חפש רק בנושא זה






סוף החופש הגדול

כולנו חיכינו בקוצר רוח לסוף החופש הגדול, אבל איזו ישועה ממתינה שם? פתיחת שנת הלימודים ומייד חגי תשרי, מחלות הסתיו ושאלת החיסונים – כן או לא. לפניכם טיפים לבריאות טובה בחופש ובשגרה כדי שנזרום עם השינויים, ביצירתיות ובצמיחה רוחנית – מאת מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה במכון וינגייט
  22/08/13

 


מנהלת פורום נטורופתיה

חזרתי מחופשת קיץ במדינות אירופה הקרירות ומצאתי את ארצנו עמוסה במופעי קיץ ופורחת בפרחי סתיו ובעיקר מותשת מהחום, מהלחות ומפגרת הקיץ הארוכה. סוף הקיץ יכול להיות זמן מבלבל ומתיש – אז איך שומרים על איזון בימים חמים אלו לקראת לא מעט אתגרים שנפתחים עם תחילת השנה העברית?

בנטורופתיה יש לנו את המשולש הנצחי: גוף-נפש-רוח. שמירה קבועה על האיזון בין צלעות המשולש נותנת את האפשרות ליהנות מתהליכי השינוי של סוף חופש גדול, תחילת לימודים, שינוי מזג אוויר, תחילת חגים, סיום חגים וכיוצ"ב – מעגלי החיים עם ההפתעות שבדרך. חשוב להבין ולהפנים, אמנם התקופה היא של "חופש גדול", אבל הגוף לעולם אינו יוצא לחופשה. במקרה הטוב, כל מערכות הגוף עובדות 1,440 דקות ביממה ולא נרצה שמי מהמערכות תשבות. ככל שמערכות הגוף עובדות כסדרן, כך יכולת ההסתגלות של הגוף לשינויים טובה יותר, הרגשת החיוניות וחדוות החיים וההתלהבות מציפות אותנו ואנחנו לא מחכים ל"סוף" או ל"התחלה" אלא זורמים עם מה שיש, ביצירתיות ובצמיחה רוחנית.

12 "כללי זהב" לשמירה על בריאות טובה:
• שתייה נאותה של מים טהורים.
• ירקות טריים: לפחות 5 צבעים מדי יום.
• פירות טריים: 5-2 ביום.
• פעילות גופנית יומיומית ומתונה.
• דגנים מלאים: חיטה, כוסמת, גריסי פנינה, דוחן ועוד
• קטניות קלות לעיכול: עדשים, מאש, חומוס ללא קליפה
• ביצים אורגניות ודגים טריים: סלמון, מקרל, בורי, טונה ועוד
• יוגורט וכרוב כבוש לטיפוח פלורה טובה ולתחזוקה של רקמת האפיתל במערכת הנשימה והעיכול.
• מנוחה ראויה.
• נשימה נכונה.
• התלהבות וסיפוק בעשייה היומיומית.
• תרגול רוחני באמצעות יצירה, מדיטציה, טיולי טבע ועוד.

איך מאמצים את "כללי הזהב לבריאות טובה"?
באמצעות רכישת הרגלים ההרגל הופך לטבע וכך, במצבים של "חופש" טבעי לנו להיות במצב של בריאות. הרגל רוכשים על ידי תרגול ובמכון וינגייט הראייה הנטורופתית לאורח חיים בריא היא ראייה ספורטיבית. מרתון לא מתחילים בקילומטר ה-42 ובחדר כושר לא שמים דגש מדי יום על כל שרירי הגוף. כדי להגיע לרמה ספורטיבית טובה מתאימים תכנית עבודה לגוף ולנפש וכך גם באורח חיים בריא. המלצתי, לתת תשומת לב על בסיס יומיומי ל-3-2 מ-12 "כללי הזהב". אין אפילו צורך להצטיין – הצטיינות עלולה להחליש.
כאשר עוסקים בבריאות, המדליה אינה מגיעה בסופו של דבר אלא מרוויחים אותה תוך כדי התהליך – מדי יום.

צמחי מרפא המתאימים למצבי שינוי והסתגלות
לצד כללי הבריאות הבסיסיים הנטורופתיה נותנת כלים נוספים המותאמים למצבי שינוי והסתגלות – צמחי מרפא ופרחי באך. מניפת הצמחים והפרחים רחבה מאוד וכמובן שכל מקרה לגופו ולנסיבותיו, אבל אציין שני צמחים ייעודיים למצבי אי שקט וצורך בהסתגלות.
שורש האסטרגלוס – ניתן להשיגו בבתי טבע בכמוסות, מיצוי, אבקה או כשורש. על מנת להכינו בבית יש לבשל כפית שורש ב-250 מ"ל מים מטוהרים, בסיר סגור במשך 20 דקות ולשתות את המיצוי במהלך היום. הצמח נחשב לבטוח לשימוש, ללא תופעות לוואי, אבל הוא עלול להפחית יעילותן של תרופות מדכאות חיסון. הצמח מכיל תרכובות פלבנואידיות ופיטוכימיקלים נוספים וכן מינרלים: אשלגן, סידן ומגנזיום. מתאים לשימוש גם בתקופת היריון והנקה. טעמו מריר-מתקתק, יבש וחמים.
עלי חסת המצפן (Lactuca spp) – הצמח נחשב למרגיע אי שקט, אבל לא סדאטיבי. בטוח לשימוש גם בתקופות היריון והנקה. עלול לעורר אלרגיה, אבל מעבר לכך אין לו תופעות לוואי ידועות. אחת השיטות לבדיקת אלרגיה, לשפשף בעדינות עלים יבשים של חסת המצפן בחלק הפנימי של פרק כף היד ולהמתין. אם נגרמת אדמומיות או רגישות, יתכן שקיימת אלרגיה לצמח. ניתן להשיג עלים יבשים שלו בבתי טבע. הצמח יכול לסייע במצבי אי שקט המלווים את "סוף החופש הגדול".

פרחי באך ורסקיו רמדי
כלי משמעותי נוסף של הנטורופתיה הוא שיטתו של ד"ר אדוארד באך, רופא לונדוני שהגיע למסקנה שהמחלות הגופניות מגיעות כתוצאה מאי שקט רוחני וממצבים רגשיים. בעבודתו הרוחנית הוא איתר 38 מקורות טבעיים מפרחים, מים ועצים באמצעותם ניתן לטפל בטווח רחב של רגשות כמו דאגה, פחד, מחשבות יתר, כעס, חוסר סיפוק, תחושת בדידות, כפייתיות, צורך בשליטה ועוד. הפורמולה הפופולרית של ד"ר באך הנקראת "רסקיו" נמכרת ברחבי העולם כפורמולה מרגיעה, אבל זו טעות וחוסר מקצועיות לחשוב שרסקיו רמדי נועדה להרגיע. ייעודו היחיד של הרסקיו הוא לטפל במצבי הצלה. למשל: תאונה, אזעקה, בהלה פתאומית וכיוצ"ב. לכל יתר המצבים ראוי להתאים פורמולה ייעודית באמצעות בעל מקצוע מוסמך.

בהצלחה באימונים על 12 כללי הזהב, ובפעם הבאה, הגישה הנטורופתית לתופעת הפוליו.

מירה כהן שטרקמןנטורופתית N.D ,R.Na. מתמחה בטיפול בצמחי מרפא מערביים, בתזונה טבעית, פרחי באך ואיזון גוף נפש. מנחת קבוצות בתחומי הרפואה הטבעית וההתפתחות האישית. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט.
לאתר של מירה הקליקו כאן   

היכנסו ל
פורום נטורופתיה בניהולה של מירה כהן שטרקמן. 

למידע  על לימודי נטורופתיה במכון וינגייט,
הקליקו כאן

 



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
שי קקון (הפועל שדות ים) ומאור בן הרוש (הפועל נהריה) אלופי ישראל בסירת לייזר אולימפית

מדליית כסף ושיא ישראל למארק מיליאר (איל"ן חיפה) ב-200 מ' מ.א בתוצאה 2:33:83 דקות באליפות העולם בשחייה פראלימפית בלונדון

נבחרת הבייסבול של ישראל הפסידה 7:6 לנבחרת איטליה ותתמודד על מדליית הארד באליפות אירופה

מדליית ארד לעמי דדאון (איל"ן חיפה) ב-200 מ' חתירה בתוצאה 2:59:55 דקות באליפות העולם בשחייה פראלימפית בלונדון

שיא ישראל, מדליית כסף וקריטריון לטוקיו לעמי דדאון ב-150 מ' מ.א בתוצאה 2:31:17 דקות באליפות העולם בשחייה פראלימפית

שיא עולם, מדליית זהב וקריטריון לטוקיו למארק מליאר ב-400 מ' חופשי בתוצאה 4:33:64 ד' באליפות העולם לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל בכדורמים נשים עד גיל 17 סיימה במקום ה-10 באליפות אירופה

גולשת הגלים, ענת לליאור, קבעה את הקריטריון האולימפי לאולימפיאדת טוקיו 2020, בה ישתתף לראשונה ענף גלישת הגלים