חפש רק בנושא זה






"פעילות גופנית עשויה להפחית הסיכון לאלצהיימר"

מחקר קנדי מחודש מרס 2001 מדווח כי פעילות גופנית עשויה להפחית את הסיכון ללקות באלצהיימר וכן להקטין את אובדן היכולות המנטליות, בעיקר בקרב נשים
  11/06/02

למרות שנראה כי המניע העיקרי לפעילות גופנית הוא הרצון להפחית במשקל ולשמור על מצב פיזי תקין, מצטברות לא מעט עדויות שמצביעות על כך שפעילות גופנית קבועה עשויה גם לעכב ירידה מנטלית אצל מבוגרים, וייתכן שאפילו למנוע אלצהיימר.

מחקר קנדי שהתפרסם ב- Archives of Neurology במארס 2001, מדווח לאחר חמש שנות מחקר, שפעילות גופנית עשויה להפחית את הסיכון ללקות באלצהיימר וכן להקטין את אובדן היכולות המנטליות, בעיקר בקרב נשים.

במחקר, בהשתתפות 5,000 נשים וגברים בני 65 ומעלה, נמצא, שככל שאנשים עסקו יותר בפעילות גופנית, כך הם הצליחו יותר להגן על המוח. אנשים שרמת הפעילות הגופנית שלהם היתה גבוהה (יותר משלוש פעמים בשבוע) היו בסיכון נמוך ב- 50% ללקות במחלת האלצהיימר, בהשוואה לאנשים לא פעילים; ואילו 40% היו בסיכון נמוך לסבול ממחלות דמנטיות או ירידה בכושר המנטלי.

לדברי החוקרים, מחקרים קודמים הראו כי פעילות גופנית עוזרת לאנשים לשמר מיומנויות מנטליות כשהם מגיעים לגיל מבוגר, ויתכן גם שהיתה יכולה לעצור את התפתחות מחלת האלצהיימר ומחלות דמנטיות נוספות. הרציונל מאחורי רעיון זה הוא, שכפי שפעילות גופנית מסייעת לשמירה על זרימה תקינה של מחזור הדם, עוזרת להפחתת לחץ הדם ורמות הכולסטרול ובכך מגנה על הלב ואברים אחרים בגוף - כך היא יכולה להגן גם על המוח.

החוקרים מצאו שגם אנשים הפעילים בצורה מתונה (עד שלוש פעמים בשבוע), מקטינים את הסיכון לחלות באלצהיימר והנהנות העיקריות הן דווקא נשים. תשובה לאפליה זו - מדוע הפעילות הגופנית מגנה טוב יותר על הפעילות המוחית של הנשים - לא ברורה לחוקרים.

ד"ר ג'וזף מרקולה, באתר האינטרנט שלו – "המרכז לרווחה אופטימלית" –
www.mercola.com – מתייחס למחקר הנ"ל. הוא טוען כי נראה שזה המחקר הראשון שהראה טווח רחב כל-כך של השפעות מיטיבות על הגנה מפני אובדן מיומנויות מנטליות כתוצאה מפעילות גופנית. אולם הם לא דיווחו איזה סוג של פעילות היא היעילה ביותר וכן,
מה חשוב יותר - פעילות גופנית לאורך כל החיים, או במהלך השנים כאדם מבוגר.

ד"ר מרקולה טוען כי לשם השגת המטרה אין צורך להתחיל בריצות מרתון; סביר יותר שהליכה בת 45-60 דקות ותרגילי התעמלות, יספקו את התוצאות המקוות.



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
מדליית ארד לפיטר פלצ'יק בגרנד פרי זאגרב

מדליית זהב לטוהר בוטבול (73 ק"ג) בגרנד פרי זאגרב, קרואטיה

מדליית כסף לשחקן הבדמינטון, מישה זילברמן ב"גביע האתגר" בלאגוס, ניגריה

מדליית זהב לאדיסו גואדיה בריצת 3000 מ' בתוצאה 8:35:04 דקות במשחקים האולימפיים האירופאיים לנוער בבאקו, אזרבייג'אן

קריטריון לטוקיו 2020 ושיא ישראל למירון חירותי ב-50 מ' חופשי בתוצאה 22:01 שניות באליפות העולם בשחייה בדרום קוריאה

שיא ישראל לתומר פרנקל ב-100 מ' פרפר בתוצאה 52.15 שניות באליפות העולם בדרום קוריאה

קריטריון לטוקיו 2020 ושיא ישראל לנבחרת השליחים: גל כהן-גרומי, תומר פרנקל, דניאל תמיר ודניס לוקטב, ב-200*4 מ' חופשי בתוצאה 7:11:99 ד' באליפות העולם בדרום קוריאה

שיא ישראל וקריטריון קבוצתי לטוקיו 2020 לנבחרת השליחים: אנסטסיה גורבנקו, אנדראה מורז, תומר פרנקל ואיתי גולדפדן, ב-100*4 בתוצאה 3:48:06 ד' באליפות העולם בדרום קוריאה

מדליית ארד לאדם מראענה ב-100 מ' גב בתוצאה 56.63 שנ' בפסטיבל האולימפי האירופי לנוער בבאקו, אזרבייג'אן

שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 ללונה צ'מטאי סלפטר בריצת 5000 מ' בתוצאה 14:59:02 ד' בליגת היהלום בלונדון

שיא ישראל חדש למירון חירותי (מכבי חיפה) ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.49 שניות באליפות העולם בדרום קוריאה

נבחרת הדקר של ישראל סיימה במקום ה-8 באליפות העולם בסיוף בבודפשט, הונגריה

שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 לאנסטסיה גורבנקו (מכבי קריית ביאליק) ב-200 מ' מ.א בתוצאה 2:11:92 דקות באליפות העולם בדרום קוריאה

2019 שנת המפנה של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט: ייבנה בניין התעמלות רב תכליתי ורחב ידיים וייסלל מחלף חדש לכביש החוף