חפש רק בנושא זה






שווה לו בזהב

הוא מדווש 100 ק"מ בשביל הכיף, נהנה מבריאות טובה ללא תרופות, ירד במשקל והעלה משמעותית את הכושר הגופני – קבלו את אלון אסולין שעבר סדרת בדיקות וייעוצים במסגרת "חבילת הזהב" של המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט
  25/11/09

אלון אסולין שמח לפרגן ל"חבילת הזהב" של מכון וינגייט, הכוללת בדיקות רפואיות וייעוץ תזונתי ופיזיולוגי על בסיס תוצאות הבדיקה. התוצאות הטובות שלו מדברות בזכות עצמן, אבל חשוב לו להדגיש שהוא ממשיך להגיע לביקורת כל חצי שנה, והשינוי הגדול מקורו בהבנה של התהליכים הפיזיולוגיים שנוצרה במהלך הייעוצים הללו. 

אלון אסולין

איך הגעת ל"חבילת הזהב"?
"תמיד עסקתי בספורט באופן חובבני, עושה ולא בדיוק יודע אם עושה טוב או רע. אחרי שהשתתפתי בקורס מאמנים לנהיגה ספורטיבית בבית־הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, אני ואחי איציק שמנו לב שלאחר כמה שעות של נהיגה אינטנסיבית ובתנאי לחץ, אנחנו חשים בחולשה. ההרצאות בסדנה שניתנו ע"י התזונאי, מיקי מדר, גרמו לנו להבין שגם לתזונה יש מקום חשוב בכושר הגופני, דבר שלא ייחסנו לו חשיבות לפני שנחשפנו לנושא".

מה היה המצב ההתחלתי שלך לפני "חבילת הזהב"?
"הגעתי למבדקים ולייעוצים של חבילת הזהב במשקל של 85 ק"ג עם ערכים גבוהים של שומנים בדם. השיפור בין הבדיקה הראשונה לשנייה היה ברמה שקשה להאמין. הכי משמח היה השיפור בערכים של השומנים בדם וזה ללא שום שימוש בתרופות".

מה אתה עושה כדי לתחזק את ההצלחה שלך?
"אני בא לפגישת מעקב אחת לחצי שנה וזה נותן המון מוטיבציה להמשיך בתכנית התזונתית והפיזיולוגית. לדעתי, לא נכון לבוא רק לפעם אחת, יש חשיבות מרובה לפגישות החוזרות". 

אלו שינויים עשית בתזונה שלך?
"השינויים שעשיתי בתזונה לא נראים לי דרסטיים ואפילו כוללים תוספת של ארוחות. היום, אני מקפיד לאכול ארוחות ביניים ופעם,  הייתי מגיע "מת מרעב" לארוחת הצהריים כי לא אכלתי כלום לפני. אני לא מרגיש שאני מונע מעצמי משהו, המודעות לפרטים הקטנים גדלה והכול נעשה מתוך מחשבה והבנה – לא לפעול כמו רובוט".

היום שנה וחצי לאחר שעשית את "חבילת הזהב" מה מצבך?
"משקלי כיום 10 ק"ג פחות ואני עושה ספורט להנאתי 5-4 שעות שבועיות בריצה וברכיבה על אופניים. הפעילות הגופנית הפכה לחלק חשוב ומרכזי באורח החיים שלי. מעבר לאימון הקבוע אני משתתף למטרות הנאה באירועים גדולים, מרובי משתתפים: סובב ים המלח שכולל 100 ק"מ רכיבה על אופניים וגם נרשמתי ל־desert challenge בים המלח שכולל 12 ק"מ ריצה ו־35 ק"מ רכיבה על אופניים".

המלצה לקהל הרחב?
"חשוב לי לציין שאחרי שאני ואחי איציק, הצלחנו כל־כך עם "חבילת הזהב" הפניתי חברים רבים ובני משפחה לתכנית ואצל כולם הייתה מגמת שיפור – אני חושב שכשפועלים על בסיס הבנה של התהליכים הפיזיולוגיים הסיכוי להצליח גדול בהרבה".

התזונאי, מיקי מדר, והפיזיולוג, מולי אפשטיין, שייעצו לאלון במסגרת התכנית, מנתחים את התוצאות שהציג אלון בפגישת המעקב הראשונה

סיכום ייעוץ תזונתי מאת: מיקי מדר
בפגישה הראשונה של אלון עמי ב"חבילת הזהב" הצטיירה תמונה של אדם העובד בעבודה משרדית עם רמות גבוהות מעט של סוכר, כולסטרול גבוה ו־B12 נמוך. כמו כן, הייתה תמונה של השמנה: 25% שומן ו־BMI של 29.2. אלון קיבל תפריט מתאים למידותיו ולאורח חייו שהיה גם דל בכולסטרול.
לאחר כ־7 חודשים: נצפתה ירידה משמעותית באחוזי שומן ל־17%  וכמובן גם במשקל, כ־10 ק"ג. רמות הכולסטרול הרע ירדו ב־23% והכולסטרול הטוב עלה ב־40%! תוצאה שהורידה את גורם הסיכון ומנעה טיפול תרופתי. רמות הסוכר ירדו ב־10% לרמה תקינה.
שינוי ההרגלים ועקביות ביצוע התפריט, הביאו לשינוי בריאותי ואסטטי משמעותי.

מיקי מדר, תזונאי במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט.

סיכום ייעוץ פיזיולוגי מאת: מולי אפשטיין

בדיקת פרופיל חומצת החלב הראשונה של אלון העידה על כשירות אירובית נמוכה.  סף חומצת החלב של אלון התרחש בריצה במהירות של 8 קמ"ש ובדופק של 150 פעימות בדקה.  המטרה הראשונה הייתה ליצור מבנה אימונים שבועי מוגדר ולבנות את התשתית האירובית.  בשלב הראשון אלון בנה בהדרגה את נפח האימון ושיפר את הסבולת האירובית המקפת שלו. 
7 חודשים לאחר מכן אלון הצליח להסיט את סף חומצת החלב שלו למהירות של 10.5 קמ"ש.  מדובר בשיפור של 30% בהשוואה לבדיקה הראשונה!  בפרק הזמן של 7 חודשים חל שיפור דרמטי במרכיבי הסבולת האירובית של אלון.  ביטוי מוחשי לכך ניתן לקבל בדוגמא הבאה: בתחילת הדרך אלון היה מסוגל לרוץ במהירות של 8.8 קמ"ש דקות ספורות בלבד.  ריכוז חומצת החלב שלו בריצה במהירות של 8.8 קמ"ש היה 5.7 מילימול/ליטר.  חצי שנה מאוחר יותר היה ריכוז חומצת החלב עבור אותה מהירות 2.1 מילימול!  הדופק עבור אותה מהירות היה 155 פעימות בדקה בפעם הראשונה ו־142 פעימות בדקה בבדיקה החוזרת.
רמת הכשירות האירובית של אלון טובה כיום לאין שיעור ממצבו ההתחלתי.  אלון מסוגל כיום לבצע ריצות לפרקי זמן של שעה ויותר ולרכוב על אופני השטח שלו בעצימות גבוהה יותר מזו אשר היה מסוגל קודם לכן.  השיפור הניכר ברמת הכשירות האירובית של אלון, מאפשר לו לבצע כיום פעילויות אירוביות בהספקים גבוהים יותר בהשוואה למצבו ההתחלתי.  בנוסף, כל שעת פעילות של אלון "שווה" היום הרבה יותר מבחינה קלורית – יתרון גדול מאוד כאשר המטרה היא לשמור על משקל גוף תקין.

מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ.  ראש המדור לשירותים מדעיים לספורטאי הישג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. 

לפרטים על "חבילת הזהב" הקליקו כאן 



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
לרוץ בקצב שלך
סדרת מבדקים וייעוצים ייחודית לרצים


פיזיותרפיה - פציעות ספורט
זו המומחיות שלנו


מומלץ! מבדק הזהב הכולל סדרת מבדקים וייעוצים
ליצירת מסלול אישי באימון ובתזונה


ייעוץ תזונתי – פריצת דרך בחיים!