חפש רק בנושא זה






רטובות ולא מזיעה

זה לא הסוד הקטן שלך... נשים עשויות לחוות אורגזמה במהלך פעילות גופנית ללא עירוב פנטזיות או כוונות מיניות, במיוחד בעת חיזוק שרירי הליבה באזור הבטן. מהם התרגילים המובילים והאם ניתן לשלוט בכך? מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט
  16/04/12
 


מולי אפשטיין
  מנהל פורום
"חיים וספורט"

ממצאי המחקר שבוצע באוניברסיטת אינדיאנה שבארה"ב פורסמו לאחרונה בעיתון המדעי Sexual and Relationship Therapy. פעילויות גופניות נוספות שקשורות לחוויית האורגזמה ללא מין בנשים, כוללות ביצוע תרגילים לחיזוק שרירי הבטן, הרמת משקולות, ספינינג או רכיבת שטח וטיפוס על מוט או על גבי חבל.
לדברי צמד החוקרות, היכולת להגיע לאורגזמה במהלך פעילות גופנית המערבת את שרירי הליבה באזור הבטן, הוזכרה כבר בעבר ואף זכתה לכינוי "Coregasm". עם זאת, יש בממצאי המחקר הנוכחי מן החידוש.
"הפעילויות הגופניות השכיחות שגורמות לאורגזמה בנשים הן כאלה שמערבות את שרירי הבטן כגון טיפוס על מוט או על גבי חבל, רכיבה על גבי אופניים/ספינינג והרמת משקולות. הנקודה המעניינת היא שאורגזמה היא לאו דווקא חוויה מינית, מה שיכול לשפוך מעט אור על התהליכים הגופניים שבעקבותיהם מתחוללת האורגזמה הנשית", הסבירה החוקרת ד"ר Debby Herbenick.

קבוצת המחקר
במחקר השתתפו 370 נשים בוגרות שחוו אורגזמה או עונג מיני במהלך ביצוע פעילות גופנית. גילן של הנשים נע בין 18 ל-63 ומרביתן היו נשואות או במערכת זוגית כלשהי. 69% מן הנשים הגדירו את עצמן הטרוסקסואליות.
124 מן הנשים דיווחו כי חוו אורגזמה במהלך פעילות גופנית, תופעה המכונה EIO - Exercise Induced Orgasm.
246 נשים דיווחו על חוויה מינית מענגת במהלך פעילות גופנית – EISP – Exercise Induced Sexual Pleasure .

הממצאים העיקריים של המחקר:
• יותר מפעם אחת – כ-40% מבין הנשים שחוו אורגזמה או עונג מיני במהלך פעילות גופנית, הרגישו זאת לפחות 10 פעמים.
• מביך – נשים שחוו אורגזמה במהלך פעילות גופנית, ציינו שהן מרגישות מאוד נבוכות כאשר הן מתאמנות במקומות ציבוריים.
• בלתי נשלטת – כ-20% מבין הנשים שחוו אורגזמה במהלך פעילות גופנית, ציינו שהן לא היו מסוגלות לשלוט בכך.
• אורגזמה אמינית – מרבית הנשים שחוו אורגזמה במהלך פעילות גופנית, ציינו שהן לא עסקו בפנטזיות מיניות ושהן לא חשבו על אדם מושך במהלך החוויה.
• במקום הראשון, תרגילי בטן – 51.4% מקבוצת ה-EIO ציינו שהאורגזמה אליה הגיעו קשורה לתרגילי בטן אותם ביצעו בתקופה של 90 יום טרם החוויה.
• במקום השני, אימון משקולות – 26.5% מקבוצת ה-EIO קשרו את החוויה לאימון משקולות.
• במקום השלישי, יוגה – 20% מקבוצת ה-EIO ציינו שחוויית האורגזמה קשורה לשיעורי היוגה
• במקום הרביעי, אופניים –15.8% מקבוצת ה-EIO ציינו שמה שגורם להן לאורגזמה זו רכיבה על אופניים
• במקום החמישי, ריצה – 13.2% מקבוצת ה-EIO ציינה שחוויית האורגזמה קשורה לריצה או לטיולי הליכה בשטח הררי.

תרגיל הבטן העיקרי שגרם לאורגזמה אצל הנשים היה תרגיל "כיסא הקפטן" – תרגיל בו הזרועות נתמכות על גבי מסעד, הגב צמוד למשטח תומך וקשיח והרגליים באוויר. התרגיל – כפיפת הירכיים והבאת הברכיים לכיוון החזה מספר פעמים. 
לדברי החוקרות, עדיין לא ברור מהם המנגנונים המעורבים בזמן פעילות גופנית שתורמים להתפתחות האורגזמה או לעונג מיני אחר. יתכן שמחקרים נוספים, יוכלו לספק תשובות ברורות יותר.
תקוותן של החוקרות היא שהנשים שתקראנה את ממצאי המחקר תחושנה נוחות רבה יותר לאחר שתיווכחנה שהתופעה אינה כה נדירה ושהן מגיבות באופן תקין.

האם פעילויות גופניות מסוימות עשויות לשפר את החוויה המינית הנשית?
קשה לדעת משום שלא זו הייתה שאלת המחקר. יתרה מכך, צמד החוקרות מזהיר מפני הסקת מסקנות וביצוע הנחות כלשהן עד אשר תופענה עדויות מחקריות רלוונטיות נוספות.
"יתכן שפעילות גופנית – כזו שכבר הוכחה באופן חד משמעי כתורמת לבריאות ולתחושת הרווחה האישית – יש בה אף את הפוטנציאל להעצים את חיי המין של הנשים", הוסיפה החוקרת.
לא ברור עד כמה שכיחה תופעת האורגזמה או העונג המיני שבא בעקבות פעילות גופנית בנשים – אם כי החוקרות מאמינות שהתופעה אינה נדירה. תעיד על כך העובדה שבתוך 5 שבועות מיום פרסום המודעה בדבר ביצוע המחקר, הצליחו החוקרות לגייס 370 נשים בוגרות שענו על התנאי – חוויית אורגזמה או עונג מיני במהלך ביצוע פעילות גופנית.
"מגזינים ובלוגים רבים מדווחים מזה זמן על תופעה המכונה – Coregasm, אולם מלבד הדו"ח המוקדם של Kinsey, תחומי המחקר העוסקים במיניות הנשית נותרו די עלומים במרוצת העשורים האחרונים", סיכמה החוקרת.

מקור:
Debby Herbenick & J. Dennis Fortenberry: Exercise-induced orgasm and pleasure among women. Sexual and Relationship Therapy 2011, 26 (4): 373-388.
 

מולי אפשטיין – פיזיולוג מאמץ, מאמן ופרשן אתלטיקה, יועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, מנהל הפורום: "חיים וספורט". 



תגובות הוסף תגובה
1.טוב, השבוע אני מתחילה עם כפיפות בטן (לת)טל18/04/12
2.מחקר לענייןאקסטרים ספורט19/04/12
3.גם אני (לת)ענת21/04/12
4.הכי טוב זה במסאז ויש לי המלצה על אחד חלומידנה16/07/13
יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-17 ביולי, בשעה 9:30

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, ביום רביעי, ה-7.7.20 ועד להודעה חדשה, הופסקה פעילותו של מועדון הספורט, לרבות פעילות חדר הכושר, הבריכות, החוגים ומגרשי הטניס

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן