חפש רק בנושא זה






ניקוי הגוף מרעלים

בקדחת ניקיונות האביב לא נשכח שגם הגוף זקוק לניקוי יסודי מבפנים. צום ברפואה הטבעית הנו אחד התהליכים הקצרים והמהירים לסילוק רעלים – איך נכנסים לצום, מה עושים במהלכו ואיך יוצאים ממנו לתכנית תזונתית תומכת? מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט
  02/04/12

 


מנהלת פורום נטורופתיה

האביב כבר כאן ועמו הניקיונות ורענון הבית, אבל לא רק המדפים שלנו צוברים אבק ולכלוך, גוף האדם סופג רעלים מן האוויר, המזון, המים וכן מייצר בתוכו חומרים ביתר (כולסטרול, טריגליצרידים, הורמונים ועוד) המהווים רעל לגוף, וכמו כן,  נוצרים חיידקים מזיקים במעי.
עומס רעלים במערכות הגוף השונות יכול להתבטא בסימנים גופניים כמו כאבי ראש, כאבי שרירים, עצירות, אנמיה, עייפות, חולשה חיסונית, חולשה במערכת העצבים שיכולה להתבטא בדיכאון, רפלקסים לא תקינים, עקצוץ בקצות הגפיים. סימנים נוספים הם ריח רע מהפה או בזיעה, נשירת שיער, נדודי שינה, עששת, דלקות, גירויים שונים ומחלות קשות.
בדיקות שתן וצואה מסייעות לבדוק ריכוזים לא נורמליים של פתוגנים. בדיקת שיער יכולה לגלות חשיפה כרונית למתכות כבדות  (כספית, קדמיום, עופרת, אלומיניום ועוד).

הרפואה הטבעית מציעה דרכים טבעיות המעניקות מנוחה למערכת העיכול והתומכות בסילוק רעלים מהגוף לצורך שיפור מצב הבריאות, החל בתהליכים קצרים ומהירים כמו צום ועד לתכניות תזונתיות המערבות שימוש בצמחי מרפא, המתבססות על מזון טבעוני, מיצי ירקות ופירות, זרעים ואגוזים ומים מטוהרים. סילוק רעלים מהגוף הוא תהליך מתמשך וביצועו משפר את תפקוד מערכות הפינוי של הגוף וכן את יכולת הספיגה.

חשוב לזכור! סילוק רעלים הוא כלי טיפולי ולא דרך חיים.


מתי כדאי להתחיל בתהליך סילוק רעלים?
אבחנה של המצב הבריאותי
– מה שקובע אם יש צורך בתכנית מיידית הוא מצב הבריאות של האדם. הרפואה הטבעית נותנת כלים המאפשרים למטפל מקצועי להתבונן בכל רובדי האדם ולהחליט אם האדם זקוק לתהליך של סילוק רעלים והאם הוא יכול לעמוד בו. לעתים יש צורך בהתייעצות עם רופא מטפל, בעיקר במצבים של נטילת תרופות, במחלות קשות או בתהליך ארוך של סילוק רעלים.
העונה המומלצת לניקוי רעלים – פעמיים בשנה בעונות המעבר: סתיו ואביב.
בין ניקוי רעלים למשנהו – כדאי להקפיד על תחזוקה טובה של הגוף המאפשרת לגוף לסלק רעלים באופן יעיל. אדם הפונה לתכנית סילוק רעלים רק כדי לסמן V לטובת בריאותו וביתר ימות השנה מזניח את יסודות הבריאות, עושה עוול לעצמו ומזרז תהליכי מחלה. ההרגשה הרעננה שבאה לאחר תהליך סילוק רעלים נעלמת תוך כמה ימים של סטרס, מזון לקוי, חוסר מנוחה והיעדר תנועה.

צום  כאמצעי לסילוק רעלים
הדרך הקצרה והטובה ביותר היא צום. הכוונה היא להימנעות מכל מזון ומשקה, למעט מים מטוהרים, במשך תקופת זמן המוגדרת ע"י הנטורופת. הצום ידוע כתהליך מרפא כבר מהתקופה העתיקה, אבל הרפואה המודרנית הזניחה את התהליך כתהליך של ריפוי ויש רופאים המתנגדים לתהליכי צום.
צום של יומיים שלושה, הנעשה במנוחה ובליווי של עבודה רוחנית, מיטיב עם הגוף והנפש. צום ארוך יותר מחייב פיקוח רפואי.

כמובן שלא ניתן להתחיל צום מרפא ללא הכנה מוקדמת, ואין הכוונה להאבסה של הגוף במזון ומשקה אלא לתהליך מדויק של תפריט צמחוני/טבעוני המכין את הגוף אל השקט של הצום.
הכנת הגוף לצום תלויה במצב בריאותו של האדם, באורח חיים, בהרגלי תזונה, בפעילות גופנית, בנטילת תרופות או סמים, בעישון סיגריות או שתיית אלכוהול.
בתקופת הצום נמנעים מפעילות גופנית מיוחדת למעט הליכות נעימות בטבע לאור השמש. כמו כן, חשוב לנוח שעה-שעתיים במהלך היום. הצום מלווה בתהליכי טיפוח כמו מריחת שמנים, עיסוי עדין, הברשה של העור ועוד.

איך שוברים את הצום
שבירת הצום נעשית באופן מחושב עם תפריט הכולל מזונות טבעיים מסוג אחד וכך מתאפשר המשכו של תהליך סילוק הרעלים של הגוף.
ביום הראשון לאחר הצום – יום פירות, 3 ארוחות, כאשר כל ארוחה כוללת סוג אחד של פרי.
ביום השני לאחר הצום – ניתן להוסיף (לפירות) בארוחת הערב סלט ירקות טריים, עליים, כמובן אורגניים.
ביום השלישי לאחר הצום – מתחילים עם תפריט תזונתי צמחוני הכולל ירקות, פירות, דגנים אגוזים וזרעים. רצוי לאדות את הירקות כדי להקל על העיכול. לאחר שלושה ימים של מזון צמחוני/טבעוני ממשיכים בתפריט מיוחד המאפשר לגוף המשך תהליך ניקוי של 30 יום.

מירה כהן שטרקמן – נטורופתית N.D ,R.Na. מתמחה בטיפול בצמחי מרפא מערביים, בתזונה טבעית, מנחת קבוצות בתחומי הרפואה הטבעית וההתפתחות האישית. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט האתר של מירה.

היכנסו לפורום נטורופתיה בניהולה של מירה כהן שטרקמן. 

לימודי נטורופתיה במכון וינגייט, הקליקו על הקישור למילוי טופס לפגישת ייעוץ אישית.



תגובות הוסף תגובה
1.ניקוי הגוף מרעלים פנינה שפירא17/04/12
הוועד האולימפי הבין-לאומי החליט: המשחקים האולימפיים בטוקיו שיועדו ליולי 2020 נדחו לקיץ 2021

אתכם גם בימי קורונה: ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים יוצאות לדרך

נבחרת התעמלות המכשירים עם ארטיום דולגופיאט, ממשיכה לקיים את אימוניה במכון, בכפוף להנחיות משרד הבריאות

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג המגיעים למכון

שחקן הבדמינטון האולימפי, מישה זילברמן יתאמן בתקופה הקרובה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט