חפש רק בנושא זה






רזתה 22 ק"ג, הפסיקה לעשן והפכה למאמנת לקידום בריאות

מירב כספי הגיעה ל"מבדק הזהב" של מכון וינגייט לאחר אינספור ניסיונות לירידה במשקל בתכניות שונות. כיום, לאחר שירדה 22 ק"ג, הפסיקה לעשן ועלתה על מסלול הריצה, היא לומדת במסלול "מנהל עסקים וספורט" ומתכננת קריירה כמאמנת לקידום בריאות
  12/03/14

איך כל זה התחיל?
"ההשמנה תמיד הפריעה לי וניסיתי בחיים שלי המון תכניות לירידה במשקל ללא הצלחה גדולה.
ב-2010, כאשר הייתי בת 26 ושקלתי 85 ק"ג, עברתי בדיקות דם ונמצא שהכולסטרול שלי מאוד גבוה (250) והיחס בין הHDL- וה-LDL מאוד גבוה ולא טוב. הרופאה אמרה לי שאם לא אעשה שינוי מיידי, אצטרך לקחת כדורים ובגיל שלי זה ממש לא מומלץ. טסתי לארה"ב כדי לעבוד ושם רק שמרתי לא לאכול שטויות וכך ירדתי 7 ק"ג. חזרתי לארץ ושוב קצת עליתי במשקל. פחדתי להעלות בחזרה את הקילוגרמים שהורדתי וניסיתי כל מיני דרכים לרדת במשקל לא הצלחה. אז מצאתי באינטרנט את 'מבדק הזהב' של מכון וינגייט שכוללת בדיקת רופא ספורט, בדיקת RMR, בדיקת סף חומצת חלב, ייעוץ תזונתי וייעוץ פיזיולוגי. זאת נראתה לי דרך בריאה לעשות את השינוי שרציתי. הפיזיולוג, מולי אפשטיין, בנה לי תכנית אימונים מותאמת אישית והתזונאי, מיקי מדר, בנה לי את תכנית התזונה. התחלתי להוריד במשקל להתחטב ולהיות יותר מוצקה. היום אני שוקלת 63 ק"ג עם 24% שומן. הכולסטרול שלי ירד ל-"170.

מה מיוחד בתכנית התזונה והאימון שקיבלת בווינגייט?
"מה שטוב אצל מיקי התזונאי שהוא לא בא אליך עם תפריט מוכן מראש 'כך את צריכה לעשות ותמשיכי הלאה'. אמרתי לו שיש לי 'מחלה' של גלידות ושאני לא יכולה בלי. אז הוא דאג שבתפריט תהיה גלידה, אמנם דלת שומן, אבל יש גלידה וזה סיפק אצלי את הצורך. זה מבחינתי מה שעשה את ההבדל. ואותו הדבר אצל מולי אפשטיין, אני הגדרתי לו את המטרות שלי והוא אף פעם לא אמר שאני לא אהיה מסוגלת. במקרים מסוימים הוא גם ידע להרגיע אותי ולהגיד לי 'רגע לאט לאט'".

מה הכי הפתיע אותך בתהליך?
"בחיים לא האמנתי שאצליח לרוץ. עישנתי בין קופסה לשתיים ביום וכשהפסקתי לעשן עליתי יותר במשקל. לא הייתי מסוגלת לרוץ 200 מטר. הייתי הולכת ומתנשפת. כשהגעתי לפיזיולוג, מולי אפשטיין, הוא רשם לי תכנית אימון לריצה ואמרתי לו: מה פתאום, אני לא מסוגלת אני לא אצליח.
מולי אמר לי שאם אני אעשה את זה בצורה נכונה אין דבר שהגוף שלי לא יהיה מסוגל לעשות ושפשוט צריך לעשות את זה בהדרגה ולבנות את זה. למדתי שהגוף באמת מסוגל אבל שחייבים להיות קשובים אליו ואם צריך לעצור עוצרים. היום אני רצה במרוצים של 10 ק"מ".

מה הלאה?
"אני כבר יודעת היטב מה מותר לי ומה אסור לי ואיך אני צריכה להתנהל. ובכל זאת חשובה לי המסגרת, חשובה לי התמיכה של איש מקצוע כי לפעמים אני קצת בורחת וקצת קשה לי. אני ממשיכה להגיע לתזונאי מיקי מדר אחת לחודש חודשיים והמטרה הבאה להגיע ל-20% שומן. אני מאוד נהנית מן הריצה וברגע שארד מ-60 דק' בריצת 10 ק"מ אתחיל בהכנות לחצי מרתון".

מה גרם לך את ההנאה הגדולה ביותר?
"הפרגון מהסביבה זה מה שעשה לי את הוואו וזה מה שגורם לי להמשיך. בין אם זה משפחה, חברים או אנשים שלא ראיתי שנים והיו ב'שוק' כי הם ראו שתמיד נלחמתי בהשמנה ולא הצלחתי. פתאום מתחילים איתי ברחוב וזה לא משהו שהייתי רגילה אליו".

מה התכנית לעתיד?
"בדרכי למבדקים במכון וינגייט נתקלתי בכרזה של מסלול הלימודים לתואר "מנהל עסקים, ספורט ובריאות" בבית הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן והכול התחבר לי – הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים. סיימתי את קורס המאמנים לקידום בריאות, שנלמד במסגרת התואר, והיום אני משלבת את הידע והסמכה שקיבלתי, באימונים האישיים שאני מעבירה לירידה במשקל. החלק המנטאלי הוא בלתי נפרד, מאמן כושר חייב לדעת את הדברים האלה ולא מספיק רק לדעת להעביר אימון. כי בסופו של דבר אם המתאמנים שלך לא יגיעו לתוצאות, הם יהיו מתוסכלים ויעזבו אותך. בהמשך אני רואה את עצמי ממשיכה לעסוק בתחום הקידום בריאות עם דגש מיוחד על טיפול בסקטור הילדים דרך התא המשפחתי. היו לי תקופות כילדה שמנה וזה בכלל לא פשוט להרגיש דחוי, הרבה פעמים גם במשפחה שלך עצמך. אני מאמינה שהילד מגיע למה שהוא מגיע בגלל המשפחה שלו, למשל בגלל שמכניסים שם הרבה ממתקים או כי אם הילד בוכה שהוא רוצה שוקולד, אז נותנים לו כדי שיסתום. ואני מאמינה שאפשר לטפל בזה".

דבר המומחה: מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט
"את מירב פגשתי לראשונה בחודש מאי 2012. מירב הגיעה אליי לייעוץ פיזיולוגי לאחר שביצעה מבדק פרופיל חומצת חלב במסגרת "חבילת הזהב". תוצאות הבדיקה הצביעו על כשירות גופנית נמוכה, כזו שלא אפשרה למירב לרוץ כלל. זו הייתה נקודת הפתיחה והתכנית שהותאמה לה התבססה על מספר צעידות בשבוע ועל אימון רכיבה אחד. אני חייב לציין שהחל מן הפגישה הראשונה מירב גילתה נחישות רבה ולא היססה להגדיר מטרות גבוהות. הסברתי לה שהדרך תהיה ארוכה ושהמפתח להצלחה הוא הדרגתיות והתמדה. מירב התחילה מ-40 דקות של צעידה והגיעה בתוך מספר שבועות לצעידה למשך 80 דקות בתדירות דופק מותאמת אישית.
השלב השני בתכנית כלל צעידה המשלבת בתוכה קטעי ריצה קלה מאוד. תחילה היו אלה 2 דקות ריצה קלה ולאחר 8 שבועות הצליחה מירב לרוץ בקלות 4 קטעים של 10 דקות כשביניהם 3-2 דקות של הליכה. מרכז הכובד של הפעילות הגופנית הוסט לכיוון הריצה כאשר ההליכה משמשת כאמצעי התאוששות וכאמצעי לעיבוי זמן הפעילות הכולל.
האתגר הגדול הראשון שמירב הציבה לעצמה היה 'מרוץ נייקי' בחודש אוקטובר 2013. זו הייתה הפעם הראשונה שמירב הצליחה להשלים ריצה למרחק 10 ק"מ ברציפות! תכנית האימונים שבניתי עבורה נמשכה 14 שבועות. כשבוע לפני המרוץ מירב הצליחה לרוץ 70 דקות ברציפות, מעין מבחן יכולת וציון דרך משמעותי בדרך לאתגר הגדול הראשון.
ואז הגיעו יעדים נוספים ובהם 'מרוץ עמק חפר', 'מרוץ ברוקס', 'מרתוניה' והאחרון שבהם – ריצת 10 ק"מ במסגרת אירועי 'מרתון ת"א'.
מירב היא דוגמה נהדרת להתנהלות עקבית ומקצועית. לא פעם אנו אומרים שמקומם של קיצורי הדרך הוא על לוח העבודה במחשב. מירב הוכיחה שהשילוב בין כוח הרצון, הגישה החיובית, ההתייחסות המקצועית, הסבלנות וההתמדה סופם בתגמול נאה".

לפרטים על 'מבדק הזהב' במכון וינגייט הקליקו כאן 

מירב כספי: מאמנת לקידום בריאות מאמנת כושר אישית, אימון ילדים, TRX, ריצה ומשקלות.
דוא"ל: peterpen173@gmail.com 

צילום: רני גוב



תגובות הוסף תגובה
1.מדהים!!!!א12/03/14
2.איזו אלופה! כל הכבוד!!!! אני12/03/14
לרוץ בקצב שלך
סדרת מבדקים וייעוצים ייחודית לרצים


פיזיותרפיה - פציעות ספורט
זו המומחיות שלנו


מומלץ! מבדק הזהב הכולל סדרת מבדקים וייעוצים
ליצירת מסלול אישי באימון ובתזונה


ייעוץ תזונתי – פריצת דרך בחיים!