חפש רק בנושא זה






פותחים שנה באקדמיית וינגייט עם הפנים לזירה הבינלאומית

160 ספורטאים החלו את לימודיהם באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט באחד לספטמבר. "השנה עמדנו ללא פשרות בקריטריונים לקליטת ספורטאים בהתאם להחלטות מינהלת האקדמיה, העדפנו לקבל פחות ספורטאים בכל ענף ובלבד שאלו שנקבל יהיו בעלי פוטנציאל להצלחה בזירה הבינלאומית", גיל מעין, מנהל האקדמיה
  06/09/18

גיל מעין, מנהל אקדמיית וינגייט למצוינות בספורטלאחר סיום הקליטה וימי ההיערכות, 160 ספורטאי האקדמיה החלו את לימודיהם ב-2.9.18 עם כל ילדי ישראל. גיל מעין, מנהל האקדמיה, מתפנה לספר על השינויים בתמהיל הספורטאים באקדמיה, האסטרטגיות של האקדמיה בהתאם להחלטות מינהלת האקדמיה, הדגשים בעבודתו כמנהל, ההישגים הבולטים השנה של הספורטאים והיעדים ל-2019.

48  מאושרים סיימו בשנה היוצאת  את חוק לימודיהם ו-53 ספורטאים חדשים נקלטו באקדמיה בנוסף נערכה בדיקת התאמה לשאר הספורטאים הוותיקים באקדמיה בכל הענפים. מאזן המינים נוטה השנה באופן מוחץ לכיוון המין היפה, 100 ספורטאיות לעומת 60 ספורטאים. ענפי הכדורסל, הכדורעף והכדורגל בבנות התחזקו השנה ונמשכת המגמה של התחזקות ענף הג'ודו. לעומתם, נסגר ענף הכדוריד בנים באקדמיה מחוסר בספורטאים מתאימים, וצומצמה קליטת ספורטאים בענפי הכדורמים, הטנ"ש, הרוגבי, והשחייה.

"העדפנו לקבל בכל ענף רק את המתאימים ביותר. אני מאמין שהדבקות הזאת תביא במהלך השנים לצמצום במספר הספורטאים באקדמיה ולהגדלה משמעותית של איכות הנקלטים. זהו חלק חשוב ביישום המדיניות האסטרטגית בעקבות הפיכת מכון וינגייט לתאגיד ולמכון לאומי למצוינות בספורט". מסכם גיל מעין, מנהל האקדמיה.

איך השפיעה על האקדמיה הפיכת המכון לתאגיד?
"בטווח המידי זה לא משפיע. ההשפעות הן בעיקר בצד הניהולי האדמיניסטרטיבי ופחות בצד המקצועי ספורטיבי. אני מאמין שבעתיד הקרוב והרחוק יתבצעו שינויים בעיקר סביב השקעות בתשתיות ובמתקנים כמו כן חיזוק המחלקות המקצועיות כגון המחלקה לרפואת ספורט ומחקר והיחידה לספורט ההישגי. משמעות נוספת היא שהאקדמיה תימדד בצורה תכופה יותר. הבקרה של מינהל הספורט ומשרד הספורט תהיה תתמקד בתוצאות ובהישגים. זה ידרוש מאתנו להמשיך לעמוד בסטנדרטים גבוהים ולבחון בצורה מקצועית ביחד עם היחידה לספורט הישגי את ענפי הספורט שצריך להתמקד בהם באקדמיה, בהבנה שלא כל ענפי הספורט שנמצאים כרגע באקדמיה יכולים להצליח בזירה הבינלאומית".

סיכום ההישגים הבולטים השנה
שחייה:

תומר פרנקל: מדליית זהב ב-100 חופשי - אליפות אירופה לנוער
דניס לוקטב: מדליית כסף ב-200 חופשי - אליפות אירופה לנוער
נבחרת השליחים, ביניהם ספורטאי האקדמיה, בר סולבצקי, תומר פרנקל, דניס לוקטב: מדליית זהב 4x200 - אליפות אירופה לנוער
מאי לווי: 1/2 גמר 200 פרפר, שברה באליפות ישראל את שיאה של ורד בורוכובסקי שעמד איתן 17 שנה.

4 נציגי האקדמיה לאולימפיאדת הנוער שתתקיים בבואנוס איירס באוקטובר
אריאל שולמן – ג'ודו
איתמר לבנון  - טריאתלון
דניס לוקטב – שחייה
אנסטסיה גורבנקו – שחייה

כדורסל:
נבחרת ישראל נערות 3x3 המורכבת משחקניות האקדמיה עלתה לאליפות אירופה
ניצן עמאר, זוהר לופטין, מאי נשר, תמר קופולוביץ

נערות הכדורסל באולמות 5x5 עלו לדרג א' באליפות אירופה. נציגות האקדמיה: ליאור גרזון, רומי לוי, אלכס גיטצ'נקו, תמר אנגל.

בקדטיות 5x5 רבע גמר במוקדמות אליפות אירופה. נציגות האקדמיה: שני ברמן, ליאם בסטקאר.

כדורעף בנות:
לאקדמיה יש 5 נציגות בנבחרת ישראל בוגרות. הנבחרת משחקת השנה במוקדמות אליפות אירופה.

כדורגל נשים:
ספורטאיות האקדמיה השתתפה בשלב העלית באליפות אירופה מתחת לגיל 17, שהתקיימה בארץ בחודש מרץ השנה. ושחקניות האקדמיה בסגל נבחרת ישראל U-19 .
 
ג'ודו
הצלחות ומדליות בסבבים האירופיים לאריאל שולמן ורועי רוזן.

רוגבי
נערים מקום 4 בטורניר בינלאומי בהיידלברג גרמניה – דירוג שיא של נבחרת ישראל ב-5 השנים האחרונות.
מדליית זהב במכביית הנערים.
מדליית ארד באליפות אירופה דרג ב' לנוער.
כל ספורטאי האקדמיה ברוגבי משתייכים לנבחרות ישראל בגילאים הרלוונטיים.

היעדים המרכזיים של האקדמיה לשנת תשע"ט
• בענפים הקבוצתיים – להגדיל את מספר ספורטאי האקדמיה השייכים לנבחרות ישראל הבוגרות.
• בענפים האישיים – הגדלת ספורטאי האקדמיה שיגיעו לשלבי הגמר בתחרויות בזירה הבינלאומית
• השכלה – שימור מספר הזכאים לתעודת בגרות העומד על כ-90% והגדלתו לשיאים חדשים וחיזוק התמיכה הלימודית הניתנת לספורטאים.
• מעטפת רפואית – העמקת שיתוף הפעולה עם המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין, מכון וינגייט. בדיקות פיזיולוגיות ומעקבים תכופים, הרחבת שעות הליווי של הצוות הרפואי.
• בניית כלים לאיתור, מעקב ובקרה על התקדמות ספורטאי האקדמיה בשיתוף היחידה לספורט הישגי. והשלמת תהליכי התכנון הקליטה והבקרה.
• שיפור התנאים הפיזיים של הספורטאים - בנייה ויישום של תוכניות לשדרוג התנאים סביב המגורים בדגש על ביטחון ובטיחות.
• טיפוח המותג, אקדמיית וינגייט.

מבחינה אישית איך אתה מרגיש אחרי השנה הראשונה?
"נכנסתי לנעליים גדולות מאוד של מורן [בצר תייר] שניהלה את האקדמיה במשך 12 שנים. היו שינויים משמעותיים בכוח האדם שעבד באקדמיה – חלק גדול מהצוות התחלף, המטרה הראשונה שלי הייתה ללמוד מהר את הארגון, לייצר באקדמיה צוות מוביל, תפיסות תפקיד ומערכת שתעבוד בסנכרון מקצועי ובינאישי בצורה הטובה ביותר שתאפשר לנו לצמוח. זה אתגר גדול לכל מנהל וזה לא קורה ביום אחד. המדינה הביאה עמה רגולציה של התנהלות שונה בכל התחומים וזה היווה אתגר ללמוד להתנהל איך שתאגיד ממשלתי אמור להתנהל. היו תוכניות שלא יצאו לפועל, כמו שיפוצים במגורים, אבל ביצענו שדרוג לתשתיות שבהחלט מקפיץ את רמת הביטחון האישי של הספורטאים. פעילות הליבה שלנו לא נפגעה והשגנו דברים שלא הושגו בעבר, כמו הגדלת תקני ההדרכה. ברמה האישית זו אחת השנים המורכבות שלי בקריירה ניהולית בת 15 שנה. עבדתי במספר גדול של חזיתות וזה היה אתגר גדול, לא במובן רע אלא במובן של עבודה – למזלי הצוות הנפלא והמסור שלצידי והניסיון שצברתי במשך השנים עזר לי להתנהל בצורה יעילה". 

 צילום: אבי שי



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
מבדקים תפקודיים בפיזיותרפיה

תזונה נכונה לספורטאים מתבגרים