חפש רק בנושא זה






להיות בשמחה בדרך הנטורופתיה

כדי לשמוח בגדול לא צריך ל"תדלק" את הגוף באלכוהול, בסמים ובפחמימות פשוטות – טיפים להרגשה טובה ולרוממות רוח + שני מצרכים מועילים מעולם התזונה הטבעית וצמחי המרפא, מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט
  14/03/11

מנהלת פורום נטורופתיה

פורים שמביא עמו שמחה צבעונית לימי החורף הקרים, הנו זמן טוב להתבונן בשמחה של החיים. השמחה הינה דבר טבעי שבא מהלב, ומתקיימת בכל רגע של החיים. לעתים השמחה מתחרה עם רגשות אחרים, כמו עצב, כעס, קנאה ועוד. לפי הגישה של הרפואה הטבעית והנטורופתיה, השמחה קיימת ובאה לידי ביטוי כאשר האדם נמצא באיזון אנרגטי של כל חמשת האלמנטים המצויים בו: אדמה, אש, מתכת, מים ועץ.

"מוכרחים להיות שמח"
לצערי, אני נפגשת מדי יום עם צעירים שאינם יודעים כצד להביא את השמחה לחייהם וזקוקים ל"תדלוק" באמצעות אלכוהול, סמים, העמסת פחמימות פשוטות, אכילה מופרזת של מזונות מעובדים המכילים כמות גבוהה של נתרן ובד"כ, מונסודיום גלוטאמאט וקטליזאטורים אחרים שאינם באים מתוך האדם, אינם מתאימים לגוף ולנפש ומייצרים סטרס פיזי, לעתים מחלות, ומעגל חוזר ובלתי נשלט של חוסר הרמוניה.
המחשבה שאי אפשר להיכנס למסיבה ללא "תדלוק" היא מחשבה מגבילה המתבססת על בורות, מייצרת תלות וחוסמת את רוח האדם ויצירתו.

 קרין מילנר, צילום: אבי שי
קרין מילנר, צילום: אבי שי

איך משיגים את האיזון שמביא שמחה?
אכן, כדי לשמוח צריך לתדלק את הגוף, אבל לא בחומרים רעילים אלא בחומרים מאזנים, במחשבות חיוביות, באיזון רגשי ופיזי. לאחדים זה יישמע פתטי, אבל כאשר לומדים את התורה הפשוטה, החיים יכולים להיות מאוד מעניינים ומלאי חדווה. הנטורופתיה והרפואה הטבעית מנחות לאיזון בכל הרמות: גופני, פיזי, אנרגטי, רגשי ומנטלי –  חיי היומיום הם עבודה אינסופית של מציאת נקודת האיזון.
יש מזונות משמחים, צמחים מעוררים, שמנים מרוממים, תמציות אנרגטיות "מרימות" ואמצעים טבעיים רבים ומגוונים המאפשרים לאדם להרגיש אנרגטי, מלא בחיוניות ובשמחת חיים. אין הכוונה להחליף תלות בתלות, כלומר להחליף תלות באלכוהול ובאמצעים אחרים בעזרים טבעיים אלא להביא את הגוף והנפש למצב של איזון טבעי, כך שכל יציאה מהאיזון מאפשרת חזרה מהירה במקום טלטלה חזקה שנוטלת את כוחות הנפש ומוציאה את האדם ממסלול חייו, ממטרתו ומדרכו הרוחנית.

הטיפים של מירה להרגשה טובה ולרוממות רוח (לפי הסדר):
• בדיקות! – מומלץ לעבור בדיקות כלליות ובדיקות דם לשלילת קיומם של חסרים, מחלות וכו'. התאמת תכנית נטורופתית הינה תמיד בהתאם למצבו הספציפי של האדם ברגע נתון.
• לאכול נכון – במידת הצורך מומלץ לקבל הנחיות תזונתיות אישיות להתאמת התזונה לאורח החיים. חשוב לכלול מזון מגוון, טרי, חלבונים טבעיים, שומנים בריאים, אגוזים, זרעים, ירקות טריים ופירות טריים.
• שתייה – לשתות  3-2 ליטר מים ליום או יותר בהתאם לפעילות הגופנית.
• להיות בטבע – להקדיש טיול יומי או לפחות שבועי בחיק הטבע.
• פעילות גופנית – יומיומית מתונה. לספורטאים מקצועיים מומלץ להיצמד להנחיות בריאות ספציפיות לענף הספורט בו הם עוסקים.
• יצירה – היצירה קשורה להתחדשות, לתפקודי הכבד והעיניים ומסייעת לאדם לתפוס את העולם באופן שמח. בסופו של דבר, הכול עניין של נקודת מבט.
• איזון פיזי – להיעזר בצמחי מרפא, בשמנים ארומתיים, בפרחי באך – לאיזון חמשת הרמות.
• איזון רוחני – באמצעות מדיטציה, דמיון מודרך והקשבה לאני העליון.

מצרכים "משמחים" מעולם התזונה הטבעית וצמחי המרפא
חליטה מעוררת ומזינה:
2 כפות אולמוס בכוס מים – לערבב היטב ולשתות. האולמוס מזין, מכיל ויטמינים ומינרלים ומצוין לטיפול במצבי עייפות ותשישות. טעמו מעט תפל והאנרגיה קרירה ולחה. למי שסובל מליחת יתר, מומלץ להיעזר בצמחים עם אנרגיה יבשה. מתאים גם בתקופת היריון והנקה. אפשר להוסיף את האולמוס לדייסת בוקר של שיבולת שועל איכותית, חלב שקדים (או סויה או אורז או פרה או עזים), צימוקים, תמרים, קינמון ואגוזי מלך. כך טעמו התפל יעלם בין המתיקות של הפירות היבשים והחמימות של הקינמון.

פטריות:
פטריית ריישי ופטריית מיטאקי טובות לאיזון כללי, שיפור יכולת ההסתגלות של האדם לחיים, מאזנות לחץ דם וכולסטרול. הריישי מעוררת מינית ומשפרת את יכולת הריכוז והקשב. אפשר להוסיפן למרקים, לתבשילים מוקפצים או למאכלי קדירה.

מירה כהן שטרקמן – נטורופתית N.D, R.Na. מתמחה בטיפול בצמחי מרפא מערביים, בתזונה טבעית, מנחת קבוצות בתחומי הרפואה הטבעית וההתפתחות האישית. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט האתר של מירה.

היכנסו לפורום נטורופתיה בניהולה של מירה כהן שטרקמן.

ללימודי נטורופתיה במכון וינגייט, הקליקו על הקישור למילוי טופס לפגישת ייעוץ אישית.
  



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
אביב של בריאות וחג פסח שמח ממכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

אתכם גם בימי הקורונה: אל תחמיצו את סדרת ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג שזכו להיתר מיוחד

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט