חפש רק בנושא זה






10 כללי זהב לשמירה על משקל תקין בחורף

השמנה חורפית קלה היא טבעית, אבל התסכול של 3-2 ק"ג יושב על מרביתנו כמו שק מלט. איך להביא את הגוף להומיאוסטזיס בחורף? "זה טוב לגזרה וטוב למערכת החיסון" – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט
  06/02/11

 מנהלת פורום נטורופתיה

בחורף כמעט כולם מעלים במשקל... ואכן, המזונות הנחשבים "דיאטטיים/מרזים" כמו חסה, מלפפון, יוגורט, הם מזונות מקררים שלא תמיד נעים לאכלם בחורף. לעומתם קוסמים תבשילי הקדירה, המרקים הסמיכים, המזונות המוקרמים, הפחמימות המורכבות או הפשוטות וכל זה מלווה בהפחתת פעילות גופנית בגלל הגשם, החושך והקור.

באופן טבעי, האדם אוהב את אזור הנוחות. לצאת לפעילות גופנית בחורף זה אומר לצאת מאזור הנוחות. בחורף כשאנו נוטים לתת לעצמנו "הנחות", כדאי לקחת עזרה: מאמן/ת כושר, ייעוץ תזונתי, קבוצות פעילות, עבודה עם פרחי באך לשיפור המוטיבציה ועוד פתרונות יצירתיים שיביאו לתנועה ולפעילות גם בימים הקרים.

10 כללי זהב לשמירה על משקל תקין בחורף
, מאמנת שרית בן גידה• שתייה – התחילו את היום בכוס מים עם חצי לימון סחוט. הלימון מכיל ויטמין C ועושה עבודה עדינה ומצטברת של ניקוי רעלים מהגוף וחיטוי.
• פעילות גופנית – תכננו לוח זמנים המכיל פעילות גופנית יומיומית של 30-40 דקות. הכוונה היא לפעילות אירובית כמו הליכה, ריצה, ריקוד וכיו"ב.
• תזונה נבונה – מומלץ לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום: בוקר, צהריים וערב, בישיבה ובנחת, לתת מקום לארוחה, ללעוס היטב. להוסיף 3-2 ארוחות ביניים קלות. לאכול מזון מלא, לא מעובד, חמים, טבעי, פחמימות מורכבות וחלבון איכותי. להפחית מזונות מעוררים כגון: קפה, אלכוהול, סיגריות, קקאו, שוקולד. לשתות חליטות של צמחי מרפא.
• מדיטציה יומית – לפחות 10 דקות ביום.
• לבוש – קל מתחת למעילים. לחשוף זרועות ולאפשר לאוויר לגעת בעור הגוף.
• עזרה – לקבל עזרה לאימוץ אורח חיים נכון: פרחי באך, מאמן/ת כושר, חוג מסודר לפעילות גופנית, טיפול נטורופתי, טיפולי מגע ועוד.
• יצירה – פתחו את תחום היצירה בחייכם: ציור, כתיבה, נגינה ועוד.
• מנוחה – אפשרו לגוף מנוחה של 8-7 שעות ביום.
• חיוך – פנימה והחוצה.
• אמונה – ביכולת הפנימית ובזכות לאושר.

פרחי באך לתמיכה בהרזיה
כלי אפקטיבי לשילוב בתהליכי הרזיה בחורף מאחר והוא מסייע לנו להביא כוחות מרוחנו העליונה.
לכל אחד מאתנו יש את כל הידע הדרוש לרווחתו האישית ולצמיחתו, אבל לעתים החיים מייצרים חסימות אנרגטיות המונעות מערוצים אלו לפעול לטובתנו. תמציות פרחי באך מסייעות לפתוח ערוצים אלו ומחברות אותנו אל כאן ועכשיו, אל טובתנו הנוכחית ומייצרות ערוץ פתוח של ידע מהאני העליון אל עולם המעשה.
לעתים אין צורך בתפריטים, הנחיות תזונתיות ו"דיאטות" אלא רק בחיבור אמיתי אל האני העליון, אל טובתו האמיתית של האדם.
התאמת הפורמולה של תמציות היא אישית, בהתאם למקום הרוחני והרגשי של האדם ברגע נתון. כל אחד מאתנו נמצא במקום אחר ולכל אחד מאתנו מתאימה פורמולה המיוחדת לו ברגע נתון.

לסיכום, השבוע אני ממליצה לאמץ את עשרת כללי הזהב למשקל תקין בחורף. אפשר להתאמן כל יום על אחד מהכללים או על יותר. בתוך 30 יום של אימון – של אותו הכלל עליו התאמנתם ותוכלו להרגיש שינוי. החורף נותן לנו הזדמנות נהדרת להביא את הגוף להומיאוסטזיס – שמירה על האיזון תרחיק מאתנו את מחלות החורף: שפעת, נזלת, דלקת גרון, כאבי אוזניים וכיו"ב.

מירה כהן שטרקמן – נטורופתית N.D, R.Na. מתמחה בטיפול בצמחי מרפא מערביים, בתזונה טבעית, מנחת קבוצות בתחומי הרפואה הטבעית וההתפתחות האישית. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט האתר של מירה.

היכנסו לפורום נטורופתיה בניהולה של מירה כהן שטרקמן.

ללימודי נטורופתיה במכון וינגייט, הקליקו על הקישור למילוי טופס לפגישת ייעוץ אישית.

 



תגובות הוסף תגובה
1.רעליםחנן09/02/11
2.למה הזלזול? היא לא כתבה שהויטמין C מנקה רעלים מהגוף אלא מיץ הלימון (לת)רויטל14/02/11
3.ניקוי רעליםמירה כהן שטרקמן21/06/11
הוועד האולימפי הבין-לאומי החליט: המשחקים האולימפיים בטוקיו שיועדו ליולי 2020 נדחו לקיץ 2021

אתכם גם בימי קורונה: ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים יוצאות לדרך

נבחרת התעמלות המכשירים עם ארטיום דולגופיאט, ממשיכה לקיים את אימוניה במכון, בכפוף להנחיות משרד הבריאות

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג המגיעים למכון

שחקן הבדמינטון האולימפי, מישה זילברמן יתאמן בתקופה הקרובה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט