חפש רק בנושא זה






אפליקציות לניטור פעילות גופנית – עכשיו יותר מדויק

לאחרונה פיתחה קבוצת מדענים דרך לשפר את דיוק המדידה של האפליקציות הסלולריות שעלול להשתנות בהתאם למיקום של הטלפון הנייד על גופכם בזמן הפעילות – למשל, בתיק או בכיס. מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט, קיבץ עבורכם אפליקציות פופולריות לניטור הפעילות הגופנית
  11/11/13

 


מולי אפשטיין  מנהל פורום "פיזיולוגיה וספורט"

מתאמנים רבים משתמשים במכשיר הטלפון הנייד שלהם להאזנה למוזיקה במהלך הפעילות ו/או כאמצעי לבקרה ולמעקב. עולם האפליקציות הסלולריות מלא וגדוש הוא, ובכללן גם אפילקציות ייעודיות לניטור ולמעקב פעילותו הגופנית של המשתמש. אפליקציות אלה משמשות לא רק את תחושת ההישג האישי של המתאמן החובב אלא עשויות לעזור גם לרופאים שמעוניינים לעקוב אחר הפעילות הגופנית של המטופלים שלהם "ולתפור" עבורם תכנית התערבות אישית. לאחרונה פיתחה קבוצת מדענים דרך לשפר את דיוק המדידה של האפליקציות הסלולריות, מה שמבטיח יכולת בקרה משופרת ומדויקת יותר.

לדברי קבוצת חוקרים מאוניברסיטת Northwestern שבשיקגו, מרבית האנשים שמשתמשים באפליקציות סלולריות במהלך הפעילות הגופנית שלהם נושאים את הטלפון הנייד שלהם בתיק, בארנק, בכיס או מצמידים אותו לחגורת המכנסיים. לדברי החוקרים למיקום המכשיר הנייד יש השפעה רבה על מידת הדיוק בה נאספים הנתונים שמתקבלים במהלך הפעילויות שהמשתמש מבצע.
לכן, החוקרים כתבו אלגוריתם "שמדבר" עם האפליקציות הייעודיות לפעילות גופנית, אלגוריתם שמאפשר "לנבא" בדיוק כמעט מושלם את מיקומו של הטלפון הנייד לאורך היום כולו.
"מרבית הנשים נושאות את מכשיר הטלפון הנייד שלהן בארנק. חלק מן האנשים מצמידים את המכשיר לחגורת המכנסיים וחלקם נושאים אותו ביד. בנוסף, אנו משנים את מקום הנשיאה של המכשיר הנייד במהלך היום", הסביר החוקר, Stephen Antos מביה"ס להנדסה ולמדע יישומי באוניברסיטת Northwestern שבשיקגו, ארה"ב.
"רצינו לפתור את הבעיה הזו ולמצוא דרך כיצד ניתן להגביר את מידת הדיוק של מכשירי העיקוב הללו, לא משנה היכן אתה נושא את מכשיר הטלפון שלך", הוא הוסיף.

דיוק של שנייה
על מנת לפתח את האלגוריתם גייס צוות המחקר 12 נבדקים בריאים שנדרשו לבצע מגוון פעילויות גופניות טיפוסיות, ביניהן הליכה, עמידה וישיבה. במהלך ביצוע הפעילויות נשאו הנבדקים מכשירי טלפון חכם במיקומים שונים – בארנק, בתרמיל הגב, על גבי החגורה, בכיס או ביד. שיטת מעקב דומה נוסתה גם על שני אנשים שסבלו ממחלת פרקינסון.
נתוני הניסוי שימשו "להרצת" אלגוריתם במחשב שיחזה את מיקום נשיאתו של המכשיר הסלולרי ומתוך זה יהיה מסוגל לזהות בהצלחה גבוהה את ביצוע הפעילות הגופנית שנייה אחר שנייה. ממצאי המחקר פורסמו לאחרונה ב-Journal of Neuroscience Methods. בהתייחסו לממצאים הסביר המהנדס Konrad Kording את חשיבותו של הפיתוח: "למרות שעדיין נכון לטעון שאפליקציות המעקב בטלפון החכם פועלות בדיוק גבוה יותר כאשר המכשיר נישא בכיס או על גבי החגורה, בעזרת האלגוריתם החדש נוכל להעריך את מידת השגיאה שמקורה בנשיאת המכשיר במיקומים אחרים על הגוף".
לדברי החוקרים ניתן להשתמש באלגוריתם החדש בקרב אוכלוסיות מטופלים שזקוקים למעקב. החוקרים מאמינים שבעתיד הקרוב תשחקנה האפליקציות של הטלפונים החכמים תפקיד מפתח בניהול הבריאות שלנו.
"אני מאמין שהאפליקציות שמותקנות על גבי הטלפונים החכמים שלנו תדענה בדיוק מה אנו עושים מבחינה גופנית ותוכלנה להתריע בפנינו על מחלה לפני שאנו יודעים שהיא בכלל קיימת", הסביר החוקר. "אפליקציות אלה יהוו בעתיד כוח מניע חיובי להתנהגויות בריאות יותר דבר שיתרום במישרין לשיפור הבריאות".
לאחרונה דווח ב-Medical News Today על פיתוח של מיקרוסקופ סלולרי שמסוגל לזהות וירוסים וחומרים אחרים בגודל של פחות מאלפית מרוחבה של שערה אנושית! לקריאה על הפיתוח המרתק הקליקו כאן.
לתקציר המחקר הקליקו כאן

אפליקציות נפוצות למעקב ולניתוח הפעילות האירובית
עולם האפליקציות הייעודיות לפעילות גופנית הוא עשיר ומגוון וכמו במקרים אחרים שבהם השפע הוא רב וההיצע גדול, אנו נתקלים בקושי להתמקד ולהחליט. אם חשבתם שאעשה לכם את החיים קלים יותר, אז טעיתם. להלן מגוון אפליקציות פופולריות לניטור הפעילות הגופנית שלכם – הבחירה בידכם.

Cruise Control – אפליקציה שמתאימה את רשימת השירים שלך בסלולר לקצב הריצה שלך, לקצב הדיווש או ליעד מסוים של טווחי הדופק.

RunKeeper – בין אם אתה רץ, הולך או מבצע קרוס-קאונטרי סקי תוכל למדוד את משך הפעילות, המרחק אותו עברת ואת כמות הקלוריות ששרפת. מאפשרת שיתוף נתונים וניתוח אירוע בתום הפעילות.

Runtastic – אפליקציה שמאפשרת מעקב, תיעוד, ניתוח ושיתוף הפעילויות הגופניות שלך – הליכה, ריצה, רכיבה ועוד.

Nike + Running – אפליקציה שיתופית שמאפשרת מדידת מרחק הריצה, קצב הריצה, זמן הריצה וסך הקלוריות שנשרפו במהלך המאמץ. מאפשרת לבחור את "שיר הריצה" המועדף ומספקת מילות עידוד מספורטאי נייקי בעולם.

MyFitnessPal iPhone App – אפליקציה שסופרת קלוריות ועוזרת לכם להגיע ליעד המקווה.

MapMyFitness – אפליקציה מבוססת GPS שמאפשרת לעקוב אחר כל היבט של הפעילות הגופנית – משך, מרחק, קצב, שיפוע, מהירות, מספר הקלוריות שנשרפו בזמן האימון ושמירה של המסלול שביצעת עליו את האימון.
 
Mooves – פדומטר סלולרי שימנה את מספר הצעדים שלכם במהלך היום, ימדוד את סוגי התנועה האחרים ויחשב את העלות הקלורית היומית המוצאת.

Fitocracy – פלטפורמה לתיעוד ההתקדמות בחדר הכושר, ליצירת קשר עם מתאמנים אחרים ולהעלאת המוטיבציה של המתאמן.

Endomondo – אפליקציה מבוססת GPS שמודדת את מרחק הריצה, ההליכה והרכיבה של המשתמש. מהווה פלטפורמה לתקשורת חברתית עם משתמשים אחרים בדומה לפייסבוק.

Strava – אפליקציה שמאפשרת העלאת נתונים ממכשיר האייפון, מאנדרואיד או מגארמין והצבתם ביומן הפעילות של המשתמש.

מולי אפשטייןפיזיולוג מאמץ, מאמן ופרשן אתלטיקה, יועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, רכז קורס מאמנים לפיתוח יכולות גופניות במשחקי כדור
מנהל הפורום: "פיזיולוגיה וספורט".
 



תגובות הוסף תגובה
1.אחלה עידכוןשולמית בכר17/11/13
2.על איזו אפליקציה מדובר? צבי17/11/13
3.אפליקציה ישראלית מומלצת - למעקב פעילויות ספורטBartal Sports Tracker17/01/17
יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-17 ביולי, בשעה 9:30

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, ביום רביעי, ה-7.7.20 ועד להודעה חדשה, הופסקה פעילותו של מועדון הספורט, לרבות פעילות חדר הכושר, הבריכות, החוגים ומגרשי הטניס

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן