חפש רק בנושא זה






פילאטיס מכשירים – נאמן למקור

למה כדאי להשקיע בשיעורי פילאטיס מכשירים? אימון בקבוצה אינטימית, שבו המדריך יכול לפקח על כל מתאמן ומתאמן ולהתאים את רמת התרגיל ליכולת האישית שלו. חגית רוזנצוויג, רכזת קורס מדריכי פילאטיס במכון וינגייט מסבירה את היתרונות ומדגימה כפיפה צדית על 3 מכשירים
  19/09/12

 


חגית רוזנצוויגקשה להפריז בשבחי שיטת פילאטיס לתחזוקת הגוף והיציבה, לחיזוק ולהגמשה של כל קבוצות השרירים ולטיפול בפגיעות קיימות במערכת שריר שלד. במסגרת השיטה ניתן להתאמן בסטודיו שמאובזר עם מכשירי פילאטיס ובקבוצות של מקסימום עד שישה אנשים. זהו אימון מדויק, שבו המדריך יכול לפקח על כל מתאמן ומתאמן ולהתאים את רמת התרגיל ליכולת האישית שלו.

מכשירי פילאטיס בנויים על עיקרון של התנגדות קפיצית המאפשרת שליטה על כמות העומס על השריר בכל תרגיל, בכך נמנע לחץ מיותר על המפרקים. ההתנגדות הקפיצית עובדת על טווח תנועה מלא של השריר ולא רק על חלק ממנו (כמו בעבודת משקולות) ובכך היא מאריכה ומחזקת את השריר לאורך כל התנועה. רוב התרגילים מתבצעים בשכיבה או בישיבה (בוואריאציות שונות המותאמות לכל סוגי היציבה) כך שהגוף נשאר בשליטה מלאה ונתמך באופן מוחלט.
ההתנגדות הקפיצית מפעילה את שכבת השרירים הנמוכה ביותר, הקרובה אל העצם, ובכך מחזקת את הגוף.

פילאטיס שיקומי מיועד לאנשים עם ליקויים ספציפיים או בעלי מודעות גוף ויכולות גופניות נמוכות מאוד, לדוגמה: בעיות גב, צוואר, ברכיים, שיקום מניתוחים, אוסטאופרוזיס וכו'. מטרתו של הפילאטיס השיקומי להביא לשיפור משמעותי במצב המתעמל וביכולותיו הפיזיות – ובסופו של דבר לתרום לאיכות חיים טובה יותר ולהפחתת השימוש בתרופות ובביקורים אצל רופאים.
הדרך לשיקום הגוף היא באמצעות עבודה מאוד מדויקת ומאוד אישית על הליקויים  
הפילאטיס השיקומי נותן מענה לעבודת השרירים העמוקה והמפרקים, שחסר בעבודת השיקום של הפיזיוטרפיסט, הכירופרקט, האוסטאופט ועוד...

כפיפה צדית בשלושה מכשירים שונים
לפניכם שלושה תרגילים שלכאורה נראים שונים מכיוון שכל אחד מהם מבוצע על מכשיר אחר, אך המטרה שלהם זהה והם עובדים בדיוק על אותן קבוצת שרירים. בשלושתם המטרה היא ייצוב אגן ועמוד שדרה תוך כדי כפיפה צדית של עמוד השדרה. היופי במכשירים הוא שלכאורה זה אותו תרגיל, אבל כל מכשיר מאתגר בצורה שונה את אותן קבוצות שרירים שאחראיות לייצוב הגוף ושאחראיות לכפיפת עמוד השדרה הצדה.
שווה ניסיון להרגיש את ההבדל!


בקאדילק מתח הקפיץ מגיע מהצד והגוף שוכב על משטח יציב


בתרגיל זה המתבצע על הרפורמר, אין שימוש בקפיצים, אך נתלים על רצועת רגל וצריך למצוא את הבאלאנס


בכיסא מתח הקפיצים בא מלמטה והגוף מיוצב על שטח קטן, כך שלא פשוט להתייצב

חגית רוזנצוויג, רכזת קורס מדריכי פילאטיס מזרן בבית הספר למאמנים ולמדריכים במכון וינגייט, לשעבר רקדנית מקצועית בלהקת המחול הקיבוצית, אנסמבל בת-שבע, להקת המחול הדנית NDDT. מדריכה מוסמכת לפילאטיס מזרן ומכשירים מטעם Stott Pilates, עם  10 שנות ניסיון בניהול ובהדרכה בתחום פילאטיס מכשירים, ובעלת סטודיו לפילאטיס שיקומי.

הכשרה בהדרכת פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים הנו קורס המשך מתבקש לכל מדריך/כה שרוצה להעמיק את הידע  בטכניקה הנפלאה הזאת! הקורס מאפשר התאמת תרגילים לצרכים פרטניים ברמה הכי גבוהה שיש. רפרטואר המכשירים עשיר ומגוון ונותן כלים נוספים ורעיונות גם לשדרוג והעשרה של  אימוני המזרן עם אביזרים כמו גומיות, FitBall, OverBall, חישוקים, גלילים ועוד.

לפרטים על קורס מדריכי פילאטיס מכשירים הקליקו כאן



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
שר התרבות והספורט החדש, חילי טרופר, ביקר במכון וינגייט ואמר: "זהו מפגש עם ערכים של שאפתנות, מקצועיות ושליחות"

מפעלי קיץ 2020 יתקיימו השנה במתכונת ייחודית המשלבת למידה מקוונת והשתלמות מעשית במכון וינגייט. ההרשמה בעיצומה - אל תחמיצו!

בדרך לשגרה: חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג של ישראל

מועדון הכושר למנויים, שב לפעול בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות

ספורטאי הסגלים האולימפיים של ישראל בספורט היחידני חזרו לאימונים בכפוף להנחיות משרד הבריאות

חודשו הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במתכונת מקוונת