חפש רק בנושא זה






חיזוק שרירי הליבה עם רצועות sling exercise training

אמצעי אימון חדש שכובש את תכניות האימונים של ספורטאים ופיזיותרפיסטים, מאפשר לבצע תרגילים פונקציונליים עם דגש על חיזוק שרירי הליבה – צפו באדי קוגן, רכז קורסי כושר גופני ובריאות בביה"ס למאמנים ולמדריכים במכון וינגייט, מדגים מכרעים עם תנועת ידיים באמצעות רצועות אימון
  15/03/11

שרירי הליבה נמצאים במרכז הגוף ותורמים ליציבה נכונה, לשיווי משקל ולתמיכה בשלד. השרירים נמצאים לאורכו של הטורסו (גוף האדם ללא גפיים וראש), מייצבים את עמוד השדרה, האגן והכתפיים, ומספקים בסיס מוצק לתנועת הגפיים. שרירי הליבה אחראים לעמידה זקופה ולהליכה, הם השולטים על התנועות ונושאים את משקל הגוף. המטרה של ייצוב שרירי הליבה היא יצירת בסיס יציב שיאפשר העברת כוח ממרכז הגוף לגפיים. חיזוק שרירי הליבה מתקן חוסר איזון ביציבה שעלול לגרום לפציעות והתועלת הגדולה ביותר של אימוני ליבה היא פיתוח כושר פונקציונלי המשמש למטלות היומיום.
כמו כן, הוכח שחיזוק שרירי הליבה אצל ספורטאים, תרם לשיפור הביצועים והשפיע על מרכיבי הכושר השונים: כוח, קואורדינציה, סיבולת שיווי משקל סטטי ודינמי.

הרעיון באימון הרצועות הוא להשתמש במשקל הגוף ברמות התנגדות שונות המתאימות החל במתאמן המתחיל וכלה במתאמן המתקדם. אימון עם רצועות למתאמן מתחיל ניתן בדרגת קושי קלה יחסית עם בסיס תמיכה רחב ויציב. באופן הדרגתי, ככל שרמת המתאמן גבוהה יותר, ניתן להעלות את רמת הקושי על ידי שינוי זווית ומנח גוף, הקטנת שטח הבסיס, הוספת משטחים לא יציבים כגון כדור, בוסו, פיתה ופיטבול, ולהגיע לעצימויות גבוהות ולרמות אימון קשות.

השפעת אימון הרצועות sling exercise training על מרכיבי כושר שונים
מחקר שפורסם ביוני 2010 ב-J. Strength Cond Res בדק את השפעת אימון שרירי ליבה Core muscles באמצעות רצועות על מהירות הזריקה לשחקניות כדוריד. קבוצת המחקר ביצעה אימון לחיזוק שרירי הליבה והיציבות. נמצא שמהירות הזריקה המרבית גדלה משמעותית בקבוצת המחקר עם הרצועות לאחר תקופת האימון, לעומת ללא שינוי בקבוצת הביקורת.

מחקר אחר משנת 2010 בדק את השפעת אימון שרירי ליבה ((Core muscles באמצעות רצועות על מהירות בעיטה, ייצוב האגן וגו עליון, אצל שחקני כדורגל נורווגיים בליגת על. התוצאות הראו שיפור ביכולות המוטוריות שנבדקו בתום שמונה שבועות של מחקר.
במחקר דומה שנעשה על שחקני גולף, נבדקה השפעת אימון הרצועות על מהירות החבטה ונמצא שיפור ניכר ביכולת הנבדקת.

על פי תוצאות המחקרים ניתן לראות קשר ישיר בין חיזוק שרירי הליבה ובין יכולות מוטוריות שונות: ככל שהקשר אגן-מפרק ירך- עמוד שדרה, חזק יותר ויציב יותר, הושגה תנועה יותר מהירה, חזקה ומדויקת.

מאמנים וספורטאים הרוצים לשפר את מרכיב הכוח, רצוי שישימו דגש רב וישלבו תרגילי התנגדות הפועלים על המייצבים במערכת התנועה - אימון מסוג זה באמצעות הרצועות, הוכח כיעיל באופן חד וברור.

בקרוב!!! 22.4.11 השתלמות "אימון אישי עם רצועות Variosling"



תגובות הוסף תגובה
1.בהערכה..גאנם בראא17/03/11
2.מצויין! (לת)אלעד18/03/11
3.מעולה (לת)ענת20/03/11
אביב של בריאות וחג פסח שמח ממכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

אתכם גם בימי הקורונה: אל תחמיצו את סדרת ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג שזכו להיתר מיוחד

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט