חפש רק בנושא זה






להמתיק כוס תה ב-8 כפיות סוכר נשמע מוגזם?

זו כמות הסוכר שאנו צורכים בשתיית פחית אחת של משקה ממותק! תערוכה שהוצגה השבוע במכון וינגייט, המחישה כמה סוכר ושומן מכילים חטיפים ומשקאות נפוצים – מאת עינב גרוסמן, תזונאית קלינית וספורט, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין, מכון וינגייט
  17/11/10

אין טוב ממראה עיניים ותמונה שווה יותר מאלף מילים... עיקרון זה נוצל היטב בתערוכה שנערכה בחדר האוכל במכון וינגייט ואשר נועדה לסייע לחניכי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט לעשות בחירה חכמה של המזונות אשר מגיעים לצלחתם ובעקבות זאת למחזור הדם שלהם.


התערוכה עוררה התעניינות רבה בקרב חניכי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט

סוכר=פחמימה הנו אנרגיה זמינה לגוף הנדרשת לתפקוד היומיומי, וגם השומנים מהווים רכיב חיוני בתזונה מאוזנת, אולם כאשר הם נצרכים בכמות מוגזמת, הם עשויים לגרום לתופעות לא רצויות בגוף כמו עלייה בשומני הדם, עלייה במשקל ועוד.

רצוי להבדיל בין שומנים טובים ובריאים כמו אבוקדו, שמן זית, שקדים וכו', אשר הכרחיים לתהליכים בגוף ובין שומנים רעים ומזיקים, כמו מרגרינה, חמאה וכו', אשר מעלים סיכון למחלות לב וכלי דם.
מזונות מעובדים, כגון חטיפים ומזון מהיר, מכילים כמות גדולה של סוכר ושומנים מזיקים ובצריכת מזונות שכאלו, קל להגיע בלי לשים לב לכמויות עודפות של הרכיבים המזיקים הללו.

מבחר מן התערוכה



שווארמה בפיתה
(מנה בינונית+צ'יפס+חומוס): 1,000 קק"ל 64 ג' שומן



קורנפלקס כריות (קערה קטנה): 300 קק"ל, 8 כפיות סוכר, 12 ג' שומן
פחית משקה (330 מ"ל): 180 קק"ל, 8 כפיות סוכר  

 

שלגון גלידת שמנת (יח' 90 גר'): 320 קק"ל, 5 פיות סוכר, 20 ג' שומן.
מקופלת (יח' 33 גר'): 180 קק"ל, 4.5 כפיות סוכר, 10 ג' שומן


במבה נוגט (שקית קטנה 60 ג'): 320 קק"ל, 6.5 כפיות סוכר,19 ג' שומן
 

מיץ ענבים (500 מ"ל): 240 קק"ל, 12 כפיות סוכר 
גביע מילקי (134 ג'): 200 קק"ל, 5.5 כפיות סוכר, 8.5 ג' שומן


גופנו מורכב ממה שאנחנו אוכלים, בנו את גופכם בצורה נכונה ובריאה!

חשוב לאכול בצורה מאוזנת ומגוונת, מזונות איכותיים וטריים, להתרחק ממזונות המעובדים ולשתות הרבה מים.

למאמר בנושא קריאה ביקורתית של תוויות המזון מאת איילת וינשטיין 
הקליקו כאן

את התערוכה יזמו והפעילו:
איילת וינשטיין
– ראש מדור תזונה, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין, מכון וינגייט.
עינב גרוסמן – תזונאית קלינית וספורט, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין, מכון וינגייט.



תגובות הוסף תגובה
1.משגע, מהפנט,מדהים,פשוט amizingמעריצה של המכון27/11/10
2. סוכר ענבים נעלם לכם מהמדף.חנוך שחר.20/01/11
מבדקים תפקודיים בפיזיותרפיה

תזונה נכונה לספורטאים מתבגרים