חפש רק בנושא זה






מיצי ירקות – יתרונות ומתכונים

התועלות הבריאותיות בשתיית מיצי ירקות עולות לאין ערוך על הטרחה הכרוכה בהכנתם. לפניכם מתכונים פונקציונליים לחיזוק המפרקים, לטיפול בנדודי שינה לחיזוק מערכת הנשימה ועוד, מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט
  02/02/12


 

מנהלת פורום נטורופתיה

ימי החורף הגשומים מזמנים לגוף אתגר של בריאות ושתיית מיצי ירקות טריים היא אחת הדרכים להיענות לאתגר. שימוש פונקציונלי במיצי ירקות יכול להועיל לתחזוקה של מערכות הגוף, לחיזוק המערכת החיסונית, לתחזוקה טובה של שרירים ולמניעת מחלות וריפוין. המיצים מאפשרים לגוף ספיגה טובה של פיטוכימיקלים, ויטמינים ומינרלים, החיוניים לבריאות ולאורח חיים פעיל וכן מניעים אותנו לצריכה גדולה ומגוונת של ירקות. למעשה, מכונת מיצים טובה ופשוטה הינה מוצר הכרחי במטבח הבריא.
ההמלצה היא להתמיד בשתיית שתיים-שלוש כוסות של מיצי ירקות ופירות ליום. לשיפור הספיגה מומלץ לשתות את המיצים לפני הארוחה, בין הארוחות או כארוחת ביניים.

כתום לחיזוק מערכת הנשימה
הירקות הכתומים מכילים בטא קרוטן וקרוטונואידים אחרים. הם פעילים כנוגדי חימצון ותורמים להפחתת כולסטרול בדם. הערך הגליקמי של הבטטה הטריה נמוך יחסית (54) . מתיקות המיץ תורמת גם לשיפור הריכוז והערנות.
מצרכים:
5 גזרים אורגניים קלופים, 1/2 בטטה אורגנית קלופה.
אופן ההכנה: לסחוט במסחטת מיצים ולשתות טרי לפני הארוחה או בין הארוחות.


תפוח עץ ולימון לחיזוק המפרקים
מי שסובל מכאבי מפרקים, יודע שהקור החורפי מחמיר את מצבי הכאב. שתיית מיץ תפוחי עץ ולימון מחזקת את הכליות והכבד, משפרת את מראה העור ומחזקת את המפרקים.
מצרכים: 3 תפוחי עץ חמוצים, כולל קליפה, 1/2 לימון, כולל קליפה. התפוח והלימון נחשבים לפירות חמצמצים ומספקים אנרגיה זמינה ומרעננת.
אופן ההכנה: לסחוט במסחטת מיצים ולשתות בין הארוחות.

ירוק לנדודי שינה
מערכת העצבים צריכה להסתגל לשינויי מזג האוויר הישראליים המאפיינים את החורף: ימים גשומים מאוד לצד ימי שמש חמימים. האתגר של ההסתגלות עלול להחליש את הגוף, לגרום למחשבות נודדות המגיעות בעיקר בלילה ולעתים לנדודי שינה. מיץ ירוק בטעם עדין יכול להרגיע את מערכת העצבים ולהשרות שינה.
מצרכים: 1/2 חסה אורגנית, 5 מקלות גבעולי סלרי אורגני.
אופן ההכנה: לסחוט במסחטת מיצים ולשתות לפני ארוחת ערב.
כדאי ללוות את המיץ בארוחת ערב חמימה, למשל של דייסת אמרנט.

דייסת אמרנט
האמרנט מכיל כמות גבוהה יחסית של חלבון (18-16 אחוז), סיבים תזונתיים, ברזל, סידן, מגנזיום, נחושת, ויטמינים מקבוצת B ו-C וכן אומגה 6. לכן מתאים לכל העוסקים בספורט ובפרט לאלו השומרים על תזונה צמחונית. האמרנט נטול גלוטן ולכן מתאים לחולי צליאק.
מצרכים: 5-4 כפות אמרנט,1 כוס חלב אורז, חופן צימוקים אורגניים, 1/2 כפית קינמון.
אופן ההכנה: לבשל בסיר מכוסה עד להספגת הנוזלים ולהגיש עם אגוזי מלך וכפית דבש איכותי.

סלק כרוב ולפת לשיפור תפקוד מערכות הפינוי והעשרת הדם
שילוב של סלק כרוב ולפת משפרים את תפקודן של מערכות הפינוי: עיכול ושתן ומעשירים את הדם ונותנים הרגשת חיוניות ומרץ בימים הקרים של החורף. תפקוד תקין של מערכות הפינוי מסלק עייפות, רגזנות וחוסר מוטיבציה.
מצרכים: 2 סלק אורגני קלוף, 2 לפת אורגנית קלופה, 1/4 כרוב לבן אורגני.
אופן ההכנה: לסחוט הכול במסחטת מיצים ולשתות לפני הארוחה.

מירה כהן שטרקמן – נטורופתית N.D ,R.Na. מתמחה בטיפול בצמחי מרפא מערביים, בתזונה טבעית, מנחת קבוצות בתחומי הרפואה הטבעית וההתפתחות האישית. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט האתר של מירה.

היכנסו לפורום נטורופתיה בניהולה של מירה כהן שטרקמן. 

ללימודי נטורופתיה במכון וינגייט, הקליקו על הקישור למילוי טופס לפגישת ייעוץ אישית.


.

 



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
נקבע מועד חדש: טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו יתקיים ב-23.7.21. בהצלחה!

אתכם גם בימי קורונה: אל תחמיצו את סדרת ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים

נלחמים על הכושר: נבחרת השחייה הפראלימפית מתאמנת בבריכה הלאומית במכון וינגייט

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג המגיעים למכון

שחקן הבדמינטון האולימפי, מישה זילברמן יתאמן בתקופה הקרובה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט