חפש רק בנושא זה






אימון במנח תלוי באמצעות רצועות אימון

אם נמאס לכם מתרגילים עם גומיות כושר, מעבודה עם משקוליות, ממדרגות אירוביות ומיציתם את חדר הכושר – קבלו את האביזר שיכניס לכם עניין לכושר, מאת עודד נצר, רכז קורס להכשרת מדריכי "כושר ופעילות גופנית – Outdoor" בבית־הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט
  29/08/10

כל מתאמן אוהב גיוון ועניין באימון, בעיקר אם יש לו כבר הרבה שנות אימון והוא אף "תקוע" בהישגיו. כל מכשיר או אביזר חדש יעודדו תנועות ותרגילים חדשים ובכך יגרו את המערכות להשתפר.

אימון באמצעות רצועות עונה ובגדול על צרכים אלה
מדובר בשתי רצועות חזקות ביותר הכוללות טבעות/ידיות אחיזה, בדומה לאלו של מטפסי הרים או גולשי צוקים ("סנפלינג"). בין שתי הרצועות ישנו וו/עוגן הניתן לחיבור לעמוד/לדלת וכד', כך שהמתאמן תולה חלק מגופו על־ידיות האחיזה ושאר גופו על הקרקע. ומכאן שמה של צורת אימון זו – Suspension training ובתרגום לא רשמי לעברית "אימון במנח תלוי".

קצת היסטוריה
את המכשיר פיתח בשנות ה־90 חייל מארינס לשעבר בשם andy Hetric שחיפש דרכים להתאמן לבד במהלך שירותו והחל לשווקו מסחרית בשנת 2005.

יתרונות המכשיר רבים:
• המכשיר קל לניוד ולתפעול בבית, בפארק ועוד
• ניתן לבצע תרגילים במנחי גוף שונים: ישיבה/שכיבה על הגב/על הצד
• ניתן לשנות את עצימות התרגילים והקושי על־ידי שינוי השיפוע (הגדלת מנוף ההתנגדות), שינוי ברמת שו"מ משתי רגליים לאחת למשל, העברות משקל, ביצוע התרגיל רק עם יד אחת/רגל אחת ועוד
• מעניין ומגוון
• התנגדות יחסית גדולה כי היא מבוססת על משקל הגוף. ניתן אף להוסיף התנגדות על־ידי אחיזת משקולת ביד הפנויה במידה והתרגיל מבוצע על־ידי אחיזה ביד אחת בלבד
• היות שהמכשיר עובד במנח תלוי, הוא עובד על מרבית קבוצות השרירים בגוף ומרכזו ולכן שורף קלוריות רבות
• ניתן לבצע את התרגילים ברצף כך שמרכיב הסבולת האירובית ישופר אף הוא ויגרום לירידה באחוזי השומן בגוף
• מחזק את מרכז הגוף ואף מפתח גמישות מפרקית

חסרונות:
• יקר – מדובר על עלות של בין 250-150 דולר אמריקאי ליחידה. כמו כן , המכשיר עוד לא נמצא בארץ בהיקפים מסחריים גדולים. ניתן לרכוש אותו בעיקר בחו"ל או בארץ באמצעות חברת Go Active .
• דרגת קושי – היות שהתרגילים מבוססים על התנגדות במשקל הגוף, הם יכולים להיות קשים מדי או מסוכנים ולא אפקטיביים בקרב אנשים חלשים/כבדי משקל/בעלי כוח יחסי נמוך.

לסיכום, מדובר באביזר אפקטיבי ומאתגר המתאים למרבית האוכלוסייה ומגרה מרכיבי כושר גופני רבים.
יחד עם זאת, יש לבצע את התרגילים בצורה מתונה על מנת ללמוד אותם ולהימנע מפציעות ורק לאחר תקופת מה להעלות את ההתנגדות.
כמו כן, יש להימנע מלתת אותם לאנשים שאינם מסוגלים לבצע את התרגילים נכון, עקב חולשה יחסית או מגבלה גופנית אחרת.


הכותב, עודד נצר, רכז קורס להכשרת מדריכי כושר ופעילות גופנית – Outdoor בבית־הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
שר התרבות והספורט החדש, חילי טרופר, ביקר במכון וינגייט ואמר: "זהו מפגש עם ערכים של שאפתנות, מקצועיות ושליחות"

מפעלי קיץ 2020 יתקיימו השנה במתכונת ייחודית המשלבת למידה מקוונת והשתלמות מעשית במכון וינגייט. ההרשמה בעיצומה - אל תחמיצו!

בדרך לשגרה: חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג של ישראל

מועדון הכושר למנויים, שב לפעול בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות

ספורטאי הסגלים האולימפיים של ישראל בספורט היחידני חזרו לאימונים בכפוף להנחיות משרד הבריאות

חודשו הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במתכונת מקוונת