חפש רק בנושא זה






הליכה מפחיתה את הסיכון למחלות לב בדומה לריצה

הליכה נמרצת יכולה להפחית את הסיכון לסוכרת, ליתר לחץ דם ולרמות גבוהות של כולסטרול בדם בדומה לתרומתה של הריצה. הממצאים המעניינים פורסמו לאחרונה במגזין הרפואי Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט
  15/04/13


 

מולי אפשטיין  מנהל פורום "פיזיולוגיה וספורט" 

במהלך שש שנות המחקר הלאומי שהקיף 33,060 רצים ו-15,045 הלכים, גילו החוקרים שאם כמות אנרגיה המוצאת במהלך הפעילות הגופנית היא דומה, בין אם מדובר בהליכה בעצימות מתונה ובין אם מדובר בריצה בעוצמה גבוהה, התוצאות תהיינה הפחתה דומה בסבירות לפתח סוכרת, יתר לחץ דם ובאופן פוטנציאלי גם מחלת לב כלילית.
לדברי ד"ר Paul T. Williams, חוקר בכיר וראש צוות המחקר באוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה, הליכה וריצה מספקות מבחן אידיאלי ליתרונות הבריאותיים של הליכה בעצימות מתונה ושל ריצה בעצימות גבוהה משום שהן מערבות את אותן קבוצות השרירים ואת אותו דפוס פעילות בדרגות שונות של עצימות.

בחינת ההוצאה האנרגטית ללא התחשבות בעצימות
ההוצאה האנרגטית עבור כל אחת מן הפעילויות חושבה באמצעות המרחק אותו עברו המתאמנים ולא עבור זמן הביצוע, בניגוד למה שבוצע במחקרים קודמים. משתתפי המחקר מילאו יומני פעילות כדי שהחוקרים יוכלו לעקוב ולאמוד את מידת פעילותם השבועית.
"ככל שהרצים רצו יותר וככל שההלכים הלכו יותר כך הם נהנו יותר מיתרונותיה הבריאותיים של הפעילות הגופנית. אם כמות האנרגיה שהושקעה בפעילות הגופנית הייתה דומה, בין אם הייתה זו הליכה ובין אם הייתה זו ריצה, היתרונות הבריאותיים מהם נהנו המתאמנים היו דומים" הסביר החוקר.
החוקרים השוו את הוצאת האנרגיה שבעקבות הפעילות הגופנית לדיווחים האישיים של המתאמנים ולאבחנות רפואיות לגבי יתר לחץ הדם, היפרכולסטרולמיה (ערכי יתר של כולסטרול בדם), סוכרת ומחלת לב כלילית.

התוצאות:
הסיכון ללחץ דם גבוה בפעם הראשונה פחת ב-4.2% על ידי ריצה וב-7.2% על ידי ההליכה
הסיכון לרמות גבוהות של כולסטרול בפעם הראשונה פחת ב-4.3% על ידי הריצה וב-7% על ידי ההליכה
הסיכון לסוכרת בפעם הראשונה פחת ב-12.1% באמצעות הריצה וב-12.3% באמצעות ההליכה
הסיכון למחלת לב כלילית פחת ב-4.5% באמצעות הריצה וב-9.3 באמצעות ההליכה
"ההליכה, בהשוואה לריצה, מהווה פעילות סבירה יותר עבור מרבית האנשים ולמרות זאת מספר הרצים בקבוצת המחקר היה גבוה ביותר מפי 2 מזה של ההלכים. ניתן אולי להסביר זאת בעובדה שבשעה אחת של ריצה ניתן לבצע כפליים בהשוואה לשעה אחת של הליכה" הסביר החוקר.
טווח הגילים של הנבדקים היה 18 עד 80 שנה כשרובם בשנות ה-50-40 לחייהם. 21% מן ההלכים ו-51.4% מן הרצים היו גברים.

"אנשים תמיד מחפשים תירוץ מדוע לא להיות פעיל, אבל עכשיו עומדת בפניהם אפשרות פשוטה לבחור בין אם ללכת או לרוץ כחלק מהשקעה עתידית בבריאותם", הוסיף החוקר.
למקור הקליקו כאן 

שילוב ריצה והליכה
מחקר שהתפרסם מוקדם יותר השנה, קבע שהדרך הטובה ביותר לחסוך באנרגיה ולהתמיד בפעילות סבולת היא לשלב בין ריצה ובין הליכה למחקר הקליקו כאן  
על שיטת Jeff Galloway (ריצה והליכה לסירוגין) לריצה נטולת פציעות הקליקו כאן  
 
מולי אפשטייןפיזיולוג מאמץ, מאמן ופרשן אתלטיקה, יועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, מנהל הפורום: "פיזיולוגיה וספורט". 

צילום: צוות האינטרנט



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
מדליית כסף קבוצתית לנבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית באליפות העולם בבאקו. לינוי אשרם וניקול זליקמן העפילו לגמר הקרב רב היוקרתי בדרך להשגת הקריטריון לטוקיו 2020

נבחרת הבייסבול של ישראל ניצחה את נבחרת ספרד 0:3 בטורניר הקדם אולימפי בסופו רק נבחרת אחת תזכה בכרטיס לטוקיו 2020

לינוי אשרם (הפועל ראשל"צ), סגנית אלופת העולם בתרגיל החישוק באליפות העולם בהתעמלות אומנותית המתקיימת בבאקו

מדליית ארד ללינוי אשרם בתרגיל הכדור באליפות העולם בבאקו

אליפות ישראל בטיפוס הובלה: נמרוד מרכוס אלוף ישראל לבוגרים. יובל שמלא סיים במקום השני, אלכס חזנוב במקום השלישי. בנשים - נועה שירן אלופת ישראל

מדליית כסף לארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע ב"גביע האתגר" בפריז