חפש רק בנושא זה






חזרה לעניינים

כמה פעמים אמרתם "אחרי החגים..."? במיוחד במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר. ברוב המקרים, "אחרי החגים" זאת הבטחה לעמידה במשימה שהגדרנו לעצמנו, אך רק חיפשנו תירוץ לדחותה שוב ושוב... להלן "המדריך השלם" לחזרה לעניינים – מאת רון אלמוסני, דיאטן ספורט קליני
  17/10/11

 

 

רון אלמוסניחברים יקרים, "אחרי החגים" זה עכשיו. בקרוב נצטרך להוכיח לעצמנו כי יש בכוחנו לכבוש את המטרות והמשאלות שייחלנו לעצמנו עם תחילת השנה. ואנחנו כאן ב-WinActive נמצאים כדי לעזור לכם.

בקרת נזקים – בהנחה שאתם מודעים למדדי גופכם (משקל, אחוזי שומן, היקפים, בדיקות דם), חשוב שתנסו להעריך את השינוי שעבר על גופכם "בימים הנוראים" (אולי זו הסיבה שקוראים להם ככה?). חזרה למדדי הגוף הקודמים יכולה להוות יעד ראשוני אליו נשאף.  עבודה והצבת יעדים לפי מדדים אובייקטיביים, נחשבת למקצועית ביותר ועבורנו אנשי המקצוע מהווה דרך לבקרה ולבניית תכניות אימונים ותזונה – זה הזמן להגיע לאבחון.

תכנית עבודה – השלב החשוב ביותר! התכנית צריכה לכלול התקדמות הדרגתית בעומסים תוך בחינה של מדדי הגוף ובחינת היכולות המושגות. במהלך התכנית חייבות להיות תחנות בקרה בהן נבחן את יעילות התהליך ואת הצורך לשנות או "לשפץ" את התכנית. בעולם הספורט מקובל לערוך תכנית שנתית, אולם עבור ציבור המתאמנים הרחב ניתן להסתפק בתכנית דו חודשית עד חצי שנתית. תאמו פגישה (דרך המשרד) עם מדריכי הכושר שלנו וגבשו ביחד תכנית עבודה.

תזונה – כחלק מחשיבה מקצועית יש צורך להסתכל על "התמונה הגדולה" ולא להסתפק בחצי עבודה. החשיבות של תזונה נכונה בתהליך היא כפולה: תזונה נאותה לכשעצמה תוכל לשנות את מדדי גופנו – תסייע בהורדה נכונה של אחוזי השומן, תתמוך בשימור ובבניית מסת שריר ותצמצם גורמי סיכון לתחלואה. שנית, תזונה מותאמת תתמוך בפעילות הגופנית ובניצול אופטימלי של מקורות האנרגיה.
תכנית תזונתית מוצלחת היא כזו שתיקח בחשבון את סדר יומכם, את אופי הפעילות הגופנית אותה אתם מבצעים והכי חשוב, תשפר את תפקודכם היומיומי ובסופו של דבר גם את מדדי גופכם. למנויי WinActive, אפשרות לקבל ייעוץ תזונתי מוזל והתאמת תכנית אישית ע"י פנייה למשרד או למרכז לרפואת הספורט ע"ש ריבשטיין.

ניטור ובקרה – כפי שנאמר, בתהליך מובנה חייבות להיות תחנות בקרה לשמירה על תהליך נכון ואפקטיבי. חשוב לבדוק מס' דברים:
• שיפור ביכולות (הגדלת מרחק הריצה, עלייה בקצב הריצה, הרמת משקל רב יותר...)
• שיפור במדדי הגוף (ירידה באחוזי השומן, עלייה במסת הגוף הרזה...)
• התאמה בין רצוי למצוי – בדיקת התוצאות ביחס למה שהוגדר מראש. השאיפה היא למצוא פעילות שתמצא חן בעיניכם ולא תגרום לכם לשחיקה פיזית ומנטלית ושתיצור גירוי פיזיולוגי כזה שיביא אתכם להישגים.

למזלכם, WinActive מעמיד לרשותכם את אנשי המקצוע הטובים בתחומם להשגת המטרות להן אתם שואפים.

בהצלחה וחג שמח!!!
רון אלמוסני – דיאטן קליני וספורט, מדריך כושר מוסמך.

 



תגובות הוסף תגובה
1.מקצועןתפוז25/10/11
2.תודה רוןיובל פיש27/10/11
נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן. במקרה הצורך, תתאפשר למידה מקוונת בהתאם להנחיות משרד הבריאות