חפש רק בנושא זה






פתאום קם אדם ומחליט שהוא רץ מרתון

אז זהו, החלטתם לעשות מרתון! חששתם, התלבטתם, היססתם אבל בסוף נרשמתם - עכשיו איך מתכוננים ומפיקים את המקסימום מהאתגר? ההמלצות שקיבצה עבורכם מניסיון אישי איריס עצמון, פסיכולוגית ספורט, ספורטאית ומרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט
  03/01/18

אומרים שגם מסע של מאה מייל מתחיל בצעד אחד קטן. ההרשמה בין אם זה למרתון טבריה שיחול בשישי הקרוב או למרתון תל אביב שיהיה מעט אחר כך או לכל מרתון אחר בחו"ל היא הצעד הקטן הזה. ההרשמה מסמלת את המחויבות שלקחתם על עצמכם במסע. ועכשיו כל שנותר הוא לצאת לדרך. והדרך רצופה באימונים.

עשיתי שלושה מרתונים, פריז, ברצלונה וטבריה ואלו הדברים שלמדתי מניסיוני, שיעזרו לכם בדרך:
1. מרתון זאת ריצה שדורשת הכנה רבה ותכנון. על מנת להפיק את המקסימום מעצמכם ומהחוויה רצוי לקחת את הפרויקט הזה ברצינות.
2. להיצמד לתכנית עבודה של מאמן שאתם סומכים עליו שיש לו את הכלים והידע המקצועי הנדרש להכין אתכם למרתון.
3. אומרים שלא טוב היות האדם לבדו  - גם בהכנה למרתון אין כמו לרוץ עם קבוצה או עם חברים. זה מעלה את רמת המחויבות ומוסיף לחוויה גם נופך חברתי.
4. רבים חוששים שיהיה להם קשה במהלך ההכנה. חשוב לזכור, שכמו שהמרתון ארוך כך גם ההכנה. היא מתחילה באופן מאוד מתון ומתגברת לאט. כשמגיע השלב האינטנסיבי הגוף כבר מוכן להתמודד אתו.
5. להתיידד עם הקושי. מי שיוצא למרתון צריך לקחת בחשבון שבחלק מהדרך קושי וכאב יהיו מנת חלקו. להתיידד עם הקושי זה אומר לא לראות בו משהו לא טוב שצריך לשנות אלא תחושה שמסמלת יציאה מאזור הנוחות. לזכור תמיד כשכואב וקשה שזה יעבור.
6. לא לעגל פינות בהכנה. מי שמוותר לעצמו בדברים הקטנים, משלם על כך בדברים הגדולים.
7. גמישות ביחד עם עבודה קשה. היו קשובים לגופכם והתחשבו בסדר יומכם. אל תתעקשו לעשות אימונים אם אתם מרגישים לא טוב או שאתם עוברים כמה ימים קשים או עמוסים במיוחד. ראשית, סביר להניח שהאימונים האלו יהיו לא אפקטיביים או אפילו ייגרמו נזק. המפתח הוא מצד אחד לעבוד קשה על פי תכנית, אבל להיות גמישים ולא להתעקש כשמשהו לא ניתן לביצוע.
8. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר - גם בתקופת האימונים וגם במרוץ עצמו. הרבה דברים יכולים לקרות: פציעות, מחלה, תנאי מזג אוויר קשים וכדומה. גם כשעושים הכול לפי התכנית, דברים יכולים להשתבש. יש לעשות הערכה מחודשת בהתאם לתנאים ולשיבושים בדרך, ולקבל את זה שהבלתי צפוי הוא צפוי.
9. הכי חשוב ליהנות מהחוויה ולחוות אותה במלואה!

איריס עצמון, פסיכולוגית ספורטאז שיהיה לכם הרבה כיף בדרך וזכרו: "הצלחה היא מסע, לא יעד" שיהיה לכם מסע מרתק!

שלכם לאורך כל הדרך,

איריס עצמון - M.A. פסיכולוגיה חינוכית יישומית, בעלת ניסיון רב בייעוץ ובליווי ספורטאים מקצוענים וקבוצות, ייעוץ מנטלי והתמחות בפסיכולוגיית ספורט. אשת ברזל, מרתוניסטית וספורטאית בנשמה. לדף הפייסבוק הקליקו כאן  דוא"ל: irisat412@gmail.com
טלפון: 054-4599397.



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
25.5.18 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן