב
איך עושים תחרות?
מי גאון של אמא?
הדרך למעלה
קיקר – המשחק שכובש את העולם בבעיטה
נטבול: כמו הכדורסל בראשיתו
משחק ביתי
חגורות גב: האם הן מונעות פגיעה בעמוד השדרה?
אופניים בחורף: רוכבים (גם) בסערה
זה היה סיפור של חורף. ויותר
עניין לחוץ: רכיבה על אופניים ופריון הגבר
מאמרים נוספים בתחום

פיני פז החל ללמוד בווינגייט בגיל 86 הקורס הראשון שהשתתף בו הוא קורס מדריכי פעילות גופנית לגיל הזהב, יש מי שיראה זאת באור אירוני אך לא כך ראה זאת רכז הקורסים לגיל הזהב בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, מר יעקב לויתן.  לאחר מכן הצטרף לקורס ספורטתרפיה בווינגייט, כיום הוא תלמיד בקורס מדריכי הידרותרפיה והוא מתעתד ללמוד במרכז וינגייט לרפואה משלימה בקורס Craniosacral system therapy. מאחוריו קורסים רבים בתחום הרפואה המשלימה ואמנויות הלחימה: אייקידו, שיאצו, רפואה סינית, טווינא, רפלקסולוגיה, יוגה, טאי צ'י, צ'י קונג, המוח, אמנות בעידן הטכנולוגי – "ומשם עברתי באופן טבעי לאמנות הבריאות", מסביר פיני את ההיגיון הפנימי.

 

פיני פז בן 89 הנו אוטודידקט שחי בהווה ולא מפני שאין לו עבר להתרפק עליו. לפני 24 שנה נפגעה אשתו האהובה בתאונת דרכים ומאז כדי לא לשקוע תחת נטל האבדן עשה תפנית חדה בחייו והוא מקדיש אותם ללמידה ולשמירה על הבריאות – "יש לי תכנית להגיע לגיל 122 – זו המטרה, מספר תעודת הזהות שלי שקיבלתי מהסוכנות הוא 122-018 כלומר הממשלה שבדרך קבעה לי ח"י 122. כשאומרים לי עד 120 אני לא מוותר ואומר אני עד 122. בשביל להגיע לגיל כזה צריך להיות בריא ואני עושה כל מאמץ כדי לא להיות תלוי לא להגיע לנכות – להיות בריא", מעיד פיני על עצמו.

 

כשהגיע להחלטה ששמירה על הבריאות היא מטרתו בחיים החל לצבור ספרייה ענפה בנושאי בריאות – על הגוף הוא שומר תוך הקפדה על תזונה נכונה  ופעילות גופנית, ועל המוח והנפש, ע"י הימצאות בהווה והזנה של המוח בלימודים בלתי פוסקים לאורך 20 השנים האחרונות.

הבדיקות הכלליות שהוא עורך אחת לשנה מצביעות על כך שהוא בריא, בריא, בריא – אפילו משקפיים אין לו, והוא עדיין נוהג  במזדה אדומה. כישורים גופניים: אחוזי שומן נמוכים, גמיש, חזק צלול.

 

להיות בריא זו משרה מלאה

  • משכים קום
  • מתאמן על המתח – הרמה של הרגליים כשהן משוכלות לכיוון הבטן
  • קופץ על טרמפולינה
  • קופץ בחבל – תוך הנפת הידיים במישורים שונים
  • מבצע תרגילי מתיחה תוך שימוש במקל סבא מגולף  
  • מבצע תרגילים לחיזוק שרירים
  • יוצא לחוף מול הבית לצעדה או לשחייה תלוי במזג האוויר או במצב הים
  • עושה מסאז' עצמי (טווינא) בגולגולת ובכפות הרגליים
  • מדיטציה בישיבה
  • מתרגל יוגה

תזונה: תה ג'ינקו, דייסת שיבולת שועל, מעט בשר, ביצים, סרדינים, דגים, פירות וירקות – אוכל מעט.

 

פנינים של פיני

 "בשמחות אני לא אוכל – אני רוקד"

 "מי שלא מפחד משינוי לא מפחד מכלום"

 

מה הסוד לחיים ארוכים ומספקים? תשובתו של פיני: "פחות לאכול יותר לחיות, לשמור על יחסים חברותיים ומיניים, ולשמר את גורמי ההנאה".

 

צילום: אבי שי

 



תגובות הוסף תגובה
1.תותח אמיתיחיימקה01/08/09
2.אם היה לי כובע....מויש04/08/09
3.מודל להתנהגותגדעון21/09/09
4.הסוד של חיים- שיחרוראירה12/10/09
5.מזל טוב ליום ההולדת ה90מוטי דיסקין27/11/10
משחק מנהלים
המאמן בעידן המודרני כבר איננו רק "מכונת אימונים" ונדרש להפגין גם כישורי ניהול שונים


תשתחררו
כולם מכירים את חשיבות החימום לפני האימון, רבים מזניחים את השחרור וההרפיה אחריו. מולי אפשטיין מסביר כמה זה חשוב


מציאות מדומה
אימון הדמיה הוא חלק חשוב בתוכנית האימונים. המטרה: להכיר את סיטואציית התחרות ואת תגובות הספורטאי ולהפחית את הלחץ


כדור לבטן
ענת מאיר מציגה סדרת תרגילים לחיזוק שרירי הבטן עם כדור כוח גמיש